Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.08.2017, 15:48
JJo:n Avatar
JJo JJo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 21.07.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 547
Perusasetus

Vetopöytäauton päälirakenteiden muutos?


Oon tossa jonkin aikaa katsellut vetopöytäautoja sillä silmällä, että tekisin sellaisesta maasturin kuskausvälineen. Siinä olisi kätevästi samassa paketissa makuuhuone, keittiö, huoltoauto paineilmakompressoreineen sekä kulkuväline.
Minkälaisia rajoitteita noiden päälirakenteiden muutoksiin on? Voinko rakentaa vetopöydän lisäksi ajosillat, jotka pystyy poistamaan tarvittaessa, jolloin alkuperäinen tarkoitus säilyy. Pitääkö noi ajosillat muutoskatsastaa?
Kaikki yksinkertaistettu selkeä ja varma tieto on tervetullutta. Mututietoa en kaipaa, sitä mulla on itelläkin.

__________________
-JJo
___________________________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.08.2017, 18:10
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJo Näytä viesti
Oon tossa jonkin aikaa katsellut vetopöytäautoja sillä silmällä, että tekisin sellaisesta maasturin kuskausvälineen. Siinä olisi kätevästi samassa paketissa makuuhuone, keittiö, huoltoauto paineilmakompressoreineen sekä kulkuväline.
Minkälaisia rajoitteita noiden päälirakenteiden muutoksiin on? Voinko rakentaa vetopöydän lisäksi ajosillat, jotka pystyy poistamaan tarvittaessa, jolloin alkuperäinen tarkoitus säilyy. Pitääkö noi ajosillat muutoskatsastaa?
Kaikki yksinkertaistettu selkeä ja varma tieto on tervetullutta. Mututietoa en kaipaa, sitä mulla on itelläkin.
Hö. Pikku 1 akselinen muuli perään ni ei tarvi tehdä muutoksia. Tai vaikka useampikin. Vanhat kärrit ei paljon maksa. Katsastus ehkä enemmän....menee samalla muutkin maasturit ja tarvittaessa saa lisätilaa vaikka saunalle tai omalle baarille...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.08.2017, 20:18
VeeWee:n Avatar
VeeWee VeeWee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Salo
Viestit: 258
Perusasetus

Tarviihan se muutoskatsastaa ja korjaamon/koritehtaan lausunto uusista päälirakenteista.
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.08.2017, 20:32
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

viimeksi ainakin oli seuraavat vaatimukset
-ohjaamon korkuinen etusermi tästä todistus että kestää x-kiloa törmäyksessä
-kiinnityspisteiden lujuudesta todistus
lavasta ei muuten kysytty mitään
sitten saattaa olla alleajosuoja vaatimuksia ym pieniä
äkkiseltään voisin veikata että sen verrran joutuu lavaan runkoa rakentamaan että vetopöytää joutuu nostamaan ylöspäin miten sit sattuu kärrit kantaan, mutta jos korttia on niin miksi ei vanhaa 2-akselista pokkakärriä sovittaisi maasturin siirtoon menis naapurin kotterot samalla kyydillä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.08.2017, 23:09
JJo:n Avatar
JJo JJo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 21.07.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 547
Perusasetus

Ajoluvassa ei riitä kirjaimet, jotta sais kärryä ison auton perässä kiskoa.
Pitänee sitten ruveta tosissaan lueskelemaan noita valmistajien päälirakennelappuja ennen kuin suinpäin heittäydyn autokaupoille. Noi laskelmat ei ole ongelma niistä kun joutuu jo töiden puolestakin jotakin ymmärtämään. Ajatus minulla oli, että pätkä pajero menee just ja just kyytiin juuri peräylitystä muuttamatta. Alleajosuojathan tuommosessa nupissa on jo valmiina.
Johonkin tämmöiseen oli ajatus viisastella omia ideoita
https://m.nettikone.com/scania/r-124/1649296
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
viimeksi ainakin oli seuraavat vaatimukset
-ohjaamon korkuinen etusermi tästä todistus että kestää x-kiloa törmäyksessä
-kiinnityspisteiden lujuudesta todistus
lavasta ei muuten kysytty mitään
sitten saattaa olla alleajosuoja vaatimuksia ym pieniä
äkkiseltään voisin veikata että sen verrran joutuu lavaan runkoa rakentamaan että vetopöytää joutuu nostamaan ylöspäin miten sit sattuu kärrit kantaan, mutta jos korttia on niin miksi ei vanhaa 2-akselista pokkakärriä sovittaisi maasturin siirtoon menis naapurin kotterot samalla kyydillä
__________________
-JJo
___________________________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.08.2017, 04:35
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Mutta miksi vetopöytä pitäisi säilyttää? Tee vaan ihan vaan kappaletavara lava, saat kuljettaa kaikkea mikä kestää kyydissä. Ja tuollaiseen alustaan saa kyllä pienen peräylityksen niin sopii autot kyytiin
Käyttömaksutkin jää huomattavasti edullisemmaksi kun ei ole perävaunun vetoon tarkoitettu ajoneuvo kyseessä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.09.2017, 21:47
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJo Näytä viesti
Alleajosuojathan tuommosessa nupissa on jo valmiina.
Nimenomaan nupeissa ei just ole kun niissä ei sitä vaadita, siis taka-alleajosuojaa ja sivusuojia. Etualleajosuoja on pakollinen niissäkin.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
viimeksi ainakin oli seuraavat vaatimukset
-ohjaamon korkuinen etusermi tästä todistus että kestää x-kiloa törmäyksessä
-kiinnityspisteiden lujuudesta todistus
lavasta ei muuten kysytty mitään
sitten saattaa olla alleajosuoja vaatimuksia ym pieniä
äkkiseltään voisin veikata että sen verrran joutuu lavaan runkoa rakentamaan että vetopöytää joutuu nostamaan ylöspäin miten sit sattuu kärrit kantaan, mutta jos korttia on niin miksi ei vanhaa 2-akselista pokkakärriä sovittaisi maasturin siirtoon menis naapurin kotterot samalla kyydillä
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Mutta miksi vetopöytä pitäisi säilyttää? Tee vaan ihan vaan kappaletavara lava, saat kuljettaa kaikkea mikä kestää kyydissä. Ja tuollaiseen alustaan saa kyllä pienen peräylityksen niin sopii autot kyytiin
Käyttömaksutkin jää huomattavasti edullisemmaksi kun ei ole perävaunun vetoon tarkoitettu ajoneuvo kyseessä
Näin se homma etenis ja toimis, pöytä pois niin verot tippuu radikaalisti, teet apurungon ja se rungon omiin reikiin lapuilla kiinni, sit kiinnityksestä, etupäädyn ja sidontapisteiden lujuudesta todistus ja muutoskatsastukseen. Lisäksi tarvittavat sivusuojat ja alleajosuoja. Voit toki tehdä lavan takapään max. 55 cm korkealle niin et tartte sinne mitään erillistä alleajosuojaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vanteiden muutos Larry_ Tekniikka & Jutustelu 2 21.01.2013 00:54
Alustan muutos alvari Tekniikka & Jutustelu 23 01.04.2009 07:00
Välityksen muutos? P.J.S. Tekniikka & Jutustelu 4 16.07.2007 12:50
Tulipelti muutos!? SoSo Tekniikka & Jutustelu 0 25.09.2006 18:29
Paku muutos wannabee Tekniikka & Jutustelu 10 27.01.2005 14:26


Sivu luotu: 20:54 (GMT +2).