Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.08.2012, 22:54
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Jeep Grand Cherokee -93, "Grand ZJappa"


Kahdesta keväällä hankitusta ZJ:stä huolimatta piti hommata vielä yksi lisää.

Vetoautoksi / käyttikseksi muodostuneella Big BroZJerilla tämän kärrillä vetäminen oli varsin läpihuutojuttu. Voimaa riitti, mutta vielä pitää muuten olla tarkkana, ettei Big BroZJerin AVK:lta hakureissun aikana tapahtunut väärästä kuormauksesta johtunut lähes hallitsematon heiluminen pääse uusimaan. Nyt ei ollut mitään kuormaus- eikä muitakaan isompia ongelmia, mitä nyt syylärin ilmauksen yhteydessä irti jäänyt lämppärin letkuklemmari aiheutti lievää nestevuotoa. Niin äijähommaa kuin ison maasturin toisella vetäminen onkin, niin seuraavaa kertaa voi joutua odottamaan pitkään.

Tämä uusi ZJ on saanut pienen nokkapusun, jonka auton AVK:lta ostanut ex-omistaja on jo onnistuneesti oikaisuttanut. Auton v.2010 kolaroinut aiempi ex-omistaja kertoi auton historiasta ja tekniikasta yhtä sun toista vaihteeksi positiivista, joten varsin ruosteisesta pohjasta huolimatta tämä nyt vain piti hankkia. Kuka se sanoikaan, ettei (varaosa-)autoja voi olla liikaa?

Airbagin pamahtamisesta johtuen viimeistään nyt joutuu hommaamaan sen helkkarin scannerin mutta sen avulla saa paikallisesta Bosch-huollosta turvalaitteiden (=Airbag) tarkastuspaperin leimasetää varten. Nyt tarttee siis vain hommailla puuttuvat palikat – pääsääntöisesti omasta varaosakalustosta – ja sitten ne uudet kilvet. Ei vain taida tapahtua ihan heti, kun pohjasta löytyi jo ainakin yksi reikä ja muutakin hitsuutusta on tiedossa.

Kun kilvet on saatu, niin tästä alkuperäisestä Suomi-autosta voisi rakennella jotain reippaasti Big BroZJeria ja ehkä myös Kid Bro:ta maastokelpoisempaa. Kunto soveltuu siihen paremmin - mm. helmat on aikalailla kypsät palkkeja varten - ja onhan noita kilsojakin jo päälle 300tkm. Heikkojen CV-nivelten tilalle on varastossa onneksi yhdet XJ:stä peräisin olevat ABS-ristikolliset D30-etuvetarit, niin ei katkea nekään ihan heti.

Tämä (edelleenkin tiiminimen mukaisesti vihreä ) 5.2L V8 -93 ZJ saa valitun linjan ja ZJ:n vanhimman mahdollisen vuosimallin perusteella nimen ”Grand ZJappa”.

Albumissa on enempi kuvatuksia, tässä pari poimintaa.



Tänään lähti ensimmäisenä penkit ja matot irti kunnon pesua ja kuivatusta varten.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.08.2012, 06:00
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Nyt alkaa pyssymiehellä olemaan asenne kohdallaan..
Kyllähän tuo Jeeppi addiktoiva peli on, mutta sun kohdalla ei ainakaan sormien väristä voi enää erehtyä...
Tulet sitten jossain vaiheessa huomaamaan kuinka paljon noissa oikeasti onkaan eroja, kun vertaat -93:sta ja uudempia keskenään.

Kutoskoneisissa oli vielä AW:n laatikko -93:ssa(hyvä) ja sähköissä hiukan sanomista(Valeon palikoita.. )
Seuraava isompi muutos tulikin sitten -96, vaikuttaen vähän sinne tänne.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.08.2012, 06:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Nyt kun sulla alkaa olemaan noin iso läjä Grandejä pihassa, niin liikeneekö yhdestäkään varaosia? tarttisin vasemman takavalon, se on osoittautunut aika vaikeaksi löytää sopuhinnalla. Ei viittisi ostaa kokonaista varaosa- Jeeppiä pihaan pelkästään takavalon takia

edit: Mitähän muuten mahtoi painaa lattiamatto? Paljon vai hyvin paljon? Jos tästä tulee offikulkine, niin jätä koko matto ihan suosiolla pois, saa vähän panssarivaunua kevennettyä. Takapenkki kans pois ja kaaret tilalle Kun noita pitkiä tukivarsia olen sulle tyrkyttänyt moneen kertaan, vilkaisin Jerkun pajalla yhtä ZJ:tä mihin oli menossa Rough Countryn pitkät varret alle, näytti ihan pätevältä. Oli siinäkin setissä muutamat pikku jutut mitä tekisin toisin, mutta niinhän se on oikeastaan kaikissa "bolt-on"- paketeissa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 31.08.2012 06:21
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.08.2012, 21:05
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Mitä se on teijän emäntä mieltä kun ei enää pihalla sovi kävelemään ku on Jeeppejä tungettu joka paikka täyteen? Vai ootko jo ulkoruokinnassa jossain ZJ:ssä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.08.2012, 21:59
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Kyllähän tuo Jeeppi addiktoiva peli on, mutta sun kohdalla ei ainakaan sormien väristä voi enää erehtyä...
Tulet sitten jossain vaiheessa huomaamaan kuinka paljon noissa oikeasti onkaan eroja, kun vertaat -93:sta ja uudempia keskenään.
Sormien väri on jo pitkään ollut musta, vai et ZJungaan sää vaan viittaa viherpipertäjiin...? No, ajopäivien varusteet on kyllä SA- ja reserviläiskaupasta, kun Hämeenlinnalaisia sellaisilla hemmotellaan.

Juu kyllä on wikit sun muut tullu opiskeltua ja vaikka ensin olin etsimässä -96-99 koppaista ZJ:tä, on minun käyttöön nämä vanhemmat parempia mm. vahvemman ja paskaa sietävän hydraulilootan takia. Big BroZJerissa on lisäksi levyt takana.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
tarttisin vasemman takavalon, se on osoittautunut aika vaikeaksi löytää sopuhinnalla. Ei viittisi ostaa kokonaista varaosa- Jeeppiä pihaan pelkästään takavalon takia

edit: Mitähän muuten mahtoi painaa lattiamatto? Paljon vai hyvin paljon? Jos tästä tulee offikulkine, niin jätä koko matto ihan suosiolla pois, saa vähän panssarivaunua kevennettyä. Takapenkki kans pois ja kaaret tilalle Kun noita pitkiä tukivarsia olen sulle tyrkyttänyt moneen kertaan, vilkaisin Jerkun pajalla yhtä ZJ:tä mihin oli menossa Rough Countryn pitkät varret alle, näytti ihan pätevältä. Oli siinäkin setissä muutamat pikku jutut mitä tekisin toisin, mutta niinhän se on oikeastaan kaikissa "bolt-on"- paketeissa..
ZJ:n takavaloja ei ole yhtään varaosiksi edes itselle. Toi yksi kun on rutattu taakse, muuten olis. Mulla on siihen ne Motonetin 14€/kpl takavalot, jotka on varsin askeettiset, mutta toimii.

Matto vois painaa ehkä reilu viisi kiloa, siis sen kummemmin punnitsematta ja kontin matto ehkä hieman vähemmän. Vaikka noi oli jonkunverran märkiä, niin helposti ne nosti kuivumaan. Meinaan vielä pestä ne varmuudeksi kunnon mömmöillä ja painepesurilla. Lattialla on semmonen kasa sähköjä sun muuta tingeliä, että paskan imuroiminen matolta on kuitenkin vielä mukavempaa kuin paljaalta lattialta.

Jerkulla taitaa olla melko pitkä projekti siitä long-arm-kitin asennuksesta, kun juteltiin jo pari viikkoa sitten siitä isoa panhardia hankkiessani... Kieltämättä se nyt himottaisi, mutta tarttis varmaan myydä joku auto jo pois, ettei mene budjetit kovasti miinukselle. Katotaan nyt kun/jos saan tämän ensin leimattua.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mitä se on teijän emäntä mieltä kun ei enää pihalla sovi kävelemään ku on Jeeppejä tungettu joka paikka täyteen?
Hyvin on koulutus mennyt perille, vaikka on sitä saanut pohjustaa. Eukko ja ipanat oli käyttiksellä mukana hakureissulla. Tuumasi pari päivää ennen hakua, että nyt et enää lisää osta. Yksi 4,5" korotettu ZJ olisi ollut vielä tiedossa (muuten se sama josta joissain yhteyksissä olen naureskellut, kun v. 2009 sen silloinen myyjä oli niin kännissä ettei kyennyt tekemään siitä kauppaa) mutta 2500€ käyntihäiriöisestä ja katsastuksessa hylsyn päästöistä ja pohjaruosteista saaneesta autosta on minusta liikaa.

Talon kuvassa olevaan päähän sopii eukon auto vielä ihan hyvin, kun ensin vähän tiivistää. Toisessa päässä on sitten oma käyttis. Ja tuohon etunurtsille tulee muuten vielä kärri talveksi. Jos sen jättää takapihalle ja tallin katolta tulee lumet alas, niin siellä sitten pysyy kevääseen; näin kävi toissatalvena.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.08.2012, 22:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

On siinä kiitettävä kasa Jeeppejä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
ZJ:n takavaloja ei ole yhtään varaosiksi edes itselle. Toi yksi kun on rutattu taakse, muuten olis. Mulla on siihen ne Motonetin 14€/kpl takavalot, jotka on varsin askeettiset, mutta toimii.
Ok, täytyy jatkaa eBayn kahlaamista. Kokeiltu jo englannin- ja saksankielisillä hakusanoilla, käytettyjä löytyy pilvin pimein, mutta uusia aika huonosti.

Lainaus:
Matto vois painaa ehkä reilu viisi kiloa, siis sen kummemmin punnitsematta ja kontin matto ehkä hieman vähemmän.
Olisko noin kevyt? Tuntuu että paljon enemmän noi yleensä painaa. No toisaalta, onhan tuolla pohjassa se joku vaimennusmaton tapainen.

Lainaus:
Jerkulla taitaa olla melko pitkä projekti siitä long-arm-kitin asennuksesta, kun juteltiin jo pari viikkoa sitten siitä isoa panhardia hankkiessani... Kieltämättä se nyt himottaisi, mutta tarttis varmaan myydä joku auto jo pois, ettei mene budjetit kovasti miinukselle.
Jotain pari viikkoa siitä on kun sen siellä pajalla näin, aika valmiina se jo silloin oli
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.09.2014, 20:21
Pasip Pasip ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.11.12
Sijainti: Lohja
Viestit: 10
Perusasetus

lokasuojalevike Cherokee


Moro!
oliko äijälle jäänyt varastoon Cherokeen lokasuoja levikkeitä.
Muistatko mistä hommasit ne jotka oli MHZ... jeepissä...

-Pasi-
__________________
-Pasi-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.09.2014, 20:49
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pasip Näytä viesti
Moro!
oliko äijälle jäänyt varastoon Cherokeen lokasuoja levikkeitä.
Muistatko mistä hommasit ne jotka oli MHZ... jeepissä...

-Pasi-
Kaikki levikkeet on myyty. Ostin pikku-Cherokeen levikkeet (TJ:n orkkiskokoiset) laittamani ostoilmoitukseen tulleen vastauksen perusteella suoraan yhdeltä TJ-kuskilta, joka oli vaihtanut omaansa iiiisot levikkeet.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" WinChester Maasturiprojektit 15 15.03.2013 22:26
Jeep Grand Cherokee -94, "Big BroZJer" WinChester Maasturiprojektit 56 15.01.2013 22:31
Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge ImacInnes O/M/V Renkaat ja vanteet 3 02.05.2010 10:51
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 00:20 (GMT +2).