Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #32  
Vanha 31.03.2009, 22:01
karjalai:n Avatar
karjalai karjalai ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.12.05
Sijainti: Imatra, .
Viestit: 237
Perusasetus

Paljonko nyt kokonaisennakko ja perusennakko?

Ootko katsonut miten niitä ennakkoja? En tiedä oletko jo näin tehnyt mutta tässä kuitenkin:

Eli jakajasta alipainekellon letku irti ja tulppaus, sitten piirrotat dampperiin asteikon 0- 40 asteeseen. Sitten strobolla ja kierroslukumittarin avulla tarkistat ennakkokäyrän. Lähde liikkeelle maksimiennakosta joka saa olla esim. 34-36 astetta, eli säädät jakajasta niin että kok. ennakoksi muodostuu tuo. Sitten tsekkaa paljon on perusennakko (eli karkeasti ennakko tyhjäkäynnillä). Sais olla jotain 6-16 astetta. Keskipakoennakko saisi antaa täydet ennakot (34-36) siinä likipitäen 2500-3000 kierroksen maisemissa.

Alipaine-ennakko on säädetään sitten korvakuulolla ajossa eli letku kiinni ja kuuntelemaan milloi nakuttelee.

Ja tää on siis vain yksi tapa ja tietenkin ennakot riippuu koneesta mutta noilla arvoilla pitäisi jo käydä täysin mukisematta. Lisäksi näissä vanhoissa letukoissa on semmoinen hauska ominaisuus että joskus damperin ulkokehä on kiertynyt niin että ykk-merkki ei enää pidä paikkaansa.

Viimeksi muokannut karjalai : 31.03.2009 22:05
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
L-200:sen ropaamista/joustoja Lavamitsu Tekniikka & Jutustelu 74 11.08.2008 19:47


Sivu luotu: 09:25 (GMT +2).