Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 04.02.2014, 21:48
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Perusasetus

Onkos kukaan koskaan miettinyt että mitä eroa näissä eri iskareissa on ajo-ominaisuuksien suhteen? Vai onko näin että aivan sama minkä iskarin sinne auton alle tunkee kunhan se vain on halpa.

Itse olen niitä jonkin verran testaillut ja erot ovat huimat, tässä karkea esimerkki: laitetaan LJ:n alle vakiot kybit tai motonetin iskarit ja lähdetään ajamaan suhteellisen kuoppaista maastoa, maksimi nopeus jota voi ajaa on noin 20 km/h kun alkaa tuntua ettei penkissä kestä.

Seuraavaksi vaihdetaan alle isommat kaasuikarit kuten Dobinson, Ome yms. Ja vauhtia voi pitää jo noin 30 km/h MUTTA sitten kun heittää sinne alle esim. lisäsäiliölliset ProFenderin iskarit niin samassa maastossa voikin jo ajaa 50 km/h.

Ja tästäkin voi vielä parantaa, Tunisiassa kun köröteltiin noin viittäkymppiä kun kovempaa ei kärsinyt ajaa niin Wildcatit menivät noin kahdeksaa kymppiä ohi eivätkä näyttäneet juurikaan pomppivan.

Ja sitten vielä iskareiden kestävyydestä sen verran että esim. Laatokalla saattoi viikossa hajota 2-4 kpl isoja Dobinsonin iskareita mutta ProFenderin lisäsäiliöllisillä iskareilla olen nyt ajanut jo ainakin 5 viikon mittaista kisaa eikä yksikään ole hajonnut tai menettänyt vaimennustehoaan.
Vastaa lainaten

Luokat
iskari, iskunvaimennin, jousto, pituus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään gen1 pajeron osia, listaa päivitetty suzukirby O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 17 17.07.2011 20:31
Ostetaan Ohjauksen iskunvaimennin HJ60 Lamanka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 12.09.2009 23:07
iskunvaimennin asiaa Punanenä Tekniikka & Jutustelu 1 26.04.2009 14:14
Myydään KYB iskunvaimennin 2kpl Ipe64 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.02.2009 07:26
Myydään MB OM 617 turbo + 3 x automaatti, päivitetty listaa ranke O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 17 17.01.2009 15:01

Sivu luotu: 22:47 (GMT +2).