Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #22  
Vanha 11.01.2010, 15:09
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ihan hyvä ajattelutapa mutta käytännössä se ei mene noin.

Kesälaatu ei vajoa mihinkään pohjalle vaikka sinne sekoitetaan talvilaatua. Tuotteiden yhteensopivuus on 1 eli kun se on kerran mennyt sekaisin niin ei sieltä enää kahta laatua ulos tule vaikka kuinka valuttaisi. Talvilaadun kylmäominaisuudet ovat vain heikentyneet sekoitussuhteen verran ja hieman enemmänkin. Älkää siis kokeilko valuttaa ja lähteä liikkeelle, se ei valitettavasti toimi.

LRV8

Käytäntö on osoittanut vuosien varrella ihan toista, eli juuri noin kun kerroin.

Kesälaatu jää farmisäiliön pohjalle eikä sekoitu päälle tankattuun talvilaatuun, ainakaan kunnolla.
Vaatisi pidemmän tankkausletkun, joka menisi säiliön pohjaan asti ja sieltä käsin pieksisi aineet (ja tietysti sen pohjakuran) sekaisin.
Eli se kesälaatu ei tankkausvaiheessa sekoitu kunnolla siellä säiliössä ja jää pohjalle.
Tämän on muutkin todenneet kantapään kautta ja mm. ex. appiukko vahvisti saman asian (Nesteellä töissä).

Nämähän on taas niitä hys-hys -juttuja, joita ei saisi missään nimessä paljastaa...

Tuollainen 3:n kuution tankki, mikä kaverillakin on maatilansa pihan perällä,
niin juuri marras- joulukuun vaihteessa Nesteen auto kävi täyttämässä talvilaadulla.
Kuitin mukaan siellä oli kesälaatua tuhannen litraa jäljellä. Koko joulukuu oli yhtä takkuamista koneiden kanssa,
kun suodattimet veti hyhmään jatkuvasti. Kesälaadut oli poistettu tankeista, että siitä ei pitänyt olla kiinni.

Eikä silloin ollut pakkasia kuin max. 15*. Nyt taas tammikuun paukkupakkasilla ei ole ollut mitään ongelmaa, kun tankista oli jo liki puolet käytetty...

Tässä on useampia koneurakoitsijoita suvussa ja kaveripiirissä,
ja olen niiden koneiden kanssa touhunnut 70-luvun alusta alkaen.

Ongelmia on ollut aina, vaikka laborantit muuta vakuuttelevat...

Kyllähän dieselikone on varma vehje pakkasilla, kunhan se vaan on huollettu & muuten kunnossa.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux 3.0 D-4D snr Chit-Chat 2 15.10.2008 17:46
M: Hilux Mhilux O/M/V Ajoneuvot 3 10.04.2007 05:58
HJ60 lantikka hyytyi. Apua? Tekniikka & Jutustelu 60 10.03.2007 00:44
Naperosta katosi sähköt & meno hyytyi... vputila Tekniikka & Jutustelu 14 02.08.2006 19:16
Jeepin akku hyytyi. Startissa se vika oli. HEKULIINI Chit-Chat 7 26.04.2005 08:05


Sivu luotu: 06:37 (GMT +2).