Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 22.01.2011, 21:55
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hoojii Näytä viesti
onko kukaan sovittanut esim. Chevyn 350 pikkulohkoa TGB:n vaihteistolle?
jos näkee vaivaa ja volvoon laittaa v8 moottorin niin miksi siihen pitäisi sotkea manuaali laatikko?
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 23.01.2011, 16:16
MudRod MudRod ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.03.04
Sijainti: martinkylä, .
Viestit: 162
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
jos näkee vaivaa ja volvoon laittaa v8 moottorin niin miksi siihen pitäisi sotkea manuaali laatikko?
kyllä itekkin mietin laittaa automaatiin mut joutus laittaa ilman kardaania kun ei niin lyhyttä automaattia ole kun vertaa volvon manuaaliin. pitäsköhän siiheen v-åttaan saaha vähän vauhtia?
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 23.01.2011, 16:36
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
jos näkee vaivaa ja volvoon laittaa v8 moottorin niin miksi siihen pitäisi sotkea manuaali laatikko?
Automaatit ja maastoautot on vakavasti syytä pitää erillään toisistaan. Jos ei poistu missään vaiheessa kestopäällysteeltä, niin voi sitä automaattilaatikkoa harkita.

Jos startti ei pyöritä, niin automaattia ei paljon hinata käyntiin tai jos laatikko päättää hörppiä vettä tai sylkästä muuten vaan öljyt pihalle, niin meno loppuu siihen.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 23.01.2011, 18:26
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MudRod Näytä viesti
kyllä itekkin mietin laittaa automaatiin mut joutus laittaa ilman kardaania kun ei niin lyhyttä automaattia ole kun vertaa volvon manuaaliin. pitäsköhän siiheen v-åttaan saaha vähän vauhtia?
mulla on kuva sun volvosta ilman koria, kuvakulma on vaan niin huono ettei näe sitä vaihteistoa, mutta oliko siinä kone niin edessä kuin mahdollista?
kun ei muista miten ahdasta siellä volvossa on

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Automaatit ja maastoautot on vakavasti syytä pitää erillään toisistaan. Jos ei poistu missään vaiheessa kestopäällysteeltä, niin voi sitä automaattilaatikkoa harkita.
mä en kyllä ole ihan samaa mieltä
ja tarvii se manuaalikin öljyä toimiakseen


lähinnä tarkoitin että miten paljon pidempi paketti sitten on v8+automaatti ja jakis yhdistelmä mitä volvon orggis paketti on?
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 23.01.2011, 18:43
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.603
Perusasetus

laittakaas nyt niitä kuvia tuosta tuukan volvosta kerta niitä tuntuis olevan. tekniikasta lähinnä. tuossa pitkässä 306 mallissa olis kardaaneissa enemmän pelivaraa tomaattia ajatellen...
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 23.01.2011, 20:50
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MudRod Näytä viesti
pitäsköhän siiheen v-åttaan saaha vähän vauhtia?

KYLLÄ!!!!!!!!!!!!!!
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 23.01.2011, 20:51
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Automaatit ja maastoautot on vakavasti syytä pitää erillään toisistaan. Jos ei poistu missään vaiheessa kestopäällysteeltä, niin voi sitä automaattilaatikkoa harkita.
Mä en kyllä allekirjoita tuota väitettä



Nimimerkillä: "parit off road mestaruudet automaatilla voittanu joskus"
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 23.01.2011, 21:19
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Saiskohan G-69 tai MikJus kuvia tekniikasta? Eikös tämä laite heidän nurkissaan oleile...... odottaen jotain?
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 23.01.2011, 22:05
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Mä en kyllä allekirjoita tuota väitettä



Nimimerkillä: "parit off road mestaruudet automaatilla voittanu joskus"
Ja onhan niitä automaatteja jotka voi hinata käyntiin...Ja JARE-Älä turhaan ole vaatimaton!!
Siellä teillähän on kuitenkin koko roimasti tota autoalan tietoa ja KOKEMUSTA!!
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 24.01.2011, 09:18
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.734
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Automaatit ja maastoautot on vakavasti syytä pitää erillään toisistaan. Jos ei poistu missään vaiheessa kestopäällysteeltä, niin voi sitä automaattilaatikkoa harkita.

Jos startti ei pyöritä, niin automaattia ei paljon hinata käyntiin tai jos laatikko päättää hörppiä vettä tai sylkästä muuten vaan öljyt pihalle, niin meno loppuu siihen.
Kyllähän se mieli muuttuu pois automaatista kun niitä pari kymmentä vaihtelee eri autoihin.

Kestäviäkin automaatteja on, kuulemma. Sellaista ei vaan ole vielä tullut vastaan ja jos tulee, mitähän sellanen maksaa?

Siitäpä johtuen mulle ei tule edes kestopäällysteelle yhtään automaattilaatikollista autoa.

Ja sitten kun miettii rataslaatikkoja, niin niitähän on hajonnut tähän mennessä jo...... yksi.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 24.01.2011, 17:26
volvolet-sugga volvolet-sugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.12.05
Sijainti: tussula, .
Viestit: 401
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Jep, tehtaalla tekivät B36 koneella muutaman TGB:n (2x B18 kone liimattuna yhteen)...
Harvinaisia, mutta on olemassa! Tehnyt yhden koneen kun olivat laittaneet sen veneeseen B20:n tilalle (kuulemma väänön ja kulutuksen ? takia???)
anteeksi ot, b36 v8 samaa ainoastaan männät, jos jotain epäilyttää niin mä voin lainata lohkon johon voi kasata b18 osilla moottorin

Viimeksi muokannut volvolet-sugga : 24.01.2011 17:27 Perustelu: kirjotus erhe
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 26.01.2011, 17:25
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.603
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MudRod Näytä viesti
kyllä itekkin mietin laittaa automaatiin mut joutus laittaa ilman kardaania kun ei niin lyhyttä automaattia ole kun vertaa volvon manuaaliin. pitäsköhän siiheen v-åttaan saaha vähän vauhtia?
nyt kun sulla on v- åtta projektina niin otas koneen asennuslaipasta kopioita myyntiin ostan heti yhden
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 07.02.2011, 20:30
MudRod MudRod ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.03.04
Sijainti: martinkylä, .
Viestit: 162
Perusasetus

tarvii käydä tota timppaa moikkaa jokun päivä ja kattella miten projektia saatas eteenpäin.mut se kytkinkopan kanssa saa askarrella aikas lailla kun mullakin make oli tehnyt sen jonkun letukan kynkin koppaa muokkaamalla ja aika paljon näky noita kohtia mistä oli lyhennetty ja kavennettu jne jne mut koitetaan kuvata se niin kyllä se siitä
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 07.02.2011, 21:26
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti

Ja sitten kun miettii rataslaatikkoja, niin niitähän on hajonnut tähän mennessä jo...... yksi.

Montas kytkintä on menny verrattuna automaattilaatikkoremontteihin? Lootat varmaan ehjänny aina joku puheissaan tosi etevä tallikaveri?
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 07.02.2011, 21:40
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Montas kytkintä on menny verrattuna automaattilaatikkoremontteihin? Lootat varmaan ehjänny aina joku puheissaan tosi etevä tallikaveri?
Mulla on ainakin enempi ollu tomaattilaatikoissa remontteja. Tasan tarvinnu RJ:hin vaihtaa kytkin mulle tullessaan.

Sen sijaan vanista antautui TH350 ekan puolen vuoden jälkeen, vaihettiin toinen tilalle toisesta vanista. Se kesti melkein vuoden, ennenkuin kolmonen hävis. Laitoin uuden masterkitin ja shiftkitin ja prepattuna se multa sitten jatkoi matkaansa. Siinä vehkeessä vitutti lämpimänä eniten se, ettei startti jaksanu kunnolla pyörittää käyntiin ja solenoideista palo kärjet. Eiku soita kaverille "tuu hinaamaan vania, ei tää lähe käyntiin". Kiva oli aina purkaa moottorikoppaa ruuhkaliikenteessä, jotta saa meisseliä työnnettyä solenoidin väliin.
Capriceen piti rakentaa kahdesta hajonneesta th200 4r:stä yksi ehjä jo samalla viikolla, kun se tuli mulle.

Pontiacilla ei oo tarvinnu jäädä tien päälle, vaikka on hajonnu startteja ja kytkinvaijereita. Siitä huolimatta on saanu käyntiin ja liikkellle, kun on kova loota.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 09.02.2011, 20:35
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.734
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Montas kytkintä on menny verrattuna automaattilaatikkoremontteihin? Lootat varmaan ehjänny aina joku puheissaan tosi etevä tallikaveri?
Ei noita kytkimiä ole kovin montaa menny. Yhestä Sj:stä poltin tahallaan ja Land-Roverista irtos keskiö pikku rykäsyssä. Vauhtia tarpeeksi, niin ei tarvii luistatella.

Automaatteja on korjannu kaikki Suomen tunnetut laatikko pajat. En ole ikinä luottanut niissä kotikorjauksiin. Ei varmaan ole tekijästä kiinni kun on noinkin moni yrittäny?

Turha tuosta on väitellä, hyvähän se on, ettei kaikki aja samoilla osilla. Jää enemmän osia molemmin puolin käyttöön.
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 09.02.2011, 21:03
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

1990 oli tarjolla Toyota HDJ 80 tomaatilla.
Epäröin ostoa ja kysyin veljeltä kommenttia.
Hän vastasi, että 60 tonnin painoisessa nosturissaan on automaattilaatikko ja ei ongelmia,
silloin kuuteen vuoteen, vieläkin se sama vehje toimii.
Ostin Toyotan ja sen jälkeen aina automaatin, enkä oo katunu ja on niitä muutama ollu
ja kaikki nelivetoja.
No nää Volvot ei oo ollu vielä tomaatteja.
Suurin "maasturi" automaatilla on ollu Scania Ruotsin armeijalta.
Että semmosta peliä!
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 10.02.2011, 00:26
Hek0 Hek0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.10
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 136
Perusasetus

Itse en ole automaatti offikamppeilla ajanut kuin Pasilla, mutta sen kyvyistä ei ainakaan jäänyt mitään pahaa mieleen. Mahtava laite kulkemaan, ja pakkovaihteilla pystyi hidastamaan esim. alamäissä jos siltä tuntui. Ei ole vielä tullut vastaavaa laitetta omaan haltuun...valitettavasti.

Niin, ja Volvon B36 on kaupattu kahtena versiona autokäyttöön B36A ja B36B (120- ja 180hv.), sekä Pentana AQ180 joka taisi olla aina 180hv. Painoa 235kg.

Viimeksi muokannut Hek0 : 10.02.2011 00:28
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 17.02.2011, 18:25
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.603
Wink

kyllähän automaatti ja V8 olis aika mukava paketti Volvoon mut tuohon lyhkäseen tgb:n taitaa olla kone-aski paketit liian pitkiä
oisko kellä kasin ja tomaatin mittaa muistissa? pitäneen askarrella tuohon pitkään tgb 20:een kyseinen paketti kun siinä on pitempi akseliväli kuin näissä 303:ssa
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 17.02.2011, 20:45
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

BIGSIX


Eihän tätä kysytty, mutta miksi sinne sitä kasia täytyy tunkea, kun ei sovi kuitenkaan. Voimaa, elikkä vääntöähän sinne halutaan ,eikä huipputehoja 6000 kierroksella . Esim. Fordin alhaalt vääntävä 4.9litrainen suorakutonen ,jossa huippuvääntö jo 1600r/min.on paljon parempi kone noille painoille kuin henkula-autoon tarkoitettu samankokoinen kasi, .Kasien kysyntää on kuitenkin senverran että joutuu jotain maksella, mutta isoja kutosia saa lähes ilmaiseksi. Ongelma vaan lienee ettei tuo iso kutonenkaan mahdu?
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 17.02.2011, 21:25
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hoojii Näytä viesti
kyllähän automaatti ja V8 olis aika mukava paketti Volvoon mut tuohon lyhkäseen tgb:n taitaa olla kone-aski paketit liian pitkiä
oisko kellä kasin ja tomaatin mittaa muistissa? pitäneen askarrella tuohon pitkään tgb 20:een kyseinen paketti kun siinä on pitempi akseliväli kuin näissä 303:ssa
Kasikone on suurinpiirtein 70cm hihnapyörästä lohkon takapäähän, ja TH350 kuori on noin 56cm. Pitää tarkistaa nuo viel ku käyn täs illalla tallissa.

edit/ Kävin samantien ni ei unohdu. Elikkäs moottori ottaa sen 72-75 senttiä pituutta (riippuu vähän hihnapyörän uramäärästä) ja leveyttä noin 65 senttiä. TH350:en kuori on sen 55 senttiä, ja nelikon ulostulo akselilla noin 56 cm.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 17.02.2011 21:34
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 12.03.2011, 21:12
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.603
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Kasikone on suurinpiirtein 70cm hihnapyörästä lohkon takapäähän, ja TH350 kuori on noin 56cm. Pitää tarkistaa nuo viel ku käyn täs illalla tallissa.

edit/ Kävin samantien ni ei unohdu. Elikkäs moottori ottaa sen 72-75 senttiä pituutta (riippuu vähän hihnapyörän uramäärästä) ja leveyttä noin 65 senttiä. TH350:en kuori on sen 55 senttiä, ja nelikon ulostulo akselilla noin 56 cm.
Kiitokset mitoista. eikun mittailemaan jääkö takakardaanille tilaa ollenkaan.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 14.03.2011, 23:43
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Eipä taida volvon aski sopia gm:n perään


Itse mittailin joskus tuota B-volvon KAAVELIA (siis veneessä vastaa kytkinkoppaa
ja oli surullisen pieni.
Toki olisin sovittanut tuohon B-n kaaveliin 12h-t:n mutta kun ei sopinut kohtuudella, oli
pulttikehä niin pieni, että 12h-t muistaakseni starttikehä oli suurempi.-> siis pultit ei sopinut.
Tokihan tuon ongelman saa kierrettyä....
Ja muistaakseni sb-chevyssä ole vielä suurempi jako? (jossain olis kuva ainakin noista gm/ toyota B/
nissan ld-28 jaoista. muistaakseni ainakin hahmottelin siihen tuon B-30 jaon?)

Taannoin tutustuin ahvenanmaalla c-303:een missä oli patrolin 3.3d ja askit, ja ei jäänyt
mieleen ettei olis sopinut ok?
ja tuo patrolin 3.3 kutospata ei ole kovin kompakti?
jos tarvit kuvia k.o sovituksesta, niin paiskaa vaikka yv,pitäs löytyä varmuuskopioilta?

Ja koska on kiva hämmentää toisten topiikkeja, niin olisko tomaateissa vaihtoehto G-mersun
automaatti? tuo w-124 taksimersun laatikko ja siihen jakis (ei 4-matic)

Ja että miksi? ulkomuistista: tuo on lyhyt/pieni automaatti, 4-vaihteinen, ei ylivaihde, ja ykkönen
sikahidas, ja vois kestää tuon sb:n kohtuullisilla tehoilla vahvistettuna? olisko jopa g-500 sama
askityyppi?
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 15.03.2011, 20:11
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Itse mittailin joskus tuota B-volvon KAAVELIA (siis veneessä vastaa kytkinkoppaa
ja oli surullisen pieni.
Toki olisin sovittanut tuohon B-n kaaveliin 12h-t:n mutta kun ei sopinut kohtuudella, oli
pulttikehä niin pieni, että 12h-t muistaakseni starttikehä oli suurempi.-> siis pultit ei sopinut.
Tokihan tuon ongelman saa kierrettyä....
Ja muistaakseni sb-chevyssä ole vielä suurempi jako? (jossain olis kuva ainakin noista gm/ toyota B/
nissan ld-28 jaoista. muistaakseni ainakin hahmottelin siihen tuon B-30 jaon?)

Taannoin tutustuin ahvenanmaalla c-303:een missä oli patrolin 3.3d ja askit, ja ei jäänyt
mieleen ettei olis sopinut ok?
ja tuo patrolin 3.3 kutospata ei ole kovin kompakti?
jos tarvit kuvia k.o sovituksesta, niin paiskaa vaikka yv,pitäs löytyä varmuuskopioilta?

Ja koska on kiva hämmentää toisten topiikkeja, niin olisko tomaateissa vaihtoehto G-mersun
automaatti? tuo w-124 taksimersun laatikko ja siihen jakis (ei 4-matic)

Ja että miksi? ulkomuistista: tuo on lyhyt/pieni automaatti, 4-vaihteinen, ei ylivaihde, ja ykkönen
sikahidas, ja vois kestää tuon sb:n kohtuullisilla tehoilla vahvistettuna? olisko jopa g-500 sama
askityyppi?
No se on se meisselin "kytkinkoppa" ihan yhtä pieni kun volvonkin..

Mutta eikö letukan moottoriin kannata laittaa joku sfi teräs koppa ja siihen volvon laatikko kiinni, jos haluaa volvon laatikkoa käyttää.
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 16.03.2011, 15:04
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Eihän tätä kysytty, mutta miksi sinne sitä kasia täytyy tunkea, kun ei sovi kuitenkaan. Voimaa, elikkä vääntöähän sinne halutaan ,eikä huipputehoja 6000 kierroksella . Esim. Fordin alhaalt vääntävä 4.9litrainen suorakutonen ,jossa huippuvääntö jo 1600r/min.on paljon parempi kone noille painoille kuin henkula-autoon tarkoitettu samankokoinen kasi, .Kasien kysyntää on kuitenkin senverran että joutuu jotain maksella, mutta isoja kutosia saa lähes ilmaiseksi. Ongelma vaan lienee ettei tuo iso kutonenkaan mahdu?
Duodaduoda, sama motti tai GM 292cid kävi joskus mielessä itsellänikin kun jäi hyvät kokemukset chevyn 4.8L kuutosesta G30 vanissa. Pari asiaa itselläni mietityttää noissa isoissa kuutosissa: Ensinnäkin osat kuutoskoneisiin ovat yleensä kalliimpia/harvinaisempia kuin esim. siihen perinteiseen SB Chevyyn ja toisekseenkin V8 moottori on huomattavasti lyhyempi. Volvo kun on jo valmiiksi turhankin keulapainoinen niin lyhyemmästä moottorista olisi huomattavaa etua painopisteen suhteen.

Mites Mersun V8 (350-560) bensamoottorit? olikos nämä alumiinilohkolla? ei kylläkään mitään hajua että miten tällaisen Volvoon sovittaisi (Volvon omalla laatikolla tai mersun automaatilla?) tai onko ominaisuuksiltaan edes sopiva maastokäyttöön mutta kunhan arvuuttelen...

Tämäkään vastaus ei vastannut alkuperäiseen kysymykseen yhtään mutta kiinnostaa kumminkin kun itsellänikin 6x6 Volvo pihassa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Mopar pikkulohko 4wd tekniikka. HannuNurminen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 21.05.2012 20:19
Myydään Volvoon JAMANT O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.08.2010 17:59
Myyty Chevy pikkulohko panzer O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 25.10.2009 14:36
O: peltisarjat chevy pikkulohko tare O/M/V Muut 0 25.03.2004 09:03
Pikkulohko/isolohko? Yleiset 4 02.06.2003 07:26


Sivu luotu: 12:27 (GMT +2).