Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Angelo
Sen verran tuli mieleen tätä lukiessa että kun jakarit on akselin alla kohdistuu kovat alhaaltapäin tulevat iskut jakareihin eikä akselin välityksellä pusliin. Ja kardaanihan jää samalla jakareiden väliin suojaan, ei ainakaan joka kivi osu suoraan kardaaniin.
Muuten varmaan aivan sama kummalla puolella jakarit on. Laita sinne missä löytyy eniten joustovaraa ja renkaille kääntyvyyttä.
|
Meinaat varmaan iskuilla että kun akseli ottaa kiinni kiviin tms... muulloinhan ne iskut menee jousille ja iskareille. Jakarithan ottaa pääosin pois kiertymän ja pitkittäis liikkeen toki siihen kaikkeen soppaan vaikuttaa kaikki.
Kardaani toden totta pysyy paremmin suojassa mutta, olen pohtinut niin että, on tärkeämpää että akselin alla on enemmän tilaa. Kardaania sitten vahvistetaan tarpeen mukaan jos rikkoutumisia tulee. Meinataan kuitenkin koeponnistaa paljon.