Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.01.2010, 20:05
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

tossa kans tankkasin land cruiseriin nesteen asemalta -15/-25 dieseliä, tai ainakin tarrassaluki niin. äsken luin nesteen sivuilta diesel laaduistaja siellä luki noin

Diesellaadun samepiste on -15 astetta (suodatettavuus -25 astetta), joka tekee siitä markkinoiden parhaimman ja pakkaskestävimmän kesälaadun.

siis toikin on vissiinki vie kesälaaduksi luettavaa ja seuraavat oli vasta talvilaatua!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.01.2010, 01:00
-Jyki-:n Avatar
-Jyki- -Jyki- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.01.06
Sijainti: Lappeenranta,Etelä-Karjala,Finland
Viestit: 1.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
tossa kans tankkasin land cruiseriin nesteen asemalta -15/-25 dieseliä, tai ainakin tarrassaluki niin.
Kyl täällä Nesteen asemilla on ollu jo pitkää -34.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.01.2010, 02:36
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

mites ku mul on kesälaatuu hjn tankissa ja tänää oli -27 sehän tietenkin hyyty mut onko muille tullu tuollasta erikoista ääntä rupes niinku vinkuu tuleeko se suuttimista vaiko ? menikö jo motti paskaks vedettiin sit raktoril pihaan kun keskelle peltoo jäätiin eikä uskaltanu sit rupee elvyttää sitä vaikka lähti kyllä käyntiin mut tuo ääni vähä pelottaa ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.01.2010, 10:22
huru-ukko huru-ukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.05.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 137
Perusasetus

Kyllä se kesälaatu on vielä erikseen mitä tuo bemaripoju tuossa viittas (-15/-25) se on jo ihan talvilaatua. Kesälaadun samepiste on tasan nollassa,siitä onvielä 3 eri välimalli ja neljäs on arktinen (-40/-44)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.01.2010, 10:59
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

kopsattu nesteen sivulta:


Neste-diesel -0/-10


Neste-diesel -0/-10 polttoaine on tarkoitettu keskikesäkäyttöön. Dieselpolttoaineen samepiste on 0 °C, joka on myös sen alin pitkäaikaisen varastoinnin lämpötila ajoneuvon säiliössä tai maanpäällisessä säiliössä.
Dieselpolttoaineen suodatettavuus on -10 °C.

Neste-diesel -5/-15

Neste-diesel -5/-15 polttoaine on tarkoitettu kevät-, kesä- ja syksy käyttöön. Dieselpolttoaineen samepiste on -5 °C, joka on myös sen alin pitkäaikaisen varastoinnin lämpötila ajoneuvon säiliössä tai maanpäällisessä säiliössä.

Dieselpolttoaineen suodatettavuus on -15 °C, joten se toimii suurimman ajan vuodesta.

Neste-diesel -15/-25


Diesellaadun samepiste on -15 astetta (suodatettavuus -25 astetta), joka tekee siitä markkinoiden parhaimman ja pakkaskestävimmän kesälaadun. Neste-diesel -5/-15 samepiste on -5 astetta ja talvella käytettävän dieselin -29 astetta. Samepisteellä tarkoitetaan alinta, varmaa pitkäaikaissäilytyslämpötilaa.
Neste-diesel -15/-25 -laatua myydään Neste D-verkoston kaksilaatuasemille säätilan mukaan. Kahta laatua myyviä D-asemia on Neste D-verkostosta jo lähes 260 kpl.

Neste-diesel -29/-34


Neste-diesel -29/-34 -laadussa on riittävä samepiste ja suodatettavuus talviolosuhteisiin, joissa suomalainen liikenteenharjoittaja usein toimii.
Samepiste on -29 °C, joka on myös tuotteen alin varastointilämpötila. Dieselpolttoaineen suodatettavuus on -34 °C , joten se toimii hyvin huolletuissa ajoneuvoissa vähintään -34 °C pakkaseen saakka.
Neste-diesel -40/-44

Neste-diesel -40/-44 -laadun samepiste on -40 °C ja
suodatettavuus -44 °C.

Tällä dieselpolttoaineella tulee toimeen kovimmillakin pakkasilla. Lisäksi ankarissa olosuhteissa dieselajoneuvo kannattaa esilämmittää tai pitää lämpimässä tallissa ennen moottorin käynnistämistä.

Dieselpolttoainetta voi tarvittaessa lisätä muihin dieselpolttoainelaatuihin missä tahansa seossuhteissa parantamaan niiden kylmäkäyttöominaisuuksia. Neste-diesel -40/-44 -laadun lisäys ei kasvata ruiskutuspumppu- ja moottorivaurion riskiä eikä heikennä paloturvallisuutta.
__________________
KYM
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux 3.0 D-4D snr Chit-Chat 2 15.10.2008 17:46
M: Hilux Mhilux O/M/V Ajoneuvot 3 10.04.2007 05:58
HJ60 lantikka hyytyi. Apua? Tekniikka & Jutustelu 60 10.03.2007 00:44
Naperosta katosi sähköt & meno hyytyi... vputila Tekniikka & Jutustelu 14 02.08.2006 19:16
Jeepin akku hyytyi. Startissa se vika oli. HEKULIINI Chit-Chat 7 26.04.2005 08:05


Sivu luotu: 21:49 (GMT +2).