Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 24.12.2013, 21:01
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sirP Näytä viesti
Tuossa juttua jos näkyy kun volvo forumilta kyselin
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php...5049#msg585049

Näkyyhän tuo... Eivät vissiin katumiehet hoksaa, että akseleiden välitys helpottaa laatikkoa roimasti, vrt. suoraan vetoakseli vaihteistosta.... Vaikuttaa varmasti ja paljon laatikon kestävyyteen. Toisin sanoen vääntörasitus vaihteistoon pienenee...
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 24.12.2013, 22:20
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

Kyllä pojat puhuu myös asiaa meinaan on tuo vinokone täysin eri planeetalta kuin t5,
Tosin nyt laitetaan ilmeisesti mootoria vähän toisin päin kun normaalisti jos oikein ymmärsin,
Ja kun vaihtoehdot on vähissä niin ainoa vaihtoehtohan on VOLVO, kävi vaan mielessä tuo painojakauma että tulee aika keula painonen jos mootori on poikittain vai milleen olet suunnitellu rakentavasi kikottimen.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 24.12.2013, 22:29
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Viestit: 1.628
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oska80 Näytä viesti
Näkyyhän tuo... Eivät vissiin katumiehet hoksaa, että akseleiden välitys helpottaa laatikkoa roimasti, vrt. suoraan vetoakseli vaihteistosta.... Vaikuttaa varmasti ja paljon laatikon kestävyyteen. Toisin sanoen vääntörasitus vaihteistoon pienenee...
Juu, tää oli se juttu miksi en alkanut enempää kyselemään asiaa. Ja tuo jakiksen poisto ei oikein kanssa mennyt jakeluun. Reiman proto kilpurissa kyllä se laatikon tasauspyörästön hitsaus kyllä toimi ja luulen että Tumpillakaan ei omassa mitään ongelmaa ole ollut.
Käyttötunnit on kuitenkin aika vähäiset ja ammatihenkilö oikeilla laitteilla saa varmasti kunnon "lukon" sinne tehtyä.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 24.12.2013, 23:11
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
Kyllä pojat puhuu myös asiaa meinaan on tuo vinokone täysin eri planeetalta kuin t5,
Tosin nyt laitetaan ilmeisesti mootoria vähän toisin päin kun normaalisti jos oikein ymmärsin,
Ja kun vaihtoehdot on vähissä niin ainoa vaihtoehtohan on VOLVO, kävi vaan mielessä tuo painojakauma että tulee aika keula painonen jos mootori on poikittain vai milleen olet suunnitellu rakentavasi kikottimen.
En tiiä vinokoneista muuta kuin ovat järkyttävän painavia, ja virittäminen vaatii aikaa ja tuupakkia ja ja ja ja ...

Omakätisesti ajanut ko. autolla (manuaali) n. 80tkm ja tykkäsin juuri tuosta "herkullisesta" väännöstä kun antoi lapikasta (siis ei shandaalia!!!). seuraavaksi oli 200hp ja 1.9 neloskone T4 versiona, josta oli kutitettu 220hp ja kyytikin oli sen mukaista. Sillä köröteltiin 200tkm...

Paras tapaus oli kun otettiin 1.5bar ahdoilla 247hp ja silloin 3vuotias poika huusi takapenkiltä kun painoi lapun lattiaan 3:lla 80km/h nopeudesta, jotta pissat tulee housuun...
Vauhtia rekan ohitamisen jälkeen oli n ~160km/h... Ja kyseessä oli tuo T4 "mopo"...

Tumpillahan on tuo VAG 1.8T ja 06 automaagi, joka on ammattiliikenteessä silkkaa epätoivoa. Vaikka kuinka huolsi, niin oli max 200tkm ja malmit uusiksi...

Mutta kuten jo sanottu, MIELENKIINNOLLA katotaan mitä tulee!!!


P.S. Ja volvolaisen välityshän on vaatimaton 5.99 tjsp...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 24.12.2013, 23:54
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

tumppi tilas siihen kytkettävän lukon, siitä en ole varma saiko sitä koskaan kotia asti
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 26.12.2013, 20:04
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Vanha Suzuki pääsi viimeisen kerran talliin ja lähti akselit yms. pientä osaa irti.





Kun Suzuki oli purettu aloimme hieman asemoimaan moottorin ja etuakselin keskinäistä sijaintia. Aikalailla moottori tulee kuskien väliin, mutta ei kai se mitään haittaa... Etuakselin keskeltä kampiakselin päähän on noin 40cm, Tämä sijainti sillä oletuksella että akselivälistä tulisi noin 240-250cm.



Voi olla, että kolmiotuenta haudataan nyt, kun näyttää, että nelilinkeille on hyvin tilaa edessäkin.



Moottorin korkeus akseliin nähden ajokorkeudessa ja jousituksen pohjatessa.



Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 26.12.2013, 23:19
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Vielä hieman suunnittelua tälle iltaa...



Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 26.12.2013, 23:27
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Ratti puuttuu, mut muutenhan se on siinä
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 30.12.2013, 07:22
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Seisontajarrun tulee olla mekaaninen joka vaikuttaa pyöriin. Joten jarru etu- tai taka-kardaaniin.
Missäs vaiheessa tämä on muuttunut??

Sääntöjen mukaan saa olla hydraulinen! kunhan on erillinen piiri!

" 3.7.5.2 Parking brake/emergency brake
The control system of the parking brake can be operated hydraulically
or mechanically"


Lukekaa niitä sääntöjä!! pähkäillään niitä tulkintoja niille sitten yhdessä!!

Viimeksi muokannut tare : 30.12.2013 07:31
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 30.12.2013, 19:11
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Exclamation

Juurikin noin


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
Missäs vaiheessa tämä on muuttunut??

Sääntöjen mukaan saa olla hydraulinen! kunhan on erillinen piiri!

" 3.7.5.2 Parking brake/emergency brake
The control system of the parking brake can be operated hydraulically
or mechanically"


Lukekaa niitä sääntöjä!! pähkäillään niitä tulkintoja niille sitten yhdessä!!
Sama tieto myös AKK:n sääntökirjassa suomeksi

3.5 Ryhmä PM (promodified)

3.0. Trial autojen tekniset määräykset ( AKK:n sääntökirja 2014 )

3.5.5.2 Seisontajarru
Toimiva seisontajarru on oltava. Kardaanijarru kardaanissa
hyväksytään. Seisontajarrun käyttölaite voi olla
mekaaninen tai hydraulinen ja sen on oltava lukittuva.
Seisontajarrun on oltava erillinen järjestelmä joka on
mekaanisesti riippumaton käyttöjarruista ja sen on vaikutettava
yhteen akseliin. Vaihteistossa oleva lukitsin, ei
ole riittävä seisontajarru.

Viimeksi muokannut Byrocrat : 30.12.2013 19:14
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 01.01.2014, 00:12
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
Sääntöjen mukaan saa olla hydraulinen! kunhan on erillinen piiri!

Lukekaa niitä sääntöjä!! pähkäillään niitä tulkintoja niille sitten yhdessä!!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
3.5.5.2 Seisontajarru
Toimiva seisontajarru on oltava. Kardaanijarru kardaanissa hyväksytään.
Seisontajarrun käyttölaite voi olla mekaaninen tai hydraulinen ja sen on oltava lukittuva.

Seisontajarrun on oltava erillinen järjestelmä joka on mekaanisesti riippumaton käyttöjarruista ja sen on vaikutettavayhteen akseliin.
Jepjep, ei ole muuttunut. Tässä tullaan taas netin ihanuuteen, eli miten asia luetaan.
Mekaaninen jarru vaaditaan, toimintatapa on sitten ihan eri (hydrauliikka, sähkö, mekaaninen, etc).

Sama asia molemmilla, kirjoitustapa vain erillainen
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 02.01.2014, 12:16
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Nimihän tälle kikottimelle pitäisi keksiä, saisi tuon topicin otsikon laitettua kuvaamaan tätä projektia.
Entinen suzuki oli sulvo, johtuen suzukin ja volvon risteytyksestä. Nyt samalla kaavalla nimeksi tulisi Volvo ja mielestäni se ei ole oikein yksilöllinen nimi.. Eli nyt vaan nimiehdotuksia kehiin.

Baxxter antoi jo oman ehdotuksensa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Sopisko auton nimeksi sitten "Tusinasuzuki"
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 02.01.2014, 14:44
tiku83:n Avatar
tiku83 tiku83 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.08.05
Sijainti: oulainen, Finland.
Viestit: 1.554
Perusasetus

pitäskö meidän istua siinä mustan laatikko läjän päällä ilta(talin oven edessä),
jos ei lopullista nimeä keksitä ni ainakin huonoja ideoita
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 03.01.2014, 18:13
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

onhan siinä suzukista vielä vähän muistoja niin prosuki sopis nimeks...
__________________
M.O.C
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 03.01.2014, 19:51
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

ProVo
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 03.01.2014, 19:52
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oska80 Näytä viesti
Nimihän tälle kikottimelle pitäisi keksiä, saisi tuon topicin otsikon laitettua kuvaamaan tätä projektia.
Entinen suzuki oli sulvo, johtuen suzukin ja volvon risteytyksestä. Nyt samalla kaavalla nimeksi tulisi Volvo ja mielestäni se ei ole oikein yksilöllinen nimi.. Eli nyt vaan nimiehdotuksia kehiin.

Baxxter antoi jo oman ehdotuksensa.
Taitaa olla suurin osa nyt volvoa, joten käviskö VolvOska nimeksi
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 04.01.2014, 10:22
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Eilisen päivän puuhastelut.



Pohjarungon tekoa.





Etupäässä linkkien asemointia





Takalinkkien asemointia





Eiköhän etukardaani sovi juuri ja juuri elämään tuossa....





Pääkaaren suunnittelua
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 21.01.2014, 17:54
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Löyty kuvia puhelimesta.. Linkit on paikollaan. Jouset päädyin lopulta tilaamaan Profenderin 2.5 airshockit. Päädyin ilmaiskareihin niiden keveyden takia. yksi tolppa painaa 7kg, kun vastaava coilover painaa 18kg. reilu 40 kg kokonaispainoa vähemmän....

kuvia.



Etulinkit




Renkaita paikoilleen




Jouset pohjassa tilanne. Ajokorkeus on 10 cm korkeampi.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 21.01.2014, 20:14
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Hyvän näköistä rakentelua. Miten on, onko tällä kaudella jo ajossa? Hyvää vauhtia ainakin tuntuu etenevän.
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 21.01.2014, 20:18
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teme74 Näytä viesti
Hyvän näköistä rakentelua. Miten on, onko tällä kaudella jo ajossa? Hyvää vauhtia ainakin tuntuu etenevän.

Kyllä tavoitteena on keväällä raisiossa koeajaa, ja päätapahtuma olisi Eurotrial Slovakiassa jos kaikki menee niin kuin on ajateltu.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 21.01.2014, 21:43
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

En löytänyt pikaisella hakusessiolla tietoa runkonumeron tekemisestä. Onko siihen jotain ohjetta, vai lyönkö vain jonkun numeron mikä sattuu mieleen tulemaan?
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 21.01.2014, 21:57
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Pitääkö PM luokassa olla avattavat ovet?

3.7.2.9 Koriin kiinnitetyt osat
Hardtop, rättikatto mekanismeineen ja asennus te
-
lineineen, takaluukun, takapenkin, varapyörän sekä
telineen, peilit kiinnikkeineen, sivu- ja takalasit, listat, vil
-
kut, ovenkahvat ja ovien yläosat saa poistaa. Vähintään
puoli-ovet on oltava. Määritelmä puoli-oville:
Oviaukko tulee peittää siten että se estää jalkojen jou
-
tumisen auton ulkopuolelle kaadossa. Oven tulee yltää
vähintään ajoneuvon vyötärölinjalle. Lisäksi oven tulee
yltää vähintään kuormaamattoman istuimen istuinosan
korkeimman kohdan tasolle. Ajoneuvot, jotka on toi
-
mitettu alun perin ilman ovia, tulee samoin varustaa
vähintään puoli-ovilla. Materiaalin tulee olla sirpalotu
-
matonta, kuten esimerkiksi puu, metalli tai lexan. Ovet
tulee olla sisältä verhoiltu umpinaiseksi sirpaloitumatto
-
malla materiaalilla. Ovi tulee olla myös ulkoa avattavissa
Vyötärölinja määritellään seuraavasti: Keulassa konepel
-
lin linja. Avoautoissa sivut ja takaosan yläreuna. Umpi
-
autoissa, jos avomallia ei ole, takasivulasien alareuna
sekä takalasin alareuna
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 21.01.2014, 23:11
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

EUROTRIAL RULES 2013
PART III
-
TECHNICAL RULES

3.7.3
Suspension
3.7.3.1
Spring
Active suspensions, hydraulic or air are forbidden, otherwise optional.



Tarkoittako tuo, että air shockit on kielletty vai ainoastaan aktiivinen ilmajousitus on kielletty?

Edit:
Hätäinen kommentti. Pari kohtaa säännöissä eteenpäin:

3.7.3.3
Shock absorber
Optional. Air shocks allowed
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 22.01.2014, 00:17
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Näkys tarkottavan, että aktiivijousitus, sekä ilma, että hydraulinen on kielletty. Tulkittisen, että normi tikut passaa.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 22.01.2014, 06:33
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Ei tarvi olla avattavia ovia, mutta jos laitat niin on niissä on oltava "ovipahvit"
Lainaus:
3.7.2.13 Body attachment
Hardtop, tarpaulin with linkages inclusive all locked mounting plates, tailgate, rear seats, spare
wheel, spare wheel handle, mirror and mirror handle , side and back windows, side turn signals, door
handles and doors may be removed. If doors are present, interior door panel must be present.
Material free, however not paper, cardboard, fabric or similar. Doors/netdoors must be able to open
from the outside, or have a marking on the outside that shows where the opening is on the inside of
the door.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kauden ensimmäinen TRIAL-kilpailu 30.1.2010 JiiPee Chit-Chat 1 19.01.2010 17:30
kauden 2010 trial sos Tapahtumat 11 19.01.2010 17:12
PM Trial Norjassa 2007 Saija Tapahtumat 1 15.02.2007 17:25
kauden -06 trial tuloksista Tekniikka & Jutustelu 1 26.10.2006 10:07
Off Road trial PM ruotsissa -B- Tapahtumat 2 04.05.2005 08:27


Sivu luotu: 06:15 (GMT +2).