![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() th350+np205 välitykset hitaammiksi???hommasin blazerin osien luovuttajaksi muuhun projektiin ja ensimmäinen kokeilu sillä laittoi miettimään välityksiä. kun on useamman vuoden ajanut hiluxia missä oli tuplajakis niin blazeri 33" renkaillakin tuntui aika nopealta välityksien suhteen. nyt varmasti jotkut tomaattimiehet sanoo että voi sillä noinkin ajaa ja lämmittää öljyjä, sit välillä on parkissa tai antaa koneen laulaa.... maailmaltahan löytyy paljonkin vaihtoehtoja ongelmanratkaisuun, vaan mikä lienee järkevin. paketti on suunnitelu tässä vaiheessa siten että V-8+th350+np205 ja hj:n lukkoakselit 3,7 välityksillä sovitetaan putkirunkoon ja renkaiksi 38,5" ( wompatti rosessi ). se että tuleeko siihen jotakin muuta lisähidasteeksi niin aika näyttää, kiinnostusta kuitenkin on. laitan muutamia vaihtoehtoja mitä olen kuukkeloinut netistä, kommentoikaa jotka jotakin tiedätte. hiluximiehenä yksi vaihtoehto on tämä http://www.advanceadapters.com/products/pn-50-5704/ osa tekniikasta oli tuttua ja lienee hiluxin jakis kestää matalaviritteisen v-8 tehon? ja tämä http://www.offroaddesign.com/catalog/doubler.htm ja tämä http://www.northwestfab.com/203-205adaptor.html ja tämä http://www.northwestfab.com/blackbox.html kaikki varmasti hienoja vaihtoehtoja ja kaikille tulee oma hintansa. ja sitten tietysti olemassa manuaali mahdollisuus vaikkapa sen sm465 jossa ykkönen 6,55, siinä sitten pitäis viritellä kytkin ja se ei olis automaatti mutta ei sekään toisaalta olis paha. vai mikä olis paras kombinaatio tekniikan suhteen? mutka-akseleita en huoli eli näillä mennään mitä on mainittu....
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
205/203 doubler. (piste)
Kuten huomasit, noilla 3.73 välityksillä se on liian nopea (vai muistitko siirtää molemmat tikut oikeaan asentoon? ) ![]()
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#3
|
||||
|
||||
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
entäs 205:n?
Ja noista välityksistä että entä jos vaan tiuhentaa periä. Mulla 4.56 ja 35" toimii suht hyvin jo ja eiks noihin tojoperiin saa vaikka 4.88-5.xx välejä millä luulis 38" renkaan pyörivän kevyesti. Varsinkin kun on putkirunkopeli millä ei ajeta maantiellä, niin ei tuu sitäkautta liian tiuhat välit. |
#5
|
||||
|
||||
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
juu, doubleri tuntuu saavan puolestapuhujia. kyllähän tyotan periin saa välityksiä mutta ei sekään oikein nappaa, parempi pitää ne vakiona kun 3.7->4.88 vaikutus ei ole kuitenkaan tuplan veroinen. hankittavat osat pitää olla jossakin päin maailmaa koeponnistettuja ja sellaisia että varaosahuolto pelaa, ja bolt-on tyyppisiä vaikka piirrustuksia onkin saatavissa. pitäis olla koneet ja pelit itsellä käytössä jotta adaptereita alkais ajamaan, vaikka valmiit maksaakin niin on se silti helpompaa kuin itse tehden tai teettäen. sekin voi joskus tulla kalliiksi, jopa kalliimmaksi kuin valmiina saatavat... aina ei toimi tein itse ja säästin ( kannatta katsella/lukea kirja https://www.booky.fi/kirja/taina_kin.../9789515020413 )
onkos noissa offroaddesign ja NWF paketeissa jotakin merkittäviä eroja joita pitää ymmärtää? ja doublerin lisäksi ajatuksissa slip yoke eliminaattori kitti jollaisen haluan, ja paljon muuta tarpeellista |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Doublerille ääni multa myös.
CAD-kuvia pyörii maailmalla noihin enemmän ja vähemmän. Tuolla ainakin jotain piirustuksia: http://www.bc4x4.com/tech/2000/gordt...gordtcases.cfm http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=802105 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään sm465+np205 | cvy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 20.04.2011 00:01 |
NP205 kardaanijarru | HeikkiH | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 13.01.2007 15:32 |
V: NP205 CHEVY...NP205 FORD | TimJus | O/M/V Muut | 2 | 12.03.2005 22:02 |
m:th350+np205 jakolaatikko | O/M/V Muut | 3 | 05.10.2004 08:00 | |
O: ford np205 | O/M/V Muut | 0 | 26.11.2003 22:26 |