Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 09.05.2010, 22:14
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja DarkestMessiah Näytä viesti
Lähestulkoon pelkästään ammattiajossa olevia T5 transuja (AXD 2,5 tdi) työkseni huoltavana havaittua:

- turboja menee kuin leipää
- vesipumppuja hajoaa (kohtuu helppo vaihdettava, mutta vaatii erikoistyökalun)
- pyöränlaakereita saa vaihtaa kohtuu paljon
- kääntölaakereita menee kohtuullisen usein
- v#ttumainen auto tietyssä mielessä, kun melkein jokaista öljynvaihtoa isompaa toimenpidettä varten joutuu joko purkamaan keulan tai irrottamaan etukelkan
- pikkupaha, öljynsuodatin tungettu hiukkasen kettumaiseen rakoon, saa kaivaa aika syvältä letkujen keskeltä ahtaasta välistä
- laturin ja ilmastoinnin kumikytkimet (gates-kytkin) työläitä vaihtaa
- PA-tankin huohotuksessa ongelmia (mutta helppo korjata deaktivoimalla huohotusventtiili)
- 4motionissa ei oo ainakaan meillä ollu ongelmatapauksia, kunhan vaan vaihtaa haldexi-öljyt aina ajallaan

Nuo nyt ekana tuli mieleen. Ja toki, tuo ihan uusi facelift T5 jonka tilasit, on eri koneella kuin nämä mitä mä oon joutunu korjaileen (vanha AXD jäi pois mallistosta -09 lopussa) joten joitain ongelma kohtia voi olla senkin myötä kadonnut ja toisia ilmaantunut...
Pitää nyt minunkin hämmentää tätä topiccia kun mitta on ihan täysi -04 T5 96kw portteria. Mittarissa 141tkm kun ostin ja tuosta listasta vaihdettu kyllä suurin osa. Tänään sit kiihdyttäessä 80km/h vauhtiin kuului koneesta suhahdus ja hitonmoinen valkea sauhu seuraa perässä. Auto tienlaitaan ja kattelemaan et menikös muutakin ku turbo ja totesin et paikka on hiton huono ja vaarallinen ni 60 metrin päässä olis liittymä ja pika käynnistys ja sammutus et rullaamalla pääsin siihen liittymään. Mitään muuta ei silmämääräisesti löytynyt lisää ei vuotoja auton alla eikä missään mitään muutakaan. Sit coolerin putki irti ja kokeilemaan et savuaako sieltä tosiaan vai mikäs nyt tuli mut kas, auto ei enää starttaa eli siis moottori ei pyörähdäkkään joten se meni sit ja leikkas kiinni? Lämmöt oli kohdillaan, eikä mitään valoja palanut koetaulussa ennen eikä jälkeen tapauksen eikä testerikään kerro vikakoodeja minkäänlaisia. Näillä rahoilla mitä olen laittanut korjauksiin ni olisin jo ostanut oikean pakettiauton ja kun nyt mittarissa on jopa 163tkm ni johan volksvagina joutaa hajoamaan totaalisesti. Hitto ku ei sit ees helpottanut oloa tää avautuminen
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lj:n tietäjät hox Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 29.11.2009 20:15
V8 tietäjät JP80 Tekniikka & Jutustelu 13 15.06.2009 21:30
G MB tietäjät hoi pee Tekniikka & Jutustelu 6 14.08.2005 19:00
Hi-Lux tietäjät A45 Tekniikka & Jutustelu 12 08.06.2005 15:42
LJ:tietäjät? Kentsu Chit-Chat 6 08.04.2005 06:31


Sivu luotu: 13:45 (GMT +2).