Siis kerkesi oikein kunnollä räpsäsemään?
Laturi on kallein, joka todennäköisesti on kärähtänyt. (diodisilta ja ehkä säädinkin, jos saat käyntiin, niin polttaa tod. näk. myös kenttäkäämin.)
Mittaristossa/mittariston takana on muistaakseni jännitesäädin mittaristolle, joka ei kestä jännitteitä väärin päin.
Hehkutuksen ajastimesta en tiedä, kestääkö jännitteitä väärin päin, sama juttu tuo "mittariston joulukuusi- ilmiön" rele. ja vielä kello. (hehkutusta et tarvitse, sen toimimattomuutta ei huomaa edes pikkupakkasella; MUTTA jos hehkutus jää päälle, niin voi polttaa koko auton; siis jos ei toimi, irroita sulake pois koeajoihin tms)
Mittaa huolella tuo "johtosulakkeet", siis vaikka 24v halogeenihehkulla, että sähkö todella kulkee läpi.
En muista, onko hj-61 laturin latausvirtajohdossa sulaketta, jos on niin on tod. näk. juurikin tuommoinen lankasulake.
siis tuo johto tulee sieltä laturista muistaakseni 10mm avainkannalla olevan mutterin alta suoraa yläjännitepuolen akun + napaan. -> siis laturilta voi mitata ennen mainitulla Halogeenihehkulla, että onko yhteys.
p.s lisäksi rikki voi olla kaikki "hupielektroniikka"mahd. Webasto, LA-puhelimet, stereot yms.
|