Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.08.2017, 23:09
JJo:n Avatar
JJo JJo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 21.07.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 547
Perusasetus

Ajoluvassa ei riitä kirjaimet, jotta sais kärryä ison auton perässä kiskoa.
Pitänee sitten ruveta tosissaan lueskelemaan noita valmistajien päälirakennelappuja ennen kuin suinpäin heittäydyn autokaupoille. Noi laskelmat ei ole ongelma niistä kun joutuu jo töiden puolestakin jotakin ymmärtämään. Ajatus minulla oli, että pätkä pajero menee just ja just kyytiin juuri peräylitystä muuttamatta. Alleajosuojathan tuommosessa nupissa on jo valmiina.
Johonkin tämmöiseen oli ajatus viisastella omia ideoita
https://m.nettikone.com/scania/r-124/1649296
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
viimeksi ainakin oli seuraavat vaatimukset
-ohjaamon korkuinen etusermi tästä todistus että kestää x-kiloa törmäyksessä
-kiinnityspisteiden lujuudesta todistus
lavasta ei muuten kysytty mitään
sitten saattaa olla alleajosuoja vaatimuksia ym pieniä
äkkiseltään voisin veikata että sen verrran joutuu lavaan runkoa rakentamaan että vetopöytää joutuu nostamaan ylöspäin miten sit sattuu kärrit kantaan, mutta jos korttia on niin miksi ei vanhaa 2-akselista pokkakärriä sovittaisi maasturin siirtoon menis naapurin kotterot samalla kyydillä

__________________
-JJo
___________________________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.08.2017, 04:35
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Mutta miksi vetopöytä pitäisi säilyttää? Tee vaan ihan vaan kappaletavara lava, saat kuljettaa kaikkea mikä kestää kyydissä. Ja tuollaiseen alustaan saa kyllä pienen peräylityksen niin sopii autot kyytiin
Käyttömaksutkin jää huomattavasti edullisemmaksi kun ei ole perävaunun vetoon tarkoitettu ajoneuvo kyseessä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.08.2017, 07:32
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.734
Perusasetus

Itse ottaisin ihan laiskuuttani jostakin valmiin, suurinpiirtein sopivan lavan. Nuppiin apurunko ja lava siihen päälle.

Kaikkein paras vaihtoehto olisi varmaan sopiva umpikaappi, niin pysyisi auto kuivana ajopaikalle. Näkyy noita pienempiä umpikaappeja perälautoineen myynnissä tuollaiseen 1500€ hintaan.
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.08.2017, 09:13
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.039
Perusasetus

Ompas tuhannen kätevä! Uhrasitko hetkeäkään ajatusta lastaamiseen?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.08.2017, 16:08
JJo:n Avatar
JJo JJo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 21.07.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Ompas tuhannen kätevä! Uhrasitko hetkeäkään ajatusta lastaamiseen?
Jos mulle puhut, niin uhrasin kaks lammasta ajatusten alttarilla.
Ihan tarkoituksella esittelin idean aika avoimesti, jotta kukaan ei sulkeutuisi vanhoihin kaavoihin vaan tulisi mahdollisesti uusia ideoitakin. Onneksi sinulta tulikin näin kannustava ja ehkä jopa liikaakin yksinkertaistettu kommentti, josta asia ei edisty suuntaan tahi toiseen. Ja anteeksi jo valmiiksi, suutut kuitenkin 😉
__________________
-JJo
___________________________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.08.2017, 16:21
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Onko joku erityinen syy, miksi sen pitää olla vetopöytäauto? Kun vaihtolava-autoja ja umpikoppiautoja on maailma täynnä. Myös makuuhytillisiä. Vaihtolavan kyytiin pajero menee helposti ja umpikoppiinkaan ei tarvi kuin parin metrin ajosillat lisäksi, jos perälautanosturi on valmiina. Umpikoppiin saa vielä kätevästi työkalut mukaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.08.2017, 16:43
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

kyllähän se matkustus mukavuus/asuminen on vähän toisenlaista jossain korkeassa Scaniassa kuin pulla autossa vaikka on kuin makuuohjaamo, 124 Scania taitaa kuluttaa saman verrain kuin 8-tonninen pulla Volvo kyllä itse ainakin mielummin ajaisin isommalla
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.08.2017, 19:48
JJo:n Avatar
JJo JJo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 21.07.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Onko joku erityinen syy, miksi sen pitää olla vetopöytäauto? Kun vaihtolava-autoja ja umpikoppiautoja on maailma täynnä. Myös makuuhytillisiä. Vaihtolavan kyytiin pajero menee helposti ja umpikoppiinkaan ei tarvi kuin parin metrin ajosillat lisäksi, jos perälautanosturi on valmiina. Umpikoppiin saa vielä kätevästi työkalut mukaan.
Ei kai varmaan mitään erityistä syytä ole. Tontin koko rajoittaa auton pituutta mutta kai sitä vois säilytellä tuon läheisen marketin pihallakin. Nuppia mahtuu pyörittelemään kaupungissakin suosiolla.
__________________
-JJo
___________________________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.09.2017, 21:47
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJo Näytä viesti
Alleajosuojathan tuommosessa nupissa on jo valmiina.
Nimenomaan nupeissa ei just ole kun niissä ei sitä vaadita, siis taka-alleajosuojaa ja sivusuojia. Etualleajosuoja on pakollinen niissäkin.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
viimeksi ainakin oli seuraavat vaatimukset
-ohjaamon korkuinen etusermi tästä todistus että kestää x-kiloa törmäyksessä
-kiinnityspisteiden lujuudesta todistus
lavasta ei muuten kysytty mitään
sitten saattaa olla alleajosuoja vaatimuksia ym pieniä
äkkiseltään voisin veikata että sen verrran joutuu lavaan runkoa rakentamaan että vetopöytää joutuu nostamaan ylöspäin miten sit sattuu kärrit kantaan, mutta jos korttia on niin miksi ei vanhaa 2-akselista pokkakärriä sovittaisi maasturin siirtoon menis naapurin kotterot samalla kyydillä
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Mutta miksi vetopöytä pitäisi säilyttää? Tee vaan ihan vaan kappaletavara lava, saat kuljettaa kaikkea mikä kestää kyydissä. Ja tuollaiseen alustaan saa kyllä pienen peräylityksen niin sopii autot kyytiin
Käyttömaksutkin jää huomattavasti edullisemmaksi kun ei ole perävaunun vetoon tarkoitettu ajoneuvo kyseessä
Näin se homma etenis ja toimis, pöytä pois niin verot tippuu radikaalisti, teet apurungon ja se rungon omiin reikiin lapuilla kiinni, sit kiinnityksestä, etupäädyn ja sidontapisteiden lujuudesta todistus ja muutoskatsastukseen. Lisäksi tarvittavat sivusuojat ja alleajosuoja. Voit toki tehdä lavan takapään max. 55 cm korkealle niin et tartte sinne mitään erillistä alleajosuojaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vanteiden muutos Larry_ Tekniikka & Jutustelu 2 21.01.2013 00:54
Alustan muutos alvari Tekniikka & Jutustelu 23 01.04.2009 07:00
Välityksen muutos? P.J.S. Tekniikka & Jutustelu 4 16.07.2007 12:50
Tulipelti muutos!? SoSo Tekniikka & Jutustelu 0 25.09.2006 18:29
Paku muutos wannabee Tekniikka & Jutustelu 10 27.01.2005 14:26


Sivu luotu: 07:59 (GMT +2).