![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() WJ vaihteisto lämpenee? Auto kasassa ja kohti uusia tutkimuksia.Elikkä nyt wj:ssä tämmöstä= pari kertaa nyt lähiaikoina kun on ajanut 80km/h kierroksia noin 1700rpm pitemmän matkan, välillä toki pysähytty ja kiihytetty on alkanu Temp Over vilahtelemaan ja O/D vaihe meni päälle. laatikon öljypohja oli käsin tunnustellen aika lämmin. auttaako öljyn ja suodattimen vaihto? mittatikusta kun katto niin oli terveen punasta ja hajutonta. Vai menneekö niin pienillä kierroksilla että lämpenee kun 31" renkaat. Edellinen omistaja oli teettänyt vaihelaatikon vahvistuksen ja huollon. Ajettu 240tkm Öljyn jäähdytin on keulassa n 30x30cm sekin vähän lämmin muttei polttava. EDIT. Huomenna haen latikoon öljyt ja suodattimen.. Onko kellään tietoa tai kokemusta käykö mikään muu Moparin korvaava öljy tuonne vaihelaatikkoon? Kallista.. Niin ja mitenkäs, tarviiko ilmata tai mitään kun vaihteisto öljyn jäähytin on korkeammalla kun laatikko jos vain valutan öljyt ulos käytän öljypohjan pois ja kaadan mittatikusta uudet sisään?
Viimeksi muokannut Jeepp : 08.11.2012 19:23 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jos turbiini ei ota kunnolla vielä kiinni tuossa 1700rpm kohdalla ( esim stalli 2000-2200) niin silloin kyllä laatikko öljyt kuumenee reippaasti.
Ex HDJ80 lantruiserissa laatikon varoitusvalo syttyi +150c:ssä. Normaali lämpö pitkällä matkalla on siinä 70-90c. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kuinka nopeasti sen ylilämpöilmoituksen jälkeen koittelit laatikon öljypohjaa? Nimittäin jos laatikon öljyt oikeasti käy liian lämpöisinä, niin kyllä se öljypohjakin sen reilu sata astetta alkaa olla ja ei sitten enää tunnu vaan aika lämpöiseltä... Voisikohan siis olla häikkää anturissa tms.?
Esim. minun XJ:ssä öljypohjassa oleva anturi näyttää normaaliajossa vaihteiston öljyn lämpöjen olevan välillä 60 - 90 astetta ja silloinkin öljypohja on niin kuuma, että ei siinä kättä viitsi pitää. Tuo öljyhän näyttäisi käyvän, jos siis vaihteisto on 45RFE: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=59-0204 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
kiitos vastauksista!
koitin valon sytyttyä heti seuraavalla pysäkillä n 200m ajoa. ohjekirjakin sano normaaliksi lämpötilaksi 82c ja ei edes tuntunut niin lämpimältä. ehkä jotakin 50c. sato vielä lunta ja oli -3pakkasta. ootko käyttäny tuota motoneti öljyä? halvempaa ois kun mopari maksaa 4L 71e ja joutus ostaa 8L. nuo on sentään litran purkkeja. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eikä oo edes 4 litran astia, vaan gallona, eli 3.785 litraa...
__________________
Killing time is not murder |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mie ruuttasin omaan tommoset http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...cument&land=DE jos se lauhdutin on siirretty sielt alta pois ni voisko tehä semmosen et valuu tyhjäks ja tikus näytääs olevan öljyy tarpeeks, mut kun laittaa tulille niin lauhdutin taas täyttyy ja öljyt vähissä ? Ei kyl mitään hajua muuta kun itellä loota vaivat korjaantu suodattimen ja öljynvaihdolla, ja loota se mersun tekele.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
WJ jarru onkelma? | Jeepp | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 27.08.2012 08:34 |
Wj Jeeppi | Jeepp | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 15.10.2010 10:01 |
Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
wj umpiot | _Jone_ | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 13.01.2010 23:18 |
WJ's 4x4 sivut | ZeiZei | Linkit | 0 | 29.03.2006 20:26 |