Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #901  
Vanha 03.12.2012, 20:53
psycholic:n Avatar
psycholic psycholic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.11.06
Sijainti: Pori
Viestit: 79
Perusasetus

mistäköhän kannattais lähteä etsimään vikaa kun Jeepissä ei lämmönsäätö vipu tunnu tekevän mitään vaikka kuin kääntelis, pysyy vaan kylmällä puolella? kyseessä -00 2.5 Tdieseli
__________________
...legendaarista...
Vastaa lainaten
  #902  
Vanha 03.12.2012, 23:11
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja psycholic Näytä viesti
mistäköhän kannattais lähteä etsimään vikaa kun Jeepissä ei lämmönsäätö vipu tunnu tekevän mitään vaikka kuin kääntelis, pysyy vaan kylmällä puolella? kyseessä -00 2.5 Tdieseli
Jos on vaijerilla toimiva, niin seuraa vaijeria. Luulis sieltä selviävän?
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #903  
Vanha 04.12.2012, 09:01
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja psycholic Näytä viesti
mistäköhän kannattais lähteä etsimään vikaa kun Jeepissä ei lämmönsäätö vipu tunnu tekevän mitään vaikka kuin kääntelis, pysyy vaan kylmällä puolella? kyseessä -00 2.5 Tdieseli
Siellä on kääntömoottori lämmityslaitekotelon alla ja sinne on päässy vesi sisään ja se on ruostunut jumiin (nähty tämmöinenkin) ja uutta kääntömoottoria löytyy: http://www.jamant.fi/saatomoottori-m...aa-p-3149.html
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Jos on vaijerilla toimiva, niin seuraa vaijeria. Luulis sieltä selviävän?
Ei oo enää vaijeria, muuttui -99 vuosimalliin moottoriksi!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #904  
Vanha 04.12.2012, 11:57
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Mittaristo mykkänä
Ööh, tuli tossa mieleeni, että mitäs tossa mittaristossa sitten pitäis tapahtua, kun laitat virrat päälle?? Ei mulla ainakaan kylmällä koneella tapahdu muuta kuin bensamittari alkaa näyttämään samaa kuin virrat sammuksissakin, eli viimeksi ollutta tilannetta, ja jännitemittari herää, mitkään muut mittarit ei näytä mitään, ja merkkivalot, mitkä merkkivalot siellä pitäis syttyä? Syttyy BRAKE (jos käsijarru on päällä, mulla ei yleensä oo päällä) ja PART TIME (jos sattuu olemaan neliveto päällä, talvella on), mutta muita valoja siellä ei oo, (noh tietysti, jos on ABS-jarrut, sitten pitäis tietysti syttyä ainakin ANTILOCK-valo ja ehkä toi BRAKE... Hitsi, onhan siellä noita valoja vaihtoehtoina, mutta ehkä niiden syttyminen ei liity tähän mitenkään....

Kun laitat virrat päälle, toimiiko puhallin tai pyyhkijät??
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #905  
Vanha 04.12.2012, 12:32
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Ööh, tuli tossa mieleeni, että mitäs tossa mittaristossa sitten pitäis tapahtua, kun laitat virrat päälle?? Ei mulla ainakaan kylmällä koneella tapahdu muuta kuin bensamittari alkaa näyttämään samaa kuin virrat sammuksissakin, eli viimeksi ollutta tilannetta, ja jännitemittari herää, mitkään muut mittarit ei näytä mitään, ja merkkivalot, mitkä merkkivalot siellä pitäis syttyä? Syttyy BRAKE (jos käsijarru on päällä, mulla ei yleensä oo päällä) ja PART TIME (jos sattuu olemaan neliveto päällä, talvella on), mutta muita valoja siellä ei oo, (noh tietysti, jos on ABS-jarrut, sitten pitäis tietysti syttyä ainakin ANTILOCK-valo ja ehkä toi BRAKE... Hitsi, onhan siellä noita valoja vaihtoehtoina, mutta ehkä niiden syttyminen ei liity tähän mitenkään....

Kun laitat virrat päälle, toimiiko puhallin tai pyyhkijät??

Solenoidin pikkujohtoon ei tule herätinvirtaa kun avain on startti asennossa.Myöskään puhallin,pyyhkijät,radio tai nuo mainitsemasi merkkivalot eivät syty.Ainoat sähköt mitä autossa tuntuis tällähetkellä olevan on ajovalot,mittariston valaisuvalot ja sisävalot.
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #906  
Vanha 04.12.2012, 12:39
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Solenoidin pikkujohtoon ei tule herätinvirtaa kun avain on startti asennossa.Myöskään puhallin,pyyhkijät,radio tai nuo mainitsemasi merkkivalot eivät syty.Ainoat sähköt mitä autossa tuntuis tällähetkellä olevan on ajovalot,mittariston valaisuvalot ja sisävalot.
Eli toimii vain ne jotka ei oo virtalukon takana!! Seuraavaksi pitää virtalukolta tarkistaa, tuleeko sinne sähköä ollenkaan!! Helpompi ehkä tarkistaa oikeanpuolen sisälokarista siitä starttireleeltä, onko ne fusible link -sulakkeet ehjät!! Se starttirele on siis tuonnäköinen: http://www.jamant.fi/starttirele-xjm...98-p-2682.html
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #907  
Vanha 04.12.2012, 13:23
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Eli toimii vain ne jotka ei oo virtalukon takana!! Seuraavaksi pitää virtalukolta tarkistaa, tuleeko sinne sähköä ollenkaan!! Helpompi ehkä tarkistaa oikeanpuolen sisälokarista siitä starttireleeltä, onko ne fusible link -sulakkeet ehjät!! Se starttirele on siis tuonnäköinen: http://www.jamant.fi/starttirele-xjm...98-p-2682.html
Sulakkeet näytti olevan ehjät.Otin kaikki irti starttireleestä ja katoin yksitellen.Eipä niitä muuten oikein voi kuin silmämääräisesti todeta.Yhden niistä olin aiemmin jo joutunut korvaamaan tavallisella sulakkeella ja siihen ainakin tuli nyt virta sulakkeen jälkeenkin(Tämän sulakkeen kärähtäminen aiheutti samanlaisen virrattomuuden auton minullaolon alkuaikoina)
Otin myös lattaliittimet irti ja putsasin...ei vaikutusta
Nyt työmaa kutsuu iltavuoroon..
__________________
J E E P
just empty every pocket

Viimeksi muokannut Limite : 04.12.2012 13:34
Vastaa lainaten
  #908  
Vanha 04.12.2012, 14:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Eipä niitä muuten oikein voi kuin silmämääräisesti todeta
Olisiko yleismittarilla testaus ratkaisu?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #909  
Vanha 04.12.2012, 15:59
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Johto hapettunut poikki siitä sulakerasian takana olevalta isolta liittimeltä konehuoneen puolelta.
Vastaa lainaten
  #910  
Vanha 04.12.2012, 18:53
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Johto hapettunut poikki siitä sulakerasian takana olevalta isolta liittimeltä konehuoneen puolelta.
Kurkataanpa sinnekkin huomenna
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #911  
Vanha 05.12.2012, 13:56
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xxpowellxx Näytä viesti
Paljonkas tuon öljynpaine mittarin pitäs näyttää jotta on hyvät lukemat?
jeep cherokee xj 4.0 vm.-91
Foorumin haku auttaa asiaan...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=76804
__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
  #912  
Vanha 05.12.2012, 19:08
xxpowellxx:n Avatar
xxpowellxx xxpowellxx ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.12
Sijainti: Savonranta
Viestit: 237
Perusasetus

Haku kyllä auttaa asiaa,mut kun tuo haku on vähän sellanen...
Vastaa lainaten
  #913  
Vanha 06.12.2012, 00:20
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Olisiko yleismittarilla testaus ratkaisu?

Minä onneton kun olen ymmärtänyt että jos johtosulake on katki niin se on rikki.Jos se taas ihan johdon näköinen ja ehjä niin..
Noo...jospa täällä pärekattoalueellakin joskus sitten
__________________
J E E P
just empty every pocket

Viimeksi muokannut Limite : 06.12.2012 00:43
Vastaa lainaten
  #914  
Vanha 06.12.2012, 02:54
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Minä onneton kun olen ymmärtänyt että jos johtosulake on katki niin se on rikki.Jos se taas ihan johdon näköinen ja ehjä niin..
Noo...jospa täällä pärekattoalueellakin joskus sitten
Oot tavallaan oikeilla jäljillä, mutta ainut tapa todeta johtosulakkkeen kunto on yleismittari tms... Se että eristeet on kunnossa ei vielä kerro kaapelin kunnosta mitään...
Vastaa lainaten
  #915  
Vanha 06.12.2012, 16:50
ABLemmy:n Avatar
ABLemmy ABLemmy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Kokkola
Viestit: 30
Perusasetus

Nyt kun vihdoin pääsin itsekin XJ omistajaksi nii kysyisin seuraavaa, miksi ihmeessä lämmönpuhallus loppuu kun ajaa autolla ylämäkeen? Ei vaan pysty ymmärtää mikä tuon tekee tasaisella ja alamäessä ei mitään ongelmaa. Ja tämä siis normaalilla tiellä.
Vastaa lainaten
  #916  
Vanha 06.12.2012, 17:40
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ABLemmy Näytä viesti
Nyt kun vihdoin pääsin itsekin XJ omistajaksi nii kysyisin seuraavaa, miksi ihmeessä lämmönpuhallus loppuu kun ajaa autolla ylämäkeen? Ei vaan pysty ymmärtää mikä tuon tekee tasaisella ja alamäessä ei mitään ongelmaa. Ja tämä siis normaalilla tiellä.
siis itse puhallus vai lämmin ilma sieltä puhaltimesta?
Vastaa lainaten
  #917  
Vanha 06.12.2012, 19:23
ABLemmy:n Avatar
ABLemmy ABLemmy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Kokkola
Viestit: 30
Perusasetus

Kummatkin.
Vastaa lainaten
  #918  
Vanha 07.12.2012, 10:17
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Siellä on jotain vikaa jossain, ei pitäis puhalluksen loppua!!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #919  
Vanha 07.12.2012, 10:44
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Jopas mielenkiintoista

Puhallinmoottorin sammumiseen ei oikein taida olla kuin pari syytä, johtovika/ kontaktihäiriö, tai sitten puhallinsäätimen vastuspaketin hajoaminen (mikä on kohtuu yleinen vika XJ:ssä). Sitä en kyllä tiedä, miksi tekisi tuon vain sitten ylämäessä mutta ei muuten..

Oletko koittanut kaikilla puhaltimen asennoilla että tekeekö tuon? Jos puhaltaa täysillä eikä silloin hyydy ylämäessäkään, niin olisi ainakin vastuspaketin piilevä vika/ kontaktihäikkä suljettu pois pelistä.

Lämpimän ilman tulo kabiiniin toki loppuu jos ei puhalla ollenkaan, tuskin vedenkierto lämppärinkennolle ylämäessä estyy?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #920  
Vanha 07.12.2012, 11:34
ABLemmy:n Avatar
ABLemmy ABLemmy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Kokkola
Viestit: 30
Perusasetus

Kokeiltu on kaikilla puhaltimen asennoilla ja sama homma. Ja homma menee niin että kun ylämäki alkaa niin ensin puhaltaa hetken kylmää ja sitten loppuu puhallus kokonaan. Kun ylämäki loppuu alkaa tulla lämmintä normaalisti. Alamäessä toimii myös normaalisti. Ei vaan pysty ymmärtää, koskaan kuullutkaan että vois noin tapahtua
Vastaa lainaten
  #921  
Vanha 07.12.2012, 13:48
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ABLemmy Näytä viesti
Kokeiltu on kaikilla puhaltimen asennoilla ja sama homma. Ja homma menee niin että kun ylämäki alkaa niin ensin puhaltaa hetken kylmää ja sitten loppuu puhallus kokonaan. Kun ylämäki loppuu alkaa tulla lämmintä normaalisti. Alamäessä toimii myös normaalisti. Ei vaan pysty ymmärtää, koskaan kuullutkaan että vois noin tapahtua
Onpa mielenkiintoista, kylmää kyytiä varsinkin ylämäkiajoissa Yks ongelma mikä mulla oli omassa XJ:ssä oli että kun rattia käänsi sopivasti lämppärin puhallin joko hyytyi tai alkoi puhaltamaan täysillä Vika löytyi rattiakselin päältä jalkotilasta, tehtaalla ovat asentaneet johtopakat kulkemaan pirun terävien kiinnikerautojen yli ja oli muutama lämppärin johto jo hinkkautunut puhki. Sopivasti kun ne liikkui meni johtoja oikoseen ja lämppäri teki ihan mitä se halus...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #922  
Vanha 07.12.2012, 18:09
ABLemmy:n Avatar
ABLemmy ABLemmy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Kokkola
Viestit: 30
Perusasetus

Joopa joo... Nyt rupesi jostain oikealta puolelta konetta kuulumaan vinkunaa ja rallatusta! Kuulostaisihan kun olis laakeri tullu tiensä päähän. Miten yleistä on että laturista menee laakeri vai voiko kuulua jostain koneen sisältä? Ilmastoinnin kompurasta se ääni ei mun mielestä tule. Lataus on ok, öljynpaineet on ok, lämmöt on n.90 astetta. Kaikenlaista murhetta, perkele...
Vastaa lainaten
  #923  
Vanha 07.12.2012, 20:23
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ABLemmy Näytä viesti
Joopa joo... Nyt rupesi jostain oikealta puolelta konetta kuulumaan vinkunaa ja rallatusta! Kuulostaisihan kun olis laakeri tullu tiensä päähän. Miten yleistä on että laturista menee laakeri vai voiko kuulua jostain koneen sisältä? Ilmastoinnin kompurasta se ääni ei mun mielestä tule. Lataus on ok, öljynpaineet on ok, lämmöt on n.90 astetta. Kaikenlaista murhetta, perkele...
Onko bensa koneessa sillä puolella noita ohjainrullia hihnaa varten? Nuo on ainakin diesel koneessa kulutustavaraa, kaikki vaihettu jo vähintään kerran, upotukset maastossa varmaan tunkee veden ja ..skan tuonne laakerille ja ei mene kauaa kun se on moro.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #924  
Vanha 07.12.2012, 20:42
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Nyt kun nuo ropausolosuhteet on pihalla mitä on, niin kysytäänpä valistuneita arvauksia, ennen kuin käyn kaikki läpi...

Ongelmana on, että kylmänä, kun auto on seisonut pidempään (vaikkapa viikon-pari), starttaus on kuin olisi virran vähyyttä. Toisella yrityksellä lähtee sitten helposti käyntiin. Virran vähyyttä ei pitäisi olla, kun autossa on kaksi 70 Ah akkua ja niissä jännite ok. Kerran kävi niinkin, että ekalla yrityksellä startti vaan rääkäisi pahasti. Tämä ongelma on tullut tässä syksyllä/alkutalvesta. Ainoa, mitä mielestäni on ollut poikkeuksellista, niin auto oli ennen tätä ongelmaa vähän joessa. Ei kovin syvällä, mutta startti ainakin kastui. Tosin sen jälkeen kun oli koko ajan käytössä, niin mitään ongelmaa ei ollut.

Itse ajattelin, että joku maaliitos ehkä hapettuneena. Luultavasti startilta, kun muuten sähköt pelaa heti, kun virrat kääntää päälle. Mutta jos hyviä arvauksia aiheesta, niin otetaan kyllä vastaan.

Kysessä siis -92 4,0.
Vastaa lainaten
  #925  
Vanha 08.12.2012, 09:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Veikkaisin startin tai startin solenoidin vikaa, tai jotain hapettumaa ko. aparaattien johdotuksessa kuten itsekin sanoit.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 07:44 (GMT +2).