![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mutta miksi vetopöytä pitäisi säilyttää? Tee vaan ihan vaan kappaletavara lava, saat kuljettaa kaikkea mikä kestää kyydissä. Ja tuollaiseen alustaan saa kyllä pienen peräylityksen niin sopii autot kyytiin Käyttömaksutkin jää huomattavasti edullisemmaksi kun ei ole perävaunun vetoon tarkoitettu ajoneuvo kyseessä
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itse ottaisin ihan laiskuuttani jostakin valmiin, suurinpiirtein sopivan lavan. Nuppiin apurunko ja lava siihen päälle.
Kaikkein paras vaihtoehto olisi varmaan sopiva umpikaappi, niin pysyisi auto kuivana ajopaikalle. Näkyy noita pienempiä umpikaappeja perälautoineen myynnissä tuollaiseen 1500€ hintaan.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ompas tuhannen kätevä!
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihan tarkoituksella esittelin idean aika avoimesti, jotta kukaan ei sulkeutuisi vanhoihin kaavoihin vaan tulisi mahdollisesti uusia ideoitakin. Onneksi sinulta tulikin näin kannustava ja ehkä jopa liikaakin yksinkertaistettu kommentti, josta asia ei edisty suuntaan tahi toiseen. Ja anteeksi jo valmiiksi, suutut kuitenkin 😉
__________________
-JJo ___________________________________ -MMC- |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Onko joku erityinen syy, miksi sen pitää olla vetopöytäauto? Kun vaihtolava-autoja ja umpikoppiautoja on maailma täynnä. Myös makuuhytillisiä. Vaihtolavan kyytiin pajero menee helposti ja umpikoppiinkaan ei tarvi kuin parin metrin ajosillat lisäksi, jos perälautanosturi on valmiina. Umpikoppiin saa vielä kätevästi työkalut mukaan.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
kyllähän se matkustus mukavuus/asuminen on vähän toisenlaista jossain korkeassa Scaniassa kuin pulla autossa vaikka on kuin makuuohjaamo, 124 Scania taitaa kuluttaa saman verrain kuin 8-tonninen pulla Volvo kyllä itse ainakin mielummin ajaisin isommalla
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
-JJo ___________________________________ -MMC- |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pirkanmaalla on jollain maanrakennus firmalla pienen kaivinkoneen kuljettamiseen justiinsa tehty vanhasta vetopöytä autosta kuljetin jossa muistaakseni kiinteä ritilälava jossa pystyyn nostetavat ajosillat.
Ja tais olla kaksiakselinen jos pitemmän haluaa tai lisää kantavuutta niin kolmiakselinen telivehje niin voi kevyellä kuormalla ajaa teli ylhäällä joko takateli tai väliteli esim tommonen. https://www.nettikone.com/scania/l420-topline/1652894 Tosiaan kannattaa ottaa se vetopöytä pois verojen takia.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# Viimeksi muokannut Tojo4wd : 30.08.2017 20:51 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vanteiden muutos | Larry_ | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.01.2013 00:54 |
Alustan muutos | alvari | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 01.04.2009 07:00 |
Välityksen muutos? | P.J.S. | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.07.2007 12:50 |
Tulipelti muutos!? | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.09.2006 18:29 |
Paku muutos | wannabee | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 27.01.2005 14:26 |