Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.03.2012, 01:26
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Talking

Mopomuisteloita..


Miten voi muisti olla näin hapero?

Vastahan se oli -94 tai -95 kun mä viimeksi tota Suzuki PV:tä rassasin ja sillon piti oleman kunnossa..

Noh, 2009 se kilahti kun piti pojille näyttää kuinka mopo karkaa käsistä..

Eli kiertokangen laakeri muruiks ja jumitti kampuran.

Nyt kun Sebulla polttelee se uus mopokortti taskussa (haettiin tänään) niin koitettiin niputtaa toi alakerta ottamalla toisesta pv:stä kampura.

Ei onnistunu. Toi olikin pitemmällä iskulla toi 80cc läppäpytyllinen ja 5-vaihteinen alakerta mikä kilahti. Nyt jäi mäntä rapiat sentin sylinterin ylätasosta ja epäilen ettei käy kunnolla sen takia..

Aivastelee takasinpäin eikä ota kierroksia ja taitaa vielä kastaa tulpankin.. Ja tossahan on melkein vakio mikunin 22mm kaasari..
Käyntiin lähtee vain ryyppy päällä ja jos sen otta pois niin sammuu vallan..

Huuhteluaukot ei välttämäti paljastu kokonaan jos männän liike jää vajaaksi? Voisko se aiheuttaa aivastuksen?

En enää muista paljonko noissa vakio / 80 pytyissä jäi tyhjää sylinterin yläreunaan normi pv:n alakerran kans..

Mites muut huru-ukot, muistatteko omilta mopoajoiltanne jotain, täytyy tunnustaa, että muistikuvat on hiukan hämärtyneet..

Eli en sitten taaskaan onnistunu säästämään, kun aattelin et talven olis Sebu ajellu kavereille tohon parin kilsan päähän tolla mun pv:llä.. Vakiona tietenkin.

Saa tarjota osia.. mm vakio sylinteri hakusessa..

Nettivaraosassa noita näyttäs olevan mutta kaukana..

__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2012, 02:26
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Joku RM:n kone? Millaiset sytkävehkeet?
Ennakoita mietin...

Onks ihan puhas läppäpytty, vai joku imuaukollinen viritys?
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2012, 07:14
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Harmaa muistikuva että mäntä tulisi melkein sylinterin yläpinnan tasalle, millin pari jäisi vajaaksi? Näistä on tosiaan paljon aikaa.. Äkkiseltään sentti kuullostaa todella paljolta? Selittää kyllä aivastelun jos puristussuhde on täysin persiillään..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.03.2012, 07:36
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

ei kait nuo uudet vakioosat maksa paljoakaan jos ostaa jostain mopossportilla tai nakkilasta?
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.03.2012, 08:06
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Sentin ero ?

Mittaappas se isku ja männän puristuskorkeus.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.03.2012, 09:16
pikku-pepe pikku-pepe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.03.08
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 502
Perusasetus

Jos nyt oikein satun muistamaan..
Noitahan oli "tavallinen" 80cc (n.7hp??) ja rm:n 80cc (n.15hp??)
Aikoinaan pv:ssä oli 80cc rm:n siis crossin kampura, kiertokanki, sylinteri, kansi, mäntä, kaasari ja putki kiinni kasattuna muuten vakioon alakertaan.
Rm:n sylinteri on muistaakseni sen sentin verran pidempi iskuinen, joten vaati oikeat osat toimiakseen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.03.2012, 09:12
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Harmaa muistikuva että mäntä tulisi melkein sylinterin yläpinnan tasalle, millin pari jäisi vajaaksi? Näistä on tosiaan paljon aikaa.. Äkkiseltään sentti kuullostaa todella paljolta? Selittää kyllä aivastelun jos puristussuhde on täysin persiillään..
Soliferissa mäntä tuli hyvin liki kannen tasalle ja muistaakseni kaverin PV:ssä oli sama juttu. Tässä paino sanalla "muistaakseni", tapahtumat sijoittuvat 70-luvun loppupuolelle.

Ihme, jotta kone edes käy tuolla virityksellä

Puristussuhde on liian alhainen ja imu/pako-aukot aukeaa miten sattuu. Oikeata osaa vaan koneeseen, nykyään eivät edes maksa paljoa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.03.2012, 11:09
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4lucifer74 Näytä viesti
Mites muut huru-ukot, muistatteko omilta mopoajoiltanne jotain, täytyy tunnustaa, että muistikuvat on hiukan hämärtyneet..
Huru-ukko-kategoriaan menee. Oli joku 1960-luvun alkupuolisko, kun mopon tekniikkaan ensimmäistä kertaa piti paneutua tarkemmin ja laittaa näpit rasvaan. Eikä sekään homma ihan putkeen silloin mennyt, vaikka kirjaimellisesti menikin.

Naapurin poika-Tuominen oli mopoiässä ja uudella päristimellä kurvasi näytille. Meikäläinen kun oli silloin sellainen äärimmäisen utelias jauhesammuttimen kokoinen natiainen, niin sitä konetta piti tietysti heti päästä tutkimaan ja rassaaman .

Siinä sitten heti, kun aikuisten silmä välitti, kävin kiinni tekniikkaan. Moottorin ympärillä touhutessa kävi käsi kohta kiinni kuumaan pakoputkeen. Ai-ai kun sattui ja kova parkuhan siitä pääsi . Taisin voittaa volyymissä Zündappin käyntiäänen, kun apuvoimia saapui viivana paikalle mini-mekaanikkoa pelastamaan

Taisi sitä joku vaaran merkki alitajuntaan jäädä, kun ei ole mopot sen jälkeen isommin kiinnostaneet
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.03.2012, 12:15
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Mulla on semmonen muistikuva että toi RM/GS pikkucrossin pytty olis ollu sen ratkasevan sentin korkeempi kun vakio ja eivät käy ristiin ja ja ja niissä pikkucrosseissa tais olla se 5.s vaihde minkä saa sitte sovellettua vakio alakertaanki.
Olihan ne juu aikoja kun päristettiin mopolla menemää nii mmaan perkeleesti vaikka oli -30 pihalla tota kylmää ja ei tuntunu juuri missää, nyt ku näkee sen mittarissa ni kääntää jo patteria isommalle ja laittaa puhelimen kiinne ja peiton korville. Ja ihmetys oli suuri kun naapurin tantta valitti äänistä mitkä ei ollu ees pahat, nyt taas kun joku häristää pielee viilatulla skootterilla kylän raittia ni kirotaa etteikö noista saa yhtää suihkuhävittäjää hiljasempia...
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.03.2012, 17:56
Kääkkä:n Avatar
Kääkkä Kääkkä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.11
Sijainti: Taipalsaari
Viestit: 72
Perusasetus

Itsehän pärräilen vieläkin tälläsellä Loppuvuodesta korrti taskuun ja maasturi kaupoille! Ja kuka sanoi ettei kiinalainen laatu kestä? 14 500km ajettu tuolla rääkillä. Kaksi kertaa koneeseen tullut uutta osaa. Männän vaihoin hilppeineen ja jakoketjun kiristimineen.

man7 by Kääkkä, on Flickr
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.03.2012, 22:35
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Ja noissa pv läpättömässä ja läpällisen kannessa oli myös eroa.
Vaikutti mun tietääkseni juuri tuohon palotilan muotoon.?
Voin olla väärässä mutta tälläinen muistikuva olisi...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.03.2012, 00:16
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 Näytä viesti
Ja noissa pv läpättömässä ja läpällisen kannessa oli myös eroa.
Vaikutti mun tietääkseni juuri tuohon palotilan muotoon.?
Voin olla väärässä mutta tälläinen muistikuva olisi...
RM50 kansi oli ainakin pienempi palotilaltaan, mitä PV:n. Tais olla PV:s vähän kuperamp monttu lisäks, tilavuus kuitenkin isompi.

Muistin varaisest... Ja aika liki männän laki tul pytyn ylätasoa, kun ei kummosta pykälää renkaat tehneet.
__________________
RUMARACING Esla T4

Viimeksi muokannut Reetu : 11.03.2012 12:49
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 04:41 (GMT +2).