![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Pajeron hinta ja nykyaikaisempi moottori tietysti tasoittaa vaakaa. Molemmissa omat hyvät puolensa, loppumetreillä makuasia. Suomeen tuodut 4Runnerit ovat uusimmillaan vuosimallia -92/93, joten ne on jo vanhoja, ruosteisia, ahtaita sisältä jne. Yksittäin tuotuja on uudempiakin, mutta samaa korimallia kaikki, Eurooppaan ei ole tuotu gen3:sta eikä uudempia, eikä niitä dieseleinä ole tehtykään (vasemmalta ohjattavia). Gen2:n teknikka pohjautuu Hiluxiin eli ei ole jatkuvaa nelivetoa, eikä abseja ja airbägejä myöskään. Ja trailerin vetoon kärrymassa jää aika nihkeeks (2000 kg, 3.0TD: 2200 kg).
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sitten itse aloittajan aiheeseen. Noilla perusteilla ehdottomasti Pajero. Saa vetää enempi mitä vastaan kokoisella tojolla, 3300kg tuon ikäisellä. 165 heppainen dieseli, vs. vanhemman cruiserin vähän tehottomampi? Ajettavuus aivan eri planeetalta, koska auto on koriltaan ja tekniikaltaan 10 vuotta edellä. Luotettavuus ei ole huono, mutta toyota saattaa yksinkertaisuutensa vuoksi viedä siinä voiton. Tosin kestävyydestäkin se, että esim. perät on mitsussa järjestään tuumaa isompia saman kokoisissa autoissa. 120 sarjalaisista ainakin on periä paukkunut. Että sekin luotettavuus on hyvin suhteellista. Taka-akselilla 100% kyktettävä lukko, samoin keskellä. Edessä ei ole lukkoa vakiona. Onko tojotassa lukkoja? Ei ainakaan 120 sarjalaisessa, 90:essä saattaa takalukko olla. Metsähallituksen puolelle voi siis hyvin mennä, jos satunnaisesti vain on tarve. 33 renkaat pyörähtää alle muutoskatsastuksella. Toyota on fiksumpi vain, mikäli aiot rakentaa autoa hieman enempi metsässä ajamista varten. Siihen saa helpommin lisää joustoja ja reilumpaa korotusta. Tässä täysin objektiivinen mielipide, yksinkertaisia faktoja vertailemalla. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä noin Mitsut on täällä suomessa pahasti aliarvioituja. Etenkin nämä uudemmat, kun meni maahantuonti veholle, niin unohtui koko merkki.
Maailmalla onneksi tajuavat hyvän päälle. Tuo Pajero on pirun hyvä laite juuri aloittajan kuvaamaan käyttöön. Ja noilla HS:n vikalistoilla voi pyyhkiä takapuolensa. Pajero on uudistunut tuona aikana täydellisesti, ei noita vikoja voi oikeastaan niputtaa samaan läjään. Kärry tulee näppärästi perässä, 3500kg kuin tyhjää vaan: http://www.youtube.com/watch?v=NVJAxk9UF7k Tämänpäivän malli on kyllä paljon HDJ:täkin pätevämpi vetäjä, ei siitäkään pääse yli eikä ympäri. Land Cruiser tarjoaa samaa vetokykyä vasta 200 sarjalaisessa, joka maksaa 150k euroa. Patrol Y61, todella fiksu laite, jäykät akselit: http://www.youtube.com/watch?v=AnnHXmhWPbg Hilux, jäykät akselit, pätevämpi metsässä vakiona mitä suomi hilut http://www.youtube.com/watch?v=XywU2T_7lD8 Range, jäykät akselit: http://www.youtube.com/watch?v=2N2fl_MWapQ 4. koppainen vakio pajero. Panostettu nelivetotekniikkaan. http://www.youtube.com/watch?v=iF3xdLzuZeg Sehän pyyhkii lattioita noilla "äijämaastureilla"! Heh. Vielä siihen päälle vaika TM:n viime syksyinen maasturi vertailu. Tojotan 150 sarjalainen hävisi. Eikä edes maastossa ollut auton ajettavuus yhtä vaivaton, lukkojen puutteen vuoksi. Hyvät joustot, mutta ei niillä vakioautossa mitään tee, muuta kuin näytä naapurille. Ja täällä vielä aloittajalle, Offipalstalta otsikossa olleen auton rakentelua. http://forums.offipalsta.com/showthr...ghlight=Pajero |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Niin
![]() Mutta mietin vain, että mitä erillisrungolla tekee vakiomaasturissa, jota käytetään aloittajan kuvailemalla tavalla. Ei niin mitään . . . |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä ennemmin käyttiksenä itellekin paremmin istuu hanskaan jämäkämpi alus, vrt. ektoplasmaan...
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Fiksumpi tai ei, mutta oma henkkoht mielipide puoltaa Toyotaa käyttöautoksikin. Joku toinen ottaa varmasti Pajeron paljon mieluummin ja tykkää siitä kuin hullu puurosta. Varsinkin lyhyt levikemalli on mukava(vemma)n näköinen Pajerolla. Ymmärrän kyllä. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
kansivammaisten "leima" on valitettavasti lyöty noihin 3litran Cruisereihin,mutta niistähän ei saa puhua mittään
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
En tiiä mutta taitaa kaikki amuliinikansi dieselit olla potentiaalisia kansivammapotilaita 200000 km:n jälkeen merkistä riippumatta.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa sitten ottaa huomioon että saksantuonneissa saattaa olla eroja suomimalleihin verrattuna. pajeroissa mm. tupla-akkujärjestelmä, takalukko, laturi pienempi jne..
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nimim:Pari valurautakantta halkonut... |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta ompahan noita kansia mennyt 2.8TD Pajeroistakin, 2.5TD-malleista puhumattakaan. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Nyt täytyy kysyä että mistäköhän 80-90 luvun tai jopa uudemmista turbodieseleistä ei olis kantta hajonnu?
![]() Noitten pikkulantikan ja pajeroitten välinen paremmuusero on vain pelkästään makuasia ja mieltymysjuttuja... |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() VS.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) Viimeksi muokannut ZeiZei : 11.02.2011 21:40 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() 2½seen saa kans täytellisen kannen rullanokilla reilulla tonnilla, no mut se on jo OT:tä..... Tuo oma kippo alkaa olemaan pikku hiljaa täysikäinen ½-miljoonaa mittarissa, välillä pukkaa autokuumetta, hintoja tulee katteltUa niin kuume aina laskee. Toisen mitsun ostaisin jos voisin. Kaivurin ja vaunun vetämiseen tuo 100 heppanen on ollu minusta hyvä, vaikken kyl kiellä etteikö lisää potkua sais ollakin. Ja mitä nyt suvussa on on Toyotia ollu, samat vaivat niistäkin on löytyny..... kun puhutaan käytetystä autosta pito ratkasee paaaljo enemmän ku merkki, se on aina ku sian ostais säkissä, eikä mulla ainakaan oo paljoo vaihtoehtoja. Jos ei veikkaus auta ens viikonloppuna ![]() Mut niinku täs moni on kirjottanu, käy kokeilee, ja kokeile samoja malleja useampia, kaikki varhaisteini iässä olevat autot on yksilöitä... muodosta oma mielipide, täällä pohjolassa merkkiuskollisuus on yllättävän kovassa ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Ite ostin 1KZ-T(E):n eli Toyota 3.0TD alkuperäisen tehdasuuden kannen (sis. kierrätysnokka + venat asennettuna/säädettynä, orkkis-kannentiiviste, tarvike pultit + loppu yläpään tiivistesarja) 1030€ kotiinkuskattuna.
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Voi kai sitten todeta että melko sama kumman sitä loppujenlopuksi valitsee, mun käyttöön molemmat on varmasti ihan riittäviä ominaisuuksiltaan. Mun budjetilla se tulee kuitenkin olemaan yli kymmenen vuotta vanha auto, ja on aika tuuristakin kiinni minkälaisen yksilön sitten loppujen lopuksi saa. Molemmista merkeistä löytyy varmaan helmiä ja sitten niitä tyhjiä arpoja. Sittenhän sen näkee mitä markkinoilla on sillä hetkellä kun takataskussa setelit polttelee. Saksasta sen kuitenkin todennäköisesti joutuu hakemaan, suomen tarjonta ja pyynnit kun on mitä on. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
L200 2ov, Pajero 3ov, Hilux 2ov, land cruiser 3ov. | maastopeliä | Maasturiprojektit | 5 | 25.03.2009 19:23 |
Land Rover VS Land Cruiser | jussi83 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 05.01.2009 20:15 |
Uusi Pajero / Uusi Land Cruiser | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 15.08.2007 18:45 | |
M: Land Cruiser LJ-70 | PikkuF | O/M/V Muut | 0 | 10.06.2005 22:18 |
Pajero/Land Cruiser automaatin kulutus | HiluxMan | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 31.12.2004 15:38 |