Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #176  
Vanha 17.11.2011, 15:59
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Stereofi Näytä viesti
Hyvinhän se WinChesterin XJ näytti pelittävän Hausjärvellä.
Potentiaalia on.

Nimim. City-Grändillä mukana
Totanoin... kiitoksia vaan. Sanoisin paremminkin että City-Grandissa on potentiaalia. Katukumeilla niinkin pitkälle eteneminen moisella vakioalustalla (vain oliko vähän korotettu...?) on melkoinen suoritus siinä kivikossa. Muuutta kyllähän se tiedetään mihin hommaan nämä Ameriikan vekottimet on tehty...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #177  
Vanha 17.11.2011, 20:21
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Vähän rälläkkää ja pientä lekaa tarjottu takapyörän aukkojen takareunaan ja vot, johan tuli sopivasti tilaa renkaiden pyöriä! Hausjärven keikan aikana selkisi, että TJn takalevikkeitä ei ehkä kannatakaan laittaa paikalleen; tilaa ei tarvittane nyt avarrettua paria kolmea senttiä enempää. Renkaat tulee kyllä hieman ulos orkkislevikkeistä, mutta ei haitanne. TJ:n levikkeet on jotain 70mm vakioita leveämmät, joten jos huhun mukainen tieto pitää paikkansa - että auton takaosa on leveämpi kuin etunen - niin TJn levikkeitä ei ehkä saa leimattua (max levitys per puoli = 50mm).

Jahka kunnollisen cut and fold -operaation saa aikanaa tehtyä puskurinpäiden ja muiden tykötarpeiden kanssa, niin siihen mennessä selvinnee voiko TJ:n levikkeet saada kilpiin. Ajellaan nyt siihen asti vakioilla.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #178  
Vanha 20.11.2011, 09:55
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Nyt sitten on testailtu Kulmakorven maatossa Kaimanit, sekä kertaalleen viritetty XJ:n alusta. Varsinkin takapään jousiriipukkeiden asetukset pääsivät oikeuksiinsa, kun reilulla ulosjoustolla alkoi todella olla käyttöä kunnon ristiriipuntaa useasti tarjoavassa maastossa.

Renkaat puolestaan toimivat odotetun kaltaisesti mutavellissä; huomattavasti Saharoita paremmin. Nöyrtymisen paikkakin löytyi, kun auto luisui reitillä poikittain muutaman puun väliin keula taivasta kohti ja mahastaan kiinni. Putkikin irtosi, joten joutui kunnon mutavellissä vielä asennushommiin. Ruduksen kentällä sekin meni viidessä minuutissa takaisin paikalleen, kun sitä on tullut jo muutama kerta harjoiteltua. Oikea takalevike jäi jo alkumatkasta jonnekin; lienee nyt sitten laitettava ne TJ:n levikkeet kuitenkin.

Kun pakkaset alkoivat sopivasti paluumatkalla - todellakin kannatti kantaa 30L vettä ja painepesuri mukana Kulmaan! - niin voi laittaa puhtaan auton talliin seisomaan ja väkästellä vaihteeksi "jotain ihan muuta"...

Tässä vielä pikku pätkä päivän tapahtumista:
http://www.youtube.com/watch?v=0b3h3RL9hYw
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 20.11.2011 17:15
Vastaa lainaten
  #179  
Vanha 21.11.2011, 10:20
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Minoon Grandillä ajanut 32 x 11.50 BFG:n mutikoilla yleensä edessä 0,6- 0,8 ja takana 0,5-0,7 paineilla eikä ainakaan vielä ole ollut ongelmia.
Tuli Kulmassa kokeiltua edessä 0.7 ja takana 0.6bar ja ei ollut ongelmia vanteella pysyvyyden suhteen. Muutoinkin eteneminen oli vähintäänkin OK, mutta renkaiden eläminen jäi vahtimatta. Melkoisia kallistuksia oli päällä - kerran jopa siinä ja siinä ettei kaatunut (paitsi apparin limut ) - joten tuskin ihan heti hyppää vanteelta sen kestettyään.

Pitää katsastaa videot sillä silmällä läpi, niistä yleensä näkee renkaiden liikkeet paremmin kuin kuskin penkiltä. Alle 0.5bar voi olla ilman BL:a jo liikaa...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #180  
Vanha 29.11.2011, 21:50
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Johtuen Kulmakorvessa irronneesta ja lutakkoon uponneesta vakiosta takalevikkeestä, nyt alkaa TJ:n takalevikkeiden asennus. Kokeillaan nyt ensin pelkästään oikeaa puolta, kun TJ:n levikkeen perhana voi jonkun tiukan katsurin mielestä olla liian leveä tai korkea. Samalla näkee miten auto mahtuu kapeista paikoista. Renkaat ainakin mahtuvat heittämällä levikkeiden sisäpuolelle, eikä tartte pahemmin suurennella pyöräaukkoja muutenkaan. Jos ilmenee jotain ropleemia, niin näin saa vielä vanhan vakiolevikkeen takaisin.

Jotkut suosittelivat katkaisemaan levikkeen kahtia ja laittamaan etuosan kiinni oveen. Tähän en lähde, koska kovaan osuessaan saumakohta tökkää ja voi repeytyä pahastikin irti. Takaoven aukomisessakin on omat riskinsä, kun katkaistu levike voi repiä varomattoman käsissä muutakin kuin takin helmat... Sensijaan runkoon kiinnitetty levike korkeintaan pullistuu "pusuissa" ja saa olla huomattavasti pahempi tälli että repeää. Tämä oli havaittavissa viime metsäreissulla jo etulevikkeiden osalta.

EDIT: Etulevikkeet siis pullistui sivulta puuta vasten suoraan ajettaessa (TJ:n levikemalli tökkää suoraan edestä toisin kuin XJ:n oma) ja palasi takaisin nojailun loputtua. Jos repeää irti tänäisyn voimasta, niin sitten särkyy jo melko paljon muutakin kuin pelkkä levike. On nää orkkikset vaan hyvää muovia, kun ei kovastakaan käsittelystä ole vielä moksiskaan! Timo_L muistaakseni ajoi maassa olevasta levikkeestä autolla yli, eikä siihen jäänyt jälkeäkään! Siis levikkeeseen...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 05.12.2011 23:01
Vastaa lainaten
  #181  
Vanha 06.12.2011, 15:14
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Oikea takalevike on paikallaan, vaatii vielä pientä leikkelyä alareunasta. Levitystä tulee reilusti orkkikseen verrattuna eli 50mm => 120mm lokarin reunasta. Ulkoreuna joustaa painettaessa onneksi sekin reilusti (n. 20-30mm), joten leimalle sallitusta +50mm levityksestä selvitään kunnialla. Tilannehan on sama kuin jos levikkeen uloin reuna olisi Etolan kumilärpäkettä, tms. Nyt ei ainakaan tartte pelätä kivien sun muun takapyörästä sinkoavan roinan särkevän peilejä, kun annetaan happea.

Leimatut 31" Saharat orkkisvanteilla mahtaa näyttää melkoisilta suoleikkureilta 33":n tilalla...



__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 06.12.2011 15:28
Vastaa lainaten
  #182  
Vanha 09.12.2011, 18:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Nonnih, sitten vain Kulmakorpeen ensi viikolla! Ei näytä ollenkaan hullummalta nuo TJ:nlevikkeet tosiaan takana
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #183  
Vanha 10.12.2011, 23:36
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Nonnih, sitten vain Kulmakorpeen ensi viikolla!
Voishan sitä yrittää, kun taitaa olla ainut mahis enää tänä vuonna. Jos se irronnu levikekin vielä löytyis...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei näytä ollenkaan hullummalta nuo TJ:nlevikkeet tosiaan takana
Joo. Pakko sanoo, että on aika hyvännäkönen! Kapeista paikoista toisaalta ei mahdu niin hyvin kuin orkkiksilla, varsinkin voimakkaissa kallistuksissa. Plussana se että otteessa ennestään olevat korotusmillit säilyi samana! Ehkä joutuu ennen seuraavaa leimaa (12/12) siitä vielä tinkimään.

Melkoisen sipistelyn sai kyllä tehdä ennenkuin noi alkoi istua. Vasen voi mennä paikalleen helpommin, kun nyt tietää mistä pitää leikata ja kuinka paljon, siis PALJON! Silti on melkoinen tekele, kun on kiinni kumitiivisteellisillä poraruuveilla ja päällä Sika-Flexiä. Ei tahtonut oikein taipua, jolloin tulee helposti levikkeen yläreunan ja lokarin väliin ammottava aukko vetämään kaikkea kuraa => Sikaa saumaan, niin pysyy kiinni eikä tartte pelätä jäätymistä ja aukipoksahtelua. Samalla joustaa paremmin pusuissa, eikä ole kokonaan ruuvien varassa. Laitan ehkä poppareilla vasurin mutta katsoo nyt.

Huomisen ajon jälkeen pitää katsoa voiko takasisäänjouston rajoitusta vähentää (nyt +100mm orkkiksesta). Ulosjoustoa on 120mm ja sisään 110mm, joilla menee melkoisesta ristiriipunnasta pidolla... Sisäänjoustoa olisi potentiaalista saada ehkä tuuma lisää (!) riippuen miten jouset antaa myöden.

Seuraava etenemistä edistävä kampe mahtaa olla sitten jo etuvinssi, jota varten pitää katsella simpukan vahvistusoperaatiossa petipaikat valmiiksi...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #184  
Vanha 06.01.2012, 18:34
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Viimeinenkin TJ:n takalevike on sitten paikallaan. Jostain kumman syystä otteessa oleva korin leveys (1790mm) on mittausten perusteella todellista pienempi, joten näillä todella paljon koria levittävillä lärpyköillä todennäköisesti voi jopa käydä niin, ettei tartte edes muutoskatsastaa! Mittaustavasta riippuen leveys ei takana (leveämpi kuin etunen) huonoimmassakaan tapauksessa ylitä +50mm per puoli. Jossain asiassa sentään pientä mahdollisuutta olla törmäämättä pykäläviidakon rajoituksiin! Enkä todellakaan valita!

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #185  
Vanha 06.01.2012, 21:44
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Viimeinenkin TJ:n takalevike on sitten paikallaan. Jostain kumman syystä otteessa oleva korin leveys (1790mm) on mittausten perusteella todellista pienempi, joten näillä todella paljon koria levittävillä lärpyköillä todennäköisesti voi jopa käydä niin, ettei tartte edes muutoskatsastaa! Mittaustavasta riippuen leveys ei takana (leveämpi kuin etunen) huonoimmassakaan tapauksessa ylitä +50mm per puoli. Jossain asiassa sentään pientä mahdollisuutta olla törmäämättä pykäläviidakon rajoituksiin! Enkä todellakaan valita!
Muutoskatsastushan tulee eteen aina kun leveys muuttuu. Ja muutoskatsastuksella selviää mikäli leveys ei muutu kuin maks 50mm:ä per puoli. Ja mikäli tuo 50mm:ä ei riitä, joutuu anomaan erikoisluvan, joka maksaa, oli sitten hyväksytty tai ei.
Vastaa lainaten
  #186  
Vanha 07.01.2012, 12:46
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iroc Näytä viesti
Muutoskatsastushan tulee eteen aina kun leveys muuttuu. Ja muutoskatsastuksella selviää mikäli leveys ei muutu kuin maks 50mm:ä per puoli. Ja mikäli tuo 50mm:ä ei riitä, joutuu anomaan erikoisluvan, joka maksaa, oli sitten hyväksytty tai ei.
Tota, kun pointtina oli nimenomaan se ettei tartte lähteä hakemaan mitään erikoislupia. Niuhoinkin mittaaja / katsuri ei saa tästä millään sallittua +100mm enempää kokonaisleveyttä, jolloin siis käytännössä joutuisi purkamaan suurella vaivalla laitetut levikkeet pois!

Koska levikeaine on pehmeää, voi hölläkätinen katsuri todeta ettei tartte muutoskatsastaa ollenkaan, koska otteessa olevat mitat eivät ylity, vaikka TJ:n levike on takana n. 70mm XJ:n orkkista leveämpi.

Tiukka katsuri puolestaan voi muutoskatsastuksen määrätä, mutta siitäkin selviää siis rahalla. Sitähän minä tässä nyt ylitiukkojen katsureiden kanssa paljon tapeltuani hihkuinkin että ylileveä "laiton" osa onkin em. syystä laillinen.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #187  
Vanha 07.01.2012, 14:56
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tota, kun pointtina oli nimenomaan se ettei tartte lähteä hakemaan mitään erikoislupia. Niuhoinkin mittaaja / katsuri ei saa tästä millään sallittua +100mm enempää kokonaisleveyttä, jolloin siis käytännössä joutuisi purkamaan suurella vaivalla laitetut levikkeet pois!

Koska levikeaine on pehmeää, voi hölläkätinen katsuri todeta ettei tartte muutoskatsastaa ollenkaan, koska otteessa olevat mitat eivät ylity, vaikka TJ:n levike on takana n. 70mm XJ:n orkkista leveämpi.

Tiukka katsuri puolestaan voi muutoskatsastuksen määrätä, mutta siitäkin selviää siis rahalla. Sitähän minä tässä nyt ylitiukkojen katsureiden kanssa paljon tapeltuani hihkuinkin että ylileveä "laiton" osa onkin em. syystä laillinen.

Ööö, eiks 70mm+70mm oo yhteensä 140mm?? Muutoskatsastuksella sallittu suurin levennys on ton 100mm, niin ongelmia saattaa katsastuksessa tulla. Levikkeen materiaali ei kyllä vaikuta tohon hommaan mitenkään.
Vastaa lainaten
  #188  
Vanha 07.01.2012, 15:17
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Onhan levikkeen materiaalilla sen verran merkitystä ettei pehmeitä levikkeitä lasketa korin leveyteen, niinku ei peilejäkään.
Vastaa lainaten
  #189  
Vanha 07.01.2012, 16:21
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 Näytä viesti
Onhan levikkeen materiaalilla sen verran merkitystä ettei pehmeitä levikkeitä lasketa korin leveyteen, niinku ei peilejäkään.
Peilejä ei täälläkäänpäin Suomea mitata korin leveyteen, mutta kumilärpäkkeet kaarissa on kyllä samalla tavalla levikkeet kuin esimerkiksi peltisetkin.
Vastaa lainaten
  #190  
Vanha 07.01.2012, 17:58
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Oli "uudet" levikkeet sitten orkkiksiin verrattuna kuinka leveät tahansa, kyseiset lakipykälät eivät puhu mitään niiden maksimileveydestä, vaan auton kokonaisleveydestä, joka seisoo otteessa. Jos/kun se ei suurene enempää kuin max 100mm, on homma OK. Auton + levikkeiden leveys kun siis EI ole sama asia kuin otteeseen merkitty kokonaisleveys.

Mitatkaapas XJ:n omistajat huviksenne autonne todellinen leveys edestä ja takaa, niin huomaatte niiden välisen eron sekä sen, että mitattu on jotain muuta kuin otteessa. "Keltsin" kanssa näitä millejä on viime kesästä asti vertailtu levikehommia suunnitellessa ja todettu olevan yhtenevät. Jos minun ja Keltsin autot on tässä suhteessa muista poikkeavia, niin kuten sanottu en todellakaan valita!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #191  
Vanha 14.01.2012, 16:31
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Selvis sitten syy, miksi leveydet on mitä on. Wikipedia tietää seuraavaa, eli vanhin XJn korimalli on levein! Keltsin (-95) ja mun (-99) vuosimallit on ne kapeimmat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Cherokee_%28XJ%29

1987-93: 70.5 in (1,791 mm)
1994-96: 67.7 in (1,720 mm)
1997-99: 67.9 in (1,725 mm)
2000-01: 69.4 in (1,763 mm)
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #192  
Vanha 16.01.2012, 13:55
keltsi:n Avatar
keltsi keltsi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.05
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 53
Perusasetus

Jaa, että noita olisi noin montaa eri "korimallia" Itse olen mieltänyt, että niitä olisi vain kaksi, vanha kantikkaampi korinen sekä siitä hieman pyöritelty facelift...

Toi meikäläisen XJ on muuten -93 (valmistettu -92), ei -95 kuten tuossa edllisessä viestissä lukee.
Vastaa lainaten
  #193  
Vanha 16.01.2012, 14:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Selvis sitten syy, miksi leveydet on mitä on. Wikipedia tietää seuraavaa, eli vanhin XJn korimalli on levein! Keltsin (-95) ja mun (-99) vuosimallit on ne kapeimmat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Cherokee_%28XJ%29

1987-93: 70.5 in (1,791 mm)
1994-96: 67.7 in (1,720 mm)
1997-99: 67.9 in (1,725 mm)
2000-01: 69.4 in (1,763 mm)
Tuoltahan puuttuu kokonaan '84-'86 vuodet, ja muutenkin wikipedian tietoihin pitää suhtautua lievin varauksin itse en ainakaan tiedä että levikkeitä olisi noin montaa mallia ollut eri ikäisissä, tai jos peilit lasketaan mukaan että olisi noin paljon eroja.

Korimalleja on ollut kaksi, peilejä ei montaa erilaista ole, eikä ainakaan noissa ikävuosissa tietäkseni tuollaisia eroja muutenkaan (paitsi '97-> ). Sitä kyllä mietin mistä moiset erot voisi tulla? Pitäisi tehtaan huoltokirjasta melkeen katsoa että saisi oikean tiedon. Tuossa jos miettii niin olisi muka jopa 7cm eroja leveydessä.. vaikea uskoa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #194  
Vanha 16.01.2012, 15:24
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja keltsi Näytä viesti
Jaa, että noita olisi noin montaa eri "korimallia" Itse olen mieltänyt, että niitä olisi vain kaksi, vanha kantikkaampi korinen sekä siitä hieman pyöritelty facelift...

Toi meikäläisen XJ on muuten -93 (valmistettu -92), ei -95 kuten tuossa edllisessä viestissä lukee.
Ei ehkä useaa korimallia, mutta levikkeitä lienee erilaisia ja etupuskurin pääthän on selkeästi erilaisia/-pituisia. Mulla on nyt "vanhakoppaisen" puskurin päät ja ovat reilusti pienemmät joka suuntaan kuin omat -99 malliset.

Sori joo, niinpä se olikin -93. Noi -92 millit ei sitten kai pidäkään paikkaansa, kun sun auto on "kapeampi"...?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuoltahan puuttuu kokonaan '84-'86 vuodet, ja muutenkin wikipedian tietoihin pitää suhtautua lievin varauksin itse en ainakaan tiedä että levikkeitä olisi noin montaa mallia ollut eri ikäisissä, tai jos peilit lasketaan mukaan että olisi noin paljon eroja.

Korimalleja on ollut kaksi, peilejä ei montaa erilaista ole, eikä ainakaan noissa ikävuosissa tietäkseni tuollaisia eroja muutenkaan (paitsi '97-> ). Sitä kyllä mietin mistä moiset erot voisi tulla? Pitäisi tehtaan huoltokirjasta melkeen katsoa että saisi oikean tiedon. Tuossa jos miettii niin olisi muka jopa 7cm eroja leveydessä.. vaikea uskoa
Peilejä ei tuohon lasketa, niillä leveys taitaa mennä jo päälle kahden metrin. Wikiin ei tietysti ole aina luottamista, mutta noita lukuja ei minusta ole kenenkään syytä esittää muuten kuin mitä ne todella ovat....

Omien mittausteni puolesta asentamillani TJ:n levikkeillä tulee todellista leveyttä lisää vähän mittaustavasta riippuen n. 140mm, joka on kokonaisleveytenä kirkkaasti vielä otteen 1790mm + 100mm sisäpuolella; sikäli nuo imoitetut millit pitää paikkansa. Se nyt tästä vielä puuttuisi, että katsurit alkaisi mittaamaan lisättyä levikkeen leveyttä, eikä lisättyä kokonaisleveyttä...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 16.01.2012 15:29
Vastaa lainaten
  #195  
Vanha 17.01.2012, 11:53
keltsi:n Avatar
keltsi keltsi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.05
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 53
Perusasetus

Ei katsuri voi arvioida auton leveyttä mittaamalla pelkästään koripinnan ja levikkeen ulkoreunan välistä mittaa (sun tapauksessa 70mm/puoli) Eihän se katsuri tiedä kuinka paljon peltiä on leikattu uusien levikkeiden alta (auton leveys muuttuu mitä ylemmäs/alemmas kylkilinjassa mennään) tai minkälainen se vanha poistettu lokarinkaari on edes ollut

Mittaus on suoritettava levikkeen ulkoreunasta toisen puolen levikkeen ulkoreunaan ja verrattava tätä rekisteriotteessa olevaan mittaan (tässä tapauksessa 1790mm), joten max. leveys XJ:ssä on 1790mm + 100mm = 1890mm.

Tiedän tämän vaan siitä, kun aikoinaan tuli korvattua erään auton 30mm leveät lokarinkaaret 40mm leveämmillä (kokonaisleveys kaarella oli 70mm) Tuo auto sitten tutkittiin todella tarkasti muutoskatsastuksessa johtuen ko. auton rengastuksesta katsurin kanssa keskellä hallia käydyn erittäin kovasanaisen ja -äänisen "pikku keskustelun"...
Vastaa lainaten
  #196  
Vanha 17.01.2012, 13:41
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Noo jos nyt jatkossa pääsisi katsureiden villeistä pykälätulkinnoista vähemmällä. Olisin mieluummin pitänyt vakiolevikkeet takana, niin mahtuisi ahtaista paikoista paremmin. Vaan kun toinen takalevike jäi Kulman johonkin kurakkoon, niin pakkohan se oli jollain korvata. Nyt vain odottelen pääsyä lumikelin testeihin, jotta Kaimanien toiminta "jokamaastorenkaana" saisi vahvistusta. Joskohan pääsisi Kulmaan lauantaiksi, kun emäntä sai vaihdettua työvuoronsa sunnuntaille...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #197  
Vanha 28.01.2012, 23:18
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Nyt on sitten Kaimanit testattu Punkan paksussa lumihangessa ja ei voi kun kehua! Paksua puuterilunta, jäistä kalliota, lumi-hiekka-sekoitteista rinnettä jne. Mihinkään ei jäänyt kiinni, pikkupakilla pääsi aina irti, vaikka pari kertaa kyllä meinasi usko lukottoman auton etenemisestä loppua. Toisin kuin pienemmät Saharat, näillä meno ei katkennut pidon kadottua "siihen paikkaan", vaan homma eteni pikku sutimisella, ja jostain se pito tosiaan aina löytyi jäisellä kalliollakin! Painetta tuli laitettua lopulta niinkin vähän kuin 0,5bar, jolla kumi alkoi elää mukavasti. XJ Jeeppiä raskaammilla autoilla varmaankin pärjää hieman isommilla paineilla, eikä tartte pelätä tippumista vanteelta. Paikoin pitoa oli paremmin pienellä kuin isolla kaasulla, mutta pääsääntöisesti hapella meni paremmin, ja varsinkin suoraan.

Jos jotain miinusta pitäisi mainita lumikäyttäytymisestä, niin pitkittäispidon ollessa hyvä auto puskee jyrkissä käännöksissä melko reilusti ja varsinkin hapella. Pienellä kaasulla kun vedättää, niin kääntyy helpommin jyrkkää mutkaa. Tuli kokeiltua vain pikkupuolen lukittua nelivetoa, ehkä isolla puolella ilman lukkoa olisi voinut kääntyä paremmin...

**************************************

Aikaisemmalla Kulmakorven reissulla (n. 230km) gasoa paloi n. 55L, joka on melko paljon. Miinuksena näissä isoissa renkaissa on nääs se, että kärriä vetäessä - niin pieni kuin tuo GAZ-704 onkin - 80km/h vauhdissa täytyy pitää pakkokolmonen päällä ja kierrokset luokkaa 2000rpm. Nelosella kierrokset tippuu 1500n tietämille ja siitä ei tule mitään. Tartteisi siis esim. 4.1-välitystä, mutta maastossa riittää ihan hyvin tuo 3.55-välitys pikkupuolen nelarilla. Eipä ainakaan jää enää niin herkästi sutimaan. Pidon riittäessä gasoakin palaa reiluummin...

Seuraavaa ajopäivää odotellessa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #198  
Vanha 29.01.2012, 17:01
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Aikaisemmalla Kulmakorven reissulla (n. 230km) gasoa paloi n. 55L, joka on melko paljon. Miinuksena näissä isoissa renkaissa on nääs se, että kärriä vetäessä - niin pieni kuin tuo GAZ-704 onkin - 80km/h vauhdissa täytyy pitää pakkokolmonen päällä ja kierrokset luokkaa 2000rpm. Nelosella kierrokset tippuu 1500n tietämille ja siitä ei tule mitään. Tartteisi siis esim. 4.1-välitystä, mutta maastossa riittää ihan hyvin tuo 3.55-välitys pikkupuolen nelarilla. Eipä ainakaan jää enää niin herkästi sutimaan. Pidon riittäessä gasoakin palaa reiluummin...
Ainakin tommonen vanhempi renix-mylly vie vähemmän ainetta noilla 2000-2200 kierroksilla kuin pienemmillä 1400-1600 kiekkaa eli eikös sillon pitäs olla välitys kolmosella ihan kohdillaan
Vastaa lainaten
  #199  
Vanha 29.01.2012, 20:15
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Ainakin tommonen vanhempi renix-mylly vie vähemmän ainetta noilla 2000-2200 kierroksilla kuin pienemmillä 1400-1600 kiekkaa eli eikös sillon pitäs olla välitys kolmosella ihan kohdillaan
Kolmonen on sinänsä OK - vähän enemmän voisi kierroksia tosin olla kuin nafti 2000 - mutta ongelma tuleekin enempi siitä ettei nelosta voi käytää ollenkaan ja ylämäkeen kolmonen on kärrin kanssa liian pitkä ja kakkonen turhan tiheä. Tiuhemmalla perävälityksellä olisi kaikki pykälät käytössä. No, metsäautohan tämä onkin,eikä käyttis.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #200  
Vanha 04.02.2012, 21:21
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Selvisi syy pitkään vaivanneeseen ongelmaan kuskin penkin lintallaan olosta; penkin yksi hitsisauma on revennyt:



Jossain rinteessä tuli toissakesänä keula taivasta kohden pikku töyssy taaksepäin, jolloin allekirjoittaneen koko elopaino rysähti selkänojaa vasten. Penkin kiinnike kiskoihin repeytyi, mutta sen korjaamisesta huolimatta penkki pysyi vinossa; tässä siis syy.

Uusi penkki (vasemmalla) on nyt hankittu, siitä vain puuttuu Jeepin kangaspenkeissä hyvinkin harvinainen lämmitin; toisin kuin alkuperäisessä (oikealla). Koska auto on lämpimässä tallissa ja lähtee tulille aina sieltä, ei lämmittimelläkään tee mitään, joten nyt vain penkit pesuun ja uusi kiinni. Vanhan voi hitsata kuntoon sitten kun -25°C pakkanen on vaihtunut plusmerkkiseksi...

__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 04.02.2012 21:36
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 Traveler O/M/V Ajoneuvot 10 10.06.2009 23:18
Myydään jeep cherokee kaiffari O/M/V Ajoneuvot 0 14.04.2009 21:41
Jeep Cherokee 4.0?? mattijun Tekniikka & Jutustelu 2 30.12.2008 16:33
Jeep Cherokee Xj vm.-89 O/M/V Ajoneuvot 7 29.06.2006 19:48
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 01:53 (GMT +2).