![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ajoluvassa ei riitä kirjaimet, jotta sais kärryä ison auton perässä kiskoa. Pitänee sitten ruveta tosissaan lueskelemaan noita valmistajien päälirakennelappuja ennen kuin suinpäin heittäydyn autokaupoille. Noi laskelmat ei ole ongelma niistä kun joutuu jo töiden puolestakin jotakin ymmärtämään. Ajatus minulla oli, että pätkä pajero menee just ja just kyytiin juuri peräylitystä muuttamatta. Alleajosuojathan tuommosessa nupissa on jo valmiina. Johonkin tämmöiseen oli ajatus viisastella omia ideoita https://m.nettikone.com/scania/r-124/1649296 Lainaus:
__________________
-JJo ___________________________________ -MMC- |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mutta miksi vetopöytä pitäisi säilyttää? Tee vaan ihan vaan kappaletavara lava, saat kuljettaa kaikkea mikä kestää kyydissä. Ja tuollaiseen alustaan saa kyllä pienen peräylityksen niin sopii autot kyytiin
Käyttömaksutkin jää huomattavasti edullisemmaksi kun ei ole perävaunun vetoon tarkoitettu ajoneuvo kyseessä |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Itse ottaisin ihan laiskuuttani jostakin valmiin, suurinpiirtein sopivan lavan. Nuppiin apurunko ja lava siihen päälle.
Kaikkein paras vaihtoehto olisi varmaan sopiva umpikaappi, niin pysyisi auto kuivana ajopaikalle. Näkyy noita pienempiä umpikaappeja perälautoineen myynnissä tuollaiseen 1500€ hintaan.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ompas tuhannen kätevä!
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihan tarkoituksella esittelin idean aika avoimesti, jotta kukaan ei sulkeutuisi vanhoihin kaavoihin vaan tulisi mahdollisesti uusia ideoitakin. Onneksi sinulta tulikin näin kannustava ja ehkä jopa liikaakin yksinkertaistettu kommentti, josta asia ei edisty suuntaan tahi toiseen. Ja anteeksi jo valmiiksi, suutut kuitenkin 😉
__________________
-JJo ___________________________________ -MMC- |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Onko joku erityinen syy, miksi sen pitää olla vetopöytäauto? Kun vaihtolava-autoja ja umpikoppiautoja on maailma täynnä. Myös makuuhytillisiä. Vaihtolavan kyytiin pajero menee helposti ja umpikoppiinkaan ei tarvi kuin parin metrin ajosillat lisäksi, jos perälautanosturi on valmiina. Umpikoppiin saa vielä kätevästi työkalut mukaan.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
kyllähän se matkustus mukavuus/asuminen on vähän toisenlaista jossain korkeassa Scaniassa kuin pulla autossa vaikka on kuin makuuohjaamo, 124 Scania taitaa kuluttaa saman verrain kuin 8-tonninen pulla Volvo kyllä itse ainakin mielummin ajaisin isommalla
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
-JJo ___________________________________ -MMC- |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Nimenomaan nupeissa ei just ole kun niissä ei sitä vaadita, siis taka-alleajosuojaa ja sivusuojia. Etualleajosuoja on pakollinen niissäkin.
Lainaus:
Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vanteiden muutos | Larry_ | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.01.2013 00:54 |
Alustan muutos | alvari | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 01.04.2009 07:00 |
Välityksen muutos? | P.J.S. | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.07.2007 12:50 |
Tulipelti muutos!? | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.09.2006 18:29 |
Paku muutos | wannabee | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 27.01.2005 14:26 |