Rangesta meni kannen tiivari ja aattelin tehdä samalla täydellisen konerempan. Eli speksit: 280 tkm ajettu ja todennäköisesti mitään remppaa ei ole ikinä tehty. Kyseessä 3.5 EFI kone ja vm. on -89. Tässä vekottimessa on myös viskojakis ja automaagiloota. Auto on täysin offroad käytössä, mutta kilvissä pitää olla koska haluan ajaa safareita. Tällä hetkellä on tehty maximi korotukset jousituksen ja korin suhteen. Myös puslat on kohta vaihdettu polyuretaani sellaisiin. Alusta on oikeastaan täysin panssaroitu. Koneeseen olis tarkoitus olis vaihtaa nokka-akseli, -ketju, nostajat, ehkä ylikoko männät, kansien plaanaus, uudet pakosarjat (alkukäyrästöt paremmiksi, loput itse), kaikki laakerit, tietysti kaikki tiivisteet ja stefat, öljypumppu, vesipumppu, laturi (isommaksi, koska orkkis laturissa ei riitä teho pitkiin vinssauksiin, akkuina 2 x Exide Maxximat). Kannet ajattelin viedä jollekin ammattilaiselle, eli he kertovat mitä kaikkea niille pitää tehdä. Myös Megasquirt kiinnostaa ja varsinkinkin suorasytkä. Lukeeko palstaa joku joka olisi tämän tehnyt ja saanut siitä toimivan? Tällä haluaisin päästä eroon virranjakajan kosteusongelmista. Mietin myös virranjakan paineistusta. Ajattelin sellaista systeemiä, että kun on kostea paikka edessä, niin työntäisi kompuralla ilmaa jakaajaan, ettei vesi mene sisään. Kaikenlaista ihmetystä? Eli oikeastaan kysymys kuuluukin mitä kaikkea muuta teille PRO-Range-ukoille tulee mieleen? Mitä listasta puuttuu ja suosituksia missä kannattaa teettää ja mitä/mistä kyseisiä osia kannattaa hommata? Kannattaisko esim. vaihtaa automaagi manuaaliin ja kiinteään jakikseen? Kannattaako Megasquirt vai mitä mieltä virranjakajan paineistuksesta? Ja tosiaan tuos koneen täysremppa on nyt päällimmäisenä, koska nyppään koneen irti kohta. Haluaisin nyt tehdä auton kerralla viimeisen päälle kuntoon.
T: Jani