Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #6  
Vanha 12.09.2009, 21:55
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

JAKIS!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Empä tosiaankaan asiasta tiennyt ja siksi kyselenkin, mietin vaihtoehtoja välitysten lyhentämiseen ja luultavasti jakis tulee välitettyä.
Miten vaihteistot sitten yhdistetään, millaisen sovitusakselin se tarvitsee?
Semmosen sovitteen varmaa joutus ite, tekee ei kyloo paha rasti.Suosittelisisn kyl et välittäs sen jakiksen.Siit ens hätään,sit perätki vois vaihtaa.Ne orkkis välitykset ku ei oo monesti enää nii hyväs hapes.Joissai vehkeis löytyy viel sopivii palikoit et voi vaihtaa sihen vakio lootaan pienemmän ykkösen ja/tai pakki vaihteen välit.Vaihteitahan ei yleensä tarvita montaa vaan pari kyllin tiheää riittää.Makukysymyksiä on sit tietysti monta.Painoo on aina liikaa ja jos pelkät lootat painaa sata extra kiloa ni mitäs sit enää vinssit,kaaret,helmaputket jne.Voima häviööki tulee mut sil ny ei oo merkitystä.Mul on itellä hiluksis tiuhemmat perät ja viel meinaan ottaa hiasen lootast tiuhemman ykkösen ja pakin ni avot.Maantiel toimii hyvin ja sit on maastoon riittävän pienii vaihteit.Ja tos tupla lootas joutuu sit väsää kardaanit uudestaan,se väliaxeli,kiinnitykset tokalle lootalle,etukartaanille ehkä kannatin laakeri.Ite pidän helpompana työnä muita ratkasuita.Ja kevyempänä eikä ne lootatkaa ilmasii oo ja ykskää kulunu osa ei uudistu.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tuplavaihteisto kivinen Tekniikka & Jutustelu 18 21.10.2003 16:42


Sivu luotu: 17:10 (GMT +2).