![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tosta lukon moottorista. siis mulla se on ihan hyvän näköinen päälle päin. mutta vika ilmeisesti siinä kuitenkin kun tarjoo sitä päälle niin rele naksahtaa ja virtaa tuntuu menevän reilusti johonkin sen parin sekunnin ajan. Moottorin johtoihin tulee erinäköisiä virtoja mutta ei hajuakaan mitä pitäisi minnekkin tulla vaikka koitin mittailemalla saada selkoa. Muutenkaan en tiedä miten tuo moottori edes kytkee lukon. Jos joku viitsisi kertoa tuon toiminta periaatteen selventäis kivasti. Toisaalta kyllä se selvii ku purkaa ![]() Mut jos noist johdoista sais tietoo mitä pitää mihinkin tulla niin olisin kiitollinen. Ja kyllä hakua olen käyttänyt en vaan löytänyt vastausta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos päätät irrottaa sen alumiinikannen alta rattaat, niin ne voi laittaa takas mihin vaan semmoseen asentoon takas, missä kansi mahtuu kiinni (stopparit). Vaikka silleen, että ulostuloakseli on jossain puolessa välissä. Ennen kuin moottoria pyörittää, oon laittanut kannen aina takas kiinni. Lukko säätää itte ittensä kohdilleen kun tekee seuraavasti (timop kirjoitti näin joskus): - asennat lukon fyysisesti paikoilleen, mutta sitä akselin pulttia anturilevyn alla ei laiteta paikoilleen vielä. - autosta avaimesta käännetty virrat pois - pieni puoli kepistä päälle - käännät takalukon katkasijan lukko-asentoon - käännät virrat päälle, jolloin lukon akseli ajaa lukkoasentoon ja pysähtyy - akselin pultti paikoilleen (voi vaatia tietysti renkaan pyöritystä, jotta kytkentäholkki on oikeassa kohdassa) - ajele pari kertaa lukkoa edes takasin, jotta näkee hakeeko ääriasennot Jos on johtoja poikki tai liittimet hapettuneet entisiksi, niin mulla ois priima lukon johtosarja ylimääräsenä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Iso kiitos edellisestä tiedosta
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nyt olis viikonloppuna kaikenlaista pikku jumppaa tiedossa.
-Takaperän stefan vaihto -Takajordaanin vaihto -öljyn vaihtoa periin -Takaperän huohotus muutos/korjaus -Panhardien laskut -levikkeitten laittoa (40mm+kumia lisäksi) -palkkihelmat ja Rock Sliderit (näistä olisi kiva nähdä toteutuksia) -Castor Kitin asennus -Korotus palat etujousiin (en saannutkaan näitä joten jotain pitäis keksiä keulan 1" nostoon.) Jos jollain ylimääräiset 5" etujouset niin voin mahdollisesti vaihtaa noihin lähes ajamattomiin 4" jousiin tai sit sopivaan rahaan. -Iskarien ihmettelyä lähinnä kiinnikkeiden muutoksien pähkäilyä ainakin takana ovat aika kantotutkat. -Takalukon moottorin kunnostus yritys... -Pakoputkentekoa jos tois vähän aikasemmin kylestä ulos... Missä kohtii olis hyvin suojassa??? -Syötön säätöä et tulee ees vähän katuuskottavaa nokea... ja ehkä vähän jos ahtoa nostais.Kärsiikö kutitella yhtään ilman välijäähdyttäjää...? (Kytkin ei viellä luista?) -mitä nyt sitten lisää eteen tulee... Ja mukamas kaikki ehtis tehdä mut yritetään. ![]() Nyt on hyvä olla etukäteen viisas ja antaa vinkkejä kyseisiin toimenpiteisiin niin ei tartte sit vittuilla jälkikäteen ![]() Vuoden vaihteen jälkeen (kun olen keksinyt tavan rikastua ![]() ![]() Viimeksi muokannut Mikko_L : 29.11.2011 14:12 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nonniin jotain sain tehtyä valmiiksi edellisestä listauksesta mutta nyt hivenen muuttu suunnitelmat... Rouva päätti pyöräyttää auton suht mukavasti katolleen ja korista ehjäksi jäi oikeestaan takaluukut ja kaikki valot...
![]() ![]() Ei muuten uskois millaseen kuntoon tollasen auton saa n. 50km/h nopeudessa enkä vauhtia uskoisi ellen itse olisi istunut hantinpaikalla. Auto luisuis oikea etukulma edellä ojaan josta pomppasi ilmaan tullen katolleen alas ojaan parinmetrin päähän. No nyt on kyllä helppo alkaa käymään autoa kokonaan läpi kun ei sillä tarvitse päästä liikkeelle heti seuraavana aamuna... ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
No, pääasia että säilyitte terveinä!
Killerwo kauppas tuossa joku aika sitten korin osia, nyky tilanteesta en tiedä. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89555 Miten koneelle kävi? kerkeskö käymään katollaan/ottiko öljyt sisään? Jos et ole käyttänyt/pyörittänyt konetta tuon jälkeen, niin ota hehkutulpat pois enen kuin starttaat (mäntienpäällä varmaan öljyä, ja jos pyöräyttää väkisellä niin kanki mutkalle tai kannentiiviste paskaksi tms) startilla nuo öljy lähtee jotenkuten pois, mutta kun pistät hehkut takasi, niin ole valmiina tukehduttamaan kone ilman puutteeseen, sillä tuo kanavissa oleva öljy saa aikaan ryntäyksen, eikä sammu avaimella vaan ainostaa tukehduttamalla tai vedättämällä, ja aikaa on sekuntti! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kellee ei onnes käyny mitää, vaikkei vöitäkää sattunu just olee käytösä sillo ja peltiähän on jo hommattu uutta, ja vääntyny korinen toimittaa varaosan luovuttajan virkaa, ellei isäukko innostu oikomaan itelleen autoo siitä.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |
Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
BULLTERRIERIN omistajat tänne! | Urbancityboy | Chit-Chat | 14 | 20.09.2009 18:30 |