Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #20  
Vanha 13.12.2013, 17:33
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RankeriLeke Näytä viesti
Alumiinivanteiden pulteille kiristysmomentit ovat niin pienet, että voiman kohdistuminen keskireiälle on todellakin mahdollista, jolloin näitä soviterenkaita on syytä käyttää.
Teräsvanteiden pulttien momentti voi olla huomattavasti suurempi, sovitteet eivät välttämättä ole tarpeellisia.
Missä olet nähnyt annettavan tuollaista tietoa? Siis, että pyöränpultit / -mutterit pitää vetää aluvanteille xxx Nm momenttiin ja teräsvanteille voi sitten vääntää huomattavasti suurempia?

Kyllä se momentti määräytyy niistä pulteista / muttereista! Esim. M12 12.9 kierreliitokselle suurin sallittu momentti on 160 Nm ja 10.9 tapauksessa vajaa 140 Nm ja 8.8 alle 100 Nm.

Minä olen nähnyt vaan henkilöautokokoluokassa ainakin annettavan vaan kiristysarvot pyöränpulteille tai muttereille ja ne ovat olleet luokkaa 100 - 140 Nm autosta riippuen. Kuitenkaan ei ole näkynyt erikseen alu- ja teräsvanne arvoja.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty MF590 turbo sis. sovitekappaleet yms. mikkohen O/M/V Muut 0 22.04.2012 18:12


Sivu luotu: 18:00 (GMT +2).