Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 26.12.2014, 18:01
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Yhteen uudehkoon audiin vaihdoin jakopään, öljypumpun käyttöketjun ja kytkimen sekä kampiakselin takatiivisteen. Kaikki meni hyvin siihen asti kun piti audia käyntiin laittaa. Ei lähde. Testilaite ei näytä ollenkaan kierroslukua startatessa. No, tässä vaiheessa epäilykset kohdistuivat kampiakselin asentotunnistimeen joka on kampiakselin takastefan yhteydessä ja lukurengas pitää painaa mukamas jollain erikoistyökalulla kampiakselin päähän jotta tulee oikein. Tätä en tietenkään tehnyt vaan merkkasin kohdan ja laitoin uuen samaan paikkaan ajatellen että pakosti toimii kun on samoin laitettu. kolme kertaa purin laatikon pois ja stefan vaihdoin kahdesti ja kävin tämän kyseisen erikoistyökalunkin lainaamassa ennenkuin keksin että konetilasta oli keulaa purkaessa jäänyt rintapellistä eräs mutteri löysälle jonka alla oli yksi maapiste, sellainen yksi neliöinen ruskea johto tuli tämän pultin alle johon sitten oli liitetty myös lisäpitkien maadoitus. Tämän takia olin sen avannut. Tämän mutterin kun kiristin niin auto lähti käymään kuin palmun alta.

Velipoika oli alkanut myös kaverilleen laturia vaihtamaan. Oli firmalla aloittanut ja ajan loppuessa oli ajatellut ajaa auton vanhempien verstaalle jossa jatkaa remppaa. Vähän paikkoja valeeseen ja ajoon. Ei ollut vaan tullut ajatelleeksi että apulaitehihna jonka oli jättänyt pois pyöritti myös vesipumppua. Akun hiipuessa mittarit ei oikeen näyttänyt lukemia ja illan pimetessä ei niistä oikeen selvää olisi saanutkaan. Kone keitti ja tuli laturin vaihdosta hieman laajempi projekti.

Tuttu kasaili veneen moottorin (V8) bilteman momenttiavaimella. Yhden kiertokangen pultit katkes penkissä täydestä laulusta ja halvan momenttiavaimen hinnaksi tuli kolmisen tonnia.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeroiden viat ja korjaukset! NorthRider Tekniikka & Jutustelu 58 08.05.2018 18:49
Onnistuneet/Kauniit autot. KariSalmelainen Bullshit 11 28.06.2005 12:46
Uskomattomimmat, onnistuneet korvausvaateet SamppaFIN Jokes 0 19.09.2002 14:23
Veten huollot ja korjaukset.... Yleiset 0 05.09.2002 23:53
Olivatko MM-kisat onnistuneet? Laskos Jalkapallo 0 01.07.2002 13:01


Sivu luotu: 02:13 (GMT +2).