Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #15  
Vanha 10.01.2010, 10:59
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

kopsattu nesteen sivulta:


Neste-diesel -0/-10


Neste-diesel -0/-10 polttoaine on tarkoitettu keskikesäkäyttöön. Dieselpolttoaineen samepiste on 0 °C, joka on myös sen alin pitkäaikaisen varastoinnin lämpötila ajoneuvon säiliössä tai maanpäällisessä säiliössä.
Dieselpolttoaineen suodatettavuus on -10 °C.

Neste-diesel -5/-15

Neste-diesel -5/-15 polttoaine on tarkoitettu kevät-, kesä- ja syksy käyttöön. Dieselpolttoaineen samepiste on -5 °C, joka on myös sen alin pitkäaikaisen varastoinnin lämpötila ajoneuvon säiliössä tai maanpäällisessä säiliössä.

Dieselpolttoaineen suodatettavuus on -15 °C, joten se toimii suurimman ajan vuodesta.

Neste-diesel -15/-25


Diesellaadun samepiste on -15 astetta (suodatettavuus -25 astetta), joka tekee siitä markkinoiden parhaimman ja pakkaskestävimmän kesälaadun. Neste-diesel -5/-15 samepiste on -5 astetta ja talvella käytettävän dieselin -29 astetta. Samepisteellä tarkoitetaan alinta, varmaa pitkäaikaissäilytyslämpötilaa.
Neste-diesel -15/-25 -laatua myydään Neste D-verkoston kaksilaatuasemille säätilan mukaan. Kahta laatua myyviä D-asemia on Neste D-verkostosta jo lähes 260 kpl.

Neste-diesel -29/-34


Neste-diesel -29/-34 -laadussa on riittävä samepiste ja suodatettavuus talviolosuhteisiin, joissa suomalainen liikenteenharjoittaja usein toimii.
Samepiste on -29 °C, joka on myös tuotteen alin varastointilämpötila. Dieselpolttoaineen suodatettavuus on -34 °C , joten se toimii hyvin huolletuissa ajoneuvoissa vähintään -34 °C pakkaseen saakka.
Neste-diesel -40/-44

Neste-diesel -40/-44 -laadun samepiste on -40 °C ja
suodatettavuus -44 °C.

Tällä dieselpolttoaineella tulee toimeen kovimmillakin pakkasilla. Lisäksi ankarissa olosuhteissa dieselajoneuvo kannattaa esilämmittää tai pitää lämpimässä tallissa ennen moottorin käynnistämistä.

Dieselpolttoainetta voi tarvittaessa lisätä muihin dieselpolttoainelaatuihin missä tahansa seossuhteissa parantamaan niiden kylmäkäyttöominaisuuksia. Neste-diesel -40/-44 -laadun lisäys ei kasvata ruiskutuspumppu- ja moottorivaurion riskiä eikä heikennä paloturvallisuutta.
__________________
KYM
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux 3.0 D-4D snr Chit-Chat 2 15.10.2008 17:46
M: Hilux Mhilux O/M/V Ajoneuvot 3 10.04.2007 05:58
HJ60 lantikka hyytyi. Apua? Tekniikka & Jutustelu 60 10.03.2007 00:44
Naperosta katosi sähköt & meno hyytyi... vputila Tekniikka & Jutustelu 14 02.08.2006 19:16
Jeepin akku hyytyi. Startissa se vika oli. HEKULIINI Chit-Chat 7 26.04.2005 08:05


Sivu luotu: 09:19 (GMT +2).