Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari
Joo, tällähetkellä meillä tuo hake on kasalla tosiaan ihan normi hallissa sisällä, betonilattia ja muuta mutta se on vain tilapäistä koska tilaa ei nyt voi käyttää alkuperäiseen tarkoitukseensa- Kesän tullen tehdään hakkeelle oma varastopaikka lämpökeskuksen viereen. vähä on vaan vielä hakusessa se että millanen ja minkä kokoinen siitä kannattaisi tehdä. Esim. korkeus täytyy tarkoin miettiä ettei oo samaa ongelmaa kun tulla hallissa että oviaukko on hieman liian matala siihen että sais kipattua ovelle saakka tavaraa, aina joutuu jättään sen verran tilaa että auto mahtuu sisälle asti. Jos se ongelma poistuu niin varastonkaan ei tarvi olla yhtä suuri ja silti mahtuu tarpeeksi tavaraa. Periaatteessa vanhan öljylämmitysjärjestelmän maanpäällisen säiliön alla on valmiiksi betonillatta juuri sillä kohtaa mihin hakevarasto on tulossa mutta se ehkä on liian pieni, tiedä oikein monenko päivän vara pitäis olla..
ei ollut vielä loppu siilollinen mennyt tän päivän aikana joten huomenna vasta pääsee koittamaan miten käyttäytyy kun vähän sitä turvetta sekaan sekottaa.
|
Eikö tuon nykyisen hallin ovelle pysty kippaamaan ja sit siitä lykkiä koneella kasalle? Ja toimitusehtoihin lienee voisi kirjata "ketjupurkuauto" ni riittäs ku oviaukko on semmoinen että 4.4m korkia kampe sisään mahtuu.. vai kuskaaks omalla kalustolla?
edit. 4.4m korkea hakeautohan ei sitten välttämättä ole 4.4m korkea vaan kuorman kanssa korkeus usein on hiukan enemmän..

tai näin oli meillä turpeen ajossa ainahin..

mie oon monasti miettiny aihetta että tekis liiterin uusiin puihin mallilla: ritiläpohja ilman kierron vuoksi, seinien alareunoihin 20-30cm rako jotta ilma kiertäisi sieltäkin, katon rajaan sama homma ja valokate päälle... äkkiseltään vois luulla että tuolla mallilla saisi kesäaikaan liiteriin melko hyvän lämmön ja ilman kierron aikaiseksi.. en kyl mene varmaksi vannomaan ja tuleeko tuommosesta jo hiukan kasvihuonetyyppinen trooppisen ilmaston koppi?