![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Vaan oliko tuo seurausta jostakin? jos ei, niin aiheuttiko tuo mahdollisesti jotakin johonkin muaalle?
|
#27
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä oli lj70 samat ongelmat niin homma korjaantu sillä kun laittoi alustaan uuden pusla sarjan kokonaan etu akseliin kuskinpuolen riipukkeet puslat oli ainakin 2/3 sellaisia että puuttu kokonaan se sisäkooli sieltä
![]() |
#28
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sillä jos jonkun ristikon joku laakerin on juntturassa niin taatusti ravistaa ja siinä kärsii kannatinlaakerikin. Kannattaa vaan tarkistaa kaikki asiat että ei vain vaihdeta jotain rikkoontunutta osaa jonka joku toinen rikki oleva osa on rikkonut. |
#29
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#30
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Joku tuossa edellä kirjoitti puslien vaihdosta. Mitkä puslat on kyseessä ja millainen homma ? Vaan oliko tuo seurausta jostakin? jos ei, niin aiheuttiko tuo mahdollisesti jotakin johonkin muaalle? Se oli seurausta siitä, kun siinä kumissa on ylhäällä yksi pyöreä, ja alhaalla kaksi pienempää reikää josta on ajan saatossa päässyt laakeripesän ja kumin väliin likaa, hiekkaa yms. Ja se on syönyt kumiin urat. En tiedä mitä reikiä lienee, tehtaalta lähtöisin kuitenkin. Tuossa jo aiemmin mainitsin attä ne urat olivat vain ylhäällä ja alhaalla kumia, ja väljäkin silloin pystysuunnassa. Viimeksi muokannut jupasierra : 16.02.2014 15:41 |
#31
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Minä ainakin oletin että se tukilaakeri ei olisi hajalla, noita hiluja tuossa ollut tutuilla ja itselläkin käytössä eikä tukilaakereita ole tarvinnut vaihtaa. En tiedä onko Offiautoissa noi sitten kovemmalla kun kulmat on korotusten takia erilaiset. Ristikoita sen sijaan kuluu ja joutuu vaihtelemaan, ei ole kalliitakaan ja josko kartaanin ottaisin itse irti ravistuksen takia niin vaihtaisin nuo. Noita ravistusoireita on useammalla ollut ristikoiden takia. Mutta onnea autonkorjaus urallesi ![]() |
#32
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on 360tuhatta mittarissa niin 1tai2 tukilaakeria on särkynyt ja on niitä pitänyt koknaisuudessaa vaihtaa silti ainakin 3kpl. Se kumi menee väljäksi/löysäksi niin rupee alle 30 vauhis ravistaan kiihyttäessä eli riseyksestä lähdettäessä. Tosin mulla on 4tuuman alustasarja niin tulee vähän kulmaa kartaaniin niin varmaan se vaikuttaa asiaa ja tehoa n.200hp. Ristikoita on kans vaihettu yks sankollinen
![]() |
#33
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut jupasierra : 16.02.2014 22:16 |
#34
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kuvauksesi mukaan esiintyvää vikaa koitti useampi tarjota vaihtoehdoksi, eihän se netissä kirjoittamalla aina oikea analyysi ole, tuo että alkaa sen jälkeen vittuilemaan toisille ja kehumaan kuinka on itse oikeassa on kyllä niin että siellä Kotkassa on syytä mennä peilin eteen. Josko hauppamiehenä noihin helkkarin hyvin tiedät ja ymmärrät niin ei kai silloin tarvi kysellä? |
#35
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#36
|
|||
|
|||
![]()
Kyl tää on nyt pojat silleen et tarvii hakee uus pussi poppareita.
![]() |
#37
|
||||
|
||||
![]()
Jeps. On noita ristikoita vaihdettu ku kardaani on ollu muusta syystä lattialla, ja sit on ohimennen kokeiltu kuppeja niin ovat pykineet, jotku enemmän jotku vähemmän.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#38
|
|||
|
|||
![]()
Varokaahan vaan, pian saatte tekin kommenuksen vakuutusyhtiön lääkäriksi ja pitää katella peiliin. Tukilaakeri tai sen kumi on viallinen kuten arvon herra itse tiesi
![]() |
#39
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#40
|
||||
|
||||
![]()
Ne on kuule ihan toiset jutut mitkä kirvelee...
![]() ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#41
|
|||
|
|||
![]()
Voittaa taistelu, mutta hävitä sota.....
Mä meen kanssa tekemään lisää poppareita.., ne ei kirvele ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#42
|
|||
|
|||
![]()
Bravo, olit oikeessa!
__________________
Emmie tiiä |
#43
|
|||
|
|||
![]()
L200 mitsu teki samaa. Kardaanin tukilaakeri oli riekaleina. Uusi osa maksoi 60e ja asennukseen meni 40min kun työkalut oli tunnetusti hukassa.
|
#44
|
|||
|
|||
![]() Öh..
Aika jännä et ratti vipajaa vaik tukilaakeri rikki,no kai se senki voi tehä. Semmonen omituisuus on joskus tullu eteen et ku etukardaanin luistiin ruuttaa liikaa rasvaa ni hetken aikaa tutisee ratti ja koko keula,ja hetken päästä asettuu. Mut noin nyrkki sääntönä et kaikki mikä on rikki ni uusiks ku joutuu kuitenki koht uusimaan. Nuuka mies voi vaihtaa osan kerrallaan,eihän sitä kartaania kauan irrota. Ensiks pidä napalukot auki et varmistuu ettei johdu etupään vetovehkeistä,sit ihan nippeli tietona et etupään vipatukseen vaikuttaa kans ohjaus iskarin kunto,sit simpukkaa voi kiristää jos on välystä,seki vaikuttaa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#45
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#46
|
|||
|
|||
![]()
Monesti vaan nuo viat ei korjaannu vain yhden vian korjaamalla.
Esimerkki (näin voi myös käydä): ristikko jumittelee (ei kummoisia oireita) -> tukilaakeri kärsii ja lopuksi porsii(kunnon oireet alkaa). -> Asentaja vaihtaa rikkinäisen tukilaakerin, taas mennään kunnes kohta taas tukilaakeri porsii. Jos on joku vika niin kannattaa korjatessa miettiä mikä mahdollisesti on aiheuttanut vian niin ei tarttee kohta taas "korjata" ![]() Tästä syystä tässä on monikin koittanut arvon OP:tä neuvoa josta hän meinas vetää herneet nenuun. |
#47
|
|||
|
|||
![]()
Eiköhän tää ole loppuun käsitelty kun vikakin jo löyty.
|
#48
|
|||
|
|||
![]()
Tuota omaa tukilaakeria heiluttelin kun renkaat vaihtelin sama muutaman millin "klappi" mikä ollut viimeiset 200 000km mutta ei ravista missään nopeudessa.
Pohjassa olevaa reikää kun katseli niin samanlaisesti on ainakin tuo kumi kulunut tuossakin mutta onhan se jo sen 420 000km pyörinyt. |
#49
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#50
|
|||
|
|||
![]() Navara ravistaa
Moro
Mulla vähän samoja ongelmia. Navara meinaan alkaa ravistamaan ihan tolkuttomasti kun vauhti nousee noin 60km ja käytännössä loppuu noin 65km. Ja tämä pelkästään takavedolla. Voiko tuollainen tärinä johtua kardaanista vai missä piilee? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
-98 hilux ravistaa | antton077 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 20.10.2011 20:53 |
hzj ravistaa | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.03.2010 12:07 |
suzuki ravistaa | jussukka85 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 02.02.2007 15:39 |
Mikä vikana hilux ravistaa? | kumhan | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 08.01.2007 13:01 |
Nelivedolla ravistaa | dieselmoottori | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 25.09.2006 17:18 |