![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#901
|
||||
|
||||
![]()
mistäköhän kannattais lähteä etsimään vikaa kun Jeepissä ei lämmönsäätö vipu tunnu tekevän mitään vaikka kuin kääntelis, pysyy vaan kylmällä puolella? kyseessä -00 2.5 Tdieseli
__________________
...legendaarista... |
#902
|
||||
|
||||
![]()
Jos on vaijerilla toimiva, niin seuraa vaijeria. Luulis sieltä selviävän?
__________________
Jeep ISORY |
#903
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei oo enää vaijeria, muuttui -99 vuosimalliin moottoriksi!!
__________________
Killing time is not murder |
#904
|
||||
|
||||
![]()
Ööh, tuli tossa mieleeni, että mitäs tossa mittaristossa sitten pitäis tapahtua, kun laitat virrat päälle?? Ei mulla ainakaan kylmällä koneella tapahdu muuta kuin bensamittari alkaa näyttämään samaa kuin virrat sammuksissakin, eli viimeksi ollutta tilannetta, ja jännitemittari herää, mitkään muut mittarit ei näytä mitään, ja merkkivalot, mitkä merkkivalot siellä pitäis syttyä? Syttyy BRAKE (jos käsijarru on päällä, mulla ei yleensä oo päällä) ja PART TIME (jos sattuu olemaan neliveto päällä, talvella on), mutta muita valoja siellä ei oo, (noh tietysti, jos on ABS-jarrut, sitten pitäis tietysti syttyä ainakin ANTILOCK-valo ja ehkä toi BRAKE... Hitsi, onhan siellä noita valoja vaihtoehtoina, mutta ehkä niiden syttyminen ei liity tähän mitenkään....
Kun laitat virrat päälle, toimiiko puhallin tai pyyhkijät??
__________________
Killing time is not murder |
#905
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Solenoidin pikkujohtoon ei tule herätinvirtaa kun avain on startti asennossa.Myöskään puhallin,pyyhkijät,radio tai nuo mainitsemasi merkkivalot eivät syty.Ainoat sähköt mitä autossa tuntuis tällähetkellä olevan on ajovalot,mittariston valaisuvalot ja sisävalot.
__________________
J E E P just empty every pocket |
#906
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#907
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Otin myös lattaliittimet irti ja putsasin...ei vaikutusta Nyt työmaa kutsuu iltavuoroon..
__________________
J E E P just empty every pocket Viimeksi muokannut Limite : 04.12.2012 13:34 |
#908
|
||||
|
||||
![]()
Olisiko yleismittarilla testaus ratkaisu?
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#909
|
||||
|
||||
![]()
Johto hapettunut poikki siitä sulakerasian takana olevalta isolta liittimeltä konehuoneen puolelta.
|
#910
|
||||
|
||||
![]()
Kurkataanpa sinnekkin huomenna
__________________
J E E P just empty every pocket |
#911
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=76804
__________________
________________ -98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX |
#912
|
||||
|
||||
![]()
Haku kyllä auttaa asiaa,mut kun tuo haku on vähän sellanen...
|
#913
|
||||
|
||||
![]() Minä onneton kun olen ymmärtänyt että jos johtosulake on katki niin se on rikki.Jos se taas ihan johdon näköinen ja ehjä niin.. Noo...jospa täällä pärekattoalueellakin joskus sitten ![]()
__________________
J E E P just empty every pocket Viimeksi muokannut Limite : 06.12.2012 00:43 |
#914
|
|||
|
|||
![]()
Oot tavallaan oikeilla jäljillä, mutta ainut tapa todeta johtosulakkkeen kunto on yleismittari tms... Se että eristeet on kunnossa ei vielä kerro kaapelin kunnosta mitään...
|
#915
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kun vihdoin pääsin itsekin XJ omistajaksi nii kysyisin seuraavaa, miksi ihmeessä lämmönpuhallus loppuu kun ajaa autolla ylämäkeen? Ei vaan pysty ymmärtää mikä tuon tekee
![]() |
#916
|
||||
|
||||
![]()
siis itse puhallus vai lämmin ilma sieltä puhaltimesta?
|
#917
|
||||
|
||||
![]()
Kummatkin.
|
#918
|
||||
|
||||
![]()
Siellä on jotain vikaa jossain, ei pitäis puhalluksen loppua!!!
__________________
Killing time is not murder |
#919
|
||||
|
||||
![]()
Jopas mielenkiintoista
![]() Puhallinmoottorin sammumiseen ei oikein taida olla kuin pari syytä, johtovika/ kontaktihäiriö, tai sitten puhallinsäätimen vastuspaketin hajoaminen (mikä on kohtuu yleinen vika XJ:ssä). Sitä en kyllä tiedä, miksi tekisi tuon vain sitten ylämäessä mutta ei muuten.. Oletko koittanut kaikilla puhaltimen asennoilla että tekeekö tuon? Jos puhaltaa täysillä eikä silloin hyydy ylämäessäkään, niin olisi ainakin vastuspaketin piilevä vika/ kontaktihäikkä suljettu pois pelistä. Lämpimän ilman tulo kabiiniin toki loppuu jos ei puhalla ollenkaan, tuskin vedenkierto lämppärinkennolle ylämäessä estyy?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#920
|
||||
|
||||
![]()
Kokeiltu on kaikilla puhaltimen asennoilla ja sama homma. Ja homma menee niin että kun ylämäki alkaa niin ensin puhaltaa hetken kylmää ja sitten loppuu puhallus kokonaan. Kun ylämäki loppuu alkaa tulla lämmintä normaalisti. Alamäessä toimii myös normaalisti. Ei vaan pysty ymmärtää, koskaan kuullutkaan että vois noin tapahtua
![]() |
#921
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#922
|
||||
|
||||
![]()
Joopa joo... Nyt rupesi jostain oikealta puolelta konetta kuulumaan vinkunaa ja rallatusta! Kuulostaisihan kun olis laakeri tullu tiensä päähän. Miten yleistä on että laturista menee laakeri vai voiko kuulua jostain koneen sisältä? Ilmastoinnin kompurasta se ääni ei mun mielestä tule. Lataus on ok, öljynpaineet on ok, lämmöt on n.90 astetta. Kaikenlaista murhetta, perkele...
|
#923
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#924
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kun nuo ropausolosuhteet on pihalla mitä on, niin kysytäänpä valistuneita arvauksia, ennen kuin käyn kaikki läpi...
Ongelmana on, että kylmänä, kun auto on seisonut pidempään (vaikkapa viikon-pari), starttaus on kuin olisi virran vähyyttä. Toisella yrityksellä lähtee sitten helposti käyntiin. Virran vähyyttä ei pitäisi olla, kun autossa on kaksi 70 Ah akkua ja niissä jännite ok. Kerran kävi niinkin, että ekalla yrityksellä startti vaan rääkäisi pahasti. Tämä ongelma on tullut tässä syksyllä/alkutalvesta. Ainoa, mitä mielestäni on ollut poikkeuksellista, niin auto oli ennen tätä ongelmaa vähän joessa. Ei kovin syvällä, mutta startti ainakin kastui. Tosin sen jälkeen kun oli koko ajan käytössä, niin mitään ongelmaa ei ollut. Itse ajattelin, että joku maaliitos ehkä hapettuneena. Luultavasti startilta, kun muuten sähköt pelaa heti, kun virrat kääntää päälle. Mutta jos hyviä arvauksia aiheesta, niin otetaan kyllä vastaan. Kysessä siis -92 4,0. |
#925
|
||||
|
||||
![]()
Veikkaisin startin tai startin solenoidin vikaa, tai jotain hapettumaa ko. aparaattien johdotuksessa kuten itsekin sanoit.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |