![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mopomuisteloita..Miten voi muisti olla näin hapero? Vastahan se oli -94 tai -95 kun mä viimeksi tota Suzuki PV:tä rassasin ja sillon piti oleman kunnossa.. Noh, 2009 se kilahti kun piti pojille näyttää kuinka mopo karkaa käsistä.. Eli kiertokangen laakeri muruiks ja jumitti kampuran. Nyt kun Sebulla polttelee se uus mopokortti taskussa (haettiin tänään) niin koitettiin niputtaa toi alakerta ottamalla toisesta pv:stä kampura. Ei onnistunu. Toi olikin pitemmällä iskulla toi 80cc läppäpytyllinen ja 5-vaihteinen alakerta mikä kilahti. Nyt jäi mäntä rapiat sentin sylinterin ylätasosta ja epäilen ettei käy kunnolla sen takia.. Aivastelee takasinpäin eikä ota kierroksia ja taitaa vielä kastaa tulpankin.. Ja tossahan on melkein vakio mikunin 22mm kaasari.. Käyntiin lähtee vain ryyppy päällä ja jos sen otta pois niin sammuu vallan.. Huuhteluaukot ei välttämäti paljastu kokonaan jos männän liike jää vajaaksi? Voisko se aiheuttaa aivastuksen? En enää muista paljonko noissa vakio / 80 pytyissä jäi tyhjää sylinterin yläreunaan normi pv:n alakerran kans.. Mites muut huru-ukot, muistatteko omilta mopoajoiltanne jotain, täytyy tunnustaa, että muistikuvat on hiukan hämärtyneet.. Eli en sitten taaskaan onnistunu säästämään, kun aattelin et talven olis Sebu ajellu kavereille tohon parin kilsan päähän tolla mun pv:llä.. Vakiona tietenkin. Saa tarjota osia.. mm vakio sylinteri hakusessa.. Nettivaraosassa noita näyttäs olevan mutta kaukana..
__________________
Broken Back Team #1 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joku RM:n kone? Millaiset sytkävehkeet?
Ennakoita mietin... Onks ihan puhas läppäpytty, vai joku imuaukollinen viritys?
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Harmaa muistikuva että mäntä tulisi melkein sylinterin yläpinnan tasalle, millin pari jäisi vajaaksi? Näistä on tosiaan paljon aikaa.. Äkkiseltään sentti kuullostaa todella paljolta? Selittää kyllä aivastelun jos puristussuhde on täysin persiillään..
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
ei kait nuo uudet vakioosat maksa paljoakaan jos ostaa jostain mopossportilla tai nakkilasta?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sentin ero ?
![]() Mittaappas se isku ja männän puristuskorkeus.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jos nyt oikein satun muistamaan..
Noitahan oli "tavallinen" 80cc (n.7hp??) ja rm:n 80cc (n.15hp??) Aikoinaan pv:ssä oli 80cc rm:n siis crossin kampura, kiertokanki, sylinteri, kansi, mäntä, kaasari ja putki kiinni kasattuna muuten vakioon alakertaan. Rm:n sylinteri on muistaakseni sen sentin verran pidempi iskuinen, joten vaati oikeat osat toimiakseen. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihme, jotta kone edes käy tuolla virityksellä ![]() Puristussuhde on liian alhainen ja imu/pako-aukot aukeaa miten sattuu. Oikeata osaa vaan koneeseen, nykyään eivät edes maksa paljoa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Naapurin poika-Tuominen oli mopoiässä ja uudella päristimellä kurvasi näytille. Meikäläinen kun oli silloin sellainen äärimmäisen utelias jauhesammuttimen kokoinen natiainen, niin sitä konetta piti tietysti heti päästä tutkimaan ja rassaaman ![]() Siinä sitten heti, kun aikuisten silmä välitti, kävin kiinni tekniikkaan. Moottorin ympärillä touhutessa kävi käsi kohta kiinni kuumaan pakoputkeen. Ai-ai kun sattui ja kova parkuhan siitä pääsi ![]() ![]() Taisi sitä joku vaaran merkki alitajuntaan jäädä, kun ei ole mopot sen jälkeen isommin kiinnostaneet ![]()
__________________
Jukka |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on semmonen muistikuva että toi RM/GS pikkucrossin pytty olis ollu sen ratkasevan sentin korkeempi kun vakio ja eivät käy ristiin ja ja ja niissä pikkucrosseissa tais olla se 5.s vaihde minkä saa sitte sovellettua vakio alakertaanki.
Olihan ne juu aikoja kun päristettiin mopolla menemää nii mmaan perkeleesti vaikka oli -30 pihalla tota kylmää ja ei tuntunu juuri missää, nyt ku näkee sen mittarissa ni kääntää jo patteria isommalle ja laittaa puhelimen kiinne ja peiton korville. Ja ihmetys oli suuri kun naapurin tantta valitti äänistä mitkä ei ollu ees pahat, nyt taas kun joku häristää pielee viilatulla skootterilla kylän raittia ni kirotaa etteikö noista saa yhtää suihkuhävittäjää hiljasempia... ![]()
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |
#10
|
||||
|
||||
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ja noissa pv läpättömässä ja läpällisen kannessa oli myös eroa.
Vaikutti mun tietääkseni juuri tuohon palotilan muotoon.? Voin olla väärässä mutta tälläinen muistikuva olisi... |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Muistin varaisest... Ja aika liki männän laki tul pytyn ylätasoa, kun ei kummosta pykälää renkaat tehneet.
__________________
RUMARACING Esla T4 Viimeksi muokannut Reetu : 11.03.2012 12:49 |