Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli
SJ410 takaperään asennettiin lock-right, joka oli uusi. Perän rattaat oli ihan hyvässä hapessa. Lukko kiinni ja koeajolle: lukko paukkuu ihan pirusti suoraan ajettaessa, mitä se ei tietty saisi tehdä. Mutkassa paukkuu enempi ja veto päällä kenties vielä enempi. Eli ihan kun joku hakkaisi lekalla taka-akseliin. Lukittuu kyllä kuten kuuluukin. Otettiin lukko uudestaan auki ja hyvältä näytti osat. Uudestaan kasaan ja sama juttu, paukkuu mennessään. Pyörien laakerit on kunnossa, samoin kardaanit. Ja se pauke siis korvakuulolla tulee perästä.
Onko siellä liikaa vai liian vähän välystä ? Tai jotain muuta ?
Edit: niin ja jouduttiin koneistaan poskirattaista millin siivut pois kun ei muuten olisi osat mahtuneet kasaan. Kuin myös akseliputki on pikkusen taipunut kaarelle
|
Akselin kieroudesta johtuu. Itellä kävi sama homma samuraissa.
Kuvassa näkee miten hampaat on kulunnut viistosti ja vetareiden kohtaa halki. Jos olisi lopettannut ajon kun paukkuminen alkoi olisi rattaat luultavammin selvinnyt hengissä.