![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Samaa pohdin itse kun pähkäilin että hp-ahtimen turbiinin läpi pitää kulkea kaikki pakokaasu ja silti sen pitäisi herätä alhaalta. VNT ei silti tule compoundissa kysymykseen, menee liian monimutkaiseksi näin alkuun.
Tuo kompurapuolen mitoitus hp-ahtimessa vaikuttaa kinkkiseltä, tai ainakin työläältä. Onko kokemuksia että hp-ahtimelta "pyydetään" liikaa ennen lp-ahtimen mukaantuloa, eli painesuhde koittaa nousta liian kovaksi? En minä ahtopainetta pelkää, ei vaan ole kokemuksia kovista paineista vakiomoottorin kanssa. Toki nyt muodostuu pumppu pullonkaulaksi eli kakku ei riitä koviin paineisiin eikä toki nämäkään paineilmalla toimi eli pulloon puhaltaminen ei ehkä auta. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Squirrellin ahtimen mitoitustaulukko | armas | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 16.06.2014 21:21 |
mitä öljyä käytät isosssa dieselmoottorissa voiteluaineena? | Jari | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 25.03.2014 16:26 |
Katti/hiukkaskiihdytin dieselmoottorissa | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 27.10.2013 10:07 |
Ostettu CT-26 ahtimen pakoputken laippa | Waalsku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 11.10.2009 10:52 |
O: Lj:n ahtimen osia | Jeeper | O/M/V Muut | 0 | 31.01.2004 13:06 |