Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Pinnoittaa/syö sykronirenkaat.
Jos arvostaa toimivaa synkronointia, niin tuo GL-4 päälaatikkoon.
toki voi olla että toimii joillain hypoidiöljyilläkin, (Ja tosi- kuorma-automiehet ei halua ajaa ollenkaan synkronoiduilla... ei ainakaan tukkeja metsästä, ei ainakaan taannoin  )
Tuo GL-4 vaihteistoöljy soveltuu myös jakolaatikkoon, sillä JOS JAKOLAATIKON
huohotin on TUKOSSA niin jakiksen öljyt tunkeentuu päälaatikkoon.
Ja nykyään kaikki merkkituotteet on riittävän hyviä, vaikka pikkasen olisi lisätty voimaa, siis öljyn laatu ei hajota hj:n laatikoita, vaan se että vedätetään liian isolla vaihteella, siis useimmiten 5-sella
ja uudelle HJ-kuskille (TojoHooJii): laita vaan jokapaikkaan synteettiset öljyt, ja moottorin öljynsuodattimia kannattaa ostaa pari ylimääräistä, jos huoltohistoria yhtään arveluttaa! siis vaihda öljyt ja suodatin, aja muutama sata km, ja vaihda uusi suodatin, sama homma n. 2000 km jälkeen, sitten ohjekirjan mukaan.
p.s suositellaanko päälaatikkoon gl-5 öljyä?
|
Tuolla jo aiemmin laitoin valmistajan ohjeet öljyn suhteen, mutta laitetaan nyt siten, kuten kirjoitettu Toyotan kirjoissa öljyistä.
Suomessa painettu omistajan käsikirja : vaihteistoöljy GL-4 tai GL-5
Japanissa painettu owners manual: Manual transmission Oil type: GL-4 or GL-5
Toyotan alkuperäinen englanninkielinen korjausmanuaali sanoo: Oil grade API GL- 4,5
Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, mutta kumpikin on sallittua