![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Katsastuspakko moottoripyörille vuoden 2016 alusta....http://www.europarl.europa.eu/news/f...le-check-rules Juurikin näin... Ja taitaapa tulla samalla muitakin katsastus asetuksia...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#2
|
|||
|
|||
![]() Kerrankin järkevä päätösLainaus:
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oi luoja se vahingoniloisuuden määrä, mitä riviesi välistä pursuaa!!
__________________
I remember the teacher telling us to write about our weekend or something, but I'd always be like "fuck that" and just drew dragons/dinosaurs killing each other. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Posted via Mobile Device
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
joo en tajuu mikä idea on ajaa pitkät päällä keskellä päivää??
ja jotkut pyörät pitää niin järkyttävää meteliä et huh huh. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
samaa ajattelin itsekin, kunnes viimevuonna vaihtokaupassa sain itselleni pyörän (Honda 1100 super blackbird) ja kyllähän muuten oli yllättävän paljon sivuteiltä eteen ajajia ![]() erottumisen takia moni ajaa pitkät päällä myin pyörän pois aika nopeesti kortin säilymisen parantamiseksi, miten noilla voi ajaa rajoitusten mukaan.. ![]() onhan tää harmi lainkuuliaisia harrastajia kohtaan! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Näytti katsastus välin vaihtuvan joka toiselle vuodelle. Tiedä sitten onko hyvä asia tällä Suomen autokannalla. Allekirjoittanutkin joskus ajeli autolla, missä pakoputki kolahti runkoon montun kohdalla. Eiku se olikin katkennut tukivarsi mikä siellä kolisi...
__________________
RASOR |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tuohan oli vain vähimmäisvaatimus, Suomen tyyliin ei sitä katsastuksen väliä ainakaan pidennetä.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
http://www.karjalainen.fi/uutiset/uu...ntui-kolarissa http://www.savonsanomat.fi/uutiset/k...-eteen/1223953 http://www.savonsanomat.fi/uutiset/k...-eteen/1078119 Tässä vain muutamia esimerkkejä.... ja läheltäpiti tilanteita varmasti sattuu päivittäin kun autoilijat eivät huomaa moottoripyörää...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Aivan perseestä tää nykyajan touhu. Eikös tämä Suomessa jo kaikissa asteissa kuopattu mutta nyt rahanahneet mulkvistit ajaa läpi tätä. Älytöntä rahastusta kuten koko katsastusjärjestelmä muutenkin. Tutkimuksilla 10 vuoden otannalla 3 tapauksessa onnettomuuksissa taisi olla tekninen vika osallisena kun puhutaan isoista moottoripyöristä. En katsasta vaikka tuliskin tämä, viekää kilvet ja kaikki, sitten se vasta kunnon outlaw meininkiä onkin PRKKL.
Pitkien pitäminen päällä MPllä on ihan jees koska pyörissä on niin surkeita valoja, nimerkillä pappa käänty suoraan eteen kun oli 60kmh vauhtia ja sit pamahti. Sen jälkeen laitoin xenoni valon pyörää mutta nyt se on taas pois kun ei meinaa ballastit ja releet mahtua mihinkään choppausten jälkeen. Tohon meluunkin voisi kommentoida että oma 1.9L V2 pitää aika pahaa ääntä vaikka olen jatkanut putkia ja huiluja puolisen metriä ja kokeillut varmaan 5 eri putkikombinaatiota mutta ei niitä vaan saa määräänsä hiljaisemmiksi. Viimeksi muokannut mikjus : 05.07.2013 09:55 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Omakohtaisia kokemuksia on tästä että autot tulee pikkuteiltä eteen joko sen takia ettei minua huomata tai pyörän mallin takia luullaan mopoksi ja nopeuteni arvioidaan puolet pienemmäksi. Sitten itse katsastuksesta. Ainakin minun tuntemat motoristit ovat aika viksua väkeä ja pyöriä pidetään kunnossa oman ja muiden turvallisuuden takia ihan vapaaehtoisesti. Enkä sano etteikö tämän takia koko maahan mahtuisi yhtään pyörää joka olisi huonossa kunnossa. Sitten taas tuntemani mopot ja kevarit on lähes poikkeuksetta melkoisia pommeja, ennemmin itse lisäisin niiden seurantaa. Jos katsastus saadaan viksusti toteutettua se ei olisi pyörälle monen minuutin juttu ja kuski saisi mielenrauhan että valtionkin mielestä ajokki on kunnossa. Enkä nyt ala kommentoimaan katsastuksen tasoa. Muutaman kympin lisäkustannushan tästä aina tulisi.
__________________
Joop |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Kuinka monta meppiä tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu kattoon?
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Täytyy kyllä sanoa että en ole pahoillani että osalle ryhmästä tulee ainakin ajoittain ylimääräistä pakoputki/änkkäri jumppaa!
Tuossa naapurissa yksi suoraputki kyrpä kyllä osaa nillittää arkena naapuruston ruohonleikkaamisesta 0900, mutta jos itse tulee himaan jälkeen puolen yön, niin siltikin pitää tuossa suoralla vääntää pienellä vaihteella tuppi tappiin... |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ne vasta myöhemmin... |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Onhan tuo aika säälittävä selitys, että pyörät on hyvässä kunnossa kun on oma henki pelissä. (tarkottaako tuo toisella kädellä sitä, että autot on vielä paremmassa kun on oma ja muidenkin?)
En montaakaan pyörää tiedä joka on laillisessa kunnossa jos oikeen katsomaan ruvetaan. On tehoputkee yms. helevettiä jokasessa pyörässä. Nyt se sitten kaihertaa kun joudutaan kaikki kalliit laittomat acramoposobovivitz viritykset poistamaan kun tulee katsastus. Onhan se helevettos, että mun ja lapsieni henki on pelissä kun isot miehet ajaa 300 jollakin itse tuunaamalla keski-iän kriisissä hankkimalla jonkun muun käpälöimällä pyörällä. Ymmärrän sen, että on harrastajia jotka rakentaa, rassaa ja pitää pyöränsä kunnossa. Mutta väitän, että 80% pyöristä on talvet säilössä ja keväällä vaan otetaan taas tallista esiin, sen kummemmin rassaamatta. Eikä katsastuksen luulisi haittaavan niitä joiden pyörä tarinan mukaan on kunnossa? Eikös se ole muutaman kympin menetys ihan se ja sama? Jos se rahasta on kiinni niin ei sitten varmaan tuommosta huvittelulaitosta tarvi ostaakaan? |
#16
|
||||
|
||||
![]() Hyvä asiahan tuo on... Kai?
Ellei tuo vaan mene liian tarkaksi ja tule ongelmia...
Kun esim. päräytät katsastukseen jollakin vanhemmalla -90 luvun pyörällä joka on E-hyväksytty ja olet vaihtanut siihen ei alkuperäisiä korvaavia osia kalliiden tehdasosien sijaan... "Ehdotamme katsastuksille hyvin korkeita teknisiä vaatimuksia, kommentoi katsastuksia koskeneen mietinnön laatija Werner Kuhn" Ps. Ainakin katsastuskonttoreille saadaan lisää töitä ja kassavirtaa...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Tuo 2016 paketti on melko laaja sisältäen mm. Mönkkäreihin takautuvasti tasauspyörästön.ym pieniä kilkkeitä...
Eli ei vielä kannata työntää piippua suuhun jos on tullu mopoa viilattua...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#18
|
|||
|
|||
![]() Ja taas EUnuvostosuomi toimii asap
Olisi kiva tietää, että paljonko nuo "liikennekelvottomat" moottoripyörät aiheuttaa ongelmia?
Joskus taannoin oli vakuutusyhtiöiden kampanja; Älä anna pyörääsi kokemattomalle tms. silloin, olisko ollut vielä 1990 vai 2000 lukua, niin "kuskit" ajoi ulos kauniina kesäpäivänä alle 10 km ajon jälkeen.... Ja noita "kurapyöriä" "kaukaa" seuranneena; luonto opettaa yli 25v... (kävi kipeää ![]() No, sormenjälkitesti, ja 2.passikuva kypärä (sinulle hyväksytty, 8 numeroisella koodilla varustettuna, jonka voi lukea oikealta, vasemmalta, edestä ja takaa) rekisteriin...... Ja Todella hyvä saanto; EI-kriminaalit (siis kaikki kypäränumerot kunnossa sormenjälkien kanssa) onnettumuudet vähenee 10 %.... Siis mennään edelleen siihen suuntaan, että Mies ei enää saa tehdä taloa omasta metsästä; mutta kohta ei saa tehdä edes venettä! Mikä vuosi aletaan velvoittamaan/ohjeistamaan/säännöstelemään makkari toimintaa ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vuoden turhake. | Bruno | Chit-Chat | 26 | 10.12.2007 10:54 |
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 |
Vuoden moottoriurheilija | h-a-r-z-a | Chit-Chat | 51 | 01.12.2005 21:47 |
K:Ensi vuoden säännöt? | 4wdass | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 21.08.2004 18:57 |
Hands free pakolliseksi vuoden 2003 alusta | bono | This And That | 13 | 14.03.2003 20:41 |