Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.12.2014, 17:43
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Ja tilanne jatkuu... eli typerehtiminen!
Läksin tuossa viemään Jeeppiä katsastukseen, ja matkalla rupes yht´äkkiä auto pitämään vittumaista jurinaa. Pysähdyin useammankin kerran, kunnes huomasin että toisen takarenkaan pultit oli jo putoamispisteessä!! samojen alumiinivanteiden kanssa on muuten käynyt aiemminkin samoin, mutta silloin oli mennyt renkaanvaihdosta jo pitemmän aikaa.
laitoin tänään uudet talvilumet alle, ja kiristin ne vaan Clas Ohlsonin sähkötoimisella pulttipyssyllä... On se ennen riittänyt

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2014, 19:01
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Mulla on myös joskus aluvanne löystynyt itsestään. Oli jo selkeästi löysällä, mutta onneksi tajusin pysähtyä ajoissa katsomaan mikä täristää. Sitä en muista olinko vetänyt momenttiin, aikaa yli kymmenen vuotta.
Jollain toisella ei käynyt niin hyvä tuuri. Olin ajelemassa töihinpäin jokunen vuosi sitten, niin tuli aika vahva wtf-hetki, kun muuten hiljaisella tiellä ylämäkeen rullaa yksinäinen rengas vastaan. Syykin selvisi nopeasti kun pääsin sillan yli, niin n.100 metrin päässä oli auto tienvieressä ilman takarengasta ja kuski varmasti yhtä paljon wtf-tilassa.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2014, 20:03
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Ja tilanne jatkuu... eli typerehtiminen!
Läksin tuossa viemään Jeeppiä katsastukseen, ja matkalla rupes yht´äkkiä auto pitämään vittumaista jurinaa. Pysähdyin useammankin kerran, kunnes huomasin että toisen takarenkaan pultit oli jo putoamispisteessä!! samojen alumiinivanteiden kanssa on muuten käynyt aiemminkin samoin, mutta silloin oli mennyt renkaanvaihdosta jo pitemmän aikaa.
laitoin tänään uudet talvilumet alle, ja kiristin ne vaan Clas Ohlsonin sähkötoimisella pulttipyssyllä... On se ennen riittänyt
Mietin että tulisi mieleen joku, kun on noita varmaan sattunut... Tämä sitten muistutti

Jeeppiä vein hirveän hieromisen jälkeen katsastukseen, aika varattuna kun oli leima kylmä ja tottakai se vielä loppumetreillä kiirekin tuli kasatessa. 30km kotoa olin päässyt kun eturengas meni edelle autosta ja vastapuolen luiskaan talvella. Ei oikein tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa kun metrin kinoksesta kiskoin rengasta takaisin tietä kohti...

Muista renkaista yhdet mutterit lainaan ja leimalle, meni katsuriltakin vielä ohi vaikka rengaskoonkin tarkasti kyseisestä eturenkaasta... Jos olisi huomannut, niin olisi pitänyt tuumata kuten vähemmistön edustaja ratsiassa "Hai, ko ei se yhelläkää pysy"
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.12.2014, 20:30
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Mietin että tulisi mieleen joku, kun on noita varmaan sattunut... Tämä sitten muistutti

Jeeppiä vein hirveän hieromisen jälkeen katsastukseen, aika varattuna kun oli leima kylmä ja tottakai se vielä loppumetreillä kiirekin tuli kasatessa. 30km kotoa olin päässyt kun eturengas meni edelle autosta ja vastapuolen luiskaan talvella. Ei oikein tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa kun metrin kinoksesta kiskoin rengasta takaisin tietä kohti...

Muista renkaista yhdet mutterit lainaan ja leimalle, meni katsuriltakin vielä ohi vaikka rengaskoonkin tarkasti kyseisestä eturenkaasta... Jos olisi huomannut, niin olisi pitänyt tuumata kuten vähemmistön edustaja ratsiassa "Hai, ko ei se yhelläkää pysy"
Tästä tuli mieleeni ku kaverin kans oltiin puhelimessa.. molemmat rahtareita (ainakin olevinaan) ja kaveri alko kesken kaiken nauraa käkättämään, pari sekunttia hekotti ja sano "jonku paripyörät veti must just ohi!" Ja nauro hetken lisää kunnes havahtui "ei vittu ne on mun kärristä ja tuolla ne ny pomppii pitkin kynnöspeltoa karkuun!!!" Arvaten naurajan rooli vaihtui ja kaverilla alko kiroominen ku ei sattunu muita kenkiä ku lyhytvartiset sievit matkaan! onneks ei ketään tullu vastaan hällä silloin!

ja lisää löysiä vanteita löyty emännän mondeosta (köykämiinivanteet).. tiedossa oli että toine etupyörän laakeri pitäs vaihtaa ku alkaa olee välystä.. molemmat olimma varmoja että ääni kuuluu apparin puolelta edestä, sieltä mist ol laakeri elämänsä ehtoopuolella.. laakeri vaihtoon, wtf ääntäminen jatkuu... samal ku laakeria vaihdoin ni spottasin väljän vetarin nivelen ni vaihdoin sit tämän seuraavaksi.. v*ttu ja pari muuta voimasanaa ku jurina jatkuu edelleen.. aloin jo kauhukuvia piirtelemään tallin seiniin että ny o kytkin tai laatikko paskana kunnes rauhoituin ja arvelin kokeilla kuitenki löytyskö kuskin puolelta jotain moitetta... juu löyty, pyörän pultit löysällä... sitä ilon ja onnen päivää ku tuon huomasin, iloa kesti tasan niin kauan ku älysin et käytii just pori-kuopio-pori ek ihan turhaan pajerolla ja näin ollen sen reissun budjetti porsi ku 14litraa sadalle keskikulutus vastaan vajaa 7litraa mondeolla... tulipahan todettua että pajero mutikoilla, ilman vakaajia ja suoralla hormilla ei ole se kaikkein mukavin pitkän matkan ajokki...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.12.2014, 21:10
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

vesipumppu remontti.

Ihmettelin kun takasin päin meni enemmän nestettä kun sieltä tuli,Sit kun oli 2-3 litraa mennyt jo ylimääräistä.Niin radiota vähän hiljemmalle ja pikku funtsiminen ja siellähän se lirisee tyhjennys propusta kovaa vauhtia tallin lattialle...




Säätelin autossa vähän humppalaitteistoa ja kaverin kiusaksi "aki sirkesalo laulaa:annoit mulle pikkusormen se .." mulla ovi auki ja pidän toisella kädellä katon kulmasta kiinni.Niin kaveri potkasi oven kiinni...Oli vähän hellänä näpit etenkin pikkusormi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.12.2014, 22:32
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

Puikkohitsillä ja isolla virralla EI kannata polttaa peltivanteiden pultin reikiä suuremmaks siinä toivossa että sais peltoautoonsa käypäset renkaat.Onneks oli matsdassa kemppiperä että pääs pihaan takas.
Myös samaan matukkaan vaihoin kytkimen ja meinas tulla ns. "roska punttiin" kun koitin käyntiin.helevetillinen kolaus konehuoneesta ja kone ei pyöriny mihinkää.toimi taas heti ku otin lenkkiavaimen pois kampuran pultista.

Näitä ois vaikka kuinka kun tulis vaan mieleen,eniten ehkä just peltoautojen ja mopojen kanssa..
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.12.2014, 22:53
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Tämä saattaa mennä jo vähän itsekehun puolelle mutta kuitenkin...

Taannoisina aikoina kun oli vielä kasettisoittimia autoissa oli mankan vaihto esissä ja ei vanha soitin meinannut irrota millään

Hermo kiehahti ja survoin kaksi sormea kasettipesään...muutama raivokas repäisy ja tulihan se ratio sieltä kojelaudasta, ja vähän muutakin rojua.

Ei siinä mitään kun uusi ratio takaisin ja hymyssä suin auringon laskuun...

Lopputulos radion vaihdolle paljastui muutamaa päivää myöhemmin: lämppärin vivut sekaisin, takavalot ei pala ja kirsikkana kakun päällä vääntynyt tulipelti ja vuotava tuulilasi

Oli sitten joku mulkvisti jaksanut nyhrätä sen 6mm maadoitustapin lattaraudalla tulipeltiin kiinni...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.12.2014, 00:17
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- Näytä viesti
Tämä saattaa mennä jo vähän itsekehun puolelle mutta kuitenkin...

Taannoisina aikoina kun oli vielä kasettisoittimia autoissa oli mankan vaihto esissä ja ei vanha soitin meinannut irrota millään

Hermo kiehahti ja survoin kaksi sormea kasettipesään...muutama raivokas repäisy ja tulihan se ratio sieltä kojelaudasta, ja vähän muutakin rojua.

Ei siinä mitään kun uusi ratio takaisin ja hymyssä suin auringon laskuun...

Lopputulos radion vaihdolle paljastui muutamaa päivää myöhemmin: lämppärin vivut sekaisin, takavalot ei pala ja kirsikkana kakun päällä vääntynyt tulipelti ja vuotava tuulilasi

Oli sitten joku mulkvisti jaksanut nyhrätä sen 6mm maadoitustapin lattaraudalla tulipeltiin kiinni...
Tää oli varmaan aikana, kun ties miehen vaihtaneen ajokkia kun huomasi edellisen seisoivan jossain tien laidassa viikon kaksi...
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.12.2014, 23:14
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Minunkin autosta meinasi karata rengas


Ennen matkapuhelimien yleistymistä, nuorena miehenä olin vaihtanut juuri coupe corollaan kesärenkaat alumiini vanteilla, ja lähin oikaisemaan pikkuteitä pitkin töistä vanhempieni luo:
ja alkoi kuulua kumma ääni/lotina.... pysähdyin korpeen kurasen soratien reunaan; kuskin takapyörän pultit löysällä! Ja mulla ei edes rengasavainta! No, tuolla koillismaan selkosilla on tapana auttaa toisia... hetken kuluttua paikalle saapui vanhalla ladalla n. 80v köyryselkäinen mummu; ja kaikessa rauhassa poltteli piippua, ja kyseli että mikä hätänä? kerroin, että renkaan mutterit on näköjään jäänyt löysälle: Mummu tiirasi silmät sirrissään toyotaa, ja käveli ladan peräkopille: riuhtasi sieltä peltilaatikossa olevan hylsäsarjan, ja totesi, että eikö tojotassa ole 21mm kannalla mutterit... tarjoutui vielä kiristämään, että "sulla on väärät kamppeet päällä" No, sain avaimen mummulta, ja kirin renkaan mutterit, ja mummu kertoi että kannattaa tarkistaa muutkin.... Kiittelin kauniisti, ja kysyin, että miten voisin korvata vaivan: mummeli tuumasi, että auta joskus jotain pulassaolevaa... ja kiipesi ladaan, ja lähti jatkamaan matkaa runsaalla huudatuksella/kytkimen luistatuksella.
Sen verran verran homma jäi mieleen, että vielä nykyäänkin jälkikiristykseen tarvittavat työkalut kulkee "muistutttamassa" etujalkatilassa ainakin ensimmäiseen tarkistukseen asti. Myös teräsvanteiden ollessa alla.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.12.2014, 23:45
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Sen verran verran homma jäi mieleen, että vielä nykyäänkin jälkikiristykseen tarvittavat työkalut kulkee "muistutttamassa" etujalkatilassa ainakin ensimmäiseen tarkistukseen asti. Myös teräsvanteiden ollessa alla.
Kompura, mutterimopo, letkut ja jatkoroikat? Isot jalkotilat sulla...


eikäku! Vois oikeastaan kopioda tuon sun käytäntös, meinaa hiukan huonosti muistaa tarkistella noita pyöränpultteja noist henkilökuljettimista...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.12.2014, 14:40
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Ja tilanne jatkuu... eli typerehtiminen!
Läksin tuossa viemään Jeeppiä katsastukseen, ja matkalla rupes yht´äkkiä auto pitämään vittumaista jurinaa. Pysähdyin useammankin kerran, kunnes huomasin että toisen takarenkaan pultit oli jo putoamispisteessä!! samojen alumiinivanteiden kanssa on muuten käynyt aiemminkin samoin, mutta silloin oli mennyt renkaanvaihdosta jo pitemmän aikaa.
laitoin tänään uudet talvilumet alle, ja kiristin ne vaan Clas Ohlsonin sähkötoimisella pulttipyssyllä... On se ennen riittänyt
eikös tää ole ihan yleisesti tiedossa, et aluvanne vaatii sen jälkikiristyksen/tarkistuksen n. 100-150km ajon jälkeen just tosta syystä et saattavat löystyä ja rengas irrota?
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.12.2014, 15:18
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

vituiksmän eli melkein onnistuneet korjaukset


Ei tuo jälkikiristus aina auta,vuosia sitten ajoin vanhalla 111scanialla kun rupes etupää ilmottamaan oireesta stoppasin ja kokeilin pyöränpultit että kiinni on mutta sama jatkui ajelin verstaalle ja etuakseli ylös yllätys oli suuri kun vika löytyi kumpikin etunen oli irti siinäkun on kartio mutterit mitkä keskittää vanteen kartiot oli vastakkain mutta vanne heilu oli liian ohut vanne.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.12.2014, 18:12
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Joo kiristää pitää, mulla vaan oli matkaa takana vasta 20 km. Yleensä kiristän tai tarkistan kyllä sekä pelti että aluvanteet. En kyllä o tiennytkään et aluvanteissa erityisesti. No aina oppii uutta. Ja etenkin offipalstalta!!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.12.2014, 19:45
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

koskaan en ole tainnut jälkikiristää aluvanteita, eikä koskaan ole tipahtanu, eikä löystyny, enkä mielestäni ylitiukkaan ole niitä vääntäny. vurthin puoltuumasella pulttikoneella 3asennolla
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.12.2014, 22:16
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
koskaan en ole tainnut jälkikiristää aluvanteita, eikä koskaan ole tipahtanu, eikä löystyny, enkä mielestäni ylitiukkaan ole niitä vääntäny. vurthin puoltuumasella pulttikoneella 3asennolla
Tuollahan ei mene kuin johonkin 400Nm...

Nyt en ole ihan varma menikö jotain vituix, mutta kannentiiviste vaihdettiin 1.6 16V ruiskucarinaan. Muuten ihan hyvin mutta ei enää lähde käyntiin, vähän saattaa puksahtaa kun lopettaa starttauksen...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 11.12.2014, 23:21
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Tuollahan ei mene kuin johonkin 400Nm...

Nyt en ole ihan varma menikö jotain vituix, mutta kannentiiviste vaihdettiin 1.6 16V ruiskucarinaan. Muuten ihan hyvin mutta ei enää lähde käyntiin, vähän saattaa puksahtaa kun lopettaa starttauksen...
en tiedä montako newtonia se vääntää, mut vanteet on pysyny kiinni ja mikä tärkeintä yksikään ei ole hajonnu.
paljos keskimäärin on aluvanteiden kiristys momentti?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 14.12.2014, 16:11
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Nyt en ole ihan varma menikö jotain vituix, mutta kannentiiviste vaihdettiin 1.6 16V ruiskucarinaan.
Meni, kansi kuitenkin liian kiero, tulee öljyt tiivisteen välistä Käyntiinlähtö oli kiinni sytkän ajoituksesta...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeroiden viat ja korjaukset! NorthRider Tekniikka & Jutustelu 58 08.05.2018 18:49
Onnistuneet/Kauniit autot. KariSalmelainen Bullshit 11 28.06.2005 12:46
Uskomattomimmat, onnistuneet korvausvaateet SamppaFIN Jokes 0 19.09.2002 14:23
Veten huollot ja korjaukset.... Yleiset 0 05.09.2002 23:53
Olivatko MM-kisat onnistuneet? Laskos Jalkapallo 0 01.07.2002 13:01


Sivu luotu: 23:44 (GMT +2).