Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 05.07.2011, 09:18
Axl:n Avatar
Axl Axl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.08
Sijainti: Turku
Viestit: 254
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Montako kertaa oot liukunut sivuttain kalliolla, millään renkaalla.

Mun ääni pokkereille ei oo paskat millään alustalla.
Jokusen kerran on keula luisunut sivulle nousuissa.
__________________
Pajero 3.0 V6 -89
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 05.07.2011, 09:32
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.475
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jounilla on kisa- TJ:n alla vähän pienemmät vastaavat, osaisi varmaan kertoa kokemuksia kun on niillä jonkin verran jo ajanutkin.
Juu, minä olen aika hyvin samoilla linjoilla - jos oleellista on päästä mudassa eteenpäin niin Boggerit on hyvät. Jos taas ajat enemmän kalliolla, lumella tai suolla niin suosittelen Pitbullia. Jostain syystä vanhat Boggerit meni tasaisemmin kadulla, mutta ei niissä isoa eroa pitäisi olla. Kummankin kyljet on kestävää tekoa ja kummallakin merkillä on omat kannattajajoukkonsa.

Moni muukin merkki ja malli voisi olla hyviä, mutta minulla ei ole niistä omaa kokemusta joten en ala suosittelemaan. Brutalet on kyllä aika rajun näköiset kun niitä katselin Offivarusteessa.

Edit: Pitbulleissa on Boggeria leveämpi jalkavaijeri (tai siis se kumi jalkavaijerissa) joka tulee kiinni vanteeseen, joten varmista etukäteen että vanteiden humppi on riittävän leveä jos Pitbulleihin päädyt. Minulla on Jormalais-beadlockit mutta Pitbullit ei meinaa pysyä Cragarin vanteilla sisäreunasta ja vastaavaa ongelmaa olen nähnyt muillakin. Nyt olen nostanut paineet 0,6 bar tasolle jonka jälkeen renkaat on pysyneet vanteilla. Näillä vanteilla Boggereilla ei ollut ongelmaa 0,2 barin paineillakaan.

Edit2: Tänään mittasin jalan leveyden yhdestä Boggerista ja Pitbullista, ja niissä leveydet meni just toisin päin eli Boggerissa oli leveämpi. Taitaa olla niin paljon heittelyä näissä mitoissa että vaikea sanoa mitään yleispätevää.

Viimeksi muokannut offroadjouni : 05.07.2011 21:40
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 05.07.2011, 18:32
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Axl Näytä viesti
Jokusen kerran on keula luisunut sivulle nousuissa.
Mä en yritä puolustella boggeria mutta mikä rengas pitää sivusuunnassa sutiessaan millään alustalla. Paitsi kuraspoorissa!
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 05.07.2011, 20:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Ei varmaan mikään rengas pidä kunnolla sutiessaan vaikkapa märällä kalliolla.

Mutta kun ei kaikkien renkaiden sivuttais- ja pitkittäispito ole sama sen enempää kalliolla kuin mudassa. Siinä missä boggerilla viistolla märällä kalliolla varovasti hiipiessäsi toteat iukuvasi hyvää vauhtia kylki edellä kohti kallion reunaa, niin moni muu rengas ei ole vielä osoittanut kummempia merkkejä pidon loppumisesta.

Silloin kun tuli vielä ajettua fillarilla enemmän, niin huomasi aivan helkutin hyvin missä renkaassa on märällä kalliolla kunnolla sivuttaispitoa ja missä ei. Toisaalta se hyvä kalliorengas ei yleensä kovin hyvin pärjännyt mutapidossa. Ei se asia ole sen kummempi autopuolellakaan. Itsellä on auton kanssa monta kertaa loppunut sivuttaispito liukkaalla kalliolla vaikka rengas ei ole sutinut. Ja toisaalta se rengas missä kalliopito ei ole niin hyvä, alkaa tietysti sutia helpommin jolloin ne pidon rippeetkin karkaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 05.07.2011, 21:26
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei varmaan mikään rengas pidä kunnolla sutiessaan vaikkapa märällä kalliolla.

Mutta kun ei kaikkien renkaiden sivuttais- ja pitkittäispito ole sama sen enempää kalliolla kuin mudassa. Siinä missä boggerilla viistolla märällä kalliolla varovasti hiipiessäsi toteat iukuvasi hyvää vauhtia kylki edellä kohti kallion reunaa, niin moni muu rengas ei ole vielä osoittanut kummempia merkkejä pidon loppumisesta.

Silloin kun tuli vielä ajettua fillarilla enemmän, niin huomasi aivan helkutin hyvin missä renkaassa on märällä kalliolla kunnolla sivuttaispitoa ja missä ei. Toisaalta se hyvä kalliorengas ei yleensä kovin hyvin pärjännyt mutapidossa. Ei se asia ole sen kummempi autopuolellakaan. Itsellä on auton kanssa monta kertaa loppunut sivuttaispito liukkaalla kalliolla vaikka rengas ei ole sutinut. Ja toisaalta se rengas missä kalliopito ei ole niin hyvä, alkaa tietysti sutia helpommin jolloin ne pidon rippeetkin karkaa.
En usko.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 05.07.2011, 21:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

No, ei ole pakko uskoa.

edit: Tietysti, ihan mielenkiinnosta haluaisin sitten kuulla miksi mielestäsi tehdään eri renkaita kalliolle ja mutaan, jos kerran pökkeri ja muut vastaavat mutakumit on niin helvetin hyviä joka olosuhteissa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 05.07.2011, 22:13
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No, ei ole pakko uskoa.

edit: Tietysti, ihan mielenkiinnosta haluaisin sitten kuulla miksi mielestäsi tehdään eri renkaita kalliolle ja mutaan, jos kerran pökkeri ja muut vastaavat mutakumit on niin helvetin hyviä joka olosuhteissa?
Koska pokkeri on jumalan keksintö eikä sen toimintaa saa aliarvioida
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 05.07.2011, 22:32
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Tossa videon mäessä oli kosteata kalliota sekä hieman pehmeämpää maastoa boggereilla varustetut autot nousivat jopa vinssaamatta, mutta katsokaa oheinen video8:50 kohdasta eteenpäin kyseisessä autossa on pitbullit alla.

http://www.youtube.com/watch?v=vNAsm...mbedded#at=539

Viimeksi muokannut ugly_hj : 05.07.2011 22:36
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 05.07.2011, 22:32
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Koska pokkeri on jumalan keksintö eikä sen toimintaa saa aliarvioida
Tuossahan se tuli kiteytettynä.

Omakohtaisesti voin sanoa, että leikkamalla boggerin isot ja keskikokoiset nappulat poikki, ei sivuttaispito häpeä irokille, pippelin bullistajalle tai muullekaan MAASTOrenkaalle.
Leikkaamattoman pokkerin sivuttaispito on kehno vain nuoskalumessa ja savessa.
Vetopito on sitten huomattavasti parempi kaikkialla muualla ja erityisesti iso kulmahammas haukkaa pitoa yllättävistä paikoista kuten niljakkaista juurista jne.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 05.07.2011, 23:38
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj Näytä viesti
Tossa videon mäessä oli kosteata kalliota sekä hieman pehmeämpää maastoa boggereilla varustetut autot nousivat jopa vinssaamatta, mutta katsokaa oheinen video8:50 kohdasta eteenpäin kyseisessä autossa on pitbullit alla.

http://www.youtube.com/watch?v=vNAsm...mbedded#at=539
Itse kun en kumpiakaan renkaita ole omistanut,en sano kumpi on parempi. Tuo edellinen kommentti oli vain vuokatin offikisoissa kuultua. Aika pahasti ainakin videon uazin rattaat näyttäis olevan tukossa,mutten itse kyllä tuota mäkeä kallioksi miellä. Mutta parenmuudesta en ala esittämään omia väitteitäni jo edellä mainitusta syystä..
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 06.07.2011, 00:11
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
"...leikkamalla boggerin isot ja keskikokoiset nappulat poikki..."
Miten siis pitäisi leikata? Iso pala keskeltä ajosuunnassa yhdestä kohtaa poikki leikkurin terän verran vaiko enemmän, vaiko kahdesta tai vieläkin useammasta kohdasta? Entä muut nappulat?

Tämmönen löyty arkistojen kätköistä, toi ylempi leikkaustapa ois varmaan sivuttaispitoa tuova...? http://forums.offipalsta.com/showthr...kaus&page=2#43

Leikkausta vois varmaan soveltaa myös Brutaleihin, vaikka moisen uutuuden toimivuus ja leikattavuus on vielä kokemusta vailla...

Tämmöstäkin löyty: http://forum.ih8mud.com/chit-chat-se...-works.html#10

Surffailtuani vielä lisää löytyi kaikennäköistä leikkaustapaa, jopa sellaista jossa pikkunappulat leikataan kokonaan pois. Sillä tulee kuulemma järkyttävästi lisää mutapitoa. Pitäsköhän sittenkin hankkia vain pökkyrät ja alkaa tekemään rohkeasti omaa kuviota...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 06.07.2011 00:33
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 06.07.2011, 00:35
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus



Best Selling Tire (By Far): Pit Bull Rocker Best All-Around Performance: Toyo Open Country M/T Longest Expected Tread Life: Mickey Thompson ATZ Best Off-Road Trail Tire: Pit Bull Rocker Best Winter Traction: Super Swamper TrXus MT Most Aggressive Tire: Super Swamper LTB Best Mud Racing Tire: Super Swamper Bogger Best Desert Racing Tire: BFGoodrich Baja T/A

Tollasta Ameriikassa pojat tarjoilee...
Ja PBR on niillä "trail" renkaana ja nehän tykkää ajella kivikoissa???

Ja UAZ:n renkaat ei niin kauheesti pyöriny verrattuna Jounin pökkelöihin verrattuna (tais muuren olla vanha MB:n valasöljymoottori? tuossa UAZ:ssa). Ja oliha nuilla Volvolaisillaki vähän teknik tuo nouseminen
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 06.07.2011, 07:35
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Miten siis pitäisi leikata? Iso pala keskeltä ajosuunnassa yhdestä kohtaa poikki leikkurin terän verran vaiko enemmän, vaiko kahdesta tai vieläkin useammasta kohdasta? Entä muut nappulat? Pitäsköhän sittenkin hankkia vain pökkyrät ja alkaa tekemään rohkeasti omaa kuviota...
Mulla oli leikattu about tuon ih8mud mukaan eli iso ja keskikoinen kahdella vinolla n.8mm uralla ja pienet suoraan poikki. Leikkauksen jälkeen boggeri elää myös kevyen auton alla eli suosittelen.

Yksi tapa on leikata pikkunappuloista 2/3 pois ja jättää vain renkaan keskelle pienet pätkät satunnaista maantieajoa tasaamaan.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 06.07.2011, 07:47
AtAi AtAi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.07.11
Sijainti: Raisio
Viestit: 8
Perusasetus

Tekeekö INSA TURBO SPECIAL TRACKillä mitään?
Hinta olis kohtalainen.... kun 16"set on aika suolasen hintasia yleensä.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 06.07.2011, 08:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Tuossahan se tuli kiteytettynä.

Omakohtaisesti voin sanoa, että leikkamalla boggerin isot ja keskikokoiset nappulat poikki, ei sivuttaispito häpeä irokille, pippelin bullistajalle tai muullekaan MAASTOrenkaalle.
Leikkaamattoman pokkerin sivuttaispito on kehno vain nuoskalumessa ja savessa.
Vetopito on sitten huomattavasti parempi kaikkialla muualla ja erityisesti iso kulmahammas haukkaa pitoa yllättävistä paikoista kuten niljakkaista juurista jne.
Leikkaamallahan boggerista saa aivan erinomaisen renkaan, eikä se missään nimessä huono ole muutenkaan. Mutta jotenkin vain pistää naurattamaan pökkyrän aivan ylijumalallinen asema varsinkin Suomessa. Kun niitä muitakin hyviä renkaita on, mitkä voi toimia suoraan kaupasta ostettuna omassa käyttöympäristössä paremmin kuin boggeri. Ja ovat vielä halvempia.

Edelleen kysyn, että jos boggeri on (vaikka sitten leikattuna) niin erinomaisen hyvä, niin miksi niitä ei sitten näe suurimmassa osassa jenkkien rock- crawlereita? Osa niitä käyttää, mutta harva, eli suurimmalla osalla jotain muuta rengasta alla. Sen sijaan mutakisoissa taitaa olla suurimmalla osalla boggerit. Luulisi senkin kertovan jotain?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 06.07.2011, 08:39
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Itse kun en kumpiakaan renkaita ole omistanut,en sano kumpi on parempi. Tuo edellinen kommentti oli vain vuokatin offikisoissa kuultua. Aika pahasti ainakin videon uazin rattaat näyttäis olevan tukossa,mutten itse kyllä tuota mäkeä kallioksi miellä. Mutta parenmuudesta en ala esittämään omia väitteitäni jo edellä mainitusta syystä..
Joo toi kohta ei ollut kalliota, mutta kun mennään lakea kohti niin siellä oli paikoin kalliota, sitä kehuttua sivuttaispitoa märällä vain tossa meinasin, mutta hyvä rengashan toi pitbullikin varmasti on ja niinkuin joku joskus sanoi, "allterrain on hyvä suohiippailurengas kun se ei riko suon pintaa" jostain syystä olen eri mieltä.
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 06.07.2011, 08:45
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Kiva seurailla tätä keskustelua..... Jotkuu norjalaiset kerran kyseli, että eiks Suomessa saa muita renkaita, ku boggereita

Se mikä on kenellekkin kuskille se just oikea rengas on vaikea mennä sanoon. Ite kokeillu monia renkaita ja monilla niistä on ihan hyvin päässy eteneen. Mut esim traktorin rengas vastaan creepy crawler kalliolla ja syksyisellä lumen härmällä osoitti, että creepy meni heittämällä, kun taas traktorikuvio ei ollenkaan. Sit taas vastaavan tyylinen tilanne pehmeällä hakkuulla, niin traktori meni meni meni, mutta muut ei muuta kuin vinssillä.

Boggereita kehutaan maasta taivaisiin ja on parhaat varsinkin, kun leikkaa. Mutta mites "vanhan koulukunnan" perus TSL, jos leikkaa myös? Mielestäni sekin toimii. Ei varmaankaan yhtä hyvin mudassa ja savessa, mutta yleis sekarenkaana.

Rengastestejä olis todella mielenkiintoista tehdä, kun vaan olis aikaa, kalustoa ja sit sitä rahaa!

Winchesterille vinkiks.....uskallatko olla massasta poikkeava ja ostaa muut, kuin boggerit
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 06.07.2011, 08:53
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.518
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Tollasta Ameriikassa pojat tarjoilee...
Ja PBR on niillä "trail" renkaana ja nehän tykkää ajella kivikoissa???
Jenkit on tietysti aika iso maa ja on vähä sama sanoa että euroopassa käyttävät sitä ja tätä rengasta. Maastot kuitenkin vaihtelee aika lailla, sekä jenkeissä että euroopassa.. Ainakin täällä eteläsuomessa missä ite ajellu ja venäjän puolellakin näyttäis pokkeri toimivan yleisrenkaana hirmu hyvin. Monessa paikassa erinomainen ja ei missään erityisen huono sekä pirun kestävä. Jos on kallio/kivi hommissa jääny kiinni, niin pikku nyppäsy auttaa yleensä liikkeelle renkaalla kuin renkaalla. Mudassa jos ei rengas toimi, voi olla edessä isotki vinssaus talkoot, kun sitä mutaa on yleensä noilla reitellä enempi kuin niin vaikeakulkuista kivikkoa missä autot liukuu sivuttain yms. ufotoimintaa.

Ja pokkuroilla ajan siis itse ja olen täysin puolueellinen ja kaikki muut renkaat on oikeasti parempia. Erityisesti uudet testaamattomat pinnoitetut halpisrenkaat! heh! :-)

Totuuden nimissä on sanottava että itekki harkinnu kokeilla jotain toistakin rengasta. Creepyjä halusin kokeilla kun monet niin sikana haukkuivat sitä. Jäykkä runko, ei puhistu mudassa yms.yms. kaveri lainas uusia 37creepyjään mulle ja olihan se suunnilleen noin, paitsi painavassa autossa rengas jousti ja piti, sekä mudassa puhdistui kun sai kierrokset vaan ylös. Eli auto vaikuttaa kans tosi paljon ja varmaan ajotyylikin, mikä rengas on hyvä / kuskille mieleinen. Tekis mieli ostaa 38creepyt ja leikata kuviota auki mutaa varten ja sit testailla lisää. Pitbullia tekis mieli kokeilla kans, ainoastaan lompakon tyhjyys rajoittaa ja tietty se että rengas näköjään lupsahtelee vanteelta / päästää ilmaa helposti renkaan /vanteen välistä jos yrittää ajaa maastopainella maastossa. Sinänsä ei toivottu ominaisuus maastorenkaalta.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 06.07.2011, 09:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

..ja lisäksi Rockeri on leikkaamattomana mudassa kait varsin kehno. Kai senkin tosin saa puhdistumaan kun hapettaa kunnolla, mutta eihän se kuvio mutamöyryämiseen ole kaikista parhain.

Omia Rockereita en vielä ole päässyt testaamaan, mutta mielenkiinnolla odotan. Niin paljon on niistä kuullut sekä haukkuja että kehuja, niin en voinut vastustaa kiusausta ja ostin ne kuten Jounikin totesi, pysyvät vanteella jos vähän nostaa paineita, tai sitten etsii sellaiset vanteet missä on riittävän iso "humppi" vanteen sisäreunalla. Toki tuo on hieman hölmö suunnittelumoka renkaassa, mutta ei kai täydellistä rengasta olekkaan.

Mulla oli muina vaihtoehtona 42" Irok tai sitten TSL bias. Pökkyröitä en halunnut ihan periaatteen vuoksi, kun kaikilla on ja sitä kehutaan täällä renkaiden Jumalaksi

Ja juu jenkit on iso maa, etelässä on paljon suota, lännessä paljon kuivaa aavikkoa ja kivikkoa, idässä jotain niiden yhdistelmää, ja pohjoisessa hirviä ja perkeleen kylmä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 06.07.2011, 10:26
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

Amerikassa ei rock crawlingia ajeta boggerilla sen takia, että sitä ei valmisteta pehmeästä kisaseoksesta.
Ja tuskin isot nappulat toimisivatkaan purkan pehmyisellä seoksella.
Boggerin kumi on kuitenkin riittävän pehmeää toimiakseen normaalila pohjoismaisella maapohjalla.

Tuollaisessa rumahj:n linkittämässä ekkoplasmamudassa menee kaikki renkaat tukkoon ilman todella lujaa pyörintä ja ilpon uazi tais olla ihan 90-luvun saksalaisell "laatu"koneella varustettu.
Boggeri kun on täysin tukossa, niin iso hetula silti pilkottaa ulommaisena mudasta ja tarjoaa sen viimeisen pidon, jota moni muu rengas ei tee. Loistava ominaisuus meille tehottomilla moottoreilla ajaville.

Mitä muuten tekee maastorenkaalla, jolla ei voi ajaa maastopaineilla
Pokkeri tai oikeastaan kaikki maastorenkaat heräävät henkiin vasta 0.5 paineilla ja alle.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 06.07.2011, 10:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Winchesterille vinkiks.....uskallatko olla massasta poikkeava ja ostaa muut, kuin boggerit
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KooPee Näytä viesti
Löytyy hyllystä, ja oikeasti samankokoisena kun 33/12,5-15 mutta kyljessä teksti 31/10,5-15
Eiks tämmöset Brutalet olis Winchesterille kokeilun arvoiset? Ei tulis siirtymilläkään varmasti ongelmia kun on ko. rengaskoko jo otteessa. Ja hintakn varmasti reilusti Boggereita tai Bitbulleja halvempi.
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 06.07.2011, 10:31
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Nooh ei kait sitä nyt kuitenkaan kaikilla ole boggereita, oisko viime viikonloppuna ollut kulmakorvessa 20 % renkaista boggereita. Ja on kyllä niinkin, että joku jeep unimogin akseleilla ,tehokkaalla koneella ja ihan millä tahansa 42" maastorenkailla etenee maastossa kuin maastossa vähintäänkin hyvin. Ihan OT:nä Timo_L mikä nuiden sun isojen renkaiden todellinen halkaisija on cm:ää ilman vanteita tai vanteilla?
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 06.07.2011, 10:42
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Juu, minä olen aika hyvin samoilla linjoilla - jos oleellista on päästä mudassa eteenpäin niin Boggerit on hyvät. Jos taas ajat enemmän kalliolla, lumella tai suolla niin suosittelen Pitbullia. Jostain syystä vanhat Boggerit meni tasaisemmin kadulla, mutta ei niissä isoa eroa pitäisi olla. Kummankin kyljet on kestävää tekoa ja kummallakin merkillä on omat kannattajajoukkonsa.


Tosta suohiippailusta sen verran, että on nähty tilanteita missä auto vajoaa suossa ja joutuu vinssaamaan hieman, viisaat kuskit eivät heti ruovita, jos renkaana on ollut boggeri niin auto on noussut takaisin pinnalle isojen nappuloiden ansiosta, mutta vastaavasti joku muu merkki on vaan jatkanut suttaamista urassa.
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 06.07.2011, 11:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj Näytä viesti
Ihan OT:nä Timo_L mikä nuiden sun isojen renkaiden todellinen halkaisija on cm:ää ilman vanteita tai vanteilla?
Just mä sen tossa mittasin ilman vannetta.. oisko ollut ~104cm? 10" vanteelle laitettuna vaikuttaisi että pikkasen pienenee/ levittyy.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 06.07.2011, 11:17
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Tästähän tulikin oikein viriili topiikki! Hienoa!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AtAi Näytä viesti
Tekeekö INSA TURBO SPECIAL TRACKillä mitään?
Hinta olis kohtalainen.... kun 16"set on aika suolasen hintasia yleensä.
Ostaisin heti kyseiset kummit, jos vain olisi koossa 33/12,5-15 saatavilla. Insan Saharat on tautisen hyvä ja edullinen yleiskumi XJ:hin. Toimii lumessa, maantiellä, kivikossa, ainoastaan syvässä mudassa menee tukkoon ja matalassa pääsee usein hapella. Mutaongelmasta pääsisi S-Trakcilla, vaan kun ei saa niin ei saa mistään.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Edelleen kysyn, että jos boggeri on (vaikka sitten leikattuna) niin erinomaisen hyvä, niin miksi niitä ei sitten näe suurimmassa osassa jenkkien rock- crawlereita?
Mitä sitä nyt leikattavaa kumia ostamaan, jos valmilla (Rocker) pärjää?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eiks tämmöset Brutalet olis Winchesterille kokeilun arvoiset? Ei tulis siirtymilläkään varmasti ongelmia kun on ko. rengaskoko jo otteessa. Ja hintakn varmasti reilusti Boggereita tai Bitbulleja halvempi.
Boggerit 1300€ ja Brutalet 1000€. Onhan siinä eroa ja kieltämättä nyt leikkausasioiden ilmaannuttua mielenkiintoinen ajatus olisi muokata Brutalea... Pittbullien hankinnasta taidan luopua, kun pitäs hommata 10" vanteet (pienin leveys 13,5") ja on sitten niitä pysymisongelmia sun muita juttuja.

Sciroccot saisi 630€ ja on sama kuvio kuin Special Trackissa. Vaikka 31" versio onkin, niin on 32" tod. kooltaan ja isompi myös kuin nykyinen Sahara. Kuulostellaan nyt mitä mielipiteitä muilla olisi, kun tähän asti on tullut repullinen kommentteja ja uusia ideoita. Kumma sinänsä, ettei tälläistä topiikkia ole ollut vielä aiemmin...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä hyvä ½" pulttipyssy? Jallu Tekniikka & Jutustelu 136 29.08.2015 19:26
Ostetaan ostetaan bfg at 235/75/15 rengas jossa hyvä pinta Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 0 19.11.2010 18:51
Mikä hyvä aihio käyttöoffikseksi? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 44 05.11.2008 17:50
Mikä olisi hyvä rengas? illu2 Tekniikka & Jutustelu 25 08.01.2007 05:17
Mikä olis hyvä nimi T:mi:lle? SamiN Chit-Chat 32 24.12.2005 10:30


Sivu luotu: 11:08 (GMT +2).