![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]() kopsattu nesteen sivulta:
Neste-diesel -0/-10
Neste-diesel -0/-10 polttoaine on tarkoitettu keskikesäkäyttöön. Dieselpolttoaineen samepiste on 0 °C, joka on myös sen alin pitkäaikaisen varastoinnin lämpötila ajoneuvon säiliössä tai maanpäällisessä säiliössä. Dieselpolttoaineen suodatettavuus on -10 °C. Neste-diesel -5/-15 Neste-diesel -5/-15 polttoaine on tarkoitettu kevät-, kesä- ja syksy käyttöön. Dieselpolttoaineen samepiste on -5 °C, joka on myös sen alin pitkäaikaisen varastoinnin lämpötila ajoneuvon säiliössä tai maanpäällisessä säiliössä. Dieselpolttoaineen suodatettavuus on -15 °C, joten se toimii suurimman ajan vuodesta. Neste-diesel -15/-25 Diesellaadun samepiste on -15 astetta (suodatettavuus -25 astetta), joka tekee siitä markkinoiden parhaimman ja pakkaskestävimmän kesälaadun. Neste-diesel -5/-15 samepiste on -5 astetta ja talvella käytettävän dieselin -29 astetta. Samepisteellä tarkoitetaan alinta, varmaa pitkäaikaissäilytyslämpötilaa. Neste-diesel -15/-25 -laatua myydään Neste D-verkoston kaksilaatuasemille säätilan mukaan. Kahta laatua myyviä D-asemia on Neste D-verkostosta jo lähes 260 kpl. Neste-diesel -29/-34 Neste-diesel -29/-34 -laadussa on riittävä samepiste ja suodatettavuus talviolosuhteisiin, joissa suomalainen liikenteenharjoittaja usein toimii. Samepiste on -29 °C, joka on myös tuotteen alin varastointilämpötila. Dieselpolttoaineen suodatettavuus on -34 °C , joten se toimii hyvin huolletuissa ajoneuvoissa vähintään -34 °C pakkaseen saakka. Neste-diesel -40/-44 Neste-diesel -40/-44 -laadun samepiste on -40 °C ja suodatettavuus -44 °C. Tällä dieselpolttoaineella tulee toimeen kovimmillakin pakkasilla. Lisäksi ankarissa olosuhteissa dieselajoneuvo kannattaa esilämmittää tai pitää lämpimässä tallissa ennen moottorin käynnistämistä. Dieselpolttoainetta voi tarvittaessa lisätä muihin dieselpolttoainelaatuihin missä tahansa seossuhteissa parantamaan niiden kylmäkäyttöominaisuuksia. Neste-diesel -40/-44 -laadun lisäys ei kasvata ruiskutuspumppu- ja moottorivaurion riskiä eikä heikennä paloturvallisuutta.
__________________
KYM |
#27
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Talvilaatuinen polttoöljy on talvilaatuista dieseliä, joka värjätään. Ei se enää kovilla pakkasilla auta sekoittaa keskenään kesä- ja talvilaatua, jos on kylmää. Kesälaatu on jo jämähtänyt ja jos ei ole niin kylmä talvilaatu päälle aiheuttaa kesälaadun parafiinien erottumisen ja suodattimet on heti tukossa. LRV8 |
#28
|
||||
|
||||
![]()
no kikotin ainakin toimi hyvin, tais olla 10l kesälaatua pohjalla laitoin 15l talvilaatua 2l bensaa ja vähän 2t öljyä. sekotin coctailin tikulla ja ajelin 2h -16 hyvin toimi!
|
#29
|
||||
|
||||
![]() perkuleen pakkaset...
Pajerokin alko loppiaisen jälkeen hyytymään kun oli -30 astetta pakkasta ja piti aamulla lähtee töihin... nyki ja nyki, veto ihan lähes nollissa. pääsin kuitenkin takas kotio ja rokulipäivän viettoon. hain kuitenkin toisella autolla suodattimen ja koitin kysellä jäänestoo mut ei mistään. loppu vissii koko maasta. no ukolla oli 1 puteli diesel 100:sta ja suod. vaihtoon ja nesteet tankkiin. auto tuilille ja pelaa ihan okei...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#30
|
||||
|
||||
![]()
Ei se pakkanen nin pahasta ole, ajoviima tappaa kun suodattimessa EI OLE "suojaa" ajaviimaa tappamassa.
Eli kyllä se peli on 100varma pakkasillakin ILMAN mitään bensasekoiluja!!! Ja sitten nämä "kuulin sieltä-täältä" jutut, niilla voi IHAN OIKEASTI pyyhkiä rektaalipaikasta sen reikänsä!!!!! Tässä mun suosikki: pesix: "Itse käytän 5-10% seosta molemmissa perheen dieseleissä hilux & volvo v70. Vanhan liiton autoasentaja/ mekaanikko suositteli tätä, on nykyään maahantuonti firmassa edustajana jossa käytetään samaa keinoa dieseleissä" Ja mikäköhän maahantuoja kyseessä???? KAIKKIEN LISÄAINEIDEN KÄYTTÖ TAKUUAIKANA KIELLETTY POLTTONESTEEN SEASSA, MUUTEN EI NESTEPUMPPU/SUUTIN VAURIOISSA VIKAA KORVATA! Ja jos epäilette tätä lausumaa, niin kysykää pois IHAN mistä merkkihuollosta tahansa. Jos antavat "luvan" niin niitten piikkiin menee.... Ja takuutarkastuksessa on AINA havaittavissa JOS JOTAKIN lisäainetta (öljyä, setaaniluvun korottajaa tai bensaa ym.) on polttoaineessa ollut. Ja ainakin meillä (MB ja VW, sekä BOSCH, jokainen Common Rail osa menee takuutarkastuksen kautta --> ja poka on maksanut joka kerta osat+työt, joissa havaittu muu kuin materiaali/valmistus poikkeama. Ja vielä EI OLE MENNYT "normaalisti" rikki osan osaa!!!) Sitten on tuo suodattimien kanssa "lutraaminen": - suodatintahan EI TARVITSE uusia ellei se ole saanut vettä tai muuta "epäpuhtautta". Hyytyminenhän johtuu POLTTOAINEEN SAOSTUMISESTA, ja sen takia POLTTOAINE EI VIRTAA suodattimen läpi! Eli hetki lämmintä suodattimelle ja taas toimii!!! Joskus rakensin kaverille W123 Mersuun pakosarjalta putken, koska ajoi pitkiä matkoja ja pakkasen "yllättäessä" suodatin jäätyi ja hetken odottamisen kanssa taas siten suli. Vedin pakosarjalta samanlaisen putken kuin kaasarille on "lämminolmaputki" ja siihen eteen pelti, nin Mersu oli "pysähtymätön" pakkasilla. Käyntiinlähtö korjattiin suuttimilla ja ajoituksen säädöillä (hehkuthan toimivat, joten niitä ei tarvinnut uusia) Sitten jos on "perinteinen" jakaja/rivipumppu diesel ja varsinkin etukamiokone, niin max 1% bensaa, silloinkin ongelmaksi tulee nestepään tiivisteiden (O-renkaat) kovettuminen bensan takia, mutta laitteiden kestävyys tästä EI kärsi sen suuremmin. Tietenkin JOS ON UUSI NESTEPÄÄ JA SUUTTIMET, en suosittele tätä, koska laitteet on vielä "tiukat".... Näillä eväillä kyllä nämä pakkaset vielä kestetään... Ajetaahan dieseleillä etelänavalla, jossa pakkasta talvisin n. -60*C
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#31
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#32
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kesälaatu ei vajoa mihinkään pohjalle vaikka sinne sekoitetaan talvilaatua. Tuotteiden yhteensopivuus on 1 eli kun se on kerran mennyt sekaisin niin ei sieltä enää kahta laatua ulos tule vaikka kuinka valuttaisi. Talvilaadun kylmäominaisuudet ovat vain heikentyneet sekoitussuhteen verran ja hieman enemmänkin. Älkää siis kokeilko valuttaa ja lähteä liikkeelle, se ei valitettavasti toimi. LRV8 |
#33
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Käytäntö on osoittanut vuosien varrella ihan toista, eli juuri noin kun kerroin. Kesälaatu jää farmisäiliön pohjalle eikä sekoitu päälle tankattuun talvilaatuun, ainakaan kunnolla. Vaatisi pidemmän tankkausletkun, joka menisi säiliön pohjaan asti ja sieltä käsin pieksisi aineet (ja tietysti sen pohjakuran) sekaisin. Eli se kesälaatu ei tankkausvaiheessa sekoitu kunnolla siellä säiliössä ja jää pohjalle. Tämän on muutkin todenneet kantapään kautta ja mm. ex. appiukko vahvisti saman asian (Nesteellä töissä). Nämähän on taas niitä hys-hys -juttuja, joita ei saisi missään nimessä paljastaa... ![]() Tuollainen 3:n kuution tankki, mikä kaverillakin on maatilansa pihan perällä, niin juuri marras- joulukuun vaihteessa Nesteen auto kävi täyttämässä talvilaadulla. Kuitin mukaan siellä oli kesälaatua tuhannen litraa jäljellä. Koko joulukuu oli yhtä takkuamista koneiden kanssa, kun suodattimet veti hyhmään jatkuvasti. Kesälaadut oli poistettu tankeista, että siitä ei pitänyt olla kiinni. Eikä silloin ollut pakkasia kuin max. 15*. Nyt taas tammikuun paukkupakkasilla ei ole ollut mitään ongelmaa, kun tankista oli jo liki puolet käytetty... Tässä on useampia koneurakoitsijoita suvussa ja kaveripiirissä, ja olen niiden koneiden kanssa touhunnut 70-luvun alusta alkaen. Ongelmia on ollut aina, vaikka laborantit muuta vakuuttelevat... ![]() Kyllähän dieselikone on varma vehje pakkasilla, kunhan se vaan on huollettu & muuten kunnossa. |
#34
|
||||
|
||||
![]()
itse lorautan LN110 hiluxiin, diesel 100 tankkiiin kun sen täytän... jos pakkasia rupee olemaan reilua 20c ja pitkiä matkoja edesä.
Eipä ole nämä pahimmillaan -30c pakkaset vaikuttanut mitään. |
#35
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Aikaisempi kommenttini viittasi autoon tankattavaan dieseliin. Autojen tankin ovat niin pieniä, että tankatessa syntyvät pyörteet riittävät sekoittamaan tuotteet keskenään. Jos tämäkään ei riitä, niin auton heiluttelu varmaan auttaa asiaa. Tankatessa talvilaatua kesälaadun päälle tuote ei 'jää' pohjalle ja tankatessa kesälaatua talvilaadun päälle tuote ei 'valu' pohjalle'. Eli toistan edellisestä: pohjan kautta valuttaminen ei auta mitään. Farmisäiliöiden kohdalla tilanne on hieman toinen. Farmisäiliöt ovat useimmiten ulkona pihalla ja tuote altistuu helpommin lämpötilan vaihteluille, jolloin kertyy kondenssivettä, joka useimmiten tukkii suodattimet. Jos säiliö on jatkuvasti vajaana, niin vettä kertyy enemmän. Mainitsemaasi esimerkkiin en osaa sanoa mitään, kun et kertonut, millainen säiliö, mitä tuotetta säiliössä oli, kesälaatuista polttoöljyä vai värjättyä dieseliä 0/-10, -5/-15 vai -15/-25. Lisäksi ei käynyt ilmi, miten kesälaadut oli poistettu, pelkästään imemällä vai tyhjennettiinkö/pestiinkö säiliö ja koska se viimeksi oli puhdistettu/tarkastettu ennen viimeistä täyttöä. Esimerkkitapauksena voi mainita tilanteen, jossa on kesälaatuista polttoöljyä ja päälle laitetaan talvilaatuista polttoöljyä. Kesälaadun same on -3 ja suodatettavuus -10. Jos lämpötila ulkona on -15, niin talvilaatu voi olla tosi kylmää ja täytettäessä uusi tavara kylmentää säiliössä olevan tavaran ja tuote jämähtää heti. Itse tuotteissa ei ole vikaa mutta yhdessä ne aiheuttavat mainitun ongelman. Labrakokeissa molemmat tuotteet erikseen näyttävät ihan ok:lta. Nämä ovat juuri niitä hys-hys -juttuja, joista pitäisi puhua, koska kaikki eivät ota näitä asioita huomioon tilatessaan tavaraa. Kuvitellaan, että päälle laitettu talvilaatu automaattisesti korjaa öljyn sekoitussuhteen mukaisesti. En tarkoita tällä kommentilla että sinä tai sukusi/kaveripiirisi ei näitä asioita tietäisi, vaan useimmiten ongelmana ovat olosuhteet, ei itse tuote. Toinen usein huomiotta jäävä asia on säiliön puhdistus. Säiliön omistaja tilaa vuosikaudet yhdeltä toimittajalta tavaraa ja yhtäkkiä tulee ongelmia viimeisen täytön jälkeen. Polttonesteissä on aina kiinteitä epäpuhtauksia ja ajan myötä ne valuvat pohjalle ja jossain vaiheessa sitä on kertynyt niin paljon, että uutta tavaraa tuotaessa mömmö pyörteilee ja nousee pohjalta tukkien suodattimet. Virheellisesti kuvitellaan, että uusi erä on aiheuttanut sen. Tuohon sekoittuvuuteen vielä: Teoriassa mainitsemasi ongelma on olemassa (ja varmaan käytännössäkin). Ylätäyttöiseen farmisäiliöön puretaan talvilaatua ja pyörteilyä ei synny kunnolla. Jos laadut eivät pääse sekoittumaan voi syntyä tilanne, jolloin alempana on enemmän kesälaatua ja vähemmän talvilaatua. Tämäkään ei ole tuotteen vika, vaan varastointiolosuhteiden. Tässäkään tapauksessa kesälaatu ei 'valu' pohjalle, vaan on siellä jo valmiiksi. LRV8 |
#36
|
|||
|
|||
![]()
Ihan hyvä asia, että jonkun auton ongelmasta poikii laajempaakin asiallista keskustelua kyseiseen ongelmaan liittyen.
Rivien välistä voi moni vähemmän kokenut poimia tiedonjyväsiä myös omien ongelmien ratkaisuihin... ![]() Njoo, toi eri laatujen sekoittuvuusongelma on ihan oikea ongelma live-elämässä. Oikeastaan ongelmaksi sen tekee tilanne, että asiakas ei saa talvilaatua riittävän ajoissa, koska sitä ei yksinkertaisesti toimiteta milloin tahansa. Jos lokakuulla on säiliö tyhjä ja haluaisit seuraavan satsin jo talvilaatuna, ja sitä ei toimiteta, niin sitten on vain otettava kesälaatuna jonkinverran, että pärjää sinne marras-joulukuulle, kunnes talvilaatua alkaa taas saamaan. Lisäongelma tulee siitä, että asiakas ei saa haluamaansa järeää talvilaatua, vaan hänelle toimitetaan sitä light-versiota, joka sattuu sillä hetkellä olemaan tuotannossa... ![]() Farmisäiliöthän asennetaan jonkinverran kallelleen tyhjennyspropun suuntaan, jotta sieltä voi kesällä laskea vedet ja pohjakurat pois. Voisihan sieltä tietysti laskea sen kesälaadunkin pois ennen talvilaadun tankkaamista, mutta kun se perhanan Talvi yllättää joka vuosi... ![]() Farmisäiliöstähän ei tankata samana päivänä kun sinne on tuotu tavaraa, juuri tuon pohjakuran sekaantumisen takia. Sama asia kannattaa huomioida autoa tankatessa: Eli jos näet tankkiauton lähtevän huoltoaseman pihasta, niin ei kannata mennä sille asemalle saman päivän aikana tankkaamaan kuraa autonsa tankkiin. Huoltoaseman säiliöstähän se suurin moskamäärä sinne oman auton tankkiin tulee. Jos suodatin on usein tukossa roskien takia, niin silloin tankki on tyhjättävä ja huuhdeltava kunnolla. 99.99%:sti vuosien varrella esiintulleiden suodatintukosten syynä on ollut tuo kesälaadun parafinisoituminen (koska vanha kesälaadun polttoaine ei ole sekoittunut kunnolla hiljattain tankattuun talvilaatuun). Se sähkölämmittimellä (siis auton/koneen omasta akusta toimiva) varustettu suodatinjalka auttaa tähänkin ongelmaan. Toi on varmaan ihan totta, että jos noi eri laadut vaan pääsevät kunnolla sekaantumaan tankkausvaiheessa, niin ne eivät sitten enää erkaannu toisistaan. Jos näette jonkun dieselistin ajelevan sik-sakkia huoltoasemalta poistuttaessa, niin älkää soittako puhallusratsiaa paikalle. Todennäköisesti hän vain sekoittaa tankissaan olevia kesä- ja talvilaatuja sekaisin... ![]() |
#37
|
|||
|
|||
![]() Joka talvi..
Itsellä enemmän ja vähemmän samoja ongelmia,omistan sellasen kolmepyttysen 750cc diesel traktorin ja se on kranttu polttoaineesta,ymmäerrettävästi kun on pienet röörit.Tänä talvena taas perinteinen savotta kun nafta oli semmosta ihraa.Lämmittelin ja diesel 100 ja pentsiiniä ja 2t öljyä ja ei perkele,aina vaan hyytyy.No lopuks sain koneen talliin ja liemet pois ja uutta talvilaatua tilalle.Sen jälkeen toimi ku junan vessa,tätä episodia paasasin eräälle löpö-insinöörille ja haukuin kaikki nesteen pomoista lähtien,epäilin bio löpön osuutta asiaan jne...insinööri epäili löpön joukossa olevan vettä.Kuulemma löpöön sekoittuu tietty määrä vettä joka sitten jäätyy pieniksikiteiksi tukkien suodattimet.Eli vaikka aine olisi talvi laatua ja vaikka siihen sekoittaisi mitä jäänestoa tai mitävaan,se ei sulata jo muodostuneita jää kiteitä.Eli polttoaine kun kyllin kauan happanee jossain tankissa joka kerää ilmasta kosteutta jäähtyessään/lämmetessään se vesi osittain sekoittuu löpöön.Tähän seokseen taas ei sekoitu mikään.Tässä mun tarinassa opetus oli se että jos aine kerran vesittyy ja jäätyy sitä ei saa pois muuta kun sulattamalla ja huuhtelemalla koko järjestelmä,itse aineeessa ei ollu mitään vikaa.Tää mun konekin toimii moitteettomasti vaikka kuinka kovassa pakkasessa kunhan sielä tankkiin ei ole luikerrellut MITÄÄN muuta kun ehtaa TUORETTA dieseliä.
|
#38
|
||||
|
||||
![]()
Hoojii hyytyi eilen kaupasta tulessa, 2 kertaa 10km matkalla joutu pysähtyyn. Tankkasin viimeks ABC asemalla kait sieltä tullu jotain kesälaatua tankkiin perkele.
Tein sitte suodattimelle tollasen karvalakin: Mahtaako tosta mitään apua olla, mutta ainakin yritin ![]() |
#39
|
||||
|
||||
![]()
Noista jään estoista vielä sen verta.
Uusiin commonrail, ym. korkea paine ruiskutus moottoreihin ei saa laittaa lisä aineita. Ja on muutenkin helvetin tarkkoja epäpuhtauksillekin, että suodattimet kannattaa vaihtaa suositeltujen kilometri määrien mukaan, eikä vasta sitten kun se on tukossa. Tuosta voi tietysti olla useaakin eri mielipisettä, saako korkeapaine ruiskutukselliseen moottoriin laittaa mitään. Mutta ainakin Caterpillarilla on täys kielto!!
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#40
|
|||
|
|||
![]()
Eihän se loppuusa hyvin kummanen olis värkätä "patruuna" jossa kiertäs jäähdytinneste ja polttoaine putki. Kyllähän sen koneen/auton yleensä käyntiin saa mutta ajon aikana alkaa ne ongelmat,tässä vaiheessa jäähdytin neste on jo aika lämpöstä ja monet ongelmat ois voitettu
![]() |
#41
|
||||
|
||||
![]()
14 vuotta on tullut ajettua Bertalla kaikilla keleillä.
Suodatin on tullut vaihdettua joka syksy,ja aina on varasuodin matkassa. 2 kertaa olen jäänyt jäätämisen takia "tielle".Molemmilla kerroilla oli syy tankin pohjalle jäätynyt vesi eli niistä selvittiin tankin tyhjennyksellä. Jäänestoa enkä mitään muutakaan litkua ole koskaan käyttänyt jäätymisen estoon enkä käytä.Koska... Vesi ei sekoitu dieseliin(pääsääntöisesti) mutta... Vesi sekoittuu alkoholiin(jäänesto) ja alkoholi sekoittuu dieseliin,kuten myös alkoholi/vesi seos. Vesi ei mene suotimen läpi vaan tukkii sen,mutta alkoholi/vesi seos menee. Eli juuri se aine mitä varten kaikki vedenerottimet ja suotimet on, pääseekin syöttöpumppuun jossa se sitten tekee niitä tuhojaan. Jos miulta kysyttäisiin niin kriminalisoisin esim. tuon Diesel 100:sen myynnin. Ja jos nyt joku sanoo että mie ainankin olen käyttänyt aina jotain lisäainetta niin siitä vaan,mutta dieseli ei tarvi mitään muuta tankkiin kuin puhdasta oikean laatuista dieseliä. Jos on ongelmia niin tankki ja linjat tyhjäksi ja uudet suotimet ja dieselit niin pitäisi taas toimia. Ja joissain laitteissa todellakin ajoviima jäähdyttää suotimen niin ettei talvilaatukaan meinaa toimia ,mutta sellaiseenkin vaikka suikale routamattoa ympärille niin sekin auttaa.Tai sitten jonkinlainen lämmitys. |
#42
|
||||
|
||||
![]()
itekin olen hj:lla ajellu 5v ja suodatin vaihdettu joka syksy. Nyt ensimmäinen vuosi kun ongelmia, ekoilla paikkupakkasilla teki saman. Silloin vaihdoin taas suodattimen ja laitoin vähän bensaa mukaan.
Nyt Hyyti sitte taas, syytän abc;n dieseliä ja laitoin ton folio villan just sitä varten. |
#43
|
||||
|
||||
![]()
LJ teki saman tänä talvena,ja kesäisin todella useasti filtteri valo syttyi,nyt ei oo enää tankattu abceeltä ja ei oo mitään ongelmia.
|
#44
|
||||
|
||||
![]()
joo ooppelikin rupes pätkimään näillä pakkasilla -20-25c Suotimen vasta vaihdoin pariviikkoa sitten. Ei vissiin nesteen talvilaatu kestä näitä pakkasia -15/25 talvilaatu. Kävin lauantaina tankkaamaas tankintäyteen -29/34 laatua. Entistä ainetta noin puolet viel tankissa mut ei lyhyen ajon jälkeen viel muuttunu käynti.
Miten paljon heikkenee korkeemman laadun(-29/34) suodatettavuus kun sekoitaa tohon normilaatuun? Tarttee varmaan eristää suodinta jollainkeinoin. Routamatto?? |
#45
|
|||
|
|||
![]()
Se on muuten kumma, ettei täältä pk-seudulta saa monilta asemilta kunnon talvilaatua. Heti kun pakkaset vähän hellittää, niin on enää -25-laatua tarjolla
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#46
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
10 pistettä! Olen täysin samaa mieltä. |
#47
|
||||
|
||||
![]()
Karvalakin laiton jälkeen hj on toiminut moitteetta, tosin en ota enää riskiä ja tankkaa abc.llä
![]() |
#48
|
||||
|
||||
![]()
kuinkas paljon polttoaineen paluupuoli lämmittää tankissa olevaa tavaraa... ?
...jos kesälaadun kama on hyhmääntynyt tankkiin (parafiini kynttilänä metallipinnoissa) ja päälle vedetään kylmää talvilaatua, ei apuja ole luvassa lämmin polttoaine tankissa sais hyhmäkynttilän taas liukenemaan, jolloin kesä/talvikama sekoittuu ? eli jos pelissä on / on ollut kesälaatua, ja paluuletkua tankkiin ei ole, ei kai parafiini muutu juoksevaksi ennen tallia / kesää ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux 3.0 D-4D | snr | Chit-Chat | 2 | 15.10.2008 17:46 |
M: Hilux | Mhilux | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 10.04.2007 05:58 |
HJ60 lantikka hyytyi. Apua? | Tekniikka & Jutustelu | 60 | 10.03.2007 00:44 | |
Naperosta katosi sähköt & meno hyytyi... | vputila | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 02.08.2006 19:16 |
Jeepin akku hyytyi. Startissa se vika oli. | HEKULIINI | Chit-Chat | 7 | 26.04.2005 08:05 |