Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.11.2013, 08:21
mese mese ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.11.13
Sijainti: Vantaa
Viestit: 18
Perusasetus

PAJERO PÄÄSTÖMITTAUS


Elikkä sama Pajero jonka kanssa tappelin noista jarruista, käytin konttorilla ja mistään muusta ei ollut huomauttamista, kuin päästäarvot jotka oli 6,5, en käsitä mikä sitä nyt on alkanut riivaan kun nuo arvot ovat noin korkeat. En paljon ymmärrä dieselin päälle ja siksi kysynkin ,että mistähän tuota vikaa nyt alkaisi etsimään. Kattelin ennen konttorille menoo ilmanputsarin ja ei se näyttänyt kovin likaiselta. Jos siinä vuotaa suutin niin miten sen voi todeta ja miten korjata.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.11.2013, 08:34
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Siis K-arvo 6.5? Siihen pitää jo tulla melkosen mustaa putkesta. Toi K-arvo on vain pakokaasun valonläpäisy. Polkase kaasu pohjaan ja katso, minkäväristä putkesta tupsauttaa. Jos ihan perinteistä mustaa, niin syöttöä vähä pienemmälle. Jos sinistä tai harmaata, niin kannattaa katella vähä moottoria...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.11.2013, 08:41
mese mese ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.11.13
Sijainti: Vantaa
Viestit: 18
Perusasetus

Mutta kun siihen ei ole koskettu syöttöihin, ainut mitä minä olen tehnyt on se ,että kun siinä ei toiminut kylmäkäynnistin, niin siirsin sitä vipua ns. eteenpäin joka painaa kaasua päälle kun kone kylmenee, mutta ei kait sen pitäisi vaikuttaa mitenkään päästöihin.Mitä se merkitsee jos sinistä tai harmaata pölläyttää. Kone siinä käy niin tasaisesti kun nuo nyt yleensä käy, eikä ole koskaan nostanut lämpöjä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.11.2013, 09:57
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mese Näytä viesti
kun siinä ei toiminut kylmäkäynnistin, niin siirsin sitä vipua ns. eteenpäin joka painaa kaasua päälle kun kone kylmenee
Vaikuttaakohan se vipu samalla johonkin muuhunkin, esimerkiksi pumpun ajoitukseen?
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.11.2013, 09:59
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mese Näytä viesti
Mutta kun siihen ei ole koskettu syöttöihin, ainut mitä minä olen tehnyt on se ,että kun siinä ei toiminut kylmäkäynnistin, niin siirsin sitä vipua ns. eteenpäin joka painaa kaasua päälle kun kone kylmenee, mutta ei kait sen pitäisi vaikuttaa mitenkään päästöihin.Mitä se merkitsee jos sinistä tai harmaata pölläyttää. Kone siinä käy niin tasaisesti kun nuo nyt yleensä käy, eikä ole koskaan nostanut lämpöjä.
toyotan jakajapumpuissa ainakin tuo kylmäyntisysteemi muutaa pumpun ajoitusta.. eli vika voi olla siinä et ajotus on liian aikasella nyt ku oot siirtäny sitä vipuu.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.11.2013, 12:03
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mese Näytä viesti
Mitä se merkitsee jos sinistä tai harmaata pölläyttää. Kone siinä käy niin tasaisesti kun nuo nyt yleensä käy, eikä ole koskaan nostanut lämpöjä.
Sininen on öljyä ja harmaa/valkonen jäähdytysnestettä..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.11.2013, 17:23
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
toyotan jakajapumpuissa ainakin tuo kylmäyntisysteemi muutaa pumpun ajoitusta.. eli vika voi olla siinä et ajotus on liian aikasella nyt ku oot siirtäny sitä vipuu.
Tuon kylmäkäynnistimen ennakon muutos on todella pieni joka ei vaikuta radikaalisti. Suuttimen pystyy testaamaan niin että nappaa ne irti ja katsoo avautumispaineen ja suihkutuskuvion,samalla myös kuuntelee että suutin narisee penkissä.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.11.2013, 17:53
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

Käyt ajamassa silla Pajerolla maantiellä lenkin, 10-20 km kolmosella kaasu pohjassa (siis ihan pohjassa vaikka kuinka tekisi pahaa) ja suoraan mittaukseen. Tepsi ainakin haisuun kun savuarvo oli kanssa yli kuuden (ensimmisellä polkaisulla meni mittari tukkoon tai joku fatal error tuli kumminkin ) Katsuri kehotti hyppäämään rattiin ja heittämään vähintään sen 10 km:n lenkin talla pohjassa, lenkin jälkeen k-arvo olikin jotain yhden paikkeilla. Sen jälkeen olen aina ajanut leimalle mennessä kolmosella talla pohjassa ja aina on on ollut savuarvot hyvät.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.11.2013, 18:11
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja estate Näytä viesti
Käyt ajamassa silla Pajerolla maantiellä lenkin, 10-20 km kolmosella kaasu pohjassa (siis ihan pohjassa vaikka kuinka tekisi pahaa) ja suoraan mittaukseen. Tepsi ainakin haisuun kun savuarvo oli kanssa yli kuuden (ensimmisellä polkaisulla meni mittari tukkoon tai joku fatal error tuli kumminkin ) Katsuri kehotti hyppäämään rattiin ja heittämään vähintään sen 10 km:n lenkin talla pohjassa, lenkin jälkeen k-arvo olikin jotain yhden paikkeilla. Sen jälkeen olen aina ajanut leimalle mennessä kolmosella talla pohjassa ja aina on on ollut savuarvot hyvät.
Eikä välttämättä tarvi noinkaan rajua kuuria. Itte olen Hj:lla vetänyt pari kilometriä reiluilla kierroksilla, mutta ei sentään rajoittimeen asti. Kaipa sinne hormiin kertyy aika paljon nokikarstaa normiajossa. Olen kanssa saanut lamput vilkkumaan joskus ekalla polkaisulla, ja lopulta ihan OK luvut. Ilmanputsarin olen itse vaihtanut ennen leimaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.11.2013, 19:23
mese mese ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.11.13
Sijainti: Vantaa
Viestit: 18
Perusasetus

Viime kesän jälkeen kun siirsin sitä vipua, niin siinä on noussut kulutuskin noin litra sataselle. En tiedä onko syyttä vai sattumaa, mutta sen vivunsiirron jälkeen noin on käynyt.Jotenkin vaan hullua että viime syksynä oli arvo 0,9 ja nyt kait tapissa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.11.2013, 19:48
SALIASTAJA SALIASTAJA ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 86
Talking

Kerran patroolin kampiakselin vaihdon jälkeen olin ajanut ns. sisäänajoa eli sievästi ennen katsastusta. Katsastusmies polki jonkin aikaa ja tuumas että lukema vain nousee. Totesin että eihän enään tule savua juuri ollenkaan, sen jälkeen ymmärsi puhdistaa mittaus laitteen ja arvoksi saatiin 1 pintaan
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.11.2013, 20:39
mese mese ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.11.13
Sijainti: Vantaa
Viestit: 18
Perusasetus

Kait oli oma vika etten mennyt katsomaan miten se tekee ne mittaukset, mutta useinmiten on vaan perempi ettei sinne mee kattoon mitä he tekevät.
Ei tuo mun mielestä työnnä savua sen enempää kuin ennenkään, mutta katotaan viikoloppuna kun palautan sen vivun takaisin. Minkähänlainen päästömittaustodistus pitää olla ,että kelpaa heille
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 14.11.2013, 21:48
jokke-76 jokke-76 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.08
Sijainti: Tammisaari
Viestit: 254
Perusasetus

Käy jossain pikku korjaamolla tekemässä testi.ei tarvi katsurin kanssa vääntää.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.11.2013, 21:56
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

ööö, 740 volvo 2,4td koneesta tuli 7 arvoks. polkemalla minun luvalla saatiin 3 ja vähän päälle. syötöt alas, niin tuli jotain 2...
vein sitten kempsun sen jälkeen ja päästöjä ottaessa kehuin volvon päästöistä saaneen 7 luokkaa, katsuri tuumas ekan polkasun jälkeen et ei tämäkään kauas jääny... no, olihan siellä lukemana 9.9
muutama asiallinen polkasu vielä, niin lukemana 1,79
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 14.11.2013, 22:15
mese mese ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.11.13
Sijainti: Vantaa
Viestit: 18
Perusasetus

Niin oli tarkoituskin ,että käytän jossain mittauksella, mutta kun herra katsastusmies oli vähä sillä tuulella ,ettei saanut oikein selvää mikä niille kelpaa. Olisi vaan aika hullua maksaa kahteenkertaan se päästömittaus.

Mua vain mietityttää ne suuttimet, että kun ei ole juurikaan työkaluja, niin voiko ne jotenkin vaan irroittaa ja konetta pyörittämällä katsoa tuleeko neste sumuna vai mitenkä. Mitenkä ne lähtee pois ja onko siellä jotain osia jotka voi tippua maahan???. Ja jos niissä on vikaa, niin mistä niitä saa uusia ja voiko ne uudet vaan laittaa paikoilleen, liekkö nekin sitten kuin arvokkaita.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.11.2013, 13:33
mese mese ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.11.13
Sijainti: Vantaa
Viestit: 18
Perusasetus

Kävin aamulla BOCH dieselhuollossa, saanut -12 jotkin serifikaatit hyvästä osaamisesta, vein auton katsastukseen ja . ihme kyllä, hyväksyivät sen päästömittauksen. Eli heidän mittarit näytti k- arvo 6,5 ja tuolla diesel huollossa k- arvo 2,08 ja se asentaja sanoi , että kyllä näillä pitäisi päästä läpi vaikka kuin ois tiukka arvio. herää kysymys ,että edellisvuonna kävin samassa paikassa ja ihmettelin ,että mikä on vikana kun herra insinööri polki kaasua ilman mitään järkeä ja kun menin sinne mittaus paikelle hän ilmoitti ,että mittausarvot 5,5. Sanoin hänelle ,että nääthän sinä itsekkin, että koska putkesta ei tule juuri mitään savua, mikä siinä mättää. No otti toisen mittarin ja kas kummaa arvot 1,09. Elikkä onko heillä toinen mittari sitä varten ,että hylky tulee vai mitä. jos asutte Vantaalla ja menette Koivuhaan autokatsastukseen, niin menkää katsomaan kuinka se tehdään.

Kun menin sinne, oli paikalla yksi auto ja kolme insinööriä laitteli Joulukoristeita seinille, että jos vaan on joku muu paikka, niin kiertäkää kaukaa koko paikka. kerron myöhemmin lisää heidän viisauksista, jota en ymmärrä, koskien valoja. Mutta kiitän teitä kaikki jotka annoitte minulle vinkkejä ja hyviä neuvoja tuon auton kanssa. Kiitos paljon teille kaikille jotka vastasitte kysymyksiini, hieno palsta, josta saa myöskin sielunrauhaa, kun pahasti ahdistaa ja koska ite ei voikkaan ymmärtää kaikkea, niin on hyvä ,että on tällaine paikka jossa samaan tilenteeseen joutuneet kertoo omista kokemuksista ja korjaus hommista ja joskus se vaan onnistuu. Kiitos teille kaikille jotka autoitte minua.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.11.2013, 13:59
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mese Näytä viesti
Kun menin sinne, oli paikalla yksi auto ja kolme insinööriä laitteli Joulukoristeita seinille, että jos vaan on joku muu paikka, niin kiertäkää kaukaa koko paikka.
Kuinka julkeavat laittaa joulukoristeita ja vielä seinille! Ei kyllä kannata tuollaiseen paikkaan mennä! Mieluummin vaikka sinne BOCH huoltoon!
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.11.2013, 15:00
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
[sarcasm]Kuinka julkeavat laittaa joulukoristeita ja vielä seinille! Ei kyllä kannata tuollaiseen paikkaan mennä! Mieluummin vaikka sinne BOCH huoltoon![/sarcasm]
No höh, johan on kumma paikka
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 20.11.2013, 15:33
mese mese ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.11.13
Sijainti: Vantaa
Viestit: 18
Perusasetus

En tiedä, mutta joskus 2000 luvulla tuohon on asennetu Cibien valot karjapuskuriin, siinä on sumu, että kaukovalot samassa umpiossa, ja nyt ne on kielletty. Eli tuli rek. ot merkintä ,että 2012viat on korjattava. En vaan yrmärrä ,että jos ne on olleet 13 yli vuotta keulalla ja nyt niistä tuli laittomat valot.

En provosoi, mutta lukekaapa mitä vastaa suomi@ .fi kerroin tuosta katastuksesta. Eli suomi@24 autot/ liikenne/ katsastus. Eli varmaankin väärin ymmäretty paska.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 21.11.2013, 10:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Suoli24:stähän se täysjärkisin valamiehistö löytyy. Ite oon kiertäny ko. saitin kaukaa viime vuosina.

Mut eiköhän tässäkin tapauksessa olisi ollut viisainta pyytää mittaamaan katsastajaa heti auto uudestaan jo silloin ekalla reissulla, jos ei savuarvo ole tuntunut ollenkaan järkevältä. Autohan meni ajokieltoon tuosta, tai ainakin pitäisi mennä jos yli 4:n savuarvo jää lopputulokseks.
Olis saattanu homma hoitua yhellä reissulla kuntoon asti. Toki katsurilla mitatessa pitäisi olla sen verran silmää että 6.5 ja 2:n pössytyksen erottaa toisistaan.

Mutta kerrataan nyt vielä, dieselin päästömittauksessa mitataan alkuun lähinnä pakoputkeen kertynyttä nokea. Sen takia vanhempien dieselien kohdalla olisi paikallaan valmistella mittausta ajamalla pikkuvaihteella punarajan tuntumassa kilometri-pari. Saadaan se 6.5-arvo helposti 2:een.

Edit: valoista vielä, kyseessä lienee että sumarit on ollu yli 40 cm sisällä auton reunasta. Ko. sääntö ollut voimassa jo ainakin 20 vuotta, luultavasti kauemminkin. Eli ennen on vaan sitten ilmeisesti katsottu läpi sormien ton auton kohdalla.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 21.11.2013 10:51
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 22.11.2013, 13:02
SUPI4x4:n Avatar
SUPI4x4 SUPI4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.05
Sijainti: Turenki
Viestit: 262
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Suoli24:stähän se täysjärkisin valamiehistö löytyy. Ite oon kiertäny ko. saitin kaukaa viime vuosina.

Mut eiköhän tässäkin tapauksessa olisi ollut viisainta pyytää mittaamaan katsastajaa heti auto uudestaan jo silloin ekalla reissulla, jos ei savuarvo ole tuntunut ollenkaan järkevältä. Autohan meni ajokieltoon tuosta, tai ainakin pitäisi mennä jos yli 4:n savuarvo jää lopputulokseks.
Olis saattanu homma hoitua yhellä reissulla kuntoon asti. Toki katsurilla mitatessa pitäisi olla sen verran silmää että 6.5 ja 2:n pössytyksen erottaa toisistaan.

Mutta kerrataan nyt vielä, dieselin päästömittauksessa mitataan alkuun lähinnä pakoputkeen kertynyttä nokea. Sen takia vanhempien dieselien kohdalla olisi paikallaan valmistella mittausta ajamalla pikkuvaihteella punarajan tuntumassa kilometri-pari. Saadaan se 6.5-arvo helposti 2:een.

Edit: valoista vielä, kyseessä lienee että sumarit on ollu yli 40 cm sisällä auton reunasta. Ko. sääntö ollut voimassa jo ainakin 20 vuotta, luultavasti kauemminkin. Eli ennen on vaan sitten ilmeisesti katsottu läpi sormien ton auton kohdalla.
Ei siellä kyllä mitään pakoputken nokea mittailla. Toki päästömittauksessa putken seinämistä mahdollisesti irtoava noki vaikuttaa, mutta aika erikoisesti oot kyllä asian muotoillu. Mittari mittaa pakokaasun valonläpäisyä. Senpä takia koko mittaus onkin ihan humpuukia ja turhaa moottorin kiusaamista.
__________________
Toiset haluaa päästä helpolla, mut jonkuhan se on L200:llakin offia harrastettava.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 22.11.2013, 14:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PajeAm Näytä viesti
Ei siellä kyllä mitään pakoputken nokea mittailla. Toki päästömittauksessa putken seinämistä mahdollisesti irtoava noki vaikuttaa, mutta aika erikoisesti oot kyllä asian muotoillu. Mittari mittaa pakokaasun valonläpäisyä. Senpä takia koko mittaus onkin ihan humpuukia ja turhaa moottorin kiusaamista.
No ei tietenkään virallisesti, mutta se irtonoki näyttelee isoa osaa niissä ekoissa polkaisuissa. 13 vuotta päivittäin näitä mittaillu niin jonku näkönen perstuntuma on tullu.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 27.11.2013, 14:51
Venttiseiska Venttiseiska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.04.13
Sijainti: Huittinen, Finland
Viestit: 56
Perusasetus

Trafin ohjeesta copy-paste-> Pakojärjestelmä on puhdistettava vähintään kolmella moottorin vapaalla kiihdytyksellä tai vastaavalla menetelmällä ja samalla on varmistuttava siitä, että maksimipyörintänopeus on oikein rajoitettu. Puhdistussyklit voidaan niin halutessa sisällyttää varsinaiseen mittaukseen.

Edit: Linkki ohjeeseen!
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää...
http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 07.12.2013, 18:08
neulavuori:n Avatar
neulavuori neulavuori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.13
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 186
Perusasetus

sisu ajokki keikka bussin katsastus piti aina pohjustaa

huudattaa kone kunnolla kuumaksi niin että nokipalat vaan letelee
ilmanputsari kokonaan pois
kaasuvaijerit tai vivustot löysälle ettei saa täysiä kierroksia ja sitä kautta särjettyä mahdollisesti konettakin
jos nuokaan ei auta niin mahdollisimman vajaaseen tankkiin n20% bensaa sekaan
leima kun on paperissa niin heti kakstahti öljyä tankkiin ja tankki täyteen diisseliä
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan)
ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä
projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä...
www.nmb.fi
kennel neulavuori(facebookissa)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajero vs. Pajero Sport amaz Tekniikka & Jutustelu 27 30.07.2013 06:23
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux O/M/V Muut 0 28.10.2005 07:32
M Pajero O/M/V Muut 0 01.08.2005 12:30


Sivu luotu: 16:01 (GMT +2).