Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2011, 12:46
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Tosta lukon moottorista. siis mulla se on ihan hyvän näköinen päälle päin. mutta vika ilmeisesti siinä kuitenkin kun tarjoo sitä päälle niin rele naksahtaa ja virtaa tuntuu menevän reilusti johonkin sen parin sekunnin ajan. Moottorin johtoihin tulee erinäköisiä virtoja mutta ei hajuakaan mitä pitäisi minnekkin tulla vaikka koitin mittailemalla saada selkoa. Muutenkaan en tiedä miten tuo moottori edes kytkee lukon. Jos joku viitsisi kertoa tuon toiminta periaatteen selventäis kivasti. Toisaalta kyllä se selvii ku purkaa
Mut jos noist johdoista sais tietoo mitä pitää mihinkin tulla niin olisin kiitollinen. Ja kyllä hakua olen käyttänyt en vaan löytänyt vastausta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.11.2011, 14:59
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Tosta lukon moottorista. siis mulla se on ihan hyvän näköinen päälle päin. mutta vika ilmeisesti siinä kuitenkin kun tarjoo sitä päälle niin rele naksahtaa ja virtaa tuntuu menevän reilusti johonkin sen parin sekunnin ajan. Moottorin johtoihin tulee erinäköisiä virtoja mutta ei hajuakaan mitä pitäisi minnekkin tulla vaikka koitin mittailemalla saada selkoa. Muutenkaan en tiedä miten tuo moottori edes kytkee lukon. Jos joku viitsisi kertoa tuon toiminta periaatteen selventäis kivasti. Toisaalta kyllä se selvii ku purkaa
Mut jos noist johdoista sais tietoo mitä pitää mihinkin tulla niin olisin kiitollinen. Ja kyllä hakua olen käyttänyt en vaan löytänyt vastausta.
Virroista en osaa sanoa, mutta vaikka se näyttää päältä päin hyvältä, niin moottorin magneetit lähtee joskus irti, varsinkin jos kopsahtaa joku sitä vasten ja sitten ei kyllä toimi. Toinen on kuulemma semmonen vika, että jos lukko jumittaa jostain syystä fyysisesti, niin lukkoja ohjaava tietokone ei jaksa tarkotuksella liikuttaa lukkoa, vaikka akusta suoraa virtaa tarjotessa lukko saattaa kuitenkin toimia. Moottorin avaaminen on helppo homma ja kasauksessa kun on vaan tarkkana, että hiilien jouset ja hiilet saa painettua perille koloihinsa, samalla kun työntää kollektorin paikalleen. Kasatessa kandee laittaa uudet O-renkaat ja tiivisteainettakin laippaliitoksiin.

Jos päätät irrottaa sen alumiinikannen alta rattaat, niin ne voi laittaa takas mihin vaan semmoseen asentoon takas, missä kansi mahtuu kiinni (stopparit). Vaikka silleen, että ulostuloakseli on jossain puolessa välissä. Ennen kuin moottoria pyörittää, oon laittanut kannen aina takas kiinni.

Lukko säätää itte ittensä kohdilleen kun tekee seuraavasti (timop kirjoitti näin joskus):
- asennat lukon fyysisesti paikoilleen, mutta sitä akselin pulttia anturilevyn alla ei laiteta paikoilleen vielä.
- autosta avaimesta käännetty virrat pois
- pieni puoli kepistä päälle
- käännät takalukon katkasijan lukko-asentoon
- käännät virrat päälle, jolloin lukon akseli ajaa lukkoasentoon ja pysähtyy
- akselin pultti paikoilleen (voi vaatia tietysti renkaan pyöritystä, jotta kytkentäholkki on oikeassa kohdassa)
- ajele pari kertaa lukkoa edes takasin, jotta näkee hakeeko ääriasennot

Jos on johtoja poikki tai liittimet hapettuneet entisiksi, niin mulla ois priima lukon johtosarja ylimääräsenä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.11.2011, 15:40
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Iso kiitos edellisestä tiedosta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.11.2011, 13:38
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Nyt olis viikonloppuna kaikenlaista pikku jumppaa tiedossa.
-Takaperän stefan vaihto
-Takajordaanin vaihto
-öljyn vaihtoa periin
-Takaperän huohotus muutos/korjaus
-Panhardien laskut
-levikkeitten laittoa (40mm+kumia lisäksi)
-palkkihelmat ja Rock Sliderit (näistä olisi kiva nähdä toteutuksia)
-Castor Kitin asennus
-Korotus palat etujousiin (en saannutkaan näitä joten jotain pitäis keksiä keulan 1" nostoon.) Jos jollain ylimääräiset 5" etujouset niin voin mahdollisesti vaihtaa noihin lähes ajamattomiin 4" jousiin tai sit sopivaan rahaan.

-Iskarien ihmettelyä lähinnä kiinnikkeiden muutoksien pähkäilyä ainakin takana ovat aika kantotutkat.
-Takalukon moottorin kunnostus yritys...
-Pakoputkentekoa jos tois vähän aikasemmin kylestä ulos... Missä kohtii olis hyvin suojassa???
-Syötön säätöä et tulee ees vähän katuuskottavaa nokea... ja ehkä vähän jos ahtoa nostais.Kärsiikö kutitella yhtään ilman välijäähdyttäjää...? (Kytkin ei viellä luista?)
-mitä nyt sitten lisää eteen tulee...

Ja mukamas kaikki ehtis tehdä mut yritetään.

Nyt on hyvä olla etukäteen viisas ja antaa vinkkejä kyseisiin toimenpiteisiin niin ei tartte sit vittuilla jälkikäteen

Vuoden vaihteen jälkeen (kun olen keksinyt tavan rikastua) olis tarkoitus päivitellä puskureita ja tuuppaa vinssit eteen ja taakse, Safaritelinettä, Snorkkelia ja sen semmoista jos näihin löytyy ideoita tai sopivan hintaisia tarvikkeita niistäkin voi vihjailla. Kaikennäköistä "hyödyllistä" vaimon joka päiväisen työmatkan edeistämiseksi

Viimeksi muokannut Mikko_L : 29.11.2011 14:12
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.11.2011, 18:19
Kratz Kratz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Nyt olis viikonloppuna kaikenlaista pikku jumppaa tiedossa.
-Takaperän stefan vaihto
-Takajordaanin vaihto
-öljyn vaihtoa periin
-Takaperän huohotus muutos/korjaus
-Panhardien laskut
-levikkeitten laittoa (40mm+kumia lisäksi)
-palkkihelmat ja Rock Sliderit (näistä olisi kiva nähdä toteutuksia)
-Castor Kitin asennus
-Korotus palat etujousiin (en saannutkaan näitä joten jotain pitäis keksiä keulan 1" nostoon.) Jos jollain ylimääräiset 5" etujouset niin voin mahdollisesti vaihtaa noihin lähes ajamattomiin 4" jousiin tai sit sopivaan rahaan.

-Iskarien ihmettelyä lähinnä kiinnikkeiden muutoksien pähkäilyä ainakin takana ovat aika kantotutkat.
-Takalukon moottorin kunnostus yritys...
-Pakoputkentekoa jos tois vähän aikasemmin kylestä ulos... Missä kohtii olis hyvin suojassa???
-Syötön säätöä et tulee ees vähän katuuskottavaa nokea... ja ehkä vähän jos ahtoa nostais.Kärsiikö kutitella yhtään ilman välijäähdyttäjää...? (Kytkin ei viellä luista?)
-mitä nyt sitten lisää eteen tulee...

Ja mukamas kaikki ehtis tehdä mut yritetään.

Nyt on hyvä olla etukäteen viisas ja antaa vinkkejä kyseisiin toimenpiteisiin niin ei tartte sit vittuilla jälkikäteen

Vuoden vaihteen jälkeen (kun olen keksinyt tavan rikastua) olis tarkoitus päivitellä puskureita ja tuuppaa vinssit eteen ja taakse, Safaritelinettä, Snorkkelia ja sen semmoista jos näihin löytyy ideoita tai sopivan hintaisia tarvikkeita niistäkin voi vihjailla. Kaikennäköistä "hyödyllistä" vaimon joka päiväisen työmatkan edeistämiseksi
etu vinssi kannattaa ostaa suosiolla "kunnollinen", ite yhden kiina ihmeen keulalla polttanu. snorkkelia ite kattelin pitkään monesta paikasta mut juukassa offroadtarvikkeella edullisin ja vaikuttaa asialliselta, ite ostin moisen. puskurit nyt on varmaan mielipide kysymys, ite ostin aluks offroadtarvikkeelta arb kopion mut osottautu hieman heiveröiseks omaan makuun joten tein sitten ite.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.12.2011, 20:01
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Nonniin jotain sain tehtyä valmiiksi edellisestä listauksesta mutta nyt hivenen muuttu suunnitelmat... Rouva päätti pyöräyttää auton suht mukavasti katolleen ja korista ehjäksi jäi oikeestaan takaluukut ja kaikki valot... Onneksi ihmisvahingoilta säästyttiin ja peltiä saa uutta mutta mistä??? Kori on aivan kiero takaluukutkaan ei istu ovista puhummattakaan. Katto on sisällä niskatukia myöten edestä ja vasen koko kylki ihan rusinana. Yllättäen alustasta ei löytynyt mitään muuta vauriota kun raidetanko oli mennyt mutkalle mikä ei nyt sinänsä ole ihme. Uudet itsetehdyt panhardinkin kiinniikkeet kesti hienosti Ainut mitä keksin järkevää on hommata kokonaan uusi kori jos tästä viellä sellasen puol käyttiksen meinaa tehdä mutta taitavat aika vaikeita olla löytää edes järkevään hintaan minkään moista. Hyviä ideoita otetaan vastaan mitä tälläiselle kannattaisi tehdä. Myyntiin osina vai tunkkia vaan pikkasen ja täys mettä peliks valmiiks lommosena. Laitan kuvia myöhemmin kun vaan saan ne koneelle.

Ei muuten uskois millaseen kuntoon tollasen auton saa n. 50km/h nopeudessa enkä vauhtia uskoisi ellen itse olisi istunut hantinpaikalla. Auto luisuis oikea etukulma edellä ojaan josta pomppasi ilmaan tullen katolleen alas ojaan parinmetrin päähän.

No nyt on kyllä helppo alkaa käymään autoa kokonaan läpi kun ei sillä tarvitse päästä liikkeelle heti seuraavana aamuna...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.12.2011, 21:13
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

No, pääasia että säilyitte terveinä!

Killerwo kauppas tuossa joku aika sitten korin osia, nyky tilanteesta en tiedä.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89555

Miten koneelle kävi? kerkeskö käymään katollaan/ottiko öljyt sisään?

Jos et ole käyttänyt/pyörittänyt konetta tuon jälkeen, niin ota hehkutulpat pois enen kuin starttaat (mäntienpäällä varmaan öljyä, ja jos pyöräyttää väkisellä niin kanki mutkalle tai kannentiiviste paskaksi tms)

startilla nuo öljy lähtee jotenkuten pois, mutta kun pistät hehkut takasi, niin
ole valmiina tukehduttamaan kone ilman puutteeseen, sillä tuo kanavissa oleva öljy saa aikaan ryntäyksen, eikä sammu avaimella vaan ainostaa tukehduttamalla tai vedättämällä, ja aikaa on sekuntti!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.09.2012, 13:44
Hailuksi:n Avatar
Hailuksi Hailuksi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.07.09
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Nonniin jotain sain tehtyä valmiiksi edellisestä listauksesta mutta nyt hivenen muuttu suunnitelmat... Rouva päätti pyöräyttää auton suht mukavasti katolleen ja korista ehjäksi jäi oikeestaan takaluukut ja kaikki valot... Onneksi ihmisvahingoilta säästyttiin ja peltiä saa uutta mutta mistä??? Kori on aivan kiero takaluukutkaan ei istu ovista puhummattakaan. Katto on sisällä niskatukia myöten edestä ja vasen koko kylki ihan rusinana. Yllättäen alustasta ei löytynyt mitään muuta vauriota kun raidetanko oli mennyt mutkalle mikä ei nyt sinänsä ole ihme. Uudet itsetehdyt panhardinkin kiinniikkeet kesti hienosti Ainut mitä keksin järkevää on hommata kokonaan uusi kori jos tästä viellä sellasen puol käyttiksen meinaa tehdä mutta taitavat aika vaikeita olla löytää edes järkevään hintaan minkään moista. Hyviä ideoita otetaan vastaan mitä tälläiselle kannattaisi tehdä. Myyntiin osina vai tunkkia vaan pikkasen ja täys mettä peliks valmiiks lommosena. Laitan kuvia myöhemmin kun vaan saan ne koneelle.

Ei muuten uskois millaseen kuntoon tollasen auton saa n. 50km/h nopeudessa enkä vauhtia uskoisi ellen itse olisi istunut hantinpaikalla. Auto luisuis oikea etukulma edellä ojaan josta pomppasi ilmaan tullen katolleen alas ojaan parinmetrin päähän.

No nyt on kyllä helppo alkaa käymään autoa kokonaan läpi kun ei sillä tarvitse päästä liikkeelle heti seuraavana aamuna...
Mulla kävi etelliselle 80:lle samallatavalla tosa kesällä ku rouva väisti vastaantulijaa, ja siitä päädyttii aika samanlaisella tarinalla katollee ojaan, ja vauhtiakaa ei ollu paljoo yli 50km/h
Kellee ei onnes käyny mitää, vaikkei vöitäkää sattunu just olee käytösä sillo ja peltiähän on jo hommattu uutta, ja vääntyny korinen toimittaa varaosan luovuttajan virkaa, ellei isäukko innostu oikomaan itelleen autoo siitä..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 01:59 (GMT +2).