Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.12.2011, 10:42
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Meinas unohtuu laittaa kuvaa...




Ei kyllä näytä niin pahalle mitä on... kori kiero ku korkkiruuvi.

no ku saan nyt tallin siihen jamaan et sopii rupee tekemään niin eiköhän se tästä... Suunnitelmat on ihan tajuttomat ja ehkä epärealistisetkin mutta katsotaan nyt...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.01.2012, 11:19
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Joo koppa olis tosiaan nyt uus haettu ja tarkotus olis päästä tätä hieromaan kuun vaihteessa...

Nyt on sellaista osien hankinta listaa hieman väännetty ja oon noita välityksiä pohtinut.

Eli autolla olisi viellä tarkoitus ajaa reipasta 100km/h 35" renkuloilla silloin tällöin ja välitykset olis kuitenkin kiva saada sellaisiksi että hiljaa pääsee myös 39,5" jos sellaisia tohon joskus pungetaan nyt alkuun kuitenkin ehkä vaan 35" pökkyröillä modissa suunnistuksessa kun tän vaan joskus kasaan saa

Eli tota pienen puolen välitystä jakikseen miettinyt ja tuo minun lontoo ei oikeen taivu niin jos joku joka tietää voisi vähän laitella siittä faktoja. vaihtoehtojahan ei ole hirveästi...
välitykset ja vetarit tullaan vaihtamaan ja sitäkin asiaa tässä punnittu että mitäs keppejä kannattaa laitella tonne aksuloihin... Tietysti cromoa pitäis laittaa mut jos koittais kuitenkin jossain kohti vähän säästää tässä vaikka taitaakin olla turhaa...
Mullahan tässä on 3.7 välitys perissä vissiin mitenkohän vois verrata kulkuun jos heittäis sinne noot 4.11 ja sit sen jakiksen välityksen mikä lieneekään se sitten suhteeltaan... Kaik tolla 4.11 pääsee viel tiellä 35" ihan kivaa vauhtia kulkemaan kuitenkin...

Yks asia on jo sentääs lyöty lukkoon tän kohdalla... Hydrauliikkaa tulee vinsseihin. et joitan osia voi jo rupee haalimaan ja vinsseistähän se on hyvä alkaa ku auto tos jamas

Mites muuta kannattais tehdä tollaselle sisäänajetulle mosalle (700 000km) muutakun alakerran laakerit... tai ne on vaihdettu kyl hiljattain mut kannattaa kyllä nyt samalla uusia kuitenkin... Konetta tullaan kyllä hieman kutittelemaan

Vaihteisto on laakeroitu 120 000km sitten kannattaiskohan avata?

Jakishan tullaan avaamaan melkovarmasti jos nyt päädytäään siihen pikku puolen välitykseen joten sehän tulee siin samalla sit laakeroitua.

Sit vaan ehdotuksia mitä kaikkee olis hyvä laitella tähän..

Viimeksi muokannut Mikko_L : 20.01.2012 11:26
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.01.2012, 16:42
maurichia:n Avatar
maurichia maurichia ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.10
Sijainti: lahti
Viestit: 197
Perusasetus

meinannui ihan unohtunut tämä topikki kokonaan, ja tosiaan tollanen 91 vuoden 749tkm rullattu hodari tuli muutama kuukausi sitten hommattua käyttöautoksi. hyvin on pelannu ja ihan hyvä ajaakkin nyt kun on 33x12,5 renkaat alla (kuvassa 35x14,5)
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	hodari.jpg‎
Views:	1261
Size:	95,6 Kt
ID:	24405  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.01.2012, 18:47
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Ei kellään sattuis pyöriin nurkissa vasemman ajovalon korkeudensäätö moottoria? Katsuri huomautti, että puuttuu moinen, ja tottavie jonnekkin kadonnut on matkalla..

Kiinnostaa myös koko umpio, jos ei halua askarrella moottoria irti..

Ja jos olisi alkuperäisten vanteiden "keskimukeja" toyota logolla, ostan nekin pois..

Kiitos, nam.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.01.2012, 19:14
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maurichia Näytä viesti
meinannui ihan unohtunut tämä topikki kokonaan, ja tosiaan tollanen 91 vuoden 749tkm rullattu hodari tuli muutama kuukausi sitten hommattua käyttöautoksi. hyvin on pelannu ja ihan hyvä ajaakkin nyt kun on 33x12,5 renkaat alla (kuvassa 35x14,5)
mun vanha. varmasti toimii vielä pitkään! siinä on kiinni pieni omaisuus.

säädä venttiilivälykset.niit ei o katottu ainaka mun aikana.

jos siitä joku asia ihmetyttää ni soita mulle. oon siitä avannu varmaa jokaise pultin ja mutten. toivottavasti myös kiristänykki
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.01.2012, 19:40
maurichia:n Avatar
maurichia maurichia ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.10
Sijainti: lahti
Viestit: 197
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
mun vanha. varmasti toimii vielä pitkään! siinä on kiinni pieni omaisuus.

säädä venttiilivälykset.niit ei o katottu ainaka mun aikana.

jos siitä joku asia ihmetyttää ni soita mulle. oon siitä avannu varmaa jokaise pultin ja mutten. toivottavasti myös kiristänykki
jep tiedän kyllä että teikäläisen vanha peli kyseessä, osaatko muuten sanoa noista kk laakereista että onko niistä nyt enää huolehtimista kun siellä on ne uudemman malliset laakerit?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.01.2012, 19:47
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

kyl se alakerta oli mulla ainaki auki, ja virheettömät oli. tais olla auki noin 720tkm kohdalla.
ei se kovi suuri homma ole käyttää sitä öljypohjaa auki ja tarkistaa, saa ainaki mielen rauhan.
on vaan vähä vitun kovaa kiinni se öljypohja ku liimattu sil toyotan omal tiivisteliimal.

se sisältää varmaa platinaa se orkkis liima. on sen verran kallista.

Viimeksi muokannut tjl : 21.01.2012 19:50
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.01.2012, 13:04
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

mistäs löydän dokumentin alkuperäisestä mitasta navasta kaareen??? vai mistä ne mittailee noita korotuksia konttorilla... navasta kaareen mitta - korinkorotuspalikan korkeus =alustan korotus?

Viimeksi muokannut Mikko_L : 31.01.2012 13:11
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.01.2012, 16:08
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Joo koppa olis tosiaan nyt uus haettu ja tarkotus olis päästä tätä hieromaan kuun vaihteessa...

Nyt on sellaista osien hankinta listaa hieman väännetty ja oon noita välityksiä pohtinut.

Eli autolla olisi viellä tarkoitus ajaa reipasta 100km/h 35" renkuloilla silloin tällöin ja välitykset olis kuitenkin kiva saada sellaisiksi että hiljaa pääsee myös 39,5" jos sellaisia tohon joskus pungetaan nyt alkuun kuitenkin ehkä vaan 35" pökkyröillä modissa suunnistuksessa kun tän vaan joskus kasaan saa

Eli tota pienen puolen välitystä jakikseen miettinyt ja tuo minun lontoo ei oikeen taivu niin jos joku joka tietää voisi vähän laitella siittä faktoja. vaihtoehtojahan ei ole hirveästi...
välitykset ja vetarit tullaan vaihtamaan ja sitäkin asiaa tässä punnittu että mitäs keppejä kannattaa laitella tonne aksuloihin... Tietysti cromoa pitäis laittaa mut jos koittais kuitenkin jossain kohti vähän säästää tässä vaikka taitaakin olla turhaa...
Mullahan tässä on 3.7 välitys perissä vissiin mitenkohän vois verrata kulkuun jos heittäis sinne noot 4.11 ja sit sen jakiksen välityksen mikä lieneekään se sitten suhteeltaan... Kaik tolla 4.11 pääsee viel tiellä 35" ihan kivaa vauhtia kulkemaan kuitenkin...

Yks asia on jo sentääs lyöty lukkoon tän kohdalla... Hydrauliikkaa tulee vinsseihin. et joitan osia voi jo rupee haalimaan ja vinsseistähän se on hyvä alkaa ku auto tos jamas

Mites muuta kannattais tehdä tollaselle sisäänajetulle mosalle (700 000km) muutakun alakerran laakerit... tai ne on vaihdettu kyl hiljattain mut kannattaa kyllä nyt samalla uusia kuitenkin... Konetta tullaan kyllä hieman kutittelemaan

Vaihteisto on laakeroitu 120 000km sitten kannattaiskohan avata?

Jakishan tullaan avaamaan melkovarmasti jos nyt päädytäään siihen pikku puolen välitykseen joten sehän tulee siin samalla sit laakeroitua.

Sit vaan ehdotuksia mitä kaikkee olis hyvä laitella tähän..
Nuo automaatin välitykset on 4,1 ei 4,11 (41/10 hammasta, bj:ssä 4.111, siis 37/9 hammasta)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.02.2012, 22:28
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Nuo automaatin välitykset on 4,1 ei 4,11 (41/10 hammasta, bj:ssä 4.111, siis 37/9 hammasta)
Joo itseasiassa tuon tiesinkin joku nappulointi/ajatus virhe tuli oliks sulla vai jollain muulla palstalaisella se aussien takaveto paketti hodarissa???

edit:
Jos joku viittis mulle selvittää tai antaa tietoa tosta jakiksen pikkupuolen välityksestä ja takaveto kytkennän paketista, mistä firmasta sieltä ausseista pitää kysellä tai muutakin konkreettista tietoa kyseisitä asioista niin olisin todella kiitollinen. ja varmasti kahvit tai kaljat vastaavaa tarjota tilaisuuden tullen.... oon niin saakelin huono itse tossa KVG:ssä

Viimeksi muokannut Mikko_L : 01.02.2012 22:35
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.02.2012, 16:14
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Joo itseasiassa tuon tiesinkin joku nappulointi/ajatus virhe tuli oliks sulla vai jollain muulla palstalaisella se aussien takaveto paketti hodarissa???

edit:
Jos joku viittis mulle selvittää tai antaa tietoa tosta jakiksen pikkupuolen välityksestä ja takaveto kytkennän paketista, mistä firmasta sieltä ausseista pitää kysellä tai muutakin konkreettista tietoa kyseisitä asioista niin olisin todella kiitollinen. ja varmasti kahvit tai kaljat vastaavaa tarjota tilaisuuden tullen.... oon niin saakelin huono itse tossa KVG:ssä
Mulla on paikallaan ihan orkkis keskitasauspyörästö, mutta hyllyssä on itse tehty
AWD poistaja, siis uudet romut keskitasauspyörästöön, napalukot jo paikallaan.

Katseleppa haulla, olikohan projekteissa nimimerkilla bj45lava (?) hdj kohdalla?

http://www.marks4wd.com/products/par...RIESPT4WD.html

http://www.marlincrawler.com/transfe...-crawler-gears Tarkasta että on nimenomaan tuohon awd:n, vaikka pistät kytkettävän 4wd ylläolevat palikat.(kuvassa on oikeat)

http://www.armadale4wd.com.au/products/part.htm

http://www.ebay.com/itm/LANDCRUISER-...#ht_984wt_1163

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 02.02.2012 16:22
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.02.2012, 18:53
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

kiitos paljon linkeistä näyttäis että rahalla noista selviäis kyllä varmaan kuitenkin iloa koko rahan edestä... sitähän en kyllä osaa arvioida että mitähän kuluja viel hintoihin tulee lisää mut ei ne varmaan mahottomia ole...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.02.2012, 19:58
Kratz Kratz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 477
Perusasetus

noita napalukkoja saa paljon halvemmallakin ku tossa linkistä, kunhan hetken selailee esim ebayta.

esim.http://www.ebay.de/itm/Freilaufnaben...item3a4ab6a182

tosin tossa lukee et käy hzj 80 mut luulis samat käyvän hdj:hin, päätäni en kyllä pantiks laita.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.04.2013, 16:48
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Meinas unohtuu laittaa kuvaa...




Ei kyllä näytä niin pahalle mitä on... kori kiero ku korkkiruuvi.

no ku saan nyt tallin siihen jamaan et sopii rupee tekemään niin eiköhän se tästä... Suunnitelmat on ihan tajuttomat ja ehkä epärealistisetkin mutta katsotaan nyt...
Tällekkin jotain alettu JO tekemään.... vaikkakin kaiken näköistä romua tullu myös hankittua tallin täytteeksi



Rojekti seissy yli vuoden ja sit viikossa töitten lomassa alkaa tapahtua...



Pitäis päättää ny et annetaanko soodaa hiekkaa vai käsi töitä tolle nyt... mätääkin kyllä "uudessa" kopassa riittää mut ei mitään pahoja. Ja tästähän nyt sit kuitenkin tulee vaan vaimolle ruosteeton kauppakassi ei sen kummempaa pikku jutskia lukuunottamatta...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 02.04.2013, 18:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Tällekkin jotain alettu JO tekemään.... vaikkakin kaiken näköistä romua tullu myös hankittua tallin täytteeksi

Rojekti seissy yli vuoden ja sit viikossa töitten lomassa alkaa tapahtua...



Pitäis päättää ny et annetaanko soodaa hiekkaa vai käsi töitä tolle nyt... mätääkin kyllä "uudessa" kopassa riittää mut ei mitään pahoja. Ja tästähän nyt sit kuitenkin tulee vaan vaimolle ruosteeton kauppakassi ei sen kummempaa pikku jutskia lukuunottamatta...
Avaa oma topiikki tuonne projektipuolelle!
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 04.04.2013, 20:52
Epro:n Avatar
Epro Epro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.12.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 243
Perusasetus

Onko kellään muulla koskaan HDJ tehnyt sellaista että saattaa ränkätä itsestään ilmastointia päälle ja alkaa puhaltaa niin kylmää kun vehkeistä tulee, vaikka ilmastointi on pois päältä ja lämmöt säädetty "kuumalle"? Mulla on sellanen ominaisuus tuossa autossa että saattaa parikin kertaa putkeen alkaa puhaltamaan kylmää ja siihen tepsii pieni lämmönsäädin-vivun heilautus ees taas tai ilmastoinnin napin painaminen on/off, niin alkaa taas puhaltamaan säädettyä lämpöä. Olisiko ihan joku helppo vika vai mistä lähteä etsimään?
__________________
Toyota RJ70 -89
Toyota HDJ80 -92
- Eastcoast Offroad ry -
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 04.04.2013, 21:42
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Noita hdj:tä on montaa mallia, ikää jne


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Epro Näytä viesti
Onko kellään muulla koskaan HDJ tehnyt sellaista että saattaa ränkätä itsestään ilmastointia päälle ja alkaa puhaltaa niin kylmää kun vehkeistä tulee, vaikka ilmastointi on pois päältä ja lämmöt säädetty "kuumalle"? Mulla on sellanen ominaisuus tuossa autossa että saattaa parikin kertaa putkeen alkaa puhaltamaan kylmää ja siihen tepsii pieni lämmönsäädin-vivun heilautus ees taas tai ilmastoinnin napin painaminen on/off, niin alkaa taas puhaltamaan säädettyä lämpöä. Olisiko ihan joku helppo vika vai mistä lähteä etsimään?
Siis esim. englannissa hdj-80 on nappulasäätoinen ilmastointi jo 90 luvun alussa, ja hdj-100 on tehty pitkään 2000 luvulla....
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 04.04.2013, 22:49
Epro:n Avatar
Epro Epro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.12.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 243
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis esim. englannissa hdj-80 on nappulasäätoinen ilmastointi jo 90 luvun alussa, ja hdj-100 on tehty pitkään 2000 luvulla....
Mitä haet takaa? Mun kysymyshän oli että onko kenenkään muun auto oikutellut sillä tavalla että saattaa itsestään täräyttää ilmastoinnin päälle ja alkaa puhaltamaan kylmää, vaikka mihinkään nappiin ei koskisi ja lämmöt olisi säädetty täysille. Toisinaan tämän saattaa aiheuttaa myös puhallusvoimakkuuden vaihtaminen tai lämmön säätäminen.
__________________
Toyota RJ70 -89
Toyota HDJ80 -92
- Eastcoast Offroad ry -

Viimeksi muokannut Epro : 04.04.2013 22:55
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 04.04.2013, 23:08
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ei ollut tarkoitus masentaa!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Epro Näytä viesti
Mitä haet takaa? Mun kysymyshän oli että onko kenenkään muun auto oikutellut sillä tavalla että saattaa itsestään täräyttää ilmastoinnin päälle ja alkaa puhaltamaan kylmää, vaikka mihinkään nappiin ei koskisi ja lämmöt olisi säädetty täysille. Toisinaan tämän saattaa aiheuttaa myös puhallusvoimakkuuden vaihtaminen tai lämmön säätäminen.
Mutta jos esim. hdj-80 vm. -91 on lämmityslaitteeltaan joko perinteinen suomalainen, siis missä luukkuja liikutellaan vaijerilla, ja muualla kaikki ECU:n takana.
Ja JOS sinulla on HDJ-100; niin kaikki on vähän erillä lailla...

Siis tuohon sinun viestin alkuperäiseen kysymykseen: Hinurilla merkkiliikkeeseen, jos ei kelpaa levitellä tietoja foorumilla, minullakaan ei ole hdj-100 kytkentäkaavioita
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 15:33 (GMT +2).