![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuosta tulikin sellane mielee kun peräöljyjä vaihtaa ni ensin avaa sen täyttö ropun ![]() Kerran laskin vanhat pois ja sitten piti uusia alkaa laittaa. Parin tunnin päästä se täyttö roppu oliki jo auki ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Yhteen uudehkoon audiin vaihdoin jakopään, öljypumpun käyttöketjun ja kytkimen sekä kampiakselin takatiivisteen. Kaikki meni hyvin siihen asti kun piti audia käyntiin laittaa. Ei lähde. Testilaite ei näytä ollenkaan kierroslukua startatessa. No, tässä vaiheessa epäilykset kohdistuivat kampiakselin asentotunnistimeen joka on kampiakselin takastefan yhteydessä ja lukurengas pitää painaa mukamas jollain erikoistyökalulla kampiakselin päähän jotta tulee oikein. Tätä en tietenkään tehnyt vaan merkkasin kohdan ja laitoin uuen samaan paikkaan ajatellen että pakosti toimii kun on samoin laitettu. kolme kertaa purin laatikon pois ja stefan vaihdoin kahdesti ja kävin tämän kyseisen erikoistyökalunkin lainaamassa ennenkuin keksin että konetilasta oli keulaa purkaessa jäänyt rintapellistä eräs mutteri löysälle jonka alla oli yksi maapiste, sellainen yksi neliöinen ruskea johto tuli tämän pultin alle johon sitten oli liitetty myös lisäpitkien maadoitus. Tämän takia olin sen avannut. Tämän mutterin kun kiristin niin auto lähti käymään kuin palmun alta.
Velipoika oli alkanut myös kaverilleen laturia vaihtamaan. Oli firmalla aloittanut ja ajan loppuessa oli ajatellut ajaa auton vanhempien verstaalle jossa jatkaa remppaa. Vähän paikkoja valeeseen ja ajoon. Ei ollut vaan tullut ajatelleeksi että apulaitehihna jonka oli jättänyt pois pyöritti myös vesipumppua. Akun hiipuessa mittarit ei oikeen näyttänyt lukemia ja illan pimetessä ei niistä oikeen selvää olisi saanutkaan. Kone keitti ja tuli laturin vaihdosta hieman laajempi projekti. Tuttu kasaili veneen moottorin (V8) bilteman momenttiavaimella. Yhden kiertokangen pultit katkes penkissä täydestä laulusta ja halvan momenttiavaimen hinnaksi tuli kolmisen tonnia.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei kannata myöskään uskoa vanhaa autoasentajaa joka neuvoi että "elä vittu rupee bilteman vastakierretapilla edes yrittää sitä avata"
Paljon mukavampaa kun se tappi on katkenneena vaihelaatikon tyhjennyspropussa ja siitä tihkuu öljyä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeroiden viat ja korjaukset! | NorthRider | Tekniikka & Jutustelu | 58 | 08.05.2018 18:49 |
Onnistuneet/Kauniit autot. | KariSalmelainen | Bullshit | 11 | 28.06.2005 12:46 |
Uskomattomimmat, onnistuneet korvausvaateet | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.09.2002 14:23 |
Veten huollot ja korjaukset.... | Yleiset | 0 | 05.09.2002 23:53 | |
Olivatko MM-kisat onnistuneet? | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:01 |