
19.05.2013, 22:05
|
Jäsen
|
|
Rekisteröitynyt: 30.10.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 38
|
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Jos/kun välystä on, niin sitä enemmän kulutta tuota "napalukkoa", kun se ei pääse antamaan periksi, niin kuin oikea napalukko, jossa on 2 pintaa enemmän liukumassa, ja napalukossa nuo pinnat ovat paremmin liukuvia/vaseliinin sisässä.
periaatteessa myös väljän vetonivelen naputus voimistuu, samoin peräöljyn vuotoriski vetoniveleen... (hdj:llä ei läheskään yhtä vakava uhka, kuin esim hj-61:llä, kun hdj:ssä alunperin on ns. parannettu/super stefa, siis yksi ylimääräinen kumiheltta lisäämässä säteittäisen heiton kestoa)
Ja kuten jo kerroin, niin uusilla vetonivelen pronssiheloilla tuota välystä saa pienemmäksi. ja siitä, että mistä nuo pronssihelat kannattaa ostaa, on montaa mielipidettä, itselläni ei ole varaa ostaa kuin HDJ:n alkuperäisiä.
haulla löytyy muitakin mielipiteitä.
-> jos ei oireile mitenkään, ja auton käyttövarmuudeksi riittää normaalitaso, niin ajele menemään. Toki jos kiinnostaa rempata, niin muista ostaa etupyörän laakerien lukituslevyt, ja 54(55)mm ohutseinäinen pitkähkö hylsä ei ole liioittelua, ei tarvi hakata muttereita paskaksi. (itselläni hylsä hitsattu lattaraudan pätkistä, ja kiinalaisesta 32mm 1/2 tuuman hylsässtä...)
|
Kyllähän nuo jossain vaiheessa pitäisi rempata, jotta tietää sitten missä kunnossa on. Onko tuo pronssihela tavallaan ainoa laakerointi tuolle akselille? Eikös tuo pronssihela löydy juutuben videolta kohdassa 2:45, ja miten näyttäis että pronssiholkista sisenpänä on vielä jokin laakerointi?
http://www.youtube.com/watch?v=NlcVwWAAHw8
|