Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T
Laitoin jo saman kysymyksen slck:lle mutta laitamma tännekki.
Onko tuo j120 paha ruostumaan?
Eli onko jotain varmaa paikkaa joka pitää tarkistaa jos tuomosta menee ostohousut jalassa tutkimaan?
Niinja moottori. No suutinvaivat on tiedossa mutta onko moottoreissa suuriakin eroja vuosimallien kesken?
Vääntömomentti kasvaa (-05?) aika reilusti. ja vaihteisto vaihtuu 5vaihteiseksi.
Onko nuo oleellisesti parempia että kannattaisi päätyä juuri tuohon uudempaan tekniikkaan?
|
Osa noista on jo läpimätiä vaikka ei uskois. Paikallisen ruostesuojaamon mukaan heille on tullut sellasia 120:iä, missä on ollut niin paksussa ruosteessa koko pohja, että se olisi pitänyt hiekkapuhaltaa jotta ois saanut laitettua paksut suoja-aineet pohjaan, mutta pelti ollut jo harsomaista, joten eivät voineet enää puhaltaa ja laittoivat vaan kotelosuojaa ruiskulla kun muuta ei ollut tehtävissä. Takatukivarsien kiinnityskohdat taka-akselissa samoiten niin mätiä osassa, että joko tukivarret jo valmiiksi irti tai ne korvakot saa hakattua ruuvarilla kokonaan pois. Syynä näihin se, että uudempien autojen omistajat ei jaksa pestä niitä tukivarsien poteroita kertaa paria vuodessa hiekasta tyhjäksi, pestä pohjaa ylipäänsä eikä tietenkään panostaa tonnia ruostesuojaukseen silloin kun auto on ollut uus tai uudehko.
Nämä läpimädät on sitten usein päältäpäin katottuna täysin ruosteettoman näkösiä, joten kannattaa kyllä makoilla auton alla hetki ennen kuin päättää ostaako sen vai ei.
Jos tuollasia ootte ostamassa, niin kandee kyllä sitten kattoa tarkkaan huoltokirjan aitous joka suhteessa, koska todella moni noista nettiauton tuontivehkeistäkin on ruuvattu, joten turha maksaa ylihintaa siitä, että mittarissa on nyt mukavat 250-350tkm kun oikeesti siinä pitäis olla 450-650tkm.