Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Aika resu mittari? Siis jo h-4 pitkät on 75w, ja apupitkät 70w, siis pelkät valot 290w, suuruusluokkaa 12A...
Ja siihen sitten 1-2 lämppärin puhallinta noin 3-6 A/kpl, parkkeja ja mittarivaloja reipas 10 kpl, ja takalasin lämppäri noin 10 Amppeeria...
Mutta onhan tuo 15A mahdollista, kun pari pikää valoa rikki ja/tai takalasinlämppäri rikki myös...
Mutta totuus on se, että esim. BJ-40 15A laturillakin pärjää, pitää vaan muistaa säästää sähköä.
Ja topiikin aloittajalle; kun kuulostaa että tuo sinun laturi on joku tee-se-itse versio, niin kannattas tarkistaa vielä kertaalleen kaikki, mukaanlukien mitata tuo laturin ulostulovirta; siis onko syynä vaan alhainen jännite, vai poteeko puutetta latausvirrasta.
|
siis laturihan on peräisin hj61 ja siihen oma sisäinensäädin..saako tuota virran syöttöä säädettyä mitenkään muuten kuin hihnapyörän vaiholla?? ja eiks niissä ole vakiona saman kokoiset hihnapyörät 25a ja 40a latureissa?? en ole nyt saanut kuin ton 27,4v ulos tuolta laturista et eikös sen pitäisi olla lähempänä 28 ja vähän yli sen et se toimis oikein..ja ne johto sulakkeetkin on uusittu siitä akun luota vai alkaako olla vain johtosarjassa vika et on mustunut et ei yksin kertisesti virta liiku..olen myös kokeilut et suoraan laturista 35neliön kaapeli akun plussaan et on suora yhteys mut ei ole hyötyä etonko sitä vai ei..