![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() ford F-150 4X4 dieselöinti80 luvun puolen välin suoralla bensa kutvosella oleva nelikko pick uppi. Diesel pataa keulille mutta paikallinen konttori noin 20min tutkimisen jälkeen sanoivat että ei käy mutta syytä asialle ei osannut kertoa eikä ilmeisesti koko asia kiinnostanut koska palkka juoksee muutenkin. tämän jälkeen kysäisin overdrive foorumilta josta minut neuvottiin tänne. kone olisi toden näköisesti 6.9 nattikka tai 7.3 natikka mutta meneekö painon tehon ja muiden mittapuoden mukaan ja saako edes bensan tilalle diiseliä?!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
En nyt suoraan tiedä, mutta mitenkähän tuossa riittää etuakselin kantavuus?
Eli minkä verran on akselipaino nyt ja minkä verran se saa olla. Sitten kutosen paino ja halutun dieselin paino. Näistä pitää aloittaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Käsittääkseni F-150 mallia ei ole koskaan saanut 6.9/7.3 litraisella Internationalilla. Kyseistä konetta on ollut vain F-250 ja F-350 malleissa? Niissä joissa on kahdeksanpulttiset akselit.
Kaveri myy tuolla myyntiosastolla 1990 F-250 7.3d 4x4 pick-uppia, osta se pois. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
sepäs tässä onkin että kunnei autoa ole diiselinä tietääkseni tehty ja 7.3 on vain F-250-> natikan painosta minulla ei ole mitään hajua mutta muistaakseni traktorin cumminsin kutvonen painaa 510kg ursusksen kutvonen 630kg ja letukan 6.2 V8 diesel oli muistaakseni 400kg paikkeilla :/ mutta mitä mahtaa olla foortin bensa kutvosen paino
![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
nettiautossa on tollainen myynnissä en tiedä onko ollu kilvissä ikinä dieselinä.
http://www.nettiauto.com/ford/f150/2425368 voi olla ongelmia saada painavaa amerikan dieseliä tuohon pikku sarjalaiseen vaikka erot kevyempään kaksviiskymppiseen ei ole kovin isoja. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
akselia,jousia,jarruja .Jos Foordisi on manuaali laatikolla niin Chevyn kone käy kytkinkopan vaihtamisella bolt on.Novak Conversionin sivuilta löytyy neuvot/ohjeet kuinka se toteutetaan.Kouvolassa katsurit vaati kaikki painot sun muut tarvittavan tiedon kirjallisena maahantuojan tai vastaavan tahon alle kirjoittamana joten voi olla hankala saada toi Chevyn konekin katsastettua .Ainakaan Metro-Autossa eivät saaneet selvitettyä 6.2D painoa(GM Maahantuoja).Itsellä ollut joskus samanlaisia suunitelmia mut homma jäi tekemättä kun ei löytynyt VARMAA tietoa noista koneiden painoista (maahantuojat). |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eihän tuo 6.2 nyt niin painava ole, pikkasen enemmän kuin isolohko bensa.
Fordista ja 6.2 koneesta ollut juttua aiemminkin -> http://forums.offipalsta.com/showthr...ghlight=diesel
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mikä on tämän pikku foordin max. etuakseli paino? Vaikka vaihtaa järeämmän akselin, niin max. paino ei silti nouse!!! Sen olen oppinut... Ja otteeseen merkattu paino ei ole välttämäti se max. paino, eli sitä ei kannata tuijottaa. Max. painon löytää korin tunniste laatasta tai erinäisistä käyttö/huolto kirjoista. AKE:han sanoo: vertailu moottoriin nähden paino saa nousta 10% tai max 20%, jos paino jakaumaa siirretään toiselle akselille. Ja vastaavasti jarrut ja jousitus täytyy vastata tuon painavimman vertailun vastaavia. Mutta silti max. akseli ja -kokonais painoa ei voi muuttaa. Teho saa nousta max 25%. JNE... Ja bensa vehkeeseen saa laittaa dieselin, vaikka ei tehtaalta olisi ollutkaan saatavilla. Ainut vaatimus on, että kyseisen vuosimallin päästönormit täytyy täyttyä. Eli kun kyseessä -80 puolen välin vehje, niin piisaa että menee katsastuksen päästömittauksesta läpi. Olikohan se nyt -87? kun tuli tiukennusta aina -90 luvun alku puolelle. Silloin piisaa kun laittaa katalysaattorin. Mutta jos on otteeseen merkattu VÄHÄPÄÄSTÖINEN, niin silloin on jo vaikeampaa. Taarvii vaihdettavan moottorinkin täytää vähäpäästöisyys. Ja -90 alkupuolen jälkeen (oliko se -92 vai -93?)kaikki on sarjassa vähäpäästöisiä, vaikka ei olisi mainintaakaan.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Vähän OT mutta oliko Jeep-Ukko sinun tekemä se FSJ Cherokee 7,4 litraisella Bedfordin dieselillä? Siististi tehty koneenvaihto mutta sitä autoa ei tainnut saada kilpiin juurikin noista akselimassoista johtuen.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
______ Laitetaan tähän Jeepin ja Bedfordin specsejä. Jeepiin AMC401 moottori vertailu kohdaksi. Eli 401 cid / 6,6 litraa / 190 kw / 468 Nm Bedford 466 cid / 7,6 litraa / 99 kw / 431 Nm Ajoneuvo laki sanoo että litra tilavuutta saa isontaa peräti 25%. 401 cid + 25% = 501 cid (8,25 litraa) 401 muutos 466 on +16% Tehotkaan ei tule ongelmaksi. 401 painaa 600 lb, mutta. Painavin noista wagon orggis koneista on 327cid, 601 lb = 273kg 273kg + 20% = 327kg Ja Bedford varmasti painaa yli 327 kiloa!!!!??? Vastaavasti maahantuojan asentamat Valmet 411:set painaa kuulemma n.330 kg, ja maahantuojalla oli kuulemma erikoislupa ylittää laki (tosin, kuinka tarkkaa lakia -70 ja -80 luvuilla nää painojen muutokset ovat olleet??) Ja Valmettia ei saa käyttää verrokkina, koska ei ole tehdas asenteinen. Siittä lähdettäisiin silti liikkeelle että: 1976 manuaalissa: max. etu (auravarustuksella 1605 kg) 1975 manuaalissa: max. takaakselimassa 1605 kg 1982 manuaalissa: max. kokonais 2812kg Jos auton ajais puntarille, ja painot jää näiden alle, niin ehkä jotain mahdollisuuksia olisi saada leimaan vaikka kone on painavampi kuin laki sallii????? Täytyisi vain löytää se katsastaja jolla on mielenkiintoa harrasteajoneuvoja kohtaan. _________________ 1975 manuaalissa: max. auton kokonaismassa 2732 kg max. etuakselimassa 1587 kg max. takaakselimassa 1605 kg 1976 manuaalissa: max. kokonais 2732 kg max. etu 1458 kg (auravarustuksella 1605 kg) max. taka 1458 kg 1982 manuaalissa: max. kokonais 2812kg max. etu 1451 kg (lumiaura varustukselle 1596 kg) max. taka 1451 kg ___________ Vastaavasti eri otteisiin on merkattu vähän miten sattuu: Tuon Bedford Jeepin otetta en muista, kun ei ole minulla enään, mutta muita: -79 Wagoneerin paperit. H-A, 6 henkilöä. Maahantuojan asentama Valmet. Omapaino: 2120 kg Kokonais: 2810 kg Akselipainoissa on vain: 1460 kg (eli ilmeisesti taka akseli) -82 Cherokee. 258 Bensa, H-A, 6 henkilöä. Omapaino: 1830 kg Kokonais: 2560 kg Akselit: 1110 kg, 1450 kg Esim. tässä nähdään että otteeseen ei kannata luottaa, tämän -82 otteeseen on merkitty vain kokonais 2560 kg, vaikka valmistajan sallima on 2812 kg.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 01.04.2009 10:04 Perustelu: Lisäsin Bedfordin Spacsit |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Eikös sellainenkin sääntö ole et siirrännäis kone ei saa olla autoa vanhempi.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Jos kone on tuoreempi kuin koppa, niin säästyy todistelulta, että uusi moottori täyttää saaste,melu yms. normit mitkä menee kopan vm. mukaan.
|
#14
|
|||
|
|||
![]() käytännössä joo.
Näin se käytännössä on mut ei koske vanhempia romuja.Johtu ainaki siitä et koneen päästöt ei saa olla isommat ku mitä autossa on alunperin ollu.Koskee mun hihluxia -89 kun moottori -86.Vähä päästösyys ei aina ole otteeseen merkitty.
|
#15
|
|||
|
|||
![]() turbota seLainaus:
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Ei, jos ei ole vähäpäästöinen. Ja vaikka jos onkin, niin päästötaso määrää, ei vuosimalli.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vähäpäästöisen dieselöinti | Mikko Virtanen | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 26.12.2007 00:41 |
Uaz dieselöinti | Calmari | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 19.12.2007 08:25 |
Hiluxin dieselöinti | muikku | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 13.02.2007 10:41 |
Dieselöinti | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.09.2005 15:39 | |
Rangen dieselöinti. | baxxter | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.08.2003 08:01 |