Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U
Ja nyt kun tuli mieleen niin itelllä hajos kanssa vaihelaatikon tukikumi ja kyllä piti semmosta meteliä, että piti pitkään ihmetellä.
Ääni oli semmosta kolinaa.
|
On tarkastettu ja päällisin puolin pitäs olla kumi ehjä sekä myös käsin murjottuna minkä nyt alla saa yokeen ranteesta voimaa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xjxj
Jepjep..  Ei ole turhia tiloja korin ja jakolaatikon välissä. Himppasen löysät kumit+kunnolla hanaa ja niin onkin jo patti pohjassa... Ja juuri oikealla puolella "korvan juuressa..."
Ja takakardaanihan sitä voimapakettia kiertää juuri siihen suuntaan, vai miten se oli.
Sama kiertyminen/sivuttaisvääntymä vaikuttaa pakoputkeenkin, (lue ja huomioi) alkuperäinen kiinnitys epäonnistunut jo tehtaalla.
(ja viimeisin kolina kuului kun kardaani osui äänenvaimentajaan, ennenkuin heitin koko pöntön mäkeen  )
|
Vaimentajaan ei yllä osumaan, taitaa olla vanhemman (pre -96) XJ:n ominaisuus. Mulla on -99 ja ei ole putket lähelläkään kardaaneja.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joukka
Oisko ideaa, että nostas auton akseleistaan pukeille, ajelis sit menemään vaikka 120 vakionopeussäätimellä ja hyppäis ulkopuolelle kuuntelemaan, että mistä se kolkotus oikeasti tulee.
Kannattaa ehkä vähän sitoa autoa kiinni tai ottaa renkaat irti, jos vaikka pukit ei halua pysyä alkuasennossaan, vaan laskea auton alaspäin kesken testin.
Tai jos sult löytyy joku yllytyshullu kaveri, niin köyttää sen alustaan kiinni kuuntelemaan ja eikun kadulle.
Autoshan on sen verta korotettu, että alle mahtuu isompikin kaveri. 
/Joukka
|
Laitoin jo. Vedin rouheesti tunkin banjon alle, hyppäsin ite kyytiin ja eikun hanaa.

Vähän otti renkaat vuoronperään vasemmalta ja oikelta lattiaan, mutta ei pudonnu tunkilta saati menny seinään. Ai miten niin ei saa jättää autoa tunkin varaan?

Toi ei vain auta, kun melut tulee vasta rasituksessa. Oli meininki laittaa eukko rattiin polkemaan hanaa ja mennä samalla maaten auton viereen kuuntelemaan ja katselemaan mistä ¤#"#¤:STÄ se ääni oikein kuuluu. Se itseasiassa jo eilen tehtiin, mutta vain paikallaan tallissa.
Tartteis varmaan lainata naapurista pulkkaa, niin vois tehdän ton Joukan ehdottaman "sidontaleikin". Vois vain mennä naapureilla brunssit väärään kurkkuun, kun muija vetäs äijäänsä isolla maasturilla pulkassa ja vielä auton alla 10m köyttä ympärillä! Meneppä siinä sitten selittelemään hätääntyneen naapurin soittamalle poliisille, että: "Tässä vain testaillaan auton voimansiirtoa!", kun oletuksena hälytykselle on perheriidan selvittely päälle ajamalla tms.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
10€ hyvä? Jos hitsaan siihen vahvikelevyn niin toinen kymppi päälle
Ja pitäisi kyllä käydä (palautusoikeus  ), uudempi koppahan on vain vähän eri peltiä ulkokuoressa. Käytännössä '87-'01 käy jokseenkin kaikki alustan ja voimansiirron osat keskenään tietyin varauksin. Noi '84-'86 on osin hankalempia kun oli eri koneet, tulipelti eri mallinen, yms. Tosin niihinkin alustan osat pitäisi mennä ihan mukisematta.
Niin ja tosiaan tarkista moottorin ja vaihdelaatikon kumit, ne molemmat saa kyllä aikaan aikamoista kolinaa aikaiseksi kaasua painaessa. Moottorin kiinnikkeiden hajoaminen on todella yleinen vika, onhan tuo sunkin auto jo 11 vuotta vanha kuitenkin. Painava kone, kuuma konehuone, kohtalaisesti vääntöä ja kumi haurastuu iän myötä.
|
Oisko sulla kuvaa siitä palkista, niin voin verrata onko se enempi vai vähempi rutussa kuin toi allaoleva. Luulen myös, että pakoputken reitti voi olla toinen kuin mulla, eli erilainen palkki siltä osin. Sullahan oli se edellinen korimalli...?