![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() 2lt2 koneen piristysOlen koittanut kahlata sivustoja läpi mutta mutta.. Syötöt nostettu ( reilusti ), cooleri kelulalla, 2.5" savupiippu laipasta asti yhdellä läpivirtaavalla, ahdot 1bar mutta kulku ei vaan ole mitä pitäisi. Autona siis hilux vaihdetulla 2lt2 koneella ja ilman ylimääräisiä saastelaitteita. Nyt on kuuluisa kara kädessä jota tekisi mielei muokata mutta miten? Ahdot on nostettu + 1.5bar ja syötöt niin että tyhjäkäynti nousi 1500rpm ( kokeilu mielessä ) mutta kulku ei juuri parantunut.. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ennakkoo lisää!
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä vakio LN170:sellä tuon 120 km/h pääsee, en ole päässyt kokeilemaan miten 33" set vaikuttaa menohaluun kun itsellä isoimmat nakit on 235/85/16 eli jotain 32":set.
Kun muistelen miten -87 Hiace kulki ilman turboa, sillä pääsi suurin piirtein yhtä lujaa kuin tällä. Toisaalta vanhemmalle Hiacen kanssa samanlaisella 2,2 koneella ilman turboa tuntui pääsevän jopa lujempaa kun kone oli kiinni -70 farmari Crownissa ja siinä oli 5 vaihteinen loota. Ehkä ilmanvastus oli pienempi. Tämän 90 heppasen koneen paras puoli vanhempiin verrattuna tuntuu olevan, että siinä on enemmän keskikierrosvääntöä, mutta tuota samaa olen ihmetellyt miksi vedot loppuu jos on kierroksia vähänkin enemmän? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
joo, tarkista heittokellolla ennakko ja samalla ehdotan, että se vakio turbo mäkeen sieltä!
omien kokemusten perusteella käytös on juurikin tuota mitä edellä kuvasit tuolla pikku ahtimella... pumpussa on varaa kotisäädöin muokatulla karalla 170 hv teholle coolerin kanssa kunhan siellä on sopiva turbo... tuo kammiokone on aika hyvä herättelemään vähän isompiakin ahtimia... jos nyt tuollaista oikein kunnolla virittäisin niin hankkisin turboksi holsetin hx40 superin pikku pakopesällä eli portillisella 14cm2 pesällä ja pumppuun laitattaisin 12mm nestepään. pakoputki 3" värkistä ja keulalle niin iso cooleri kuin mahtuu. kytkin sitten mallia bensa hiluxin act kisa kytkin tai kokeeksi jokin näistä pitävimmistä safarikytkimistä. noilla eväilläillä lähtee 100hv/ litra jos kaikki on kohdallaan. pakosarja tietenkin pitää väsätä myös, jaetulle pesällä kun tulee niin 1 ja 2 sekä 3 ja 4 samaan kanavaan, koska saadaan lyhyemmät putket ja kuumemmat kaasut -> herääminen on hieman parempaa (toki pulssisarjakin toimii , mutta onko siitä hyötyä tässä tapauksessa onkin sitten eri asia). |
#5
|
|||
|
|||
![]()
nyt on karaa muokattu. karan asento oli alunperin ainakin jostain muusta kuin hyvästä. Huomenna vasta koeajolle.
![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
juu vaihda se turbo pian ennenkö särjet koneesi ahdistavalla turbolla ja suurilla ahdoilla, rupee pakopaineet oleen varmaan melko kovat.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ennakot katsotaan heittokellolla, tarvii purkaa jakopää esiin ajoitusmerkkien esiin saamiseksi ja heittokellolle tarvii adapterin joka tulee suutinputkien väliin pumppuun kiinni.
Vedot loppuu kierroksilla koska alkuperäinen pumppu rupeaa vähentämään syöttöä 3000 rpm jälkeen. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vähäpäästöisyys tuli henkilöautoihin 1.1.1992 ja maastureihin/pakuihin 1.7.1993. Voivat toki olla myös aiemmin eikä sitä nykyään otteella lue missään, kysyttävä siis varmuuden vuoksi konttorista jos on em. päivämääriä vanhempi. Lainaus:
![]() Lainaus:
Vanhemmat vähäpäästöiset = nou proplem. Muutoskatsastuksen tehomittauksineen vaatii siis vaan. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kävi käpy ja meni tehot ja kuutiot sekaisin, kiitos korjauksesta!
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 2lt2 kansi | white brothers | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 08.03.2011 21:28 |
2LT2 koneen perään parempi kytkin? | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 25.12.2008 23:24 |
Mazdan WL-T -koneen piristys | gikseri | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 14.12.2008 19:46 |
Vähäpäästösen hilun piristys | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 19.10.2007 23:59 | |
M: Piristys paketti hiluxiin | juudas | O/M/V Muut | 0 | 17.10.2005 07:03 |