Nyt on kylmällä koneella ihan normaalit (toyotan mittarin mukaan, luotto tuohon on kyllä kova) paineet, lämpimällä ei tahdo nousta asteikolle. Eilen raotin varovasti ykkösen takaiskua irti ja totesin ettei siellä mitään likaa oo eikä se sinne jää pyörimään kun on niin isot reiät mistä tavaran kulkea. 50/50 2t-öljy seoksella kurvailtu ilta-auringossa ilman mitään vaikutuksia kumpaankaan suuntaan (tämä yllätti). Ei edes mottori ruvennu savuttamaan tuolla. Nyt tuli annettua koneelle jo kenkää enemmän ku ikinä ennen tuon auton omistussuhteen aikana. Tuossahan on siis korpivaaran jälkiturbo ja reikä tuossa toisessa kaasuläpän letkussa, joten kone kiertää aivan höpelönä yli sen mitä sen ois tarkotus. Normaalisti ei tuu kierräteltyy yli punarajojen mutta eilen yritin leikkuuttaa jo konetta kiinni.
En oikein tiiä enää ees mitä kolinaa kuuntelen ja mikä se oli joka ilmesty ajaessa sillon. Tuossa on nyt sellanen että ihan pienillä kierroksilla ei kuulu mitään ylimäärästä, vähän isommilla tulee "voimakas" kolina (kuulostaa kylmältä koneelta "KRÄNK KRÄNK"), jonka uskosin johtuvan polttoaineen syötöstä. Tuo voimakas kolina häviää kun mennään taas isommille kierroksille ja siellä ylärekisterissä alkaa kuulua sitten terävämpi, kirkkaampi ääni niinku venttiiliä **tuttais "KLINK KLINK".
Jos jollakulla on myydä edukkaasti 2h tai 12h-t toimiva, kolisematon moottori lähellä Joensuuta, tai edes 300km säteellä, niin kannattaa privailla.
|