![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Näkyyhän tuo... Eivät vissiin katumiehet hoksaa, että akseleiden välitys helpottaa laatikkoa roimasti, vrt. suoraan vetoakseli vaihteistosta.... Vaikuttaa varmasti ja paljon laatikon kestävyyteen. Toisin sanoen vääntörasitus vaihteistoon pienenee... |
#27
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä pojat puhuu myös asiaa meinaan on tuo vinokone täysin eri planeetalta kuin t5,
Tosin nyt laitetaan ilmeisesti mootoria vähän toisin päin kun normaalisti jos oikein ymmärsin, Ja kun vaihtoehdot on vähissä niin ainoa vaihtoehtohan on VOLVO, kävi vaan mielessä tuo painojakauma että tulee aika keula painonen jos mootori on poikittain vai milleen olet suunnitellu rakentavasi kikottimen. |
#28
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Käyttötunnit on kuitenkin aika vähäiset ja ammatihenkilö oikeilla laitteilla saa varmasti kunnon "lukon" sinne tehtyä. |
#29
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Omakätisesti ajanut ko. autolla (manuaali) n. 80tkm ja tykkäsin juuri tuosta "herkullisesta" väännöstä kun antoi lapikasta (siis ei shandaalia!!!). seuraavaksi oli 200hp ja 1.9 neloskone T4 versiona, josta oli kutitettu 220hp ja kyytikin oli sen mukaista. Sillä köröteltiin 200tkm... Paras tapaus oli kun otettiin 1.5bar ahdoilla 247hp ja silloin 3vuotias poika huusi takapenkiltä kun painoi lapun lattiaan 3:lla 80km/h nopeudesta, jotta pissat tulee housuun... ![]() ![]() ![]() Vauhtia rekan ohitamisen jälkeen oli n ~160km/h... Ja kyseessä oli tuo T4 "mopo"... Tumpillahan on tuo VAG 1.8T ja 06 automaagi, joka on ammattiliikenteessä silkkaa epätoivoa. Vaikka kuinka huolsi, niin oli max 200tkm ja malmit uusiksi... Mutta kuten jo sanottu, MIELENKIINNOLLA katotaan mitä tulee!!! P.S. Ja volvolaisen välityshän on vaatimaton 5.99 tjsp...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#30
|
||||
|
||||
![]()
tumppi tilas siihen kytkettävän lukon, siitä en ole varma saiko sitä koskaan kotia asti
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#31
|
||||
|
||||
![]()
Vanha Suzuki pääsi viimeisen kerran talliin ja lähti akselit yms. pientä osaa irti.
Kun Suzuki oli purettu aloimme hieman asemoimaan moottorin ja etuakselin keskinäistä sijaintia. Aikalailla moottori tulee kuskien väliin, mutta ei kai se mitään haittaa... Etuakselin keskeltä kampiakselin päähän on noin 40cm, Tämä sijainti sillä oletuksella että akselivälistä tulisi noin 240-250cm. Voi olla, että kolmiotuenta haudataan nyt, kun näyttää, että nelilinkeille on hyvin tilaa edessäkin. Moottorin korkeus akseliin nähden ajokorkeudessa ja jousituksen pohjatessa. |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Vielä hieman suunnittelua tälle iltaa...
|
#33
|
||||
|
||||
![]()
Ratti puuttuu, mut muutenhan se on siinä
![]() |
#34
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sääntöjen mukaan saa olla hydraulinen! kunhan on erillinen piiri! " 3.7.5.2 Parking brake/emergency brake The control system of the parking brake can be operated hydraulically or mechanically" Lukekaa niitä sääntöjä!! pähkäillään niitä tulkintoja niille sitten yhdessä!! Viimeksi muokannut tare : 30.12.2013 07:31 |
#35
|
|||
|
|||
![]() Juurikin noinLainaus:
![]() 3.5 Ryhmä PM (promodified) 3.0. Trial autojen tekniset määräykset ( AKK:n sääntökirja 2014 ) 3.5.5.2 Seisontajarru Toimiva seisontajarru on oltava. Kardaanijarru kardaanissa hyväksytään. Seisontajarrun käyttölaite voi olla mekaaninen tai hydraulinen ja sen on oltava lukittuva. Seisontajarrun on oltava erillinen järjestelmä joka on mekaanisesti riippumaton käyttöjarruista ja sen on vaikutettava yhteen akseliin. Vaihteistossa oleva lukitsin, ei ole riittävä seisontajarru. Viimeksi muokannut Byrocrat : 30.12.2013 19:14 |
#36
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Mekaaninen jarru vaaditaan, toimintatapa on sitten ihan eri (hydrauliikka, sähkö, mekaaninen, etc). Sama asia molemmilla, kirjoitustapa vain erillainen
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#37
|
||||
|
||||
![]()
Nimihän tälle kikottimelle pitäisi keksiä, saisi tuon topicin otsikon laitettua kuvaamaan tätä projektia.
Entinen suzuki oli sulvo, johtuen suzukin ja volvon risteytyksestä. Nyt samalla kaavalla nimeksi tulisi Volvo ja mielestäni se ei ole oikein yksilöllinen nimi.. ![]() Baxxter antoi jo oman ehdotuksensa. |
#38
|
||||
|
||||
![]()
pitäskö meidän istua siinä mustan laatikko läjän päällä ilta(talin oven edessä),
jos ei lopullista nimeä keksitä ni ainakin huonoja ideoita ![]() |
#39
|
||||
|
||||
![]()
onhan siinä suzukista vielä vähän muistoja niin prosuki sopis nimeks...
__________________
M.O.C |
#40
|
||||
|
||||
![]()
ProVo
|
#41
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#42
|
||||
|
||||
![]()
Eilisen päivän puuhastelut.
Pohjarungon tekoa. Etupäässä linkkien asemointia Takalinkkien asemointia Eiköhän etukardaani sovi juuri ja juuri elämään tuossa.... Pääkaaren suunnittelua |
#43
|
||||
|
||||
![]()
Löyty kuvia puhelimesta.. Linkit on paikollaan. Jouset päädyin lopulta tilaamaan Profenderin 2.5 airshockit. Päädyin ilmaiskareihin niiden keveyden takia. yksi tolppa painaa 7kg, kun vastaava coilover painaa 18kg. reilu 40 kg kokonaispainoa vähemmän....
kuvia. Etulinkit Renkaita paikoilleen Jouset pohjassa tilanne. Ajokorkeus on 10 cm korkeampi. |
#44
|
||||
|
||||
![]()
Hyvän näköistä rakentelua. Miten on, onko tällä kaudella jo ajossa? Hyvää vauhtia ainakin tuntuu etenevän.
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#45
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä tavoitteena on keväällä raisiossa koeajaa, ja päätapahtuma olisi Eurotrial Slovakiassa jos kaikki menee niin kuin on ajateltu. |
#46
|
||||
|
||||
![]()
En löytänyt pikaisella hakusessiolla tietoa runkonumeron tekemisestä. Onko siihen jotain ohjetta, vai lyönkö vain jonkun numeron mikä sattuu mieleen tulemaan?
|
#47
|
||||
|
||||
![]()
Pitääkö PM luokassa olla avattavat ovet?
3.7.2.9 Koriin kiinnitetyt osat Hardtop, rättikatto mekanismeineen ja asennus te - lineineen, takaluukun, takapenkin, varapyörän sekä telineen, peilit kiinnikkeineen, sivu- ja takalasit, listat, vil - kut, ovenkahvat ja ovien yläosat saa poistaa. Vähintään puoli-ovet on oltava. Määritelmä puoli-oville: Oviaukko tulee peittää siten että se estää jalkojen jou - tumisen auton ulkopuolelle kaadossa. Oven tulee yltää vähintään ajoneuvon vyötärölinjalle. Lisäksi oven tulee yltää vähintään kuormaamattoman istuimen istuinosan korkeimman kohdan tasolle. Ajoneuvot, jotka on toi - mitettu alun perin ilman ovia, tulee samoin varustaa vähintään puoli-ovilla. Materiaalin tulee olla sirpalotu - matonta, kuten esimerkiksi puu, metalli tai lexan. Ovet tulee olla sisältä verhoiltu umpinaiseksi sirpaloitumatto - malla materiaalilla. Ovi tulee olla myös ulkoa avattavissa Vyötärölinja määritellään seuraavasti: Keulassa konepel - lin linja. Avoautoissa sivut ja takaosan yläreuna. Umpi - autoissa, jos avomallia ei ole, takasivulasien alareuna sekä takalasin alareuna |
#48
|
||||
|
||||
![]()
EUROTRIAL RULES 2013
PART III - TECHNICAL RULES 3.7.3 Suspension 3.7.3.1 Spring Active suspensions, hydraulic or air are forbidden, otherwise optional. Tarkoittako tuo, että air shockit on kielletty vai ainoastaan aktiivinen ilmajousitus on kielletty? Edit: Hätäinen kommentti. Pari kohtaa säännöissä eteenpäin: 3.7.3.3 Shock absorber Optional. Air shocks allowed |
#49
|
||||
|
||||
![]()
Näkys tarkottavan, että aktiivijousitus, sekä ilma, että hydraulinen on kielletty. Tulkittisen, että normi tikut passaa.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#50
|
||||
|
||||
![]()
Ei tarvi olla avattavia ovia, mutta jos laitat niin on niissä on oltava "ovipahvit"
Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kauden ensimmäinen TRIAL-kilpailu 30.1.2010 | JiiPee | Chit-Chat | 1 | 19.01.2010 17:30 |
kauden 2010 trial | sos | Tapahtumat | 11 | 19.01.2010 17:12 |
PM Trial Norjassa 2007 | Saija | Tapahtumat | 1 | 15.02.2007 17:25 |
kauden -06 trial tuloksista | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 26.10.2006 10:07 | |
Off Road trial PM ruotsissa | -B- | Tapahtumat | 2 | 04.05.2005 08:27 |