Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 15.02.2014, 19:48
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.042
Perusasetus

Vaan oliko tuo seurausta jostakin? jos ei, niin aiheuttiko tuo mahdollisesti jotakin johonkin muaalle?
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 15.02.2014, 20:44
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Itsellä oli lj70 samat ongelmat niin homma korjaantu sillä kun laittoi alustaan uuden pusla sarjan kokonaan etu akseliin kuskinpuolen riipukkeet puslat oli ainakin 2/3 sellaisia että puuttu kokonaan se sisäkooli sieltä
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 15.02.2014, 22:04
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Tokihan ensin voi vaihtaa liudan osia, jotka ei vaikuta ongelmaan mitenkään Ja sitten vasta korjata ongelman Kuullostaa merkkihuollolta
Kuka tässä on käskenyt osia vaihdella? Neuvottu vaan tarkistamaan tietyt asiat. Esim ristikkojen kuntoa ei pysty satavarmasti todentamaan kardaanin paikallaan ollessa heiluttelemalla. Ristikon laakereista voi osa olla juntturassa ja silti voi tuntua heilutellessa että "ei ole väljiä". Kehotin puottaan kardaanin alas ja venkuttelemaan ristikot läpi. Koska kysyjä on luultavasti tämän tehnyt kannatinlaakerin irroituksen yhteydessä niin ok.

Sillä jos jonkun ristikon joku laakerin on juntturassa niin taatusti ravistaa ja siinä kärsii kannatinlaakerikin. Kannattaa vaan tarkistaa kaikki asiat että ei vain vaihdeta jotain rikkoontunutta osaa jonka joku toinen rikki oleva osa on rikkonut.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 16.02.2014, 10:35
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Eipä ole cossua ollut eikä ole, muuten kuin nuorempana pullon muodossa. Mutta siihen ravistukseen. Niin paljon heräsi mielenkiinto että pitihän se kardaani ottaa irti ja tukilaakeri ruuvipenkkiin. Painoin sen laakeriosan sieltä kumin sisältä pois, ja syy klappiin löytyi. Laakeri oli aikansa elänyt kumin sisällä ja syönyt kumiin urat, näkyy kuvissa. Urat olivat vain pystysuunnassa, sivuilla ei uraa ollut. Leikkasin kangasvahvistetusta 50mm kumiletkusta siivut ylä ja alapuolelle ja puristin laakerin pesään silikonipastalla. Kasasin kardaanin ja koeajolle, ja yllätys ei ravista enää. Eli ristikot ehjät, ja siinä tukilaakerihässäkässä se vika oli. Aion kuitenkin tilata uuden laakerin, koska tuo minkä rakensin on vain väliaikainen kokeilu. Mutta todisti sen etä siinä se vika oli !


hyvä että vika löyty tuossa jumpatessa sie varsin pyörittelit ristikotki läpi, että tiiät ettei niissä ilimennynä vaihtotarvetta?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 16.02.2014, 13:01
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja saaman Näytä viesti
Kuka tässä on käskenyt osia vaihdella? Neuvottu vaan tarkistamaan tietyt asiat. Esim ristikkojen kuntoa ei pysty satavarmasti todentamaan kardaanin paikallaan ollessa heiluttelemalla. Ristikon laakereista voi osa olla juntturassa ja silti voi tuntua heilutellessa että "ei ole väljiä". Kehotin puottaan kardaanin alas ja venkuttelemaan ristikot läpi. Koska kysyjä on luultavasti tämän tehnyt kannatinlaakerin irroituksen yhteydessä niin ok.

Sillä jos jonkun ristikon joku laakerin on juntturassa niin taatusti ravistaa ja siinä kärsii kannatinlaakerikin. Kannattaa vaan tarkistaa kaikki asiat että ei vain vaihdeta jotain rikkoontunutta osaa jonka joku toinen rikki oleva osa on rikkonut.
Ei varsinaisesti käskenyt kukaan, mutta kommenteista pystyi päättelemään tietyn irvailun. En tiedä miten kukin autojaan korjailee, mutta minä laitan kuntoon ensin selkeän vian mikä löytyy. Siinä yhteydessä kuten tässä tapauksessa tietenkin tarkistus että ristikot ovat kunnossa. Ristikoissa ei tuntunut missään väljää vaikka väänteli kuinka, varmaan jo pariin kertaan vaihdettu. Rasvaprässillä jokaisesta nipasta kasauksen jälkeen laakerirasvaa niin paljon että vanhat tuli ulos, ja hyvältä tuntuu pientä ravistusta määrätyssä vauhdissa lukuunottamatta. Seki toivottavasti korjaantuu uuuden tulilaakerin vaihdon jälkeen, jos ei niin sitten katsotaan uudelleen tilannetta.

Joku tuossa edellä kirjoitti puslien vaihdosta. Mitkä puslat on kyseessä ja millainen homma ?

Vaan oliko tuo seurausta jostakin? jos ei, niin aiheuttiko tuo mahdollisesti jotakin johonkin muaalle?

Se oli seurausta siitä, kun siinä kumissa on ylhäällä yksi pyöreä, ja alhaalla kaksi pienempää reikää josta on ajan saatossa päässyt laakeripesän ja kumin väliin likaa, hiekkaa yms. Ja se on syönyt kumiin urat. En tiedä mitä reikiä lienee, tehtaalta lähtöisin kuitenkin. Tuossa jo aiemmin mainitsin attä ne urat olivat vain ylhäällä ja alhaalla kumia, ja väljäkin silloin pystysuunnassa.

Viimeksi muokannut jupasierra : 16.02.2014 15:41
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 16.02.2014, 19:36
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Näin juuri. Eli teidän mielestänne minun pitäisi vaihtaa ne ristikot, ja jättää hajalla oleva tukilaakeri vaihtamatta. Sille viisaalle joka sieltä jostain kaukaa näki että se tukilaakeri ei olekaan rikki, ehdottaisin työpaikkaa vakuutusyhtiön lääkäriksi. On senverran selvännäkijän vikaa. En minä niin hölmö ole ettenkö vaihtaisi selvästi hajalla olevat osat, voin minä vaihtaa vaikka koko akseliston jos joku sen maksaa. Voi poijjaat teidän juttujanne Kertokaa nyt saivartelematta onko kokemuksia motonetin tukilaakerin kestävyydestä, vai kannattaako tilata luotettavammasta paikasta vaikka tuolta tamgearsilta ?
En tiedä oletko nirppanokka vaiko tollo vai etkö ymmärrä lukemaasi?
Minä ainakin oletin että se tukilaakeri ei olisi hajalla, noita hiluja tuossa ollut tutuilla ja itselläkin käytössä eikä tukilaakereita ole tarvinnut vaihtaa. En tiedä onko Offiautoissa noi sitten kovemmalla kun kulmat on korotusten takia erilaiset.
Ristikoita sen sijaan kuluu ja joutuu vaihtelemaan, ei ole kalliitakaan ja josko kartaanin ottaisin itse irti ravistuksen takia niin vaihtaisin nuo.
Noita ravistusoireita on useammalla ollut ristikoiden takia.
Mutta onnea autonkorjaus urallesi
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 16.02.2014, 19:55
hilux 4x4 tdic hilux 4x4 tdic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.09
Sijainti: salla
Viestit: 79
Perusasetus

Mulla on 360tuhatta mittarissa niin 1tai2 tukilaakeria on särkynyt ja on niitä pitänyt koknaisuudessaa vaihtaa silti ainakin 3kpl. Se kumi menee väljäksi/löysäksi niin rupee alle 30 vauhis ravistaan kiihyttäessä eli riseyksestä lähdettäessä. Tosin mulla on 4tuuman alustasarja niin tulee vähän kulmaa kartaaniin niin varmaan se vaikuttaa asiaa ja tehoa n.200hp. Ristikoita on kans vaihettu yks sankollinen et ihan on kulutus tavaraa ainakin minun hilussa tukilaakeri ja ristikot.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 16.02.2014, 21:49
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
En tiedä oletko nirppanokka vaiko tollo vai etkö ymmärrä lukemaasi?
Minä ainakin oletin että se tukilaakeri ei olisi hajalla, noita hiluja tuossa ollut tutuilla ja itselläkin käytössä eikä tukilaakereita ole tarvinnut vaihtaa. En tiedä onko Offiautoissa noi sitten kovemmalla kun kulmat on korotusten takia erilaiset.
Ristikoita sen sijaan kuluu ja joutuu vaihtelemaan, ei ole kalliitakaan ja josko kartaanin ottaisin itse irti ravistuksen takia niin vaihtaisin nuo.
Noita ravistusoireita on useammalla ollut ristikoiden takia.
Mutta onnea autonkorjaus urallesi
Vai että oletit. Oikeassa tosin olet, laakerissa ei olekaan vikaa vaan siinä kumissa. Se olisi selvinnyt jos olisit vaivautunut seuraamaan ketjua alusta, ei olisi tarvinnut oletella. Edellä olisi selvinnyt myös että ristikoissa ei ollut vikaa, eli en vaihtanut niitä sori vaan. Mitä autonkorjaus uraani tulee, en vaihtele turhaan osia kuten merkkiliikkeillä on tapana. Vaihdan vain hajalla olevat ehjiin. Kun 35v sitten ajoin kortin, on sen jälkeen tullut omistettua melkoinen määrä erilaisia kulkineita. Jonkin ajan kauppiaana toimineena erilaisia pick uppeja usea, joihin niitä ristikoita tuli muutama vaihdettua. Nykyään teetän kaikki isommat kone/laatikko remontit, koska ei ole paikkaa eikä terveys salli. Nuorempana tuli muutama koneremppakin tehtyä. Eli ollaan tässä jotain tehty ja jotain myös ymmärrän. Ja se tuntuu joitain ärsyttävän. Mielipiteesi luonneanalyysistä ei merkkaa minulle paskan vertaa, sinullakin on varmaan peili kotonasi vilkaise siihen !

Viimeksi muokannut jupasierra : 16.02.2014 22:16
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 17.02.2014, 08:25
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Vai että oletit. Oikeassa tosin olet, laakerissa ei olekaan vikaa vaan siinä kumissa. Se olisi selvinnyt jos olisit vaivautunut seuraamaan ketjua alusta, ei olisi tarvinnut oletella. Edellä olisi selvinnyt myös että ristikoissa ei ollut vikaa, eli en vaihtanut niitä sori vaan. Mitä autonkorjaus uraani tulee, en vaihtele turhaan osia kuten merkkiliikkeillä on tapana. Vaihdan vain hajalla olevat ehjiin. Kun 35v sitten ajoin kortin, on sen jälkeen tullut omistettua melkoinen määrä erilaisia kulkineita. Jonkin ajan kauppiaana toimineena erilaisia pick uppeja usea, joihin niitä ristikoita tuli muutama vaihdettua. Nykyään teetän kaikki isommat kone/laatikko remontit, koska ei ole paikkaa eikä terveys salli. Nuorempana tuli muutama koneremppakin tehtyä. Eli ollaan tässä jotain tehty ja jotain myös ymmärrän. Ja se tuntuu joitain ärsyttävän. Mielipiteesi luonneanalyysistä ei merkkaa minulle paskan vertaa, sinullakin on varmaan peili kotonasi vilkaise siihen !
Lähinnä tuo kun kyselet tietämättömyyttäsi kuten moni muukin, ihan ok homma.
Kuvauksesi mukaan esiintyvää vikaa koitti useampi tarjota vaihtoehdoksi, eihän se netissä kirjoittamalla aina oikea analyysi ole, tuo että alkaa sen jälkeen vittuilemaan toisille ja kehumaan kuinka on itse oikeassa on kyllä niin että siellä Kotkassa on syytä mennä peilin eteen.
Josko hauppamiehenä noihin helkkarin hyvin tiedät ja ymmärrät niin ei kai silloin tarvi kysellä?
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 17.02.2014, 15:42
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Lähinnä tuo kun kyselet tietämättömyyttäsi kuten moni muukin, ihan ok homma.
Kuvauksesi mukaan esiintyvää vikaa koitti useampi tarjota vaihtoehdoksi, eihän se netissä kirjoittamalla aina oikea analyysi ole, tuo että alkaa sen jälkeen vittuilemaan toisille ja kehumaan kuinka on itse oikeassa on kyllä niin että siellä Kotkassa on syytä mennä peilin eteen.
Josko hauppamiehenä noihin helkkarin hyvin tiedät ja ymmärrät niin ei kai silloin tarvi kysellä?
Kauppamies en ole enää ollut vuosiin, ja sekin selvisi tuossa edellä. Tukilaakeria alettiin kyllä heti tarjoamaan vian aiheuttajaksi, ja kun se selvisi itsellenikin aloin kyselemään mistä sellaisen halvimmalla saisi. Sitten jotkut alkoivat epäillä ristikoita ja kehottivat pudottamaan kardaanin alas sitä varten. Miksi tekisin niin ennen tukilaakerin hommaamista, no en tehnyt vaan otin sen kardaanin alas ja korjasin vian. Siinä välissä minun mielestäni minulle vittuiltiin, vihjailemalla kaikenlaisilla jutuilla. Kuka minkäkin vittuiluksi käsittää, mielestäni minä en sitä tehnyt vähän kyllä kiivastuin kun mentiin aiheesta sivuun. Mielestäni se mitä itse kirjoitit: En tiedä oletko nirppanokka vaiko tollo vai etkö ymmärrä lukemaasi? on sitä vittuilua, eli pysähdy sen peilin eteen vähän pidemmäksi aikaa. Tukilaakeri on tilattu ja varmaan ylihuomenna jo paikallaan, ja kuten mainitsin sitten katsellaan uudelleen niitä värinöitä. En enää kommentoi aiheesta, koska tähän ei ole enää mitään kommentoimista. Riidellä voi vaikka naamatusten jos se helpottaa. Täällä ei kannata v....ttuilla !
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 17.02.2014, 17:17
Swoop Swoop ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Kyl tää on nyt pojat silleen et tarvii hakee uus pussi poppareita.
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 17.02.2014, 18:58
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja saaman Näytä viesti
Ei ristikoissa väljää välttämättä tunnu mutta kun toisen puolen laakerit siellä ahistaa niin taatusti ravistaa. Puota kardaani laakereineen alas ja nitkuta ristikot läpi niin vika kyllä selviää.
Jeps. On noita ristikoita vaihdettu ku kardaani on ollu muusta syystä lattialla, ja sit on ohimennen kokeiltu kuppeja niin ovat pykineet, jotku enemmän jotku vähemmän.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 18.02.2014, 07:37
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Varokaahan vaan, pian saatte tekin kommenuksen vakuutusyhtiön lääkäriksi ja pitää katella peiliin. Tukilaakeri tai sen kumi on viallinen kuten arvon herra itse tiesi
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 18.02.2014, 08:38
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Varokaahan vaan, pian saatte tekin kommenuksen vakuutusyhtiön lääkäriksi ja pitää katella peiliin. Tukilaakeri tai sen kumi on viallinen kuten arvon herra itse tiesi
Kylläpä kirvelee
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 18.02.2014, 13:49
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Kylläpä kirvelee
Ne on kuule ihan toiset jutut mitkä kirvelee...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 19.02.2014, 17:07
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Voittaa taistelu, mutta hävitä sota.....

Mä meen kanssa tekemään lisää poppareita.., ne ei kirvele
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 19.02.2014, 19:58
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Bravo, olit oikeessa!
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 23.02.2014, 14:02
Temehi Temehi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.02.14
Sijainti: Ranua
Viestit: 7
Perusasetus

L200 mitsu teki samaa. Kardaanin tukilaakeri oli riekaleina. Uusi osa maksoi 60e ja asennukseen meni 40min kun työkalut oli tunnetusti hukassa.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 24.02.2014, 22:19
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Öh..


Aika jännä et ratti vipajaa vaik tukilaakeri rikki,no kai se senki voi tehä. Semmonen omituisuus on joskus tullu eteen et ku etukardaanin luistiin ruuttaa liikaa rasvaa ni hetken aikaa tutisee ratti ja koko keula,ja hetken päästä asettuu. Mut noin nyrkki sääntönä et kaikki mikä on rikki ni uusiks ku joutuu kuitenki koht uusimaan. Nuuka mies voi vaihtaa osan kerrallaan,eihän sitä kartaania kauan irrota. Ensiks pidä napalukot auki et varmistuu ettei johdu etupään vetovehkeistä,sit ihan nippeli tietona et etupään vipatukseen vaikuttaa kans ohjaus iskarin kunto,sit simpukkaa voi kiristää jos on välystä,seki vaikuttaa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 02.03.2014, 13:04
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Aika jännä et ratti vipajaa vaik tukilaakeri rikki,no kai se senki voi tehä. Semmonen omituisuus on joskus tullu eteen et ku etukardaanin luistiin ruuttaa liikaa rasvaa ni hetken aikaa tutisee ratti ja koko keula,ja hetken päästä asettuu. Mut noin nyrkki sääntönä et kaikki mikä on rikki ni uusiks ku joutuu kuitenki koht uusimaan. Nuuka mies voi vaihtaa osan kerrallaan,eihän sitä kartaania kauan irrota. Ensiks pidä napalukot auki et varmistuu ettei johdu etupään vetovehkeistä,sit ihan nippeli tietona et etupään vipatukseen vaikuttaa kans ohjaus iskarin kunto,sit simpukkaa voi kiristää jos on välystä,seki vaikuttaa.
Jossain vauhdissa vipattaa ohjauspyörä vähän, mutta se johtuu varmaan noista 235x85x16 renkaista. Se ravistus mistä puhuin koko ajan loppui sillä tukilaakerin pikakorjauksella, ja varmaan osaksi sillä kun painoin rasvaprässillä uudet rasvat jokaiseen nippaan mitä kardaanista löytyi. Löysää siis ei ollut missään ristikossa. Tuntuu vaan kiusaavan joitakin niin peevelisti että satuin olemaan oikeassa
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 02.03.2014, 21:33
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Monesti vaan nuo viat ei korjaannu vain yhden vian korjaamalla.

Esimerkki (näin voi myös käydä):
ristikko jumittelee (ei kummoisia oireita) -> tukilaakeri kärsii ja lopuksi porsii(kunnon oireet alkaa). -> Asentaja vaihtaa rikkinäisen tukilaakerin, taas mennään kunnes kohta taas tukilaakeri porsii.

Jos on joku vika niin kannattaa korjatessa miettiä mikä mahdollisesti on aiheuttanut vian niin ei tarttee kohta taas "korjata"

Tästä syystä tässä on monikin koittanut arvon OP:tä neuvoa josta hän meinas vetää herneet nenuun.
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 02.03.2014, 22:38
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Eiköhän tää ole loppuun käsitelty kun vikakin jo löyty.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 03.03.2014, 16:42
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Tuota omaa tukilaakeria heiluttelin kun renkaat vaihtelin sama muutaman millin "klappi" mikä ollut viimeiset 200 000km mutta ei ravista missään nopeudessa.
Pohjassa olevaa reikää kun katseli niin samanlaisesti on ainakin tuo kumi kulunut tuossakin mutta onhan se jo sen 420 000km pyörinyt.
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 04.03.2014, 17:52
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Tuota omaa tukilaakeria heiluttelin kun renkaat vaihtelin sama muutaman millin "klappi" mikä ollut viimeiset 200 000km mutta ei ravista missään nopeudessa.
Pohjassa olevaa reikää kun katseli niin samanlaisesti on ainakin tuo kumi kulunut tuossakin mutta onhan se jo sen 420 000km pyörinyt.
Minulla se klappi oli sentin. Eli varmaan hiekkateillä enemmän ajettu vuosien mittaan ja kulunutkin sen mukaan.
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 27.02.2016, 13:45
Logman Logman ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 27.02.16
Sijainti: Laitila, suomi
Viestit: 1
Perusasetus

Navara ravistaa


Moro

Mulla vähän samoja ongelmia. Navara meinaan alkaa ravistamaan ihan tolkuttomasti kun vauhti nousee noin 60km ja käytännössä loppuu noin 65km. Ja tämä pelkästään takavedolla. Voiko tuollainen tärinä johtua kardaanista vai missä piilee?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
-98 hilux ravistaa antton077 Tekniikka & Jutustelu 14 20.10.2011 20:53
hzj ravistaa Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 13.03.2010 12:07
suzuki ravistaa jussukka85 Tekniikka & Jutustelu 11 02.02.2007 15:39
Mikä vikana hilux ravistaa? kumhan Tekniikka & Jutustelu 8 08.01.2007 13:01
Nelivedolla ravistaa dieselmoottori Tekniikka & Jutustelu 8 25.09.2006 17:18


Sivu luotu: 15:57 (GMT +2).