![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Toyotan rj70 kysymyksiäTuli tuollainen toyota rj70 hommattua ja nyt kun alkaa osien metsästys niin kyselisin vähän. Eli joskus muistan olleen puhetta minkä kokoiset renkaat tuonne sopii alle, ei vaan pysty muistamaan enkä keskustelua löytänyt. 35" meni heittämällä? Millä et:llä olevat vanteet? Jos en löydä budjettiin/aikatauluun passaavaa alustaa niin onko mistä rakenneltu sopivasti korottavia? Ja tietenkin ne lukot, mistä löytyy järkihintaan? Onkos nyt jotakin paikkoja mitkä nöyrtyy kyseisestä autosta heti, eli mitä tarvii muokata, vaihtaa tai vahvistaa ensimmäiseksi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
33x12.5R15 renkaat saat vielä katsastettuakin autoon.
Vanteiksi joko 8x15" ET -20 tai 10x15" ET -44, ensimmäisillä ehkä kestää maastoajossa rengas paremmin vanteella muttei meillä kyllä ole ollut mitään ongelmaa noilla kymppituumaisillakaan. Noilla levittävimmillä mahtuu parin tuuman korotuksella pyörät elämään vapaasti sen mitä tuo auto joustaa. Maltillisemmalla ET:llä kahnaa helposti takana sisälokariin. Lokasuojiin sitten metritavarana saatavat levikekumit. Velipojan autoon laitettiin viime talvena trailmasterin iskarit ja jouset, tuntuu hyvältä setiltä ja korottaa sopivasti 33" pyöriä varten. Lukoiksi ARB:t vaikka ne maksaakin. Mun mielestä lukot ei välttämättä ole ihan siellä hankintojen kärkipäässä, laitat ne sitten kun sulla on pyörät, alusta, ilmanotto, vinssi(t), panssarit jne kondiksessa. Omien kokemuksien perusteella tankin panssarointi on ihan niitä ykkösjuttuja ennen metsään menoa. Toki joku osaa varmast ajaa vaikka missä louhoksella ilman naarmuakaan tankissa mutta minä ainakin jouduin vaihtamaan tankin parin mettäreissun jälkeen ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ai niin, yks hetihetihetihomma on se että purat edestä vakaajatangon pois.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Onkos tuo hetiheti vakaaja joka kerta laitettava leimalle takaisin? Mites jos tekee juuri niinkuin kuuluu eli leimaa ne 33" ja ajaa35"? Olisi meinaan hyvät 35" sopuhintaan ja vanteet tulisi mukana, kaiketi juuri nuo 15x10 -44et.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
no jos meinaat ajella 35" renkailla niin ei taida kannattaa maksaa 33" muutoskatsastuksesta ,yhtä suuri rikollinen olet jokatapauksessa oli otteessa sitten 205-15 tai 33"...
muistanko nyt oikein jos sanon että , tuota 10*15" et-44 ei saisi muutoskatsastettua kumminkaan liiallisen raideleveyden muuttumisen takia? se on sitten ihan tuurista kiinni puuttuuko siihen kukaan vai ei, mutta mahdollista on. ja kyllä, kyllä se vakaaja pitää olla leimalla paikallaan jos sellainen on autossa ollut, tähänkin voi lisätä saman että ,loppu on tuurista kiinni puututaanko tuonkaan puutteeseen, tai siis puututaan varmasti jos oivaltavat.. ja vinkkinä hephep hommiin ennen mitään lukkoja ja muita pensseleitä. 1.tee autoon KUNNOLLISET hinauspisteet 2.osta kunnollinen maastotunkki Viimeksi muokannut liero : 01.01.2012 22:36 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Juu tottahan toki, sillä vaan meinasinkin jos nuokin herkut joskus kielletään niin on sitten luvan kanssa jotain muutakin kun tuo 205-15.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mut ehkä se hyvä vinssi olis se ihan eka hankinta, varsinkin jos meinaa yksin ajella ja testailla. Niin ja tietty just toi alustan suojaaminen!!! Lukkoja kun hankit, niin hommaa samalla ehdottomasti tiuhemmat perävälitykset!! En tiedä millainen kytkimen polttaja tuollanen RJ olis ajaa vakio välityksillä ja 33 fillareilla, ku tuppaa nytkin stumppaileen kivikossa ja kannokossa, vaikka mun autoon on jo edeltäjä vaihtanu 5,29:1 välitykset. Akselithan kestää mun mielestä ihan hyvin....tosin omaani laitoin suoraan longfieldin cromo murrokset. Murroksia ja napalukkoja saanu aikojen saatossa rikki. Tukivarren puslia tuntuu takapäässä menevän. Jakolaatikkohan on vahva, jos vaan laakerit on kunnossa=ei ujella maantiellä. Raidetangot on alkupereiseltään mun mielestä heikot ja taipuu/katkee turhan helpolla maastossa möyriessä. RJ kone tosin on mun mielestä todella hengetön kapistus......tosin edellinen J-70 cruiseri piti sisällään 4,3L Chevy V6 koneen, joka mun mielestä oli melko sopiva ![]() Tuollainen tassun nostelija oli ennen jousituksen muokkaamista matalemmaks.....ihan hyvä, että autossa on kaaret sisällä kaiken varalle ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Minusta se 22r kone ol yllättävän sitkee alakiekoilla, bensakoneeks. Ei se kyllä muuten mikään vauhtihirmu oo mutta eipä sitä kiire ollukkaan ku ruiserilla ajeli ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ei tuo Jaren Rj ole kaatunut kuin kerran.
![]()
__________________
KYM#5 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan toyotan rj70 alusta | axu87 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.12.2011 18:07 |
RJ70 | Mopo | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 29.04.2011 06:09 |
Ostetaan rj70 -89 | kimi2003 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.05.2010 19:31 |
RJ70:stä kysymyksiä | Hammer__ | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.05.2008 21:17 |
O: Rj70 | Ykä | O/M/V Muut | 0 | 27.02.2004 10:37 |