![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nyt on kylmällä koneella ihan normaalit (toyotan mittarin mukaan, luotto tuohon on kyllä kova) paineet, lämpimällä ei tahdo nousta asteikolle. Eilen raotin varovasti ykkösen takaiskua irti ja totesin ettei siellä mitään likaa oo eikä se sinne jää pyörimään kun on niin isot reiät mistä tavaran kulkea. 50/50 2t-öljy seoksella kurvailtu ilta-auringossa ilman mitään vaikutuksia kumpaankaan suuntaan (tämä yllätti). Ei edes mottori ruvennu savuttamaan tuolla. Nyt tuli annettua koneelle jo kenkää enemmän ku ikinä ennen tuon auton omistussuhteen aikana. Tuossahan on siis korpivaaran jälkiturbo ja reikä tuossa toisessa kaasuläpän letkussa, joten kone kiertää aivan höpelönä yli sen mitä sen ois tarkotus. Normaalisti ei tuu kierräteltyy yli punarajojen mutta eilen yritin leikkuuttaa jo konetta kiinni. En oikein tiiä enää ees mitä kolinaa kuuntelen ja mikä se oli joka ilmesty ajaessa sillon. Tuossa on nyt sellanen että ihan pienillä kierroksilla ei kuulu mitään ylimäärästä, vähän isommilla tulee "voimakas" kolina (kuulostaa kylmältä koneelta "KRÄNK KRÄNK"), jonka uskosin johtuvan polttoaineen syötöstä. Tuo voimakas kolina häviää kun mennään taas isommille kierroksille ja siellä ylärekisterissä alkaa kuulua sitten terävämpi, kirkkaampi ääni niinku venttiiliä **tuttais "KLINK KLINK". Jos jollakulla on myydä edukkaasti 2h tai 12h-t toimiva, kolisematon moottori lähellä Joensuuta, tai edes 300km säteellä, niin kannattaa privailla.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tjoo ja mä oon nyt oulussa ja ens viikolla kemissä, joten munkin kyytillä kulkee jostain asti.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-ISORY OFFROAD- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Oot sie yrittäny paikallistaa tuota kolinaa sitten jollain korva---räikän jatko yhdistelmällä?
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tervetuloa ihmettelemaan. Ajetaan vaikka stenalle, Toni lupas rutistella sen siellä koneella pieneks kuutioks ja mie saan kuvata. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ettei vaan olis siinä moottorissa kansi halki, seetit soikeet ja venttiilit vääntyny? Nimim. Kaksi hj:n moottoria ahtanut ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Haalauksella on ainaki tili, eiköhän sitä kauttaa saa jotain roposia tai romua vaihossa? ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jos tarkotat öljynpaineita, niin se auton oma mittari on ihan susi siinä mielessä, että siitä ei erota, että onko öljynpaineita hukassa. Ja siitäkin on kokemusta, että alkaa mittarit näyttämään parempia lukemia, kun on vaihtanut vanhan väsyneen öljynpainekellon uuteen.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Yksi halpa tarkistus. Onhan kammen pään mutteri oikeasti kiinni. Hihnapyörä osaa rallatella hassusti...
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Voiko olla palotilaan kertynyt karstaa silleen, että kuuluu kolkotus siitä.
Kokeile suihkia vettä käynnissä kuumalla koneella imusarjaan, jos sattuis auttaan. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutteri tarkistettu samalla ku oli alakerta auki. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ 61 moottorin öljysuihkuputki poikki | BENJAMIN | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.04.2013 15:33 |
Ostettu HJ:n moottorin kumityyny | piipari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.05.2011 23:35 |
Kolina Jeepissä | -TIMPPA- | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.01.2007 19:51 |
Patrollin kolina..kuvia lisätty | NHOffroadTeam | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 13.11.2006 17:04 |
Hj60-82 koneeseen tuli joku kolina?? | akp | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 10.04.2006 07:54 |