Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 19.11.2009, 15:36
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marko.S Näytä viesti
Jos kone käy niin vinssiakun jännite ei pitäisi laskea alle 13.6v. Muistaakseni ei laske virtaa vinssiakulta startti akulle päin ellei optiona olevaa katkaisijaa (on/off) ole kytketty jolloin yhdistää vinssiakun ja starttiakun. Itse kytkisin tämän sinun tapauksessasi laturin (starttiakun +napa) ja vinssiakun väliin.

Toisen akun ei pitäisi olla syväpurettuna missään vaiheessa. Jos olen laitteen toiminnan ymmärtänyt oikein.

Kallis ja kallis... Ei ne laturitkaan ihan ilmaisia ole, sekä sen asennus ja johdotukset.. vs, tämä kytketään akkujen väliin ja maapiuha laitteelle.
Ei ihan pidä paikkaansa, jos tai kun kuormitus on kova jännite laskee. Toki jos laturin teho riittää ~ 3,5kW niin silloin ei laske.
Käytännössä vinssauksessa purkautuu aina, siksipä pohdinkin tilannetta jossa täysi akku ja purettu kytketään releellä tai kytkimellä rinnan, ei välttämättä ihan paras mahdollinen ratkaisu.

Itse kytkisin akut suoraan rinnan kiinteästi, jos mega spuutta on arka jännitteen tippumiselle niin sille oma varasyöttö vaikka prätkän akusta. Senhän ei tarvii olla iso.
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:Pari akkua amerikan autoon pekkav O/M/V Muut 2 09.01.2009 12:58
Kaks akkua La tuskaa Tekniikka & Jutustelu 9 06.01.2009 11:18
yksi ISO vai pari pientä akkua 12-v järjestelmään? lepoantti Tekniikka & Jutustelu 7 10.04.2007 18:05
Kaksi akkua maasturiin! rm67 Tekniikka & Jutustelu 3 17.01.2007 10:15
Montako akkua??? Zamppa Tekniikka & Jutustelu 16 12.08.2005 11:33

Sivu luotu: 22:26 (GMT +2).