![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]() Jeeppiä vein hirveän hieromisen jälkeen katsastukseen, aika varattuna kun oli leima kylmä ja tottakai se vielä loppumetreillä kiirekin tuli kasatessa. 30km kotoa olin päässyt kun eturengas meni edelle autosta ja vastapuolen luiskaan talvella. Ei oikein tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa kun metrin kinoksesta kiskoin rengasta takaisin tietä kohti... Muista renkaista yhdet mutterit lainaan ja leimalle, meni katsuriltakin vielä ohi vaikka rengaskoonkin tarkasti kyseisestä eturenkaasta... Jos olisi huomannut, niin olisi pitänyt tuumata kuten vähemmistön edustaja ratsiassa "Hai, ko ei se yhelläkää pysy" ![]()
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ja lisää löysiä vanteita löyty emännän mondeosta (köykämiinivanteet).. tiedossa oli että toine etupyörän laakeri pitäs vaihtaa ku alkaa olee välystä.. molemmat olimma varmoja että ääni kuuluu apparin puolelta edestä, sieltä mist ol laakeri elämänsä ehtoopuolella.. laakeri vaihtoon, wtf ääntäminen jatkuu... samal ku laakeria vaihdoin ni spottasin väljän vetarin nivelen ni vaihdoin sit tämän seuraavaksi.. v*ttu ja pari muuta voimasanaa ku jurina jatkuu edelleen.. aloin jo kauhukuvia piirtelemään tallin seiniin että ny o kytkin tai laatikko paskana kunnes rauhoituin ja arvelin kokeilla kuitenki löytyskö kuskin puolelta jotain moitetta... juu löyty, pyörän pultit löysällä... sitä ilon ja onnen päivää ku tuon huomasin, iloa kesti tasan niin kauan ku älysin et käytii just pori-kuopio-pori ek ihan turhaan pajerolla ja näin ollen sen reissun budjetti porsi ku 14litraa sadalle keskikulutus vastaan vajaa 7litraa mondeolla... tulipahan todettua että pajero mutikoilla, ilman vakaajia ja suoralla hormilla ei ole se kaikkein mukavin pitkän matkan ajokki... ![]()
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
vesipumppu remontti.
Ihmettelin kun takasin päin meni enemmän nestettä kun sieltä tuli,Sit kun oli 2-3 litraa mennyt jo ylimääräistä.Niin radiota vähän hiljemmalle ja pikku funtsiminen ja siellähän se lirisee tyhjennys propusta kovaa vauhtia tallin lattialle... Säätelin autossa vähän humppalaitteistoa ja kaverin kiusaksi "aki sirkesalo laulaa:annoit mulle pikkusormen se .." mulla ovi auki ja pidän toisella kädellä katon kulmasta kiinni.Niin kaveri potkasi oven kiinni...Oli vähän hellänä näpit etenkin pikkusormi ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Puikkohitsillä ja isolla virralla EI kannata polttaa peltivanteiden pultin reikiä suuremmaks siinä toivossa että sais peltoautoonsa käypäset renkaat.Onneks oli matsdassa kemppiperä että pääs pihaan takas.
Myös samaan matukkaan vaihoin kytkimen ja meinas tulla ns. "roska punttiin" kun koitin käyntiin.helevetillinen kolaus konehuoneesta ja kone ei pyöriny mihinkää.toimi taas heti ku otin lenkkiavaimen pois kampuran pultista. Näitä ois vaikka kuinka kun tulis vaan mieleen,eniten ehkä just peltoautojen ja mopojen kanssa..
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tämä saattaa mennä jo vähän itsekehun puolelle mutta kuitenkin...
![]() Taannoisina aikoina kun oli vielä kasettisoittimia autoissa oli mankan vaihto esissä ja ei vanha soitin meinannut irrota millään ![]() Hermo kiehahti ja survoin kaksi sormea kasettipesään...muutama raivokas repäisy ja tulihan se ratio sieltä kojelaudasta, ja vähän muutakin rojua. Ei siinä mitään kun uusi ratio takaisin ja hymyssä suin auringon laskuun... Lopputulos radion vaihdolle paljastui muutamaa päivää myöhemmin: lämppärin vivut sekaisin, takavalot ei pala ja kirsikkana kakun päällä vääntynyt tulipelti ja vuotava tuulilasi ![]() ![]() Oli sitten joku mulkvisti jaksanut nyhrätä sen 6mm maadoitustapin lattaraudalla tulipeltiin kiinni... ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pakko on kyllä kunnioittaa teidän kovempien tekomiesten toilailuja, omat "kustomoinnit" on yleensä ollu aikasta lailla pienempiä.
Kesällä Taron lattiaa yksin sisäpuolelta hitsatessa sytty se perkele konetilasta jostain palamaan, siinä meni käsijarrun kaapeli, nopeusmittarin kaapeli ja sitten pakkivalon anturin ja nelivedon merkkivalon johtosarjat. Muut sain korjattua mutta tuota nopeusmittarin vaijeria ei oikein tahdo löytyä. Sit nämä sähköhommathan on aina ihan perinteisiä, että ei malta testata mitään liitoksia ennen niputtamista. Edelliseen toitsuun tuli väkerrettyä sellanen helvetin hieno paneeli työvalojen kytkimille, mutta liitin keinukytkimiin supply ja load johdot väärin päin, jolloin nehän veti oikoseen eikä sulaketta. Palo se kytkinrasia ja johdot koko matkalta ja vähän sisustaakin. Oli vielä oikein hienot kutistesukat ja kaikki. "savun hälvettyä tarkistamme kytkennät" näitä riittää Samoten naapurin ukon moottorikelkkaan kun turattiin leditakavaloa paikoilleen, mietimmä että jaahas, musta mustaan, punanen punaseen ja harmaa valkoseen. Kutistesukat, kunnon liitokset, asennus paikoilleen. Sen voi jokainen arvata että menikö oikein.
__________________
Asiantuntija on henkilö, joka on tehnyt kapealla alalla kaikki mahdolliset virheet. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Minunkin autosta meinasi karata rengas
Ennen matkapuhelimien yleistymistä, nuorena miehenä olin vaihtanut juuri coupe corollaan kesärenkaat alumiini vanteilla, ja lähin oikaisemaan pikkuteitä pitkin töistä vanhempieni luo:
ja alkoi kuulua kumma ääni/lotina.... pysähdyin korpeen kurasen soratien reunaan; kuskin takapyörän pultit löysällä! Ja mulla ei edes rengasavainta! No, tuolla koillismaan selkosilla on tapana auttaa toisia... hetken kuluttua paikalle saapui vanhalla ladalla n. 80v köyryselkäinen mummu; ja kaikessa rauhassa poltteli piippua, ja kyseli että mikä hätänä? kerroin, että renkaan mutterit on näköjään jäänyt löysälle: Mummu tiirasi silmät sirrissään toyotaa, ja käveli ladan peräkopille: riuhtasi sieltä peltilaatikossa olevan hylsäsarjan, ja totesi, että eikö tojotassa ole 21mm kannalla mutterit... tarjoutui vielä kiristämään, että "sulla on väärät kamppeet päällä" ![]() Sen verran verran homma jäi mieleen, että vielä nykyäänkin jälkikiristykseen tarvittavat työkalut kulkee "muistutttamassa" etujalkatilassa ainakin ensimmäiseen tarkistukseen asti. Myös teräsvanteiden ollessa alla. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() eikäku! Vois oikeastaan kopioda tuon sun käytäntös, meinaa hiukan huonosti muistaa tarkistella noita pyöränpultteja noist henkilökuljettimista...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeroiden viat ja korjaukset! | NorthRider | Tekniikka & Jutustelu | 58 | 08.05.2018 18:49 |
Onnistuneet/Kauniit autot. | KariSalmelainen | Bullshit | 11 | 28.06.2005 12:46 |
Uskomattomimmat, onnistuneet korvausvaateet | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.09.2002 14:23 |
Veten huollot ja korjaukset.... | Yleiset | 0 | 05.09.2002 23:53 | |
Olivatko MM-kisat onnistuneet? | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:01 |