Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #7  
Vanha 29.07.2014, 20:11
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Periaatteellisesti ajateltuna nivel kuluu sitä vähemmän mitä enemmän kulmaa on... Kuulien vieriessä vetopintaa vasten myös kuluva pinta pitenee eli kuluminen jakautuu isommalle alueelle, eikä muodostu kuoppaa vain paikalla olevan kuulan kohdalle ja samalla kuulat pyöriessään pyyhkivät voitelevaa rasvaa mukaansa enemmän.
Tuota kuumenemishommaakin mietin. Nivel pyörii kuitenkin parhaimmillaan enemmän kun koneen kierrosnopeus on. Kuitenkin hyvänä puolena olisi noissa vakionopeusnivelissä juurikin värinätön pyörintä kardaanikulmien ollessa persiillään. Pitänee piruuttaan kokeilla.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kardaanin ristikon nipat Lalli bj40 Tekniikka & Jutustelu 17 13.10.2011 01:04
miten onnistuu tuplanivel kardaanin ristikon vaihto? tonnisata Tekniikka & Jutustelu 2 30.09.2011 14:07
HJ ohjausakselin ristikon vaihto osilpi Tekniikka & Jutustelu 3 05.05.2008 14:59
M: Vakionopeus säädin vaikka huutokaupalla! MICCOT O/M/V Muut 4 06.02.2007 09:37
Ristikon kuluminen 0-kulmassa? LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 3 10.01.2005 18:01


Sivu luotu: 12:38 (GMT +2).