
2016 alkuvuodesta officrossia Raisiossa, joku pokaali sieltäkin tuli. Tais muilla hajota autot ennenku pääsivät maaliin. Meillä ei ihan kokonaan hajonnut. Ohjaus oli simpukan takia hieman omalaatuinen ja moottori alkoi olemaan jo melko valmiin tuntuinen.

Keväällä 2016 ajeltiin vielä kerran tallin takana vähän testipätkää. Öljynpainevalo ei halunnut sammua alle ~1500rpm kuumana, ja kävi sen verran kuumana että vihelsi kuin teepannu kun vähän sai kenkää. Syntyi sitten päätös lopulta päästää vanha kiulu tuskistaan.

Nokka-akselista alkoi vähän nosto olemaan vähissä :P Oli kyllä muutenkin kauttaaltaan kaikki loppu ja huonoa.

Uusi moottori oli tullut hankittua jo aikaisemmin, uusilla halpisosilla kasattu korkeapuristeinen (9.35:1 uusi vs. 8.35:1 vanha) Toistaiseksi on toiminut ja ensimmäistä kertaa toimiva moottori tässä autossa mun aikana

Ennen turaoffia piti vielä tehdä pikainen remontti tehostajan pumppuun, tuli yllättäen englantilaiseen öljyvuoto.

Turaoffissa oltiin ekologisesti seitsemällä ajoneuvolla liikkeellä että saatiin 4 kilpuria metsään, oli meitä sentään 8 täysikäistä + 1 alaikäinen.

Kisassa meinas käydä todella surullisesti kun tukivarsi sai tarpeekseen ja meni poikki. Ihme kyllä pysyi kasassa kun koitti kiivetä kasan reunaa ylös ja koneesta oli kaikki irti mitä löytyi. Sitten seuraavalle rastille pikkuhiljaa pakittaessa painoin kytkimen pohjaan, auton alta kuului kilahdus ja kartturi kertoi että tukivarsi tippui maahan