![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Jokusen kerran on keula luisunut sivulle nousuissa.
__________________
Pajero 3.0 V6 -89 |
#27
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Moni muukin merkki ja malli voisi olla hyviä, mutta minulla ei ole niistä omaa kokemusta joten en ala suosittelemaan. Brutalet on kyllä aika rajun näköiset kun niitä katselin Offivarusteessa. Edit: Pitbulleissa on Boggeria leveämpi jalkavaijeri (tai siis se kumi jalkavaijerissa) joka tulee kiinni vanteeseen, joten varmista etukäteen että vanteiden humppi on riittävän leveä jos Pitbulleihin päädyt. Minulla on Jormalais-beadlockit mutta Pitbullit ei meinaa pysyä Cragarin vanteilla sisäreunasta ja vastaavaa ongelmaa olen nähnyt muillakin. Nyt olen nostanut paineet 0,6 bar tasolle jonka jälkeen renkaat on pysyneet vanteilla. Näillä vanteilla Boggereilla ei ollut ongelmaa 0,2 barin paineillakaan. Edit2: Tänään mittasin jalan leveyden yhdestä Boggerista ja Pitbullista, ja niissä leveydet meni just toisin päin eli Boggerissa oli leveämpi. Taitaa olla niin paljon heittelyä näissä mitoissa että vaikea sanoa mitään yleispätevää. Viimeksi muokannut offroadjouni : 05.07.2011 21:40 |
#28
|
||||
|
||||
![]()
Mä en yritä puolustella boggeria mutta mikä rengas pitää sivusuunnassa sutiessaan millään alustalla. Paitsi kuraspoorissa!
|
#29
|
||||
|
||||
![]()
Ei varmaan mikään rengas pidä kunnolla sutiessaan vaikkapa märällä kalliolla.
Mutta kun ei kaikkien renkaiden sivuttais- ja pitkittäispito ole sama sen enempää kalliolla kuin mudassa. Siinä missä boggerilla viistolla märällä kalliolla varovasti hiipiessäsi toteat iukuvasi hyvää vauhtia kylki edellä kohti kallion reunaa, niin moni muu rengas ei ole vielä osoittanut kummempia merkkejä pidon loppumisesta. Silloin kun tuli vielä ajettua fillarilla enemmän, niin huomasi aivan helkutin hyvin missä renkaassa on märällä kalliolla kunnolla sivuttaispitoa ja missä ei. Toisaalta se hyvä kalliorengas ei yleensä kovin hyvin pärjännyt mutapidossa. Ei se asia ole sen kummempi autopuolellakaan. Itsellä on auton kanssa monta kertaa loppunut sivuttaispito liukkaalla kalliolla vaikka rengas ei ole sutinut. Ja toisaalta se rengas missä kalliopito ei ole niin hyvä, alkaa tietysti sutia helpommin jolloin ne pidon rippeetkin karkaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#30
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#31
|
||||
|
||||
![]()
No, ei ole pakko uskoa.
edit: Tietysti, ihan mielenkiinnosta haluaisin sitten kuulla miksi mielestäsi tehdään eri renkaita kalliolle ja mutaan, jos kerran pökkeri ja muut vastaavat mutakumit on niin helvetin hyviä joka olosuhteissa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#32
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#33
|
||||
|
||||
![]()
Tossa videon mäessä oli kosteata kalliota sekä hieman pehmeämpää maastoa boggereilla varustetut autot nousivat jopa vinssaamatta, mutta katsokaa oheinen video8:50 kohdasta eteenpäin kyseisessä autossa on pitbullit alla.
http://www.youtube.com/watch?v=vNAsm...mbedded#at=539 Viimeksi muokannut ugly_hj : 05.07.2011 22:36 |
#34
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Omakohtaisesti voin sanoa, että leikkamalla boggerin isot ja keskikokoiset nappulat poikki, ei sivuttaispito häpeä irokille, pippelin bullistajalle tai muullekaan MAASTOrenkaalle. Leikkaamattoman pokkerin sivuttaispito on kehno vain nuoskalumessa ja savessa. Vetopito on sitten huomattavasti parempi kaikkialla muualla ja erityisesti iso kulmahammas haukkaa pitoa yllättävistä paikoista kuten niljakkaista juurista jne. |
#35
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#36
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tämmönen löyty arkistojen kätköistä, toi ylempi leikkaustapa ois varmaan sivuttaispitoa tuova...? http://forums.offipalsta.com/showthr...kaus&page=2#43 Leikkausta vois varmaan soveltaa myös Brutaleihin, vaikka moisen uutuuden toimivuus ja leikattavuus on vielä kokemusta vailla... Tämmöstäkin löyty: http://forum.ih8mud.com/chit-chat-se...-works.html#10 Surffailtuani vielä lisää löytyi kaikennäköistä leikkaustapaa, jopa sellaista jossa pikkunappulat leikataan kokonaan pois. Sillä tulee kuulemma järkyttävästi lisää mutapitoa. Pitäsköhän sittenkin hankkia vain pökkyrät ja alkaa tekemään rohkeasti omaa kuviota... ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 06.07.2011 00:33 |
#37
|
||||
|
||||
![]() ![]() Best Selling Tire (By Far): Pit Bull Rocker Best All-Around Performance: Toyo Open Country M/T Longest Expected Tread Life: Mickey Thompson ATZ Best Off-Road Trail Tire: Pit Bull Rocker Best Winter Traction: Super Swamper TrXus MT Most Aggressive Tire: Super Swamper LTB Best Mud Racing Tire: Super Swamper Bogger Best Desert Racing Tire: BFGoodrich Baja T/A Tollasta Ameriikassa pojat tarjoilee... Ja PBR on niillä "trail" renkaana ja nehän tykkää ajella kivikoissa??? Ja UAZ:n renkaat ei niin kauheesti pyöriny verrattuna Jounin pökkelöihin verrattuna (tais muuren olla vanha MB:n valasöljymoottori? tuossa UAZ:ssa). Ja oliha nuilla Volvolaisillaki vähän teknik tuo nouseminen ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#38
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Yksi tapa on leikata pikkunappuloista 2/3 pois ja jättää vain renkaan keskelle pienet pätkät satunnaista maantieajoa tasaamaan. |
#39
|
|||
|
|||
![]()
Tekeekö INSA TURBO SPECIAL TRACKillä mitään?
Hinta olis kohtalainen.... kun 16"set on aika suolasen hintasia yleensä. |
#40
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edelleen kysyn, että jos boggeri on (vaikka sitten leikattuna) niin erinomaisen hyvä, niin miksi niitä ei sitten näe suurimmassa osassa jenkkien rock- crawlereita? Osa niitä käyttää, mutta harva, eli suurimmalla osalla jotain muuta rengasta alla. Sen sijaan mutakisoissa taitaa olla suurimmalla osalla boggerit. Luulisi senkin kertovan jotain?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#41
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#42
|
||||
|
||||
![]()
Kiva seurailla tätä keskustelua.....
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Se mikä on kenellekkin kuskille se just oikea rengas on vaikea mennä sanoon. Ite kokeillu monia renkaita ja monilla niistä on ihan hyvin päässy eteneen. Mut esim traktorin rengas vastaan creepy crawler kalliolla ja syksyisellä lumen härmällä osoitti, että creepy meni heittämällä, kun taas traktorikuvio ei ollenkaan. Sit taas vastaavan tyylinen tilanne pehmeällä hakkuulla, niin traktori meni meni meni, mutta muut ei muuta kuin vinssillä. Boggereita kehutaan maasta taivaisiin ja on parhaat varsinkin, kun leikkaa. Mutta mites "vanhan koulukunnan" perus TSL, jos leikkaa myös? Mielestäni sekin toimii. Ei varmaankaan yhtä hyvin mudassa ja savessa, mutta yleis sekarenkaana. Rengastestejä olis todella mielenkiintoista tehdä, kun vaan olis aikaa, kalustoa ja sit sitä rahaa! Winchesterille vinkiks.....uskallatko olla massasta poikkeava ja ostaa muut, kuin boggerit ![]() |
#43
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja pokkuroilla ajan siis itse ja olen täysin puolueellinen ja kaikki muut renkaat on oikeasti parempia. Erityisesti uudet testaamattomat pinnoitetut halpisrenkaat! heh! :-) Totuuden nimissä on sanottava että itekki harkinnu kokeilla jotain toistakin rengasta. Creepyjä halusin kokeilla kun monet niin sikana haukkuivat sitä. Jäykkä runko, ei puhistu mudassa yms.yms. kaveri lainas uusia 37creepyjään mulle ja olihan se suunnilleen noin, paitsi painavassa autossa rengas jousti ja piti, sekä mudassa puhdistui kun sai kierrokset vaan ylös. Eli auto vaikuttaa kans tosi paljon ja varmaan ajotyylikin, mikä rengas on hyvä / kuskille mieleinen. Tekis mieli ostaa 38creepyt ja leikata kuviota auki mutaa varten ja sit testailla lisää. Pitbullia tekis mieli kokeilla kans, ainoastaan lompakon tyhjyys rajoittaa ja tietty se että rengas näköjään lupsahtelee vanteelta / päästää ilmaa helposti renkaan /vanteen välistä jos yrittää ajaa maastopainella maastossa. Sinänsä ei toivottu ominaisuus maastorenkaalta. |
#44
|
||||
|
||||
![]()
..ja lisäksi Rockeri on leikkaamattomana mudassa kait varsin kehno. Kai senkin tosin saa puhdistumaan kun hapettaa kunnolla, mutta eihän se kuvio mutamöyryämiseen ole kaikista parhain.
Omia Rockereita en vielä ole päässyt testaamaan, mutta mielenkiinnolla odotan. Niin paljon on niistä kuullut sekä haukkuja että kehuja, niin en voinut vastustaa kiusausta ja ostin ne ![]() Mulla oli muina vaihtoehtona 42" Irok tai sitten TSL bias. Pökkyröitä en halunnut ihan periaatteen vuoksi, kun kaikilla on ja sitä kehutaan täällä renkaiden Jumalaksi ![]() Ja juu jenkit on iso maa, etelässä on paljon suota, lännessä paljon kuivaa aavikkoa ja kivikkoa, idässä jotain niiden yhdistelmää, ja pohjoisessa hirviä ja perkeleen kylmä ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#45
|
||||
|
||||
![]()
Amerikassa ei rock crawlingia ajeta boggerilla sen takia, että sitä ei valmisteta pehmeästä kisaseoksesta.
Ja tuskin isot nappulat toimisivatkaan purkan pehmyisellä seoksella. Boggerin kumi on kuitenkin riittävän pehmeää toimiakseen normaalila pohjoismaisella maapohjalla. Tuollaisessa rumahj:n linkittämässä ekkoplasmamudassa menee kaikki renkaat tukkoon ilman todella lujaa pyörintä ja ilpon uazi tais olla ihan 90-luvun saksalaisell "laatu"koneella varustettu. Boggeri kun on täysin tukossa, niin iso hetula silti pilkottaa ulommaisena mudasta ja tarjoaa sen viimeisen pidon, jota moni muu rengas ei tee. Loistava ominaisuus meille tehottomilla moottoreilla ajaville. Mitä muuten tekee maastorenkaalla, jolla ei voi ajaa maastopaineilla ![]() Pokkeri tai oikeastaan kaikki maastorenkaat heräävät henkiin vasta 0.5 paineilla ja alle. |
#46
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#47
|
||||
|
||||
![]()
Nooh ei kait sitä nyt kuitenkaan kaikilla ole boggereita, oisko viime viikonloppuna ollut kulmakorvessa 20 % renkaista boggereita. Ja on kyllä niinkin, että joku jeep unimogin akseleilla ,tehokkaalla koneella ja ihan millä tahansa 42" maastorenkailla etenee maastossa kuin maastossa vähintäänkin hyvin. Ihan OT:nä Timo_L mikä nuiden sun isojen renkaiden todellinen halkaisija on cm:ää ilman vanteita tai vanteilla?
|
#48
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tosta suohiippailusta sen verran, että on nähty tilanteita missä auto vajoaa suossa ja joutuu vinssaamaan hieman, viisaat kuskit eivät heti ruovita, jos renkaana on ollut boggeri niin auto on noussut takaisin pinnalle isojen nappuloiden ansiosta, mutta vastaavasti joku muu merkki on vaan jatkanut suttaamista urassa. |
#49
|
||||
|
||||
![]()
Just mä sen tossa mittasin ilman vannetta.. oisko ollut ~104cm? 10" vanteelle laitettuna vaikuttaisi että pikkasen pienenee/ levittyy.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#50
|
||||
|
||||
![]()
Tästähän tulikin oikein viriili topiikki! Hienoa!
![]() ![]() ![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
![]() Sciroccot saisi 630€ ja on sama kuvio kuin Special Trackissa. Vaikka 31" versio onkin, niin on 32" tod. kooltaan ja isompi myös kuin nykyinen Sahara. Kuulostellaan nyt mitä mielipiteitä muilla olisi, kun tähän asti on tullut repullinen kommentteja ja uusia ideoita. Kumma sinänsä, ettei tälläistä topiikkia ole ollut vielä aiemmin... ![]() ![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä hyvä ½" pulttipyssy? | Jallu | Tekniikka & Jutustelu | 136 | 29.08.2015 19:26 |
Ostetaan ostetaan bfg at 235/75/15 rengas jossa hyvä pinta | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 19.11.2010 18:51 |
Mikä hyvä aihio käyttöoffikseksi? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 44 | 05.11.2008 17:50 |
Mikä olisi hyvä rengas? | illu2 | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 08.01.2007 05:17 |
Mikä olis hyvä nimi T:mi:lle? | SamiN | Chit-Chat | 32 | 24.12.2005 10:30 |